Z fotek na netu se mi to doslova eklovalo, ale na živo to není vůbec špatné! Kravina Ai vzala za své a je tam normální vidle. Teď ještě BSA střed a bude to naprosto v cajku :)
(vloženo 2.2.22)
Vzpěry odsazené od horní trubky jsou určitě kvůli tlumení pružností sedlové trubky, proto je nejspíš 27,2. Podle mě to bude na komfortu znát.
Ohledne vzper u Lectoru je treba i clanek/test biku na mtbs a tam primo pise, ze vzhled klame a jejich prinos v komfortu = nule.
honzabike: zadni vzpery u Topstone si lidi chvali, takze zde je asi umysl stejny … nakolik to zde funguje nevim, nejel jsem na tom. Ohledne Lectora jsou ohlasy taky ruzne, nekdo rika, ze to je znat, nekdo ze to je tvrde.
Jinak vzhled i absence Lefty za mne ok, klidne bych to zkusil.
@romachain No ty zadní vzpěry…, asi se potřebovali odlišit, ale jedná se asi jen o designovou věc. Souhlasím že vzhledově nic moc a spíš to navozuje rám pár desetiletí zpět. Osobně se mi líbí vzpěry které má Superior nebo Lector, tedy takové co přispívají zadnímu tlumení.
Cannondale umí!
Lefty se zase tolik nezbavujou, naopak. Aktuálně mají verze 100 na Scalpelu , 110 tady na tom, 120 na Scalpelu SE a 30mm na Topstonu. Na levnějších modelech neni, ale to by ty kola byly o dalších 15–25 dražší než jsou teď.
Jsem velkej fanda Cannondale, věřím že je to dobrej stroj, ale nelíbí se mi to teda vůbec. Ty vzpěry nevím jestli to má nějakej důvod že je přestali vést až k vršku sedlové trubky, ale pěkný to není. A že se pomalu zbavujou ze všech modelů Lefty jim neodpustím.
Mr.Duck: tak tím se snad jde řídit jen u TR/EN kol, to bych musel mít reach víc jak 538mm (XL). :D
VT: Lector má 68° HA, Scalpel 67° a Lector má nevíc neuvěřitelně dklouhej reach, čehož nejsem fandou ani na Enduru natož na XC
Dejv0: stavím budget kolo na vejlety a sem tam nějaký XC závod, tak na fulla nebyli finance :)
Heh to je kratší než moje M :) Já vím že to je jiná kategorie, ale loni jsem pokukoval po nějakém ht ať nemusím pořád hrotit, a delší ST než reach nepřichází v úvahu.
Ale tak každej jsme nějakej, nechci to kolo pomlouvat ale nejde to, je to cannondale :(
Mě to nepřijde zas tak krátký, aspoň to nemá reach až do Německa. 470mm na XL není z nejkratších, ale jako jo, je to o 20mm kratší než můj dc full v XL. Nic co by se nedalo řešit představcem.
becis: Jsem zvědavý na tvou stavbu, podle kol v profilu bych ale čekal spíš jinýho Scalpela. :)
a jako tuctovku bych to moc neoznačoval. Kromě BMC neznám žádný jiný XC HT s takovou pěknou trailovou geo, což je taky důvod proč jsem ho kupoval.
Už ho mám doma, ještě na to dám karbonové kola a pak postnu fotky. Za mě co je velká hloupost tak ta 55mm chainline na klasickou 148mm zadní osu. Pak je na nejhlečích převodech řetěz hodně křížený a navíc musejí mít kliky Shimano velký Q-factor, protože potřebujete řadu FC-M7120 či M8120.
Vzhledem k tomu, že jsem prcek, tak to jsem nechtěl a pořídil klasické kliky M7100, ale pak jste nuceni použít XTR převodníky, protože klasický SLX se vám tam nevejde kvůli šroubům a navíc tam dáte max. 32z. Řešením je případně s těmito klikami koupit převodník Pass Quest s 0mm offsetem, ale pak jsme zase na chainline 55mm = s boostem velké křížení řetězu.
Takže ano, dá se dostat na nízký Q-factor a chainline 52mm ,ale chce to určité kompromisy u volby převodníku.
Papírově to neni špatný, ale už jsem to viděl naživo a mám 2 – 3 výhrady:
Mooc pěkné kolo.
DaDe, mě ta spodní rámovka připomínala tou tloušťkou Elektrokolo, tak to sorráč, nechť to líce :-D
Ocho som skúsil ale nevenoval som pozornosť čisto ocho ale ako celok scalpel. Tak tú porovnať nemôžem ani nechcem ale mal som klasiku lefty2.0 a tá dvojkorunka a stĺpik 1,5 tvorilo super celok. Nechápen prečo sa nerobia iba vidle s 1,5 stĺpkom dole i hore. Rajdy na širší priemer už precházdajú tak očakávam aj širšie krky s predstavcami :)
To ti už ale zasieram tému prepáč ;)
Podle měření je i Ocho pořád o dost tužší než Fox jak v krutu, tak předozadně. Pokud se teda bavíme o 32 Foxu. Zase je ale o dost těžší.
Mr.Duck: To je objednávka a musí to být hotové. Pokud je tam nemám, tak stavím silnice, protože mi horská kola už moc neříkají a silnice mě baví.
Adul: Je to Diverge a počítám, že možná přistane doma:)
Ondrejst: zkoušel jsi Ocho? Ta je v krutu hodně tragická. Zlatý FOX!
Canon bez ľavačky neoslní. Nemá to taký šmrnc.
Osobne mi teraz chýba tá tuhosť ešte lefty dvojkorunky. Rajdy a vidla proste bez vôle. Teraz s fox 36 ten pocit už nemám.
No to je ale mimo mísu.
Easyrider: mluvis mi z duse, presne tenhle detail mi prijde taky uplne nesmyslny.
Née tolik potenciálu tam v krabicích a ty postavíš Crack'n'fail! Fujky!
Mně se nejvíc na těch modelech napříč nabídkou eklujou ty podsazený vzpěry. To je z mechanickýho hlediska prostě kokotina… Chápu to jako snahu „něčím se odlišit“. To by starej Peter Denk nikdy nedopustil :)
z Cannondale už je tam jen to logo – jinak tuctovka ale asi to jezdit bude fajn, design za mě fakt ne
novas: jj, ta objímka je velmi dobrý nápad, protože to neuměli rozumně udělat a každý rám měl na sedlovce jinou vůli :(
Dobrý je taky návrat ke klasické objímce sedlovky.
Ale kolo je to fakt krátký, já bych při svých 178cm musel mít XL. Kolega co má asi o 10 víc by se na to bez ultradlouhýho představce neposkládal.
@DaD: Představec vyměníš, ale reach rámu neprodloužíš.
Integrace je dobrá hlavně pro mechaniky, doma si už většina lidí servis neudělá. I proto čekám na hezkou bazarovku SL6.
jonti: Na Cannonu v L dlouhý a tady v XL naopak velmi krátký. Záleží na stylu jízdy. To je to nejmenší zlo a vyměníš to levně a za chvilku. Horší je to u silniček s integrací bovdenů:(
pLíbí se mi hodně, jeden z menších favoritů na budoucí HT.
Pořád ale nerozumím, proč na takové kolo dávají sedlovku 27,2 místo teleskopu.
Zajímalo by mě jak se na tom jezdí, když je to takový hybrid – podně položená vidlice a k tomu krátký rám a dlouhý představec.
Souhlasím s Jiřím. Když C, tak s Lefty. Je mi úplně jedno, jak to funguje, důležitý je, jak to vypadá.
kolo asi dobrý, bude to rychlík, ale ten dyzajn … 90´s back
jezdil jsem dlouhý roky lefty a vždycky k max spokojenosti takhle je z toho opravdu jen taiwanská tuctovka :/