Na první dobrou naprostá spokojenost, ale uvidím po prvních stech kilometrech...
Za mě parádní kliky...
Proč dávají na silnici bikové ráfky? :)
Zadní je mnohem užší, ale zase vyšší...
Ten ráfek je fakt macek...
Keramika i tady...
Konečně dostaven stroj na příští rok. Po echt aero strojích jsem zvolil něco trošku konzervativnějšího a uvidím, jak se na tom bude jezdit. Spešl v této verzi se mi líbil vždy, ale v topu je to finanční nesmysl a proto jsem se rozhodl pro stavbu. Sworky na Ultegře nejsou a i proto jsem volil tento postup. Mrzí mě, že tyto ráfky neumí bezduše, ale jedou skvěle a navíc se mi hodně líbí. Proto jsem ochoten bezduše na zkoušku oželet. Pokud bych tam dal latexky a lehčí pláště, tak bych se mohl dostat pod 7kg, ale nejsem gramař, kopce nejsou moje priorita a kolo jsem stavěl s ohledem na tempařinu. Proto půl kila sem, nebo tam neřeším, i když nízká váha rozhodně potěší:)
Ultegry kliky designově nedávám a prdnul jsem tam tedy FSA s waťákem. Trochu jsem upravil vzhled převodníku a už se mi to fakt líbí. Trochu ještě válčím s tím předním bikovým ráfkem ale na to si snad zvyknu:/ Rodla jsem nakonec volil od rybářu a zatím se mi ergonomicky hodně pozdávají. Uvidíme na jaře. Trochu jsem potunil náboje ceramikou a šaltr karbonovým vodítkem z Dury. Ještě tam dám kladky Ceramic Speed, ale ty obyčejné malé. Na to jejich velké hovado nemám koule:)
(vloženo 21.12.21)
Značka | "EX" Specialized |
Model | Tarmac SL7 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 7.185kg, tak jak je na foto |
Kliky | FSA PowerBox 175mm |
Středové složení | FSA MegaEvo 386 Ceramic |
Přesmykač | Ultegra Di2 |
Měnič | Ultegra Di2 11sp |
Řazení | Ultegra Di2, R8070 |
Převodník | FSA 53/39 |
Kazeta | Ultegra 11-28 |
Řetěz | Dura Ace |
Náboj přední | Roval |
Náboj zadní | Roval |
Brzda přední | Ultegra |
Brzda zadní | Ultegra |
Ráfek přední | Roval Rapide CLX 51mm |
Ráfek zadní | Roval Rapide CLX 60mm |
Pedály | Dura Ace |
Řídítka | Pro Vibe Aero carbon 40cm |
Představec | S-Works |
Sedlovka | S-works |
Sedlo | Prologo Dimension carbon |
Pláště | Bontrager R3 |
pekna raketa! souhlas s tema klikama ty FSA jsou daleko lepsi na takovy kolo nez stary ultegry…
Je to pekne postaveny kolo a hlavne i za nejaky rozumny finance hadam
za me super!
Já R5 jel jen kolem komína a ve velké velikosti na mou postavu. Jde moc pěkně za pedálem, jsem si říkal v kopci, to mě zaujalo. Sjezdy a tempařinu jsem na tom nehrotil, ale věřím, že to bude velmi dobrý stroj i tam. Tu tempařinu beru s rezervou, tam by to chtělo trochu jiný setup. Pro mě Cervelo jeden z nejlepších výrobců opravdu funkčních kol.
Ke spěšlu jsem si odskočil jen proto, protože tu šanci prostě mám a chci zkoušet nové věci. A to kolo, ač jsem na tom zatím nejel, mě hrozně baví, jak zpracováním tak i funkčností (na sucho samozřejmě) Mají vše parádně vymyšlené a funguje to. BSA střed, vedení hadic u rodel, vedení Di2 u přesmyku, představec a další kraviny. A navíc se mi to kolo hrozně líbí. V té 52-jce je prostě boží :)
23.12.21 16:42
Milan.v:tvoje příspěvky jsem nepochopil.Podívej se jak hezky odpovídá DaD.
Zkusím potom něco sesmolit kluci, ale už teď vím, že R5 bude velký problém. Upřímně si myslím, že letos vůbec žádná nebude. Jestli se vůbec nějaké silniční Cervelo u mě objeví.
Jo a na magazín zapomeňte, to bych fakt nedal:)
23.12.21 14:04
JJ a nejlíp v Magazínu, ať je tam konečně něco pro nás žiletkáře :-)
DaD: moc rad bych si pak od tebe precetl nejake porovnani madony, S5 a tohoto tarmaca :).
BTom: Já to právě psal s ohledem na moje předchozí kola. Jak Madona, tak S5 jezdí samozřejmě v Pro Tour balíku, ale toto je prostě ještě o fous dál. Možná váha, která je o kilo níže. A zrovna Roubaix není kolo, co valí za pedálem. To už radši Domane od Treku a to už má opravdu endurance geo. To, co kdo potřebuje, je na každém z nás a rozhodně bych to neházel do jednoho pytle. Dost lidí v hoby kdysi závodilo a nebo výkonnostně jezdilo, proto chtějí ostré kolo. Strejda, co dá za rok 3000 na silnici, to samozřejmě mít nemusí, ale třeba se mu to jen líbí. Nechal bych na každém, ať si vybere podle svého.
Milan.v.:reagoval jsem na to jak DaD napsal „čuměl jsem na to jak je to obratné“.To se samozřejmě dalo čekat ,když
určení toho stroje je závodní jízda v balíku.Ta geometrie toho rámu se vyprofilovala potřebou rychlé reakce na změny.Stačilo napsat slušně ,že nesouhlasím.
Saxanajam:ty asi spíš myslíš rozměry a jejich vliv na líbivost vzhledu rámu.Já jsem psal o mm a úhlech mající vliv na jízdní vlastnosti.
DaD:ne endurance.Beru to bez ohledu na závodní rychlost.Myslím ,že většina hoby jezdců tento typ geometrie nepotřebuje i když to kupují.Určitě by pro ně byla lepší klidnější geometrie něco jako má roubaix.Geometrii tvýho rámu spíš oceníš při potřebě rychlých reakcí při agresivní jízdě v závodním nasazení.Pro toto se tato geometrie vyprofilovala.Proč tuto geometrii vybírají jezdci ,kteří její vlastnosti nikdy nevyužijí by mě zajímalo.To budeš vědět spíš ty z obchodu proč.
Kubánec: věřím, tohle se staví opravdu s radostí. Mám dneska kliku a mám na stojanu toto. Asi ježula:)
Náhodou, za mě super. Až mě začínají svrbět ruce a něco bych začal stavět ;)
DaD, nene neni ženy měla ho pujčený ale je to 54 – vejde se tak tak 52 by byla lepší – nemohla si vybírat a hlavně sem ho mohl projet i já ;) Je hezkej ale mě se líbí spíš ta “prasečí” růžová :)
23.12.21 09:07
Čio, nejel, ale prostě přijde mi moc aero, samozřejmě je to vždy o hnátách :-) Já mám problém vyvláčet do kopce i toho mojeho Fondíka a to je jen „aero“ lízlej :-)
hovado_cz: Manželky kolo je též moc pěkné. O pedálech píšeš v minulém čase, takže to chápu tak, že jsi ji koupil rovnou Dury. :)
Jako jo Cio, má pravdu, S5 se do kopce vláčet nemusí. Je to ukázkově tuhé kolo a kopce dává podle naturelu jezdce. Vyšší váha ho nijak nelimituje a záleží jen na výkonnosti jezdce. Nádherný stroj, který mě fakt bavil…
22.12.21 19:16
22.12.21 19:12
hovado_cz: žena má krásné kolo! V toto barevné variantě je fakt pěkné. Velikost 54? Jo a na pedály ser.e pes:)
milan má pravdu, musí se to vyměnit. Jinak já rád sedím co nejvíc nad středem, lépe a efektivněji se mi šlape a proto jsem si ji vyměnil za sedlovku bez offsetu. Jinak Spešl dává na SL7 offsetové.
