nové DHR II 3CT EXO+
nový ASG 3CG EXO+ (první kus)
nový ASG 3CG EXO+ (druhý kus)
starý ASG 3CT EXO+
Dneska přišla zásilka z Bike 24, kde mám nějaké ty nové exo+ gumy tak přidávám nějaké porovnání. Na pohmat působí patka dost robustněji takže věřím že to přinese zlepšení v oblasti přiskřípnutí pláště o ráfek. Na druhou stranu nárůst hmotnosti dle čísel sice nepůsobí nijak dramaticky ,ale v reálu to může být i 150g (váhy jsou čisté pláště bez štítků).
Zajímalo by mě co se stane s EXO 60TPI, jesli to převedou na 120TPI, nebo zruší…
(vloženo 4.2.22)
No je to trend doby, ale jesli špatný nebo dobrý je těžko říct. Zase když se vzpomeneš jak často se opravoval defekt tenkrát a jak často teď, tak dost lidí vymění tu jistotu za nějaký gramy na víc.
Já bych třeba řekl že právě DD je guma i na dlouhý vyjížďky někde v horách, nebo drsnějším terénu kde máš značnou jistotu že to snadno neřízneš o šutr a nebudeš muset pěšky 50km do civilizace. Ještě je teda zajímavé že DHR DD je teď lehčí jak ASG EXO+ a to bych rozhodně neřekl že ASG bude odolnější.
Ardent jsem myslel teda 27,5 × 2,25, bez TR i bez EXO, ale to vůbec nebyla pointa příspěvku. Mít o kilo navíc na obvodu kol už je sakra poznat a zatím to jednak nezastavuje a jestli to chápu dobře, tak až u DD se tak nějak počítá v podstatě jen s dolekopcom. A třeba ten zmíněnej Rekon 2,6 není míň objemná guma. Každopádně bych čekal, že tady ty technologie nějak pokročí a ne, že to bude ve stylu „lidi jsou čím dál tlustší, celý kola maj čím dál těžší, lanovky a e-biky jsou všude, tak tam prostě přidáme gumy, ať můžou víc prasit“. Jakože bych třeba čekal, že při stejné hmotnosti tomu zlepší vlastnosti jako odolnost či grip.
No až bude chtít někdo starý EXO+ ve středním rozměru, tak se budu dvou kusů zbavovat nebo budu potřebovat 29" :-) ASS_grip/DISS_terra
No tak je taky třeba říct že Ardent to byl v 26" 2,25 to i dneska v 26 má 676g. To že 29 v 2,4 má 918g bude dáno hlavně tím že je to i fyzicky větší guma. Takže to že dneska jezdíme větší gumy a jsou těžší je celkem normální věc a s větší odolností to nutně nesouvisí.
Na půlce trailů, kde jsem před 10 lety jezdil se 700g Ardentem na 26, bych dnes nedojel bez defektu. A ani to s tím Ardentem neubrzdil.
ufon: nejak mi to zavani nekonecnym koleckem :)
Fox nechodi ale vydrzi / chodi ale nic nevydrzi a dokola
gumy drzej a nejedou / gumy jedou ale nedrzej / drzej a nic nevydrzej / no a ted drzej, nejedou a vydrzej …
a muzu pomracovat :) je to takovy zacarovany kruh jako se vsim :)
ufon nojo ale taky jsme většinou měli 100mm zdvihu, 26" kola a jeli poloviční rychlostí
Díky, užitečnej příspěvek. Klepu do stolu, že Conti, jehož ProTection Apex mi přijde dost robustní, se zatím drží kolem udávaných 1000 g. A vlastně i těch 2,4" je poctivejch. Rekon 2,6 Maxx Terra EXO se bohužel zvrhnul ze 780, přes 810 už někam na 870 g. Každopádně je dost smutný, kam se ty hmotnosti plášťů, se kterejma se jakože má jezdit ještě i do kopca, posouvají. Byly časy, kdy jsem řešil, jestli 650 g u Ardenta není náhodou moc. Teď se hmotnostem přes kilo nikdo nediví.
Bylo na tom bike24 nejake info ze uz to bude nove exo+?
Exo+ assegai max gtip mám už připravenýho na jaro. Taky už mi to neprije jako taková slupka jako exo.
theedge: Já se jen pozastavuji nad rozdílem nové a staré EXO+, je možné že ten původní co mám je lehčí než je standart a ten nový těžší. Je to taky jiná směs, ale i tak 150g už mě přišlo celkem dost.
Mě tam proti starýmu EXO+ nějaký zvýšení hmotnosti nepříjde.
Mám tu náhradní nepoužitý DHR EXO+ 3C Maxxterra a váží přesně 1091g bez štítku. Assegai EXO+ 3C Maxxterra jsem měl rovných 1200g … to dle fotek vychází prakticky naprosto stejně jako ty tvoje kusy.Assegai v EXO 3CT co tu mám má cca 1060g …
Už od startu EXO+ byl váhový rozdíl mezi EXO a EXO+ cca 100 až 150g.
Maxxisu ale dost lítá váha i u stejné řady gum.