Během čekání na light vrchařská kola EIE carbon (1.270 g) nahozen TT set-up (1.660 g) pro bajkerku, která si v rámci silničního tréninku sem tam zkusí časovku a triatlon.
Ráfky EIE carbon 88/60 mm, náby DT Swiss 240 EXP s keramickými ložisky, dráty Sapim CX-Ray.
Překvapivě i s TT nástavci a pedály váha ukázala slušných 7,4 kg.
(vloženo 30.1.22)
Samozřejmě to v místě upnutí udělá na karbonu trochu rýhy do vrchní čiré vrstvy laku… po minulé sezoně jsem to Tempem rozleštil. Ale utahuje se do 7–8 Nm, takže s citem.
tomaschek: Díky moc za info. Ještě dotaz: Neničí ty úzké objímky řidítka? Dá se to normálně namontovat i na karbonová řidítka?
Hadato: moje je Controltech, ergonomicky super, sehnal jsem ještě za 4, teď už stojí okolo 6.
Slečná má Deda Superzero alu za 3.5, obojí váha okolo 350 g. Ty hliníky jsou ještě o něco lehčí než karbon.
gersa: neodymové magnety udrží v této velikosti skoro 2 kg, světlo má 30 g. Samozřejmě byl důkladný třepací test :-) na silnici s naprostou rezervou. Při pádu by to možná odletělo, ale to se zatím nepovedlo.
Alojs01: Je tam místo přesně na ruce :-)
kamaro: nad zabudováním světla jsem dlouho přemýšlel, patřím k těm, co svítí nonstop kvůli bezpečnosti… nakonec jsem to vymyslel takto:
Tož hrazda má pro někoho asi svůj význam, ale za mě to malinko kazí vzhled silničního kola a mám to spojeno spíš s časovkářskými speciály a v dnešním provozu mám raději stále ruce na pákách alias „FURT VE STŘEHU“ :-)
tomaschek: Z náhledu jsem si myslel, že v té hrazdě máš zabudované světlo :-) Taky plánuji na silničku hrazdu, něco podobného co je na tom dívčím kole.
300+ bych bez toho už asi nedal. Těch devět hodin jen na pákách, to fakt nechceš :)
DaD: taky vozím nonstop a paráda, každá změna pozice hlavně na dlouhých trasách přijde vhod.
Já mám hrazdu i na zimáku a válím se na ní neustále:) Když ji tam nemám, tak mi na tom kole prostě něco chybí a není to ono.
Cavendish: Proč ne občas si ulevit, taky asi záleží jak to občas je často :). Asi mám osobně jiné priority při nastavení řidítek.
tomaschek: Pěkný ty detaily (kazeta, ložiska) to se pozná fajnšmekr, nástavce jsou super. Paráda.
Gersa: ještě jsem neslyšel o cyklistovi, kterému by Dimension nesedl. Určitě se najde, ale já takového neznám.
DaD: Prologo Dimension už máme na všech kolech v různých verzích.
NDR carbon oba na bajcích, já na silnici triatlonové carbon a přítelkyně o 10 mm širší Space Ti. První sedlo, na kterém dám i 10 hodin bez problémů.
Ještě k posedu – původně jsme zkoušeli představec dokonce 70 mm, ale to už bylo brutálně krátké při držení za vršek a celé nestabilní. A strašně disproporční k reachi řidítek.
Rám je XS, takže na něm vše působí větší, než ve skutečnosti je. Ale při váze 750 g bez laku je perfektně tuhý. Mám ten stejný v M a až se vrátí z lakovny, nahodím na něm ráfkový RED AXS. Mělo by to mít okolo 6.2 bez pedálů, pak sem hodím nějaké foto ;-)
Jo sorry, už chápu, myslíš jízdní foto :-)
Tak to je představec jen 80 mm a předozadně extrémně dlouhá řídítka (reach). Ale v praxi nikdy nepadlo slovo, že by to vadilo.
KRoser: Představec je jen 90 mm.
Byl tam 80 mm, ale s řídítky o 15 mm delšími k pákám (reach). Takže by měl být zachovaný loňský posed.
Tenhle setup mi přijde parádní! Pojede to jak z praku a navíc se to v brcích ještě v pohodě, díky váze, uveze. Rodla a brzdy jsou nastavené pěkně agresivně a je to stavěné prostě do rychla. Jo a tohle sedlo je určitě to nejlepší, co jsem měl pod pr.delí. Na zimáku mám toto a na jednici v karbonu a mohu jen a jen doporučit! Karbon je navíc o fous lehčí a komfortnější.
KRoser: Já takhle občas ulevuji rukám po dlouhé cestě a posed mám vyladěný dobře ;)
Nechci tu moc komentovat nastavení posedu, je to prostě individuální, ale to držení pák na fotce je ukázkový příklad dlouhého představce.
Myslím, že když člověk nedosáhne pohodlně na brzdy tak je to celkem problém.
Jinak kolo teda parádní.
Vidím dobře sram red kazetu?
Nemá DTSwiss keramické ložiska až u 180 nábojů?
Dutinka na delší šrouby je součástí CNC držáku, žádné trubičky, vypadá to festovně. Sám už dlouho vozím podobný Basso.
Rífkový brzdy ještě nejsou mrtvý. Jak má chycený ten Garmin? Jestli přes neoriginál držák na šrouby v představci, tak jí uletí.