DaD: Podle jakého klíče tam dávají sedlovky? Vidím, že ty máš rovnou a ostatní kola mají s ofsetem. A jak to vlastně je, když se přechází ze sedla s oválnými ližinami na ty s kruhovými, musí se vyměnit zámek?
Orm, jo ke to humus ale bude to pravděpodobně jen kuli projetí. I když žena měla na tarmacu bajkový tak se mi taky chtělo brrčet :D
Díky Radovane:) Rodla SW mám objednaná, ale termín dodání se stále posouvá a já už moc nevěřím, že vůbec budou. Proto jsem řešil alternativu. Ta kabeláž je vidět trochu i u SW a navíc tam mají ty nehezké krytky a tak možná budu rád, že nepřijdou.
Tak jen ať ti dělá radost chlape.
Proč tam nejsou SW řidítka? Takhle tam kouká ta kabeláž :-) Jinak za mě výborná volba.Má to všechno co by mělo moderní kolo mít. Kotouče, kompletní integrace, závit a slušnou hmotnost.
Za mě palec hore a jasná 5☆.
Kliky a ten cx ráfek je fujky.
Tak ty rafky jsou fakt ulet, snad s tim nikde nezavadis:)
Libi se mi, to muselo stat hromadu, nekdy bych se chtel na necem takovym projet. Neumim si to predstavit
Nene, právě pár lidí u podlahářů je občas zamění za Aethosy, Bora se striktně držela Tarmaců…
Quick Step jezdí snad už jen Tarmacy. Alespoň Juliana jsem na ničem jiném neviděl. Mistrák tady dal na Tarmacu. To se to bude jezdit:)
Tak dnes už takové rámy vlastně univerzály jsou, viz například jejich využití na třitýdenních etapácích GT, kde z nich někteří vlastně po celou dobu neslezou, použijí je na vše… Pár lidí zamění v horách za Aethos, to jsou ale výjimky…
Mně toto kolo příjde rámově jako takovej univerzál, nebál bych se s tím jet i do kopců, jen bych volil jinej převodník, kazetu a výšku ráfků = ideál by byl 50/34 * 11/30 a ráfky 40mm :-) Ale DaD je prostě fofrník, tak to má ideálně poskládané na rovinky :-)
BTom1: Teda, nevím jak jsi to s tou geometrií přesně myslel? Pokud jde o úhly a délky jednotlivých trubek, tak za mě těžko posoudit, tak daleko jsem nepátral. Ale pokud jde čistě o design, tak vzhledem k tomu, že většina současné „konfekce“ volí design – podkopnutá zadní stavba a k tomu ne zřídka větší, či menší sloping horní rámovky, tak ten, kdo dnes kupuje nové kolo (a nechce jít do něčeho speciálního) nemá v podstatě moc na výběr. Ono pak stačí, že jsou dnes nesmyslně napálené ceny i u té konfekce, natož potom tam kde chce člověk něco s puncem exkluzivity (např. u takové Festky si vyloženě ťukám na čelo…).
BTom1: Jako že něco jako Endurance geo? Když na kole fakt jezdíš a chceš rychlost, tak tohle fakt nechceš. Tohle je fakt nesmysl.
Milan.v:No pro běžný ježdění bude lepší volit sil.kolo s delším rozvorem,trochu pol.hlavou a tak.Tyto stroje jsou fakt geometricky do balíku.
Co to je zase za canc s tím běžným ježděním po silnicích? Co bych s ním jako měl jezdit?
Přestěhovat se kvůli tobě do Girony a jezdit od místních kaváren od 10 hod. s různými skupinami?
Jonti:ty geometrie nemají problém;-)jsou přesně takové jaké mají mít určení.Ano dlouhý představec kolo pěkně uklidní.
@DaD Mě se to kolo ve srovnání s Madonou, co jsi měl předtím tolik nelíbí, i když je prakticky poskládáné a možná i pojede líp, ale není tak hezké ani stylové :D . Takhle skládám kola já – fajn rám a na to co mám v šuplíku nebo co seženu levně na eshopech.
@BTom1: problém u těch geometrií je když vezmeš moc velký rám a kratší představec. Měl jsem s tím velký problém u Emondy 58cm s 9cm představcem, teď jiné kolo, 13cm představec a úplne super, hlavně ve sjezdech.
Tak obratný(rychle reagující) to musí být ,když je to geometricky určený pro závodní jízdu a jízdu i v balíku.Zajímavý je ,že spousta lidí volí tyto stroje(s tímto typem geometrie)pro běžný ježdění po silnicích.
Jj, je to dělané hlavně kvůli bočáku a aero odporu při jízdě. Asi to nějaký přínos má(hlavně při tom bočáku), ale že by to byla úplně jiná liga oproti V-shape, to zase říct nemohu. Mě je tedy na kole dost věcí jedno. Jestli to mám o centimetr kratší, delší. Předozadní poloha sedla a i na výšku neřeším každý milimetr. prostě sednu a jedu. Na tohle jsem sednul po sestavení, jel nakoupit a jako jo, čuměl jsem jak je to obratné a jde to za pedálem! Jsem moc zvědav jak to povalí až budu v kůži a budu mít tretry. Hlavně tedy na kopce, tam asi bude rozdíl, když to má o kilo méně než moje nedávné silnice.
Tak ono tady jde hlavně o tvar toho ráfku (U-shape vs. V-shape), přičemž U-shape tvar snáze vymodeluješ na širším ráfku.
Tohle to asi názorně vysvětlí nejlépe: https://www.youtube.com/watch?…
Já jsem někde četl že by to mělo být taky z důvodu přítlaku předního kola v zatáčkách ve sjezdech.. ale teď to nějak nemůžu dohledat..
BikerM: lepší obtékání vzduchu při bočním větru, hádám. Při silných poryvech je stabilita lepší a nesundá tě to z kola.
Kdyť to nemá ani blatníky ;-) samo, že za 5*
BikerM: Tak jako jo, je to to barevně fakt odvaz. Prostě jsem se rozvášnil! Čím více barev, tím lépe :D
Verim, ze to bude funkcni, ale prijde mi jako takove ,,nesourode”. A vzhledove mi to dost kazi kliky, ktere jsou za me o mnohem osklivejsi nez ty Ultegracke. Dale barva stredu, slusny cirkus. :D
To mám z nějakého Treku, myslím. Šáhnu do šuplíku a něco vezmu. Já tento spotřebák neřeším a fakt nevím, co to vlastně je.
A koukám, že tam máš Roubaix omotávku. Tu zas dělaj nebo máš zásoby nebo je to něco hodně podobnýho? Co sem koukal nedávno, tak nebyla k sehnání..
Přesně, žádné kompakty a bikové kazety jako dnes! Už kdo měl 25tku vzadu, tak se na něj dívalo přes prsty. Chcípák no :D
To ale nebyla známka chlapáctví, že ano…
Prostě to tak vozili všichni…
Já už i na ty roviny tady vozím 39/25, v Beskydech jsem to lámal na 42/24 a 39/23. Dneska bych byl za 28 velice rád…
Jj, noski. Na 40/23 jako za mlada se už moc necejtím. Proto tato berlička :)
Super dělo, ale když se na něj dívám, říkám si … ještě mít na něj nohy : )
Kolo se mi barevně moc nelíbí, ale stejně bych ho bral :)
V červené by to byla onačejší paráda
Pěkný kolo – buclatý ráfky se mi líbí, Pro Vibe zvažuju na Emondu, takže taky paráda:-)…Osobní problém mám s klikama – FSA jsem nikdy nemusel a o to víc po té, co mému kamarádovi zůstal pedál i se závitem na tretře ( reklamace na měsíce s rozpačitým výsledkem )…
Petře, já si dělal srandu s tím bikovým ráfkem. Vím proč tam je a jaké má toto řešení výhody. Jen je to opravdu kráva a tak jsem na to narážel:) Když tam dám nějaké čupr 26–28c pláště, ta se to trochu schová. Na těch kolech CLX jsem jen letos asi dvakrát. To kolo jsem neměl v ruce (tesťák) a tak jsem na tom neblbnul. Takže jak se to chová pod brzdou v osmdesátce zatím nevím. Pokud na tom vyhrávají kluci etapy a závody v Pro Tour, tak se toho mocnebojím.
