Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021

Přidat foto

po úpravách

stav po koupi

po úpravách

vrchol Rozepře

nový představec a držák Garmin

se svým nástupcem...

TOTO KOLO JIŽ NEVLASTNÍM, NAHRAZENO RM Blizz CRB 70–29

Chci Vám přestavit své „nové“ kolo, kterým se před Vánoci 2021 stal Rock Machine Blizz TRL 70–29. Jedná se o kolo „z druhé ruky“, u předchozího majitele se kolo moc neohřálo, nevyhovovala mu geometrie kola, takže se kola po měsíci a půl zbavil a kolo se stěhovalo z Čech zpátky domů na Moravu. Usmálo se tedy na mě štěstí a i přes nedostatek nových kol mám doma „nové“ kolo.

Jedná se o pevný trailový hardtail na 29-ti palcových kolech s hravou a ostřejší geometrií, s delším rozvorem ale nízkým rámem, teleskopickou sedlovkou a položenější vidlicí s vyšším zdvihem. Kolo je určeno na zábavné ježdění, oproti klasickým XC kolům umožňuje trochu drsnější jízdu, přitom kolo zůstává stále docela svižné. Já tu jezdivost ještě trochu podpořil změnou plášťů, kdy jsem původní pláště WTB Trail Boss 29×2,6 nahradil plášti Michelin Wild AM2/Force AM2 v rozměru 29×2,4.

Posed na kole je pohodlný, oproti předchozími tradičnímu XC kolu sedím vzpřímeněji, šlapu víc pod sebe a mám celkově lepší výhled. Překvapilo mě, jak před sebou krásně vidím plášť předního kola. Kolo na mě působí sebejistě a stabilně nejen při jízdě z kopce dolů, ale i při strmém stoupání, kdy se kolo nestaví na zadní a navzdory své lehké nadváze a pohonu „jen“ 1×11 docela dobře šplhá vzhůru.

Výbavově je kolo navrženo rozumně, výbava je funkční, ale přitom cenově dostupná. Na kole jsem zatím neobjevil žádnou slabou stránku, která by za kolem jako celkem zaostávala.

Hodně mě potěšila teleskopická sedlovka, konkrétně velikost zdvihu 150 mm i při mé nejmenší velikost rámu „M“, ve sjezdech mám opravdu královský prostor nad rámem resp. sedlem. Já navíc sedlovku vyměnil za tu stejnou ale delší a s vyšším zdvihem 170 mm, jsem na tom tedy ještě lépe (výměna z důvodu potřeby delší sedlovky, kolo bylo na mě trochu nízké).

Pohon Deore 1×11 mi také vyhovuje, oproti předchozímu GX 1×12 nepociťuji zhoršení funkčnosti systému, řazení funguje dobře a odstupňování navzdory úbytku jedné rychlosti není nijak hrubé. Výhodou aktuálního pohonu jsou i levnější díly a řetěz je nepatrně silnější, takže by mohl o něco déle vydržet. Čas to ukáže…

Kolo aktuálně není v úplně původním sériovém stavu, provedl jsem pár úprav, abych kolo „vylepšil“ k obrazu svému. Měnil jsem pláště, sedlo z předchozího kola, sedlovku, gripy, pedály a představec. Konkrétní změny jsou popsány ve specifikaci kola.

Co říci závěrem? Kolo se mi opravdu líbí, baví mě jak vzhledově tak jízdně, kolo se dokonale hodí pro mé výlety do přírody. Kolo je univerzální, zvládá traily, přírodní pěšiny i nutné šotolinové a asfaltové přesuny. Kolo je zkrátka celkově dobře navržené, působí na mě bytelným dojmem a navíc je za dobrou cenu.

(vloženo 4.2.22)

drbiker
Ohodnoť bajk: (4.2  / 21 hlasujících)
Značka Rock Machine
Model Blizz TRL 70-29
Modelový rok 2021
Velikost 13,5´´ (M)
Hmotnost 14,5 kg
Rám Alloy Al-6061 T6 Custom tubing, Trail Ultimate geometrie
Vidlice vzduchová DVO Diamond D3, Tapered, osa 15 × 110 mm, zdvih 140 mm
Hlavové složení FSA DX Pro, 1-1/8 × 1,5"
Kliky Shimano FC-M5100, délka 170 mm
Středové složení Shimano SM-BB52, BSA, shell 73 mm
Měnič Shimano Deore RD-M5100 Shadow Plus
Řazení Shimano Deore SL-M5100-IR RapidFire Plus, 11 r.
Převodník 32 zubů
Kazeta Shimano CS-M5100-11, 11-51 zubů
Řetěz KMC 11
Náboj přední Shimano HB-MT400-B, 32 děr, CL, pevná osa 15 × 110 mm
Náboj zadní Shimano FH-MT400-B, 32 děr, CL, pevná osa 12 × 148 mm
Brzda přední hydraulické 4 pístkové Shimano BR-MT420, kotouč SM-RT 180 mm
Brzda zadní hydraulické 4 pístkové Shimano BR-MT420, kotouč SM-RT 180 mm
Brzdové páky Shimano BL-M4100
Ráfek přední WTB ST i29, 32 děr
Ráfek zadní WTB ST i29, 32 děr
Dráty Sapim Leader, Stainless Black
Pedály Shimano SPD PD-M540 (původně platformy Race Faster Chester)
Řídítka One1 Alloy, 9° backsweep, zvýšení 20 mm, š. 760 mm, ø 35 mm
Představec Race Face ø 35 mm, délka 50 mm, 3° (původně ONE1 35x35 mm, 0°)
Sedlovka teleskopická One1 Alloy, ø 30,9 mm, zdvih 170 mm, celková délka 480 mm (původně 150/440 mm)
Sedlo ROCKRIDER XC/AM se systémem Ergofit (původně WTB Volt Sport)
Pláště Michelin Wild AM2/Force AM2 (29x2,4, 61-622) + protiprůrazová vložka Tannus Armour (původně WTB Trail Boss 29x2,6)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Aduldinho
Aduldinho

26.2.23 12:38

Pěkný, pět! ;-)

Reagovat
drbiker
drbiker

1.4.22 19:11

Kolo již nevlastním, nahradil jsem jej karbonovým bráchou Blizzem CRB 70–29, který lépe vyhovuje mým aktuálním požadavkům na horské kolo.

Reagovat
drbiker
drbiker

11.2.22 18:02

honzabike: kazeta a celý systém pohonu je v pohodě. Pokud vím, byly problémy v předchozí verzi Deore 1×11, prý došlo k úpravám a stávající kazeta by měla být již v pohodě. Uvidím časem, kