Přesně takhle to dopadne, když máte covid a celý svátky sedíte na prdeli doma s manželkou. Nudíte se, vymýšlíte p*čoviny a pomalu se potápíte v ponorce:-)
Manželka si nikdy nechtěla přiznat, že si na předchozí vééhikl vybrala sama barvu, která se jí tolik nelíbí…a tak dlouho přes svátky prudila, že chce tyrkys na trailovým kole, až sem začal přemýšlet, jak to vyrobit nějak efektivně z Carmy EN. Rám je stejná platforma a vlastně i celkem lehkej, takže proč to nezkusit. Kolega teda hodil výkres endura do kompu a začalo počítání ideální geo a snížení zdvihu. Nakonec z toho vyšlo, že stačí změnit tlumák z 216*63 na 210*50 a dát o něco kratší vidli od Suntouru (130 mm) a dostal jsem z toho celkem příjemnou geo na rychlý BC.
No, zbytek dílů jsem nějak poladil, něco vytunil…nakonec jsem rovnou šel i do 1×12, ale záměrně jsem použil kombo S-Ride, kazetu Sunrace na klasický ořech a Tayu řetěz. Někdo prostě v rodině musí dělat betatestera pro firmu:D
No a poslední zmínka o gumách, za který jsem neustále popotáhován:-D Tady jsou nahozeny tyhle XC na sucho, ale provizorně. Přemýšlím o něčem víc uni, asi Wolfpack nebo o Pirelli a možná hnědý bok…
(vloženo 18.1.22)
Značka | Qayron |
Model | Carma ENTR |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 12,9 (bez pedálů, s tachometrem) |
Rám | Alloy 6061 |
Vidlice | SR Suntour Axon34 Boost LORC 130 (upravená na menší váhu jezdce) |
Tlumič | Manitou Mara |
Hlavové složení | Spec (semi-integrované) |
Kliky | Shimano SLX M7100 |
Středové složení | Shimano MT800 |
Měnič | S-Ride M500C |
Řazení | S-Ride M520 |
Převodník | zatím Shimano SLX M7100 34 z. |
Kazeta | Sunrace 11 - 51 z. |
Řetěz | Taya něco 12 |
Náboj přední | Shimano SLX M7000 |
Náboj zadní | Shimano SLX M7000 |
Brzda přední | Formula Cura + titan |
Brzda zadní | Formula Cura + titan |
Ráfek přední | Blackjack Ready30 |
Ráfek zadní | Blackjack Ready30 |
Řídítka | Reverse RCC750 |
Představec | Reverse S-trail |
Sedlovka | Max 1 125 mm + karbonový zámek |
Sedlo | Selle San Marco |
Pláště | zatím Michelin Force XC 27,5*2,25 |
Hodně povedený, jak moc to změnilo geometrii? Hádám, že úhly budou stejné, jen je nižší střed
To je moc pěkný. Váha teda neuvěřitelná… :-) A skinwall pláště by mě tam osobně trochu pálily do očí, nechal bych to v černé. Ale samozřejmě věc vkusu majitelky ;-)
@wilda81: jop, tohle je model s brzdou, pak delaji bez brzdy. Pro model se spojkou je na konci C… Jako clutch.
Jinak to radi docela dobre, razeni presny, kratky polohy… Zkousel jsem to i v kombinaci se shimanem a je to kompatibilni
Parádní fotky!
A kolo taky fajn.
Kolo teda fakt pěkný, ale nějak se mi nechce věřit té váze. U této carmy uvadějí 15,3kg na lepších komponentech. Já sem byl rád na 13 kg s kolem komplet v karbonu.
@PatRyck: dala se tam slabší negativní pružina a ještě se vyměnil olej v patroně. Mám třeba upravenýho karbon axona na dcerku, na váhu cca 25 kg a chodí to taky luxusně…
Líbí se mi moc!
Zajímavá ta fotka před vraty do garáže. Tu kolekci ostatních profi fotek tak nějak zlidšťuje.
V čem spočívala úprava vidlice na lehčího jezdce? Já bych totéž rád udělal pro juniora. Až nadejde ten správný čas. Železo mám, chybí expertíza.