Před koncem roku jsem se zakoukal do nového modelu SCOTTA SCALE – 2022 a po jeho vyzkoušení bylo rozhodnuto o výměně stroje.
Tohle kolo je model SCALE 930, který jsem ale přestrojil, dal jsem nové komponenty jako:
Náboje DT SWISS 350 , ráfky MAVIC XC 1025, řídítka RITCHEY WCS 740mm, kliky + převodník Shimano XT-34T, kazetu Shimano SLX , brzdové kotouče Shimano XT Icetech 6h + destičky a konečně sedlo Fyzik Antares R7. Vyměnil jsem také z původního kola staronové třmeny a páky DEORE BL-M6000
Subjektivní pocity, změny:
Geometrie – posed, na kole jsem tak trochu natažený, což mi vyhovuje.
Pocitově kolo hodně jede, předpokládám, že to bude novými náboji (jinak provoz je bezdušový).
Co je pro mě asi největší změna – vidlice FOX. Připadá mi, že pobere i drobné nerovností a krásně vyžehlí jízdu. A to se jedná o základní model.
Bezva jsou i tři varianty zamykání : zamčeno – střed – odemčeno.
Kolo mám krátce, takže další zkušenosti doplním případně časem.
(vloženo 24.1.22)
Značka | SCOTT |
Model | Scale |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | XL |
Hmotnost | x |
Rám | Scale HMF carbon |
Vidlice | FOX 32 Float Rhythm, 100mm |
Tlumič | x |
Hlavové složení | Syncros Pro Drop in / Tapered 1.5"-1 1/8" |
Kliky | Shimano XT FC-M8100 |
Středové složení | SHIMANO Press-Fit BB-MT500-PA |
Přesmykač | x |
Měnič | Shimano XT FC-M8100 |
Řazení | Shimano Deore SL-M6100-R / Rapidfire Plus |
Převodník | Shimano XT FC-M8100 34T |
Kazeta | SHIMANO SLX CS-M7100-12 (10-51T) |
Řetěz | KMC X12 |
Náboj přední | DT Swiss 350 Boost |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Boost, 6H |
Brzda přední | SHIMANO Deore M6000 Hydraulic Disc / 180mm |
Brzda zadní | SHIMANO Deore M6000 Hydraulic Disc / 160mm |
Brzdové páky | SHIMANO Deore BL-M6000 |
Ráfek přední | Mavic xc 1025 |
Ráfek zadní | Mavic xc 1025 |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | SPD |
Řídítka | Ritchey WCS 2X 740 mm |
Představec | Syncros FL2.0 6° , 90mm |
Sedlovka | Sedlovka Syncros Duncan 2.0 / 10mm Offset |
Sedlo | fi´zi:k Antares R7 |
Pláště | WTB Ranger, 2,29 TCS Light |
děkuji
Ray, dík, i ty máš moc pěknou barvu ;)
Na kolech mám ještě RS Reba a Sid DebonAir a tahle Fox určitě žehlí lépe a zamknuto u ní znamená to, co si pod tím slovem představuji. Jinak mi je ale Fox nesympatický. U starého kola mi nikdo nedokázal odservisovat 9 let starou vidlici s TALASem, že prý Fox na takhle staré vidlice service kity už nevyrábí. Tohle se u RS nestane, doufám…
díky za komentář, S REBOU o které píšeš, mám teď srovnání, protože jsem ji měl sem na KELLYSu, což bylo moc fajn kolo.
Dlouhodobě zatím samozřejmě nevím, uvidím co bude stát servis, u FOXu je prý dražší než u ROCKShoxu …
děkuji
Tu Foxku závidím, sám mám Rebu a ta citlivost není nic moc.
Dal sem jí letos po 3 letech na servis, výměna oleje, přidání tokenu atd., tak uvidím jestli se něco změnilo. Ale na druhou stranu sem jí musel zamykat jen při dupání ve stoje. Zamykání vidlice beru pro jízdu ve stoje jako nezbytné. Jediné co je na něch Rockshoxech lepší sou ty O kroužky na měření Sagu. Na zadním fox tlumáku mi vydržel asi 2 roky pak prdl protože to dělaj z moc tenký gumy.
díky za komentář
Scale je super a ta barva je prostě TOP, fakt pěkný.
Jinak i dobré upgrady, vše funkční. A naprosto s Tebou souhlasím ohledně pružení. Na fullu mám sice performance elite od Foxu, čili vyšší model, ale taky zobe brutálně a teba oproti SIDu na HT je prostě FOX lepší. Jen ten servis je dražší.
Díky za komentář. Podle teorie (tabulek) jsem zkoušel velikost L (byl jsem na hraně), tam ale sedlovka trčela jak komín a XL
mi sedlo hned na první dobrou…
máš fajn kolo, hlavně ta barva .-)
Moc hezký! Já bych nepoznal, že to je XL.
Jinak ale bych vliv nábojů nepřeceňoval ;)
díky, dlouhý trubky moc neposkládáš :-)
je to spíš ale do Plzně, než do Budvaru :-)
děkuju, jinak co se týče brzd, tak z továrny tam byly Shimano MT401, takže ty Deore brzdy/páky který na kole jsou, jsem přahazoval z původního kola, jen jsem to ještě kvůli 6.děrovým nábojům osadill vyššíma kotoučema SM-RT 86.
Moc hezký to máš, i když trochu štafloidni, ale to je úděl velkých rámů pro velký chlapy :-) ..ty menší prostě vypadají líp. Jinak mě překvapily brzdy, už je to docela výběhový model. Na letošním kole bych čekal spíš 6100.. Nicméně taky je vozím a brzdí super! Tak přeju hodně šťastných km.
Díky za komentář
Moc pěkné .