Tohle už se snad nerozsype
Konečně dobrej držák i pro krátkej představec
Letní osazení na delší výlety. Rekony 2,6 3C jsou bohužel čím dál těžší (760 kdysi, 800 ty na fotce, teď mi přišel už 870g kus). Ještě s SLX
Z místa, kde s trenclema jezdím nejradši
Aneb proč to nebylo se Shimanem ideální
Původní sedlovka malinko přišla o elox
Větší kotouče jdou poznat, ale...
Brzdy by mohly bejt silnější a hlavně mít konzistentnější chod. Tlustý Ergony zkouším poprvé
Elektrika v lyžařskejch rukavicích super, jen ta zpětná vazba řazení na lehčí mohla bejt lepší
Vodítko a chránič převodníku Shaman Racing
Doufám, že to fakt bude odolný. Jinak za ty prachy zapláču
Contíky ladí s vidlí i kolem, ty hnusný ochranný samolepky jsem z vidle už sundal
Tak i kolo, který jsem kupoval s tím, že tam budu měnit jen spotřebák, už má nakonec tabulku komponent víc než z půlky neplatnou.
Brzdy: Guide R + Centerline 180 → SLX-M7100 + Galfer 180/203
Kazeta: GX → X01 → X01
Řazení: GX → XT → X01 AXS
Přehazka: GX → SLX → SLX → X01 AXS
Sedlovka: Contact Switch 150 → 170 mm
Převodník: SRAM 30z → 32z
Zadní nába: DT360 → DT350 (+ plochý dráty)
Ložiska: Giant → železářství → Endura MAX
Hlavko: FSA → Cane Creek 40
Pláště: DHF/DHR 2.3 → Rekon 2.6 Maxx Terra na střídačku s Baron 2.4/Trail King 2.4
…
No a nejdražší vylepšení není vůbec vidět. Zvažoval jsem upgrade z Marikovskýho přece jen potlučené vidlice na Fox 36 Grip2, ale nakonec jsem z Kanady objednal Luftkappe a montáž společně s dalším tuningem u bráchy.
Brácha mě společně s videem Matěje Charváta přesvědčili taky na elektriku. Výchozí GX Eagle jsem zklikvidoval, přechod na levnější SLX taky nebyl dokonalej. Vedení v rámu počítá spíš se vstupem do SRAMu a SLX jsem za necelej rok vozil už druhou. X01 AXS je prej nejvíc nejodolnější, takže to s náhradní baterkou s sebou na delší akce zkusím.
Letos jsem výjimečně navštívil bikepark s lanem a hned jsem podle toho začal řešit – vodítko řetězu a chránič, přidání ochrany zadní stavby, tučnější gripy a hlavně mi brácha přepletl zadní kolo z už rozsypané zadní náby, kterou jsem poslední týdny musel vozit s nedotaženou osou, aby mně nepadal furt řetěz (a ani to nebylo stoprocentní).
Původní sedlovka Contact Switch se vydřela na pístnici tak, že to už šlo na chodu poznat, tak jsem koupil novější model s o 2 cm větším zdvihem. Občas už vozím platformy, ale většinu roku přece jen SPD.
Původní čtyřpístky Guide R jsem vyměnil za ostřejší dvoupístky SLX-M7100, teď zkouším 203mm kotouče a nejspíš to dopadne nákupem nějakejch schopnějších čtyřpístků a návratem na 180 mm. Tuze nerad řeším štrejchání.
Ložiska bylo potřeba komplet měnit už podruhé, blatu se vyhýbám, ale ono se občas nechce vyhnout mně. Takže jednou rozvodněná Chvojnice, jindy zapadnutí ve zcela nové bažině u Brtnice, pak třeba výborná a zaručeně zmrzlá polní zkratka u Želešic, a tak přišla investice do těch údajně nejlepších. Uvidíme co vydrží, zatím byly venku jen párkrát.
Všecko to má za úkol bejt co nejodolnější, nejrobustnější a funkce jdou nad hmotnost. Takže kolo na skoro kilovejch Conti váží asi 13,7 kg s pedálama, s Rekonama 2,6 jsem někde nad 13,4. Ono přece jen i třeba ty karbonový ráfky mají 500 g, takže i tam dostala odolnost prioritu.
U plášťů jsem vyzkoušel už ledaccos, ale stejně to k těm kilovejm pryžím směřuje. Baron sice nejede, ale grip má na každým povrchu a ladí :-), na zkoušku mám nachystanýho i Kaisera. Mountain King 2.3 má sice jen 750 g, je super do blata, ale směs je tvrdá, na slizkým, pevným klouže a kupodivu za mě jede hůř než Trail King 2.4. Ten má víc univerzální grip, lepší ochranu proti defektům, ale je teda těžší. Na letní dlouhý výlety i veškerý traily kromě sypkých svahů nebo blata se mi osvědčily Rekony, co jedou přece jen znatelně líp.
(vloženo 2.1.22)
Já jsem teda s Centerline spokojenej, ale co zkusit nový Sram kotouče HS2 ?
Benobiker: shimana brzdi taky dobře, ale tyhle jsou pocitově lepší a necinkají ani po sjezdu.
Pepe72: Mno tvl, ty vypadaj, že se ani nehnou! :-) Cena teda už vejš, hmotnost taky, ale líbí se mi! :-)
Jo to pumpování Shimano páky musím osobně potvrdit. XT řady 8000 – 2 i 4 píst.
Ještě jsem zapomněl napsat, že mně brácha přidal token do tlumiče a celkově ho poladil tak, že teď už nemám tendenci přepínat do kopca ani do střední polohy. Žehlí to, ale prohupuje se to fakt mikroskopicky. Takže dobrým nastavením se dá zdánlivě dané chování zadní stavby ovlivnit strašně moc.
benobiker: No, já su spíš takovej turista, co má rád ne moc prudce z kopca pěšinky s kořenama a šutrama. Toho ideálně do delší vyjížďky natahat co nejvíc a co nejdál od míst, kde je moře lidí. Hřeben Rychleb nebo Beskyd hodně zrána, to je pro mě nejvíc. Ani jedno se bez bahna většinou neobejde. Ložiska jsem úplně neodpravil ani poprvé, ani podruhé. Ale to lupání a praskání, co tak po tom roce dycky začalo, jsem nedával. Střed bylo za tu dobu potřeba vyměnit jen jednou. Do největších srajd beru taky jen pevňáka, ale i toto kolo něco zažije.
ufoncz: toho pumpování se u Shimana u žádnýho modelu nezbavíš, dělají to jak 2 písty, tak 4 písty, problém je prostě v páce… Ono i samotná účinnost je u Shiman naprosto totožná, když vůči sobě srovnáváš dvoupísty deore vejš a čtyřpísty deore vejš (krom XTR). Rozdíly v účinnosti dělaj hlavně použité desky. Ani u různých kotoučů jsem teda nezaznamenal větší rozdíly v brzdném účinku, když teda neberu v potaz jak dobře odváví teplo při delším brždění. Ono taky u kotoučů těžko vybírat, nevšiml jsem si skoro u žádného výrobce, že by uváděl, z jaké oceli je kotouč vyroben, to pak člověk blbě srovnává… Nedivil bych se, že je většina vyrobena z nějaké nerezavějící oceli řady 410 a podobné napříč velkým cenovým rozptylem od kotoučů Force za 2 kila až po nějakým „značkovým“ za litr… Každopádně mám Shimana rád, brzdí pěkně za fajnou cenu, když tě teda až tak nesere to pumpování a taky to, že když do páky jebneš, ulomí se.:-) Alespoň teda ta poslední řada…
Jinak kolo pěkný, párkrát jsem se na tomhle svezl, je to svižnej bajk co pěkně jede a když si čistej, nechá si líbit! :-) K těm ložiskům v rámu, já mám kolo už rok a neměnil jsem je tedy zatím, nepozoruji žádný problém, žádný pazvuky, nebo zadrhávající chod zadní stavby, vodě se tedy vyhýbám když je hnusně beru pevňáka, za celej rok jsem to zasral asi jen dvakrát, že to muselo pod sprchu.:-) To se ti nějak úplně vysypaly bo jak?
Zoidberg: Kotouče jsem zrovna nedávno pořizoval na fulla právě ty Formula CURA, takové pěkné masivní kotouče, brzdí a předek oproti předchozímu Shimanu tužší, tak tolik necinká. :-) Vlastně bych i rád ty kompletní brzdy od Formule vyzkoušel.:-)
Teď už asi rozumím líp, cos těma kotoučema myslel. Centerline jednak se spoustou desek taky řvou a potom brždění s něma je takový tupý. Sice asi šetří sebe a desky, ale za cenu podle mě slabšího účinku.
Ten navíc neřeší to, co mi nepřipadá na SLX-M7100 ideální. Při delším sjezdu to rychle na páce ztvrdne, když se zase chvílu nebrzdí, tak je buď chod každé páky jinej a do „normálna“ to dostávám opakovaným krátkým zmáčknutím páky. A křivku síly brždění vzhledem k vynaložené síle na páce bych určitě chtěl lineárnější. Ale už je to takový trochu hledání, co by se dalo ještě vylepšit, nic vyloženě nutnýho.
V předvýběru mám čtyřpístky Shimano XT, koukal jsem tady třeba na ty bazarový Sainty a uvažoval jsem o Magura MT-5 (o kterých je toho tady na fóru dost, ale pro mě jaksi zmateně rozporuplně).
3.1.22 12:18
Zoidberg:
Kurnik z ty vahy na hlinikovym ramu a takovejch gumach se mi navaluje. GJ.
To je radosti, tak to má být, máš to pěkný a super.
2.1.22 21:48
No pěkně to máš vytuněný – na kole toho z původních komponent moc nezůstalo. Dle popisu jednoznačně zraješ k vyšším zdvihům :-) V té oranžové je to fakt pěkný kolo.
Brzdy dej 4 pístky a 200mm kotouče k tomu.
AXS drahý a bál bych se že to stejně někde urazím. Možná až nebudu padat :-D
juraj.9: Jakej to máš? Něco podobnýho jsem dlouho hledal, ale našel to jen pro Santa Cruz, a tak jsem nakonec vzal (ale ještě nenasadil) ten od VHS:
https://r2-bike.com/…pper-Tape-20
Jinak ano, trochu větší zdvih bych asi nakonec užil a hlavně se mi líbí, že nový Trencle v karbonu už mají pro mě hezčí tvar horní rámovky. Tužší zadní stavba by rovněž nebyla na škodu. A snad tam pořešili trochu ten lak, protože tenhle vypadá zblízka sice krásně, ale oprýskne se snad i když se na něj kamínek jen škaredě podívá.
Super Trance, teď jsem jednoho v hliníku vyměnil za Xko a rozdíl neskutečný.Tip na chránič zadní stavby,nic nechrastí a vypadá to pěkně…
Jo, vydřel se elox na té se stříbrnou závěrnou maticí. Od začátku nechodila úplně ideálně, dobře zajížděla jen když jsem měl váhu víc ke špičce sedla, jinak se páčila a šla těžko dolů. Jelikož OneUp v požadovaných rozměrech nebyla zrovna nikde skladem, objednal jsem za dobrý prachy údajně verzi 2021 z nějakýho německo-polskýho e-shopu tuším (hraniční městečko). Ta šla zezačátku hrozně ztuha, ale ještě z ní vylejzala jakási bílá pasta. Na druhé vyjížďce už chodila pěkně, nicméně zase už rovnou s malým vaklem.
Ta oranzova je hodne pekna. Vzpominam na svuj z 2014 a kolik mi toho dovolil. Je paradni kolo. Bike park je ale jeho limit. Uz pod kopcem to kolo dostane strach. A davat na nej fox 36 je uplne zbytecne. Pak te to zacne tahat na vetsi a vetsi bordel a ram zacne plakat. Pike na 160 co jsme mel byl tak akorat v te dobe. A to jsem vzadu mel tlumic z Reigna a puvodni zdvih z 140 byl pak 158 tusim.
Jinak by me zajimala ta vydrena teleskopka. To je ten model s tou stribrnou zavernou matici? To byl prvni model s opravnou sadou a tam jsem vydrenou nohu jeste nevidel. Vsechny predchozi se mi vydreli do pul roku. Pak jsem udelal na jedne upravu pouzdra a jezdi funkcne do dnes bez ztraty eloxu.
Paradni a i ta vaha je vlastne dost fajn, rekl bych. Elektriku chvalim, je to krok spravnym smerem. Akorat nemyslim ze bys potreboval vozit nahradni baterku, pokud tou delsi akci nemyslis treba ctvrt roku:)
2.1.22 12:19
2.1.22 12:17