Když jsem „potkal“ na jaře r. 2014 tuhle rámovou sadu, bylo o stavbě nového výletního kola pro NI rozhodnuto. Postupem času jsem vyměnil pouze zapl.kola Mavic Ksyrium Elite za širší DT Swiss R 23 Spline, mini V za cantilever, převodník 36 za 32z, pedály.
(vloženo 4.1.22)
Značka | Focus |
Model | Mares CX |
Modelový rok | 2012 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,7 |
Rám | Focus Mares CX Carbon |
Vidlice | Focus Mares CX Carbon |
Tlumič | - |
Hlavové složení | XLC Pro A-Head, 1 1/8" Integrated |
Kliky | Sram Truvativ X9 - 175mm |
Středové složení | FSA BB30 |
Přesmykač | Shimano Sora FD-M781 |
Měnič | Sram X7 9s |
Řazení | Sram XO Twister Grip shift 2x9 |
Převodník | Sram Truvativ X9 32-22 z |
Kazeta | Shimano SLX CS-HG80 9s 11-32 z |
Řetěz | Sram PC 1031 |
Náboj přední | DT Swiss R 23 Spline |
Náboj zadní | DT Swiss R 23 Spline |
Brzda přední | Avid Shorty 4 |
Brzda zadní | Avid Shorty 4 |
Brzdové páky | XLC BL-V02 |
Ráfek přední | DT Swiss R 23 Spline |
Ráfek zadní | DT Swiss R 23 Spline |
Dráty | DT Swiss R 23 Spline |
Pedály | XLC Ultralight III PD-M13 |
Řídítka | Syncross AM 7075 580mm gripy - Sram Locking XX1 |
Představec | XLC Pro ST M11 110mm |
Sedlovka | Pells CR3 Carbon 27,2 x300mm košík – Elite Sior |
Sedlo | Selle Italia Diva gel Flow |
Pláště | Continental Speed Ride 42-622 duše - Schwalbe Extra Light |
depresy – A zdali víš, že ve velikosti 60cm je XC rám kratší oproti silničnímu o CELÝ 1 cm. Není to o rámu ale o řidítkách. Na beranech úchop za páky + 10cm, za vrchol pák + 15cm, za spodek beranů + – 0cm. Řidítka se volí podle charakteru použití kola. Dotáhnout 1 cm představcem není nepřekonatelný problém.
depka: Přesně! A pak na tom kole spokojeně jezdí, neřeší pi-čoviny a jsou spokojeni. Někteří to mají jinak, no… ;-)
5.1.22 17:15
DA, to JÍ bude dobrý, já mám 165 a prostě mi od pohledu bylo jasné, že „pro mě“ to není :-) Kolo je to krásné.
Taky se mi to líbí. Jen ta kombinace pák XLC BL-02 a kantíků je poněkud nebrzdící, tak nevím, jestli tě slečna/paní pochválí :-) . Gripy bych dal Ergon pro Gripshift, ty má drahá polovička vynáší do nebes :-) .
Co se týče beranů, plášťů, převodů, brzd, řazení odkazuji na diskuzi k mému crossover kolu z r. 2015. Od té doby pokročila i nabídka gravel kol. Některé značky přímo nabízejí i varianty s „rovnými“ řidítky. Na netu jsou dostupné prezentace k tomuto tématu.
bara2 – Výška 176cm, přesto by rám 52cm byl pravděpodobně, vzhledem k charakteru použití kola vhodnější. Nebyl bohužel k dispozici.
onur – Avid Shorty 4 – opět vzhledem k charakteru použití a rámové sadě – OK.
https://www.youtube.com/watch?…
Tohle je pecka, mě se to líbí moc. Stavěl jsem ženě něco podobnýho: flat bar gravel, 2×10, hydraulický kotouče, rychlejší 35 mm pláště. Za mě ideální kolo na ty výlety, když nechce vláčet mtb ani být zalehlá v obloucích. Já dal teda širší řídítka.
Ale jo, smysl to asi má i když na ovládání to bude asi trošku náročnější a určitě na tom bude rychlejší než spousta buchet na e-bajkách.
za mna 5hviezd, mam uchylku na CX a fitnes bajky, a toto je 2 v 1. Avid Shorty brzdia dobre?
Pěkně i bez beranů, i
ač zapřísáhlý beranář, tak se mi celkem líbí koncept fitness kol, stačí dát užší pláště :-)
Za 4 hvězdy! ;-)
Baruš, tohle asi rozsekne jedině stavitel. Díky ale za osvětu, kdyby se mi někdy naskytla příežitost vybírat baletky, tak už vím, že na zadek nekoukat :-)
Koubo, pokud si nedokáže stoupnout nad tu štanglu s nohama na zemi, tak je to o ničem. Mě by nebavilo si natloukat při každým zastavení o štanglu. U závodnic se dá možná předpokládat, že svižně seskakuje a naskakuje, ale v titulku píše, že se jedná o výletní kolo.
Průměr kol je cca 70cm, štangla je podle fotky cca 80cm nad zemí. Četla jsem rozhovor s nějakým baletním mistrem, že vybírá podle výšky v rozkroku (dlouhonohé baletky!), tvrdí, že správná proporce je „přesně v polovině“, že mu na celkové výšce nezáleží, ale ta proporce je nutná. Je-li dlouhonová s figurou vhodnou pro balet, tak musí mít přes metr sedmdesát, aby nad štanglou ve výši 80cm měla bídných 5cm rezervu, a to se ani nemůže moc rozkročovat..Ty baletní proporci má málo ženskejch, spíš mají ty nohy kratší, takže 175cm výška snad odpovídá tomu kolu.
Parádní barvy, hezká stavba, to se paní musí jezdit jak s větrem v zádech. Ty berany to fakt chce, ale to je pak zas investice do dalších věcí.
kožíšku, Báro, to je kroska, to se nosí na rameně, proto ta velikost.
Víc by tomu slušely slušný hydraulický brzdy. Ten rám se mě zdá velkej.
S beranama by JÍ to nejen slušelo víc, ale i by s eto líp řídilo :-D
Moc pěkné kolečko, na mě má dost vysoko štanglu.
Vysvětli jí, že s obloukama se jí bude jezdit daleko líp :) A ať si zkusí tretry :)
S beranama by to byla parádní kroska…