Pěknej kousek a S moc nemusím a ty kliky nevypadají vůbec spatne:-)
Petr Ch: myslim, že jednak proto co říkáš a druhak proto, že aerodynamický požadavky na zadní ráfek sou prostě jiný – neřeže to vzduch jako přední.
Fantazie. Názorná ukázka jedné ze správných možností, jak smysluplně postavit silniční kolo pro toho, kdo na něm opravdu jezdí a ne jen popojíždí. Teda až na firmu, od které jsou kliky. Tento rám je pravděpodobně to nejlepší, co současný trh nabízí. Proč dávají na silnici bikový přední ráfek? Oficiální vyjádření Specializedu sice neznám, ale zato karbony vozím v podstatě od doby, kdy se začaly prodávat, tudíž mohu porovnávat. Že je to kvůli aerodynamice a bočnímu větru, je jasné všem. Otázka spíš je, proč to není stejně vzadu. Dle mých reálných zkušeností, je to kvůli pevnosti v oblasti hřbetu(úzký hřbet méně pruží), prostě takto je zadní výplet pevnější. Vzadu upřednostnili pevnost před aerodynamikou. Pokud píši o zápletech, mám též jednu otázku: když vidím kombinaci 18 drátů/kotouč, nerozkmitává se to při prudkém brždění v 80kilometrové rychlosti? Vím, profíci to vozí, ale oni pravdu říci nemohou.
Ultegra kliky mi proti těmhle přijdou jako krasavice, ale proti gustu.
Krásné kolo. Kliky a převodníky jsou kekel, ale dneska se moc pěkných klik stejně nedělá. Fakt hezké, kor v té velikosti.
milane, nevím. Já je dal dnes ráno a tohle kolo na posyp, co je venku, brát nebudu. Do ruky mi sedí, ale jak to půjde to ukáží až nějaké ujeté kilometry.
Neboj, to je o majitelích, já bych ten kartáč dostal… ;o)
Jen ty kliky mi tam nesedí, to je ale jen můj problém…
Co ta řídítka, jak se s nimi jezdí?
Kluci díky. Čekal jsem, že tady za Spešla dostanu kartáč a zatím dobré:)
roza: :) ty pláště jsou 25c . Jsou to provizorní jen na postavení. Zatím přemýšlím, co tam ve finále dám. Možná něco od Spešlu ve 28c rozměru. Uvidím…
racer xc: Cervelo zůstává v rodinném kruhu.
Povedlo se, krása, ač ty Ska nějak nemusím, tak tohle ti ostudu rozhodně dělat nebude! :-) Ať to na jaře sviští! Máš ode mě bůra! :-)
Je to dobrý no, to se nedá nic dělat :) Snad jen ten dvoubarevnej převodník mi do oka úplně nepad. Široký ráfky se mi naopak líbí. Ten přední už je teda brutální, ale nevadí mi to.
Zajímavá stavba. Kdyby to bylo na ráfkových brzdách a mechanice, bylo by to SSL.
Kdo jiný by měl postavit prakticky dokonalé kolo. Ty ráfky jsou trochu divné – to jsou 28mm pláště?
Tyhle ráfky á-la hot dog, to je děs. Ráfek širší než plášť, vzhledově fakt nee.