Ahoj, chtěl bych se podělit o zkušenost s reklamací rámu u bike-discountu. V roce 2017 jsem se rozhodl rozšířit Radon rodinu o silničku Radon Ignite 105 ALU (viz moje biky). Všechno v pohodě fungovalo až do podzimu minulého roku, kdy jsem po velkém mytí zjistil prasklinu na rámu poblíž přesmykače. Napsal jsem tedy koncem září na bike discount, kde mi hned následující den přišel email, že se reklamace řeší. Čas běžel, já urgoval a po mnoha emailech konečně 23.12.21 mi přišel po skoro 3 měsících nový rám. Docela jsem hleděl, protože mi přišel karbonový rám z téhož roku Radon Sage 2017 SL carbon. Jedná se vlastně o kopii karbonového rámu Cube Agree GTC 2015. Starý prasklý ALU rám vracet nechtěli…S kolem bylo přibaleno komplet nové hlavové složení, bohužel chybělo spodní vedení lanek a plastový nesmysl při výstupu brzdového bowdenu z rámu. Psal jsem tedy email do bike-discountu, bohužel se mi dodnes nikdo neozval. Fotku originálu vedení lanek mi poslal kolega se stejným rámem – bohužel na netu nesehnatelné. Vyřešil jsem tak, že spodní vedení lanek jsem vzal z původního rámu, nahřátím a přizpůsobení novému rámu (děkuji klukům tady z fora za radu). Plastový výstupek z rámu a štelovací šrouby na bowden jsem objednal na alíku. Plastový výstupek stojí 3 eura + pošta na bike-discountu, na alíku 10ks za 1,5 dolaru…
Stavba:
- přehození veškerých komponentů
- všechny nové bowdeny a lanka
- nový pressfit (nepřišel s novým rámem)
- jediná komponenta, která neseděla byl přesmykač (původní je na 31,8mm, tento je na 34,9mm) – budu muset někde sehnat…
Závěr: Trochu mě mrzí, že se to takto táhlo. Vím například o reklamaci prasklého rámu u Canyonu, který byl vyřízen cca do týdne a já musel čekat 3 měsíce a ještě s tím mám starosti… Podle právníka však normální stav, v Německu není přesný čas na vyřízení reklamace jako u nás (zpravidla prý však 4–9 týdnů). Já měl štěstí že jsem měl ALU rám, protože na ten je záruka 6 let (já reklamoval po 4 letech). Pozor u karbonových kol/rámu je u radonu záruka jen 3 roky!Tak to je za mě vše, kdyby někoho něco ještě zajímalo, rád dotazy zodpovím
(vloženo 15.1.22)
To asi nepochopím. Já bych jim za takovou reklamaci poděkoval a ne si na ně tady stěžoval.
Škoda, že ti hned vrátili peníze v hodnotě hliníkového rámu v roce 2017 a mohl jsi si do týdne koupit jinej rám :-)
Ještě bych to hodil do příslušného vlákna, protože tady to akorát zapadne…
možná ty fotky trochu zkreslují, ale rámy jsou geometrií takřka stejné – obě velikostí 58, pro 184cm úplně akorát. Samozřejmě sedlo ještě není úplně doladěné, jak bude kolo komplet hotové přidám to do mojích bajků. Sedlovka je tam 350mm a do minimálního zásunu je to ještě dalších 10cm… Prasklina je na rámovce úplně dole, to se sedlovkou nemá co dělat…
Jo a nepíšu že si stěžuju, spíš mě mrzí, že to tak dlouho trvalo a že na maily mi nikdo nic neodpovídal. A to jsem se moc nerozepsal o fázi těch 3 měsíců, kdy jsem tam i volal a oni arogantně odpověděli, že se mi hned další den někdo ozve a nikdo se další měsíc neozval, tak asi chápeš, že je to trochu frustrující…Jinak super, že to vyřešili, výměnou rámu za lepší…
Neviem ako v CR alebo nemecku, avsak lehota 30 dni plati iba v pripade zakonnej dvojrocnej zaruky. Kazde riesenie nad tento ramec nie je casovo obmedzene…
Jojo malý kolo a obrovská páka na sedlovkou. Jinak s tou reklamací nevím jestli je chválíš a nebo so stěžuješ … vymění ti 5 let starou hlínu za novej karbon a ještě nadáváš. Navíc v době kdy je spousta věcí nesehnatelná.