Air shaft debon air

Přidat foto

A tak kterej je teda ten nejlepsi?

Zleva – puvodni, pak ten B1 s kerym je to utopeny cca 10mm ve zdvihu a nova C1 kerou tam chci napasovat.

Lyrik rct3 180mm

(vloženo 8.1.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
mum-on-bike
mum-on-bike

11.1.22 14:27

Mr.Duck: děs. Teda jakože síla!

Reagovat
Radus
Radus

11.1.22 11:02

Už vidím jak bych se tam rozlámal . Na to už nemám hlavu.

Reagovat
Atilla
Atilla

11.1.22 10:23

No jo, tak tohle za barákem nemám a i kdybych měl, tak se tomu vyhnu.

Reagovat
theedge
theedge

10.1.22 20:51

No holt každej má tu projížďku a barákem „trochu“ jinou a tak potřebujem jiný nastavení kola :-D

Ty s tou Kanadou nejsi pro český podmínky uplně typický user :-)

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 19:58

@Pedro : Honza akorát staví 11m (vert) drop co jsem vymyslel :(

Poacher – Jak říkám, není to vodorovný dopad, ale rozhodně se to tak zdá, je to hrozná rána a asi to letos předěláme.

Les janks – nezdá se to ale je do hluboko do dopadu, a dopad je skála na který nemůžeš brzdit protože další minidrop.

Nejsou to největší věci co jezdíme, ale právě tohle jsou takový ty „projížďka po práci za barákem“ třeba každý den a na tohle musí být kolo ready. Řekl bych, že víc nažrat dostane i odpružení v technice ale to z fotky nepoznáš.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 19:49

Přesně tak. Zadek dostane větší maximální ránu ve velké komoresi nebo dopadu, ale jinak jezdím hodně na předním kole. Vozím delší představec a řídítka s 35mm výškou otočená celkem dopředu což kokpit ještě prodlouží a přenese mi víc váhy na předek. Do kopce mám samozřejmě sag 0 ale tam je mi to jedno.

A nemůžu říct že vozím přesně 10,bude to mezi 10–15,moc sag neřeším. První nastavení dělám podle využití zdvihu když na rovince zatlačím kolo vší silou do zdvihu a mělo by to využít cca 75%. Nikdy jsem to neměřil, beru to podle pocitu. Řekne mi to víc o tom jak se to bude chovat, než sag.

Taky dost záleží na kole, já právě proto tolik miluju Bandit 675,protože tam můžu vozit vzadu 40% sag, žehlí srovnatelně jak Demo a přitom doraz je vždy kontrolovaný a príjemný (protože je extrémně progresivní).

Reagovat
novas752
novas752

10.1.22 18:52

@Radus: Na kolech podobného zaměření je to naprosto normální. Měří se to na rovině, když se ale jede z kopce tak se to srovná.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

10.1.22 14:48

Tak když vidíš kde jezdí, tak poměr hmotnosti bude tak 90% předek a 10% zadek :-)

Reagovat
Radus
Radus

10.1.22 14:31

No a to je přesně ono každý jezdec to potřebuje malinko jinak. Ale docela mě udivuje tak rozdílné nastavení ságu předek vs zadek ale proč ne .

Reagovat
Atilla
Atilla

10.1.22 12:48

Jinak třeba Remy staticky vozil 15% 160mm/ 25% vzadu

Reagovat
Atilla
Atilla

10.1.22 12:08

Snížená vidle byl Lyrik na 130mm. Vzadu vozím dynamický sag 26–27%, v předu ho nezměřím, protože ABS. To ty musíš mít dynamický sag vzadu tak 35–40%, což case nejde na rozum mě. Ale to je jedno jiné podmínky, jiný skills a váha z toho dělají tak komplikovanou rovnici…

Reagovat
Pedro404
Pedro404

10.1.22 11:01

Duck: Ty vole, musim se někdy stavit, mně příde, že si ty velikosti dropů musíš vymejšlet :D

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 10:58

Spíš 4 sorry.

Reagovat
benobiker
benobiker

10.1.22 10:20

Mr.Duck: tvl to jsou čísla, trochu jiná liga.:-D 5m na placku :-O Je pravda, že jsem nikdy nejezdil větší zdvihy, pod zadkem mám jen 135 a pod rukama 150, tak to mám jak jsi psal nalazený tak, aby to žehlilo bordel a zároveň přežilo trochu oprasenej dropík. Kdybych to chtěl ladit na placáky a velké bomby, moc by to nežehlilo bordel.:-) Větší zdvihy jsou v tomhle fajn, zároveň si říkám, že už to chce mít možná k dispozici možnost lazení i rychlé komprese a odskoku, aby to chodilo v celém rozsahu pěkně na různých tratích, zbytečně se to nenořilo do zdvihu kdy nechceš, třebas někde na odpalu a nebo naopak, nechodila ti někde jinde vidle jen do poloviny. :-) A to už je moc velká věda a hrabání se v tom, daleko za moji komfortní zónou. :-D

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 09:46

beno: Ja to prave ladim spis na tu techniku v bordelu, to, ze to funguje dobre na velke dropy je spis vedlejsi ucinek. Ale jak jsem zrovna psal niz, tu techniku v bordelu casto znamena na brzdach dlouho v kuse.

Prijde mi, ze kdyz nepocitam treba Poacher (tak 5m drop „na placku“ – neni to rovinka, ale neni to prijemny), tak dropy a skoky na odpruzeni vlastne nejak extra narocne nejsou kdyz zrovna neprestrelis na placku na necem fakt velkym. Ale kdyz jedu v technice rychle, nebo neco hodne strmeho s velkou kompresi tak tam mi ta progresivita prave prijde super. Jeden trail tady je super priklad – na zacatku mas dve moznosti, bud cca 7m drop na skalku s dalsim malym dropem hned po dopadu, nebo mala (cca 5m) ale temer vertikalni skala s ostrou kompresi, v ktere je cca 15cm vysoky koren, a tam jsem myslel ze mi Zeb s C1 zlomi zapesti dokud jsem ho neprefoukal tak, ze bolely ruce, sag prakticky 0.

DH zavody jsou na tohle nejlepsi. Mas casto dlouhou sekci kde kdyz nechces jet jak lempl a udrzet se treba na traverzu na svahu, trat je trochu vylitana, tak proste treba ve 40ce vletis do diry v zatacce z ktery chces vystrelit bez brzd nebo ztraty rychlosti, takze do ni to kolo zatlacis vsi silou a prave tam mi ta hodne progresivni pruzina spolu s rychlym odskokem pomuze v dire nezustat a naopak se odrazit od te extremne stlacene pruziny, ktera se rychleji i vraci zpocatku odskoku.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 09:37

Atilla: Ono hrozne zalezi na velikosti komory. U nizsich zdvihu (pokud se nejedna o snizenou vidlici s vysokym max zdvihem) je vetsinou progresivita mnohem vyssi. Zaroven kolo s mensim zdvihem ladis tak nejak na vsechno, 170+ ladis na jizdu z kopce, a mit 20% sag na rovine tak pri kazdem strmejsim trailu bude dynamicky sag kolem 50%, ale to ti asi rikat nemusim :)

Myslim si ze je to vic o typu a stylu jezdeni nez o hmotnosti. Ja to nastavuju na jezdeni kdy prakticky cely trail v kuse jedes na brzdach strmy kopec, a to si proste s 20% sagem na rovince neumim predstavit. Ne, ze bych nejezdil nic jineho, ale to je jedine kde by me treba zacaly bolet ruce nebo kde jsem na hrane, vsude jinde je mi jedno jak to chodi pokud mi to vylozene nemlati do rukou. Nicmene prave takove nastaveni (B1 s malym sagem) vyborne chodi i na rovince protoze je to z pocatku super mekke.

Reagovat
benobiker
benobiker

10.1.22 09:28

Mr.Duck: ty kráááávo, sag jen 10%? Tyvoe, já si říkám, že vozím malej sag, cca něco mezi 20% a 25%:-D To ty 2m ale lupeš rovnou na placku, ne? Že potřebuješ takhle malej sag:-D Jak píše Radus, každej si to naladí na to svoje, co kde jezdí… Chci aby to žehlilo v bordelu, tak trochu sag potřebuju, skáču taky rád, ale hledám věci, kde je trochu dopad, jinak je mi líto kola a vlastně i mýho těla.:-D

Reagovat
Atilla
Atilla

10.1.22 09:18

Duck: Já si právě myslím, že má. Molekuly vzduchu nejsou na sebe tak natlačeny a prostě se to chová jinak než u větších tlaků. Nejméně jsem dával 15% na spíš nižších zdvihách a dával jsem na tom i víc než 2m dropy bez dorazů. Většinou jezdím mezi 18%-20% a ani na dropech co jsou férově skoro na placku a ještě je přetahuju nemám zdaleka tvrdý doraz. Pravda, že delší dobu vozím ten ABS Fork Kit ve všech vidlicích.

Reagovat
Radus
Radus

10.1.22 09:12

benobiker Ano vzduchové komory Fox a Rock Shox jsou si teď velice podobné.

Reagovat
Radus
Radus

10.1.22 09:09

No vše je o tom kdo kde jezdí. Někdo hodně skáče a někdo zase jezdí klasické přírodní enduro . A tomu odpovídá i nastavení podvozku.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 09:05

Atilla: Neco pres 70. Nemyslim, ze to hraje velkou roli pri spravnem nastaveni.

Reagovat
Atilla
Atilla

10.1.22 08:32

Mr. Duck: A kolik vážíš v komplet oblečen na kolo?

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.1.22 08:25

Nksh: 20% jsem vepředu nevozil snad nikdy. Většinou kolem 10% předek 30 zadek. Neznám vidlici co bych mohl vozit na 20% statický sag co by nedala doraz na 2m dropu :/

Reagovat
nksh
nksh

9.1.22 22:48

Mr.Duck: Hele nemyslim si ze bych to mel malo nafoukany. Vepredu sag cca 21% / 82–85PSI.S B1 jsem musel vozit tak o 5 kliku LSC vic, abych ten propad zdvihu kompenzoval.

Za me bude B1 super v nizsich zdvizich < 140mm. Ale na 180mm se to chovalo divne

Reagovat
benobiker
benobiker

9.1.22 20:33

Radus: Jo, což toho jsem si vědom. Negativka je menší, navíc spodní víko je hluboké a duté, podobně jak to má FOX, takže ve spodních nohou je větší objem a méně se tak ovlivňuje průběh zdvihu vidlice, je to méně progresivní.

Reagovat
Radus
Radus

9.1.22 19:45

Hlavní rozdíl je hlavně objem negativní komory .

Reagovat
benobiker
benobiker

9.1.22 19:35

Mr.Duck: díky, teď už to dává smysl, proto s B1 i původním soloairem, kde jsou shodné rozteče, lze vzít za nohy a ještě trochu povysunout, po celé délce přepouštěcího kanálku, možná i trochu víc.. Nikdy mě nenapadlo si změřit, jak daleko od konce je přepouštěcí kanálek, příště až to budu mít rozdělaný, si to ověřím. :-) Každopádně na Pikovi s Debon Airem B1 140mm naměřím od gufera ke korunce 144mm, 140mm je funkční zdvih k dorazu, samozřejmě ± nějaký dva mm, při mírném stlačení, kvůli tej počáteční citlivosti, kdy to jezdí po celé délce kanálku…

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

9.1.22 19:10

Nksh: No to asi znamená že jsi ji vozil moc na měkko. A pokud jsi pak nevyužíval celý zdvih, pak právě pro tebe může být B1 příliš progresivní a potřebuješ C1.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

9.1.22 19:09

Beno: Chápeš to správně více méně. C1 balancuje tlak úplně roztažená; B1 až o ten rozdíl délky výše ve zdvihu. Tudíž se balancuje při větším stlačení vidlice = na větší tlak než pozitivka při úplném roztažení.

Reagovat
benobiker
benobiker

9.1.22 19:00

Mr.Duck Je pravda, že si nevybavuju, že bych někdy dal s Pikem s B1 ten ošklivej tvrdej doraz, to s Foxkou 36 se mi to už párkrát stalo. :-) Ale oporu ve středu zdvihu, nebo jak to přesně popsat, to se mi u Foxky líbí víc…

novas752: Sakra, teď jsem nějakej zmatenej. Na obrázku to vypadá, že ten C1 má nejdelší rozteč, tím pádem spíš s přepouštěcím kanálkem lícuje úplně vysunutá ve své výchozí pozici, ne? A to jestě úplně v horní části toho kanálku, jestli to dobře chápu…Kdyby to mělo lícovat s přepouštěcím kanálkem až trochu ve zdvihu, musela by ta rozteč být naopak menší, ne? Navíc by se to na této hodnotě zdvihu zastavilo, páč jsou vyrovnané tlaky a tudíž je to dycky výchozí poloha, ne? Hoďte sem někdo nějaký video, nebo nákres, jak to tam je s tím C1. :-)

Reagovat
nksh
nksh

9.1.22 16:39

B1 je sice nejaktivnější, zároveň to tak padalo do zdvihu, že jsem musel dát o 2cm výš řidítka a stejně to bylo málo. C1 mi přijde ze všech nejvyváženější.

Reagovat
theedge
theedge

9.1.22 10:26

Já určitě nejezdím žádná extrémní pekla, ale musím co se týče verzí DebonAir ( pro Lyrika ) tak musím potvrdit co píše Duck.

Mám dlouhodobě problémy s rameny a jsem velmi citlivý na otřesy co mi jdou do rukou.

Kvůli co největší žehlivosti vozím o malinko větší SAG ( nižší tlak ) a tak jsem vidli o 1cm zvedal – pak už to je o doladění tlakem a tokeny.

Vybral jsem nakonec B1 která mi mi nejlíp pohlcuje menší nerovnosti ( žehlí ) a nemám problém ani s dorazy ( vozím 2 tokeny ). Nejsem velkej skokan, tak tu vidli můžu mít trošku měkčí než někdo kdo furt skáče 2m dropy.

Ale je to určitě hodně individuální co kdo od vidlice očekává.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

9.1.22 08:36

Co tim chci rict neni ze B1 DA je nejlepsi na svete. Spis to, ze vim ze to splnuje moje pozadavky uplne perfektne a nechci experimentovat s necim jinym, dokud nebudu mit dobry duvod verit, ze to je lepsi.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

9.1.22 08:34

Jenze me treba ta opora ve stredu zdvihu u B1 prijde akorat, vic by uz bylo zase blize C1 co je, jak rikam, pro mne nepouzitelny skoro. To reseni co pises chapu, ale nijak me nelaka. DVO zkusenosti kdyz jsem delal v Giantu me dost odradily a zatim me nic nepresvedcilo ze bych se o ne mel zase zajimat.

Mame hned vedle shopu distribuci Formula a EXT, cekam na Ohlins vidli na DH, to jsou asi jedine 3 znacky mimo RS co me nejak lakaji zkouset po kratkem projeti nebo podle odezvy od lidi kolem, ale kdybych nepotreboval tuhost Zeba, vratil bych se na B1 lyrik a neresil nic :) Na druhou stranu ty ostatni nemaji dementni torque cap :)

Reagovat
novas752
novas752

9.1.22 07:16

Tak ono to DVO neni čistě pružina, je vzduchová jen má negativní pružinu jako starší Foxy např., ale s tim že se dá přesně nastavit předpětí. Takže si nastavíš tlak podle dorazu, to ti dá i dost oporu ve středu zdvihu a pak si našroubuješ negativku co to jde aby se ještě vidlice samovolně netlačila do zdvihu. Tim dosáhneš podobného stavu jako s DebonAir B1 akorát s tim že máš o dost větší oporu ve středu zdvihu. Pokud je to až moc, trochu snížíš tlak, uberrš adekvátně tomu OTT a do pozitivky dáš místo tokenu trochu oleje na píst – to se dá taky dávkovat v menších krocích než celé tokeny.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

8.1.22 23:53

Taky mě tohle čeká… Uvidíme jestli bude nějaká burza shaftů…

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

8.1.22 23:26

Radus: A jak pises, srovnavat s pruzinou to poradne nejde. Osobne si musim nejakou moderni pruzinu projet, ale prijde mi ze to je opak toho co od kola chci. I vzadu bych na jedinem kole kde mam pruzinu radsi menil za vzduch..

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

8.1.22 23:24

Jasne ze prochazi vyvojem. Muzes to nazyvat nedodelky, ale tak cekej na perfektni produkt ale to se nedockas, kazdy porad vyviji dale, a nekdy se dalsi krok podari, nekdy ne. Porad ma RS asi nejlepsi vzduchovou pruzinu na trhu.

Lidem vadilo, ze B1 sedi „ve zdvihu“. Lidem doslova vadilo, jak to vypada kdyz na kole nesedi protoze jejich vidlice nema „kruty mega zdvih“. Ma to i dalsi duvody, ale tohle se zda byt ten hlavni, a naprosta koko*ina. Na kole stejne sedis v nejakem sagu, a s B1 nemas o nic mensi zdvih jen proto, ze nezatizena sedi o neco nize. Nize sedi proto, ze zacatek zdvihu je velmi mekky. Hodne blizko tomu, ze pri plnem roztazeni je top out pneumaticky a ne mechanicky. Jinymi slovy na pist pusobi temer nulova sila pruziny, coz dovoluje velkou citlivost na zacatku zdvihu.

Ve vysledku to znamena, ze B1 je na zacatku zdvihu hodne mekka, super zehli a vzdy bude relativne progresivni oproti C1 nebo EVol. Neni pak tezke ji nastavit tak, ze na zacatku zdvihu zehli jak maslo, a pritom nemam problem s dorazem.

Nekdo rika ze C1(nebo Fox) ma lepsi oporu ve zdvihu, me prijde naopak ze maji oporu naprosto mizernou. Vysvetlil mi to kolega co v kolech dela o patnact let dyl nez ja a dava mi to tak smysl.

Kdyz jsem dostal Zeb z krabice, byl nafoukany na horni hranici mych doporucenych nastaveni, tak jsem dal odskok klasicky na 1/4 rozsahu od otevreneho na zacatek a hned vidlice zehlila lip nez cokoliv jineho jsem jel do te doby. Pak ale prisla prvni opravdova komprese a prislo naprosty selhani, tvrdy doraz ktery jsem naposledy zazil u 40 Factory Float. S B1 jsem tenhle problem nemel a doslova nikdy jsem necitil doraz. Kdyz C1 nafoukam tak, aby doraz byl kontrolovany a udrzitelny, tak to zehli velmi mizerne, a ani vice nez doporucene mnozstvi tokenu to nezachrani.

Duvod bude ten, ze chci od vidlice aby fungovala kdyz se jdu projet a na normalnim cernem trailu nejakou normalni rychlosti, jako vetsina lidi. Zaroven ale chci pri stejne jizde bez nejakeho nastaveni z trailu odbocit a zkratit si to treba pres 7m drop nebo dlouhou skalu se sklonem 70° (ne %) s ostrou kompresi dole. A to splnuje B1 lepe nez jakakoliv pruzina na trhu, ale pro vetsinu lidi pri takovem nastaveni nikdy nevyuziji cely zdvih.

Snad to dava smysl :)

Reagovat
Radus
Radus

8.1.22 22:12

Porovnávat vzduchovou negativku s pružinovou nikdy nepůjde .

Reagovat
novas752
novas752

8.1.22 21:12

Jo oporu ve zdvihu to zlepší. Ale trochu na úkor citlivosti a aktivity na začátku.

Já to vyřešil fikaně – DVO umí dobře obojí najednou. :-)

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

8.1.22 21:10

@beno Dle zdejsi diskuze druidu jsem to pochopil tak ze by to melo prinest lepsi oporu v tom stredu.

Ja u novyho kola bojuju s tim ze mam jinde teziste a jsem nechtic asi moc navalenej dopredu a mam pocit ze mi ta vidlice proleti zdvihem v mistech kde se mi to nestavalo.

Reagovat
novas752
novas752

8.1.22 21:08

@benobiker: fígl je pravě v tom, že těsnění na spodním dorazu s přepouštěcím kanálkem nelícuje, je až pár mm do zdvihu.

Reagovat
theedge
theedge

8.1.22 20:41

Mám všechny 3 a vozím B1 s tokenama ( Lyrik 170mm + poslední Ultimate RCT3 patrona ) Za mne má B1 nejlepší počáteční citlivost.

Reagovat
benobiker
benobiker

8.1.22 20:02

Sistematicx: Já mám Pika 27,5", nějakej rok snad 2014 :-) Kupoval jsem ten kit B1, první DebonAir, 140mm zdvihu a zanoření ve zdvihu taky nepozoruju, naopak se mi to dělo s předchozím původním Air shaftem, ale to bylo zaneseným přepouštěcím kanálkem… Vidlice chodí super, je citlivá, tichá, co mi trochu teda vadí je to, že se noří do zdvihu docela dost oproti F36, chybí opora ve středu zdvihu, možná bych i zainvestoval litránek, bo kolik stojí ten poslední kit, jestli to vyřeší.:-)

Co mi teda vrtá hlavou je ta jiná rozteč spodní víko – těsnění pístu. Když je vidle max vysunutá, to jest ve své výchozí pozici, kdy je připraven svůj maximální zdvih, těsnění pístku lícuje s přepouštěcím kanálkem, je to stejné i dle fotografií u původního shaftu a první verze DebonAiru. Přepouštěsí kanálek je dlouhej teď nevím, 5mm? Možná víc? To právě dovolí volný pohyb ve zdvihu vidlice, kdy je vyrovnaný tlak v obou komorách a těsnění pístku jezdí volně právě po celé délce přepouštěcího kanálku. Poslední verze DebonAiru má rozteč spodní víko – těsnění pístku trochu větší, kolik? Cca těch 5mm? Chápu to dobře, že tedy při maximálním vysunutí vidlice lícuje těsnění pístku s přepouštěcím kanálkem právě v jeho nejvyšší horní úrovni a níž jej nepustí? A proto se neděje ten mrtvý pohyb ve zdvihu vidlice? Snad jsem to popsal dost srozumitelně.:-)

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

8.1.22 18:31

@jirkas Mel jsem to utopene cca 10mm ve zdvihu uz jen kdyz kolo stalo volne. Ted jsem na 184mm (mereno od břitu gufera po korunku).

A uplne s puvodnim ten levej bylo 180 presne.

@novas Nerikej tohle ani žertem. Jestli to bude jeste vic k prdu tak tak vrazim uplne ten puvodni a bude :D

Reagovat
novas752
novas752

8.1.22 18:02

@prochází vývojem ale přijde mi to že je to spíš lepení nedodělků + tahání dalších peběz z lidí za „tuning“. Máme SoloAir kterej je tupej jako prase tak tam dame Debon Air 1 abychom zjistili že tam můžem dát hliníkovej Sealhead s futrem B1 abychom zjistili že už i A1 se mnoha lidem zbytečně moc nořilo do zdvihu tak konečně vymyslíme Debon Air C1.

Reagovat
Pedro404
Pedro404

8.1.22 17:56

MirosPikos: Nesmí ti na kolo, protože prochází vývojem a máš na výběr moc možností?

Reagovat
novas752
novas752

8.1.22 17:55

Imho je nejlepší B1. C1 sice drží výše ve zdvihu ale je také méně aktivní.

Reagovat
jirkas
jirkas

8.1.22 17:24

Dával jsem upgrade na ten prostřední a žádný zanoření teda nepozoruju, Pike 29 rct3 140…rozdíl oproti původnímu to je.

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

8.1.22 17:21

Nevim jak dlouho jezdim s tim B1(prostredni). Ale nechal jsem si ho vymenit a dva dny na to uvedl do prodeje RS tu C1. Tak jsem si rikal ok dlabu na to. Nebudu to uz resit. No ale letos jsem si rikal ze by to chtelo neco zlepsit na tom pruzeni. Tak zkusim tuhle moznost. A navic uz me sralo proste to zanoreni ve zdvihu kdyz kolo jen stoji.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

8.1.22 16:59

Přesně ten důvod, proč mi nesmí RS na kolo. Prase aby se v tom vyznalo. Kdyby aspoň znamenalo novější = lepší.

Reagovat

Další galerie z kategorie

puka 7
FreeBoy 10
kandik psi zub 27
Fildazmoravy 12
jezour 39
Florenc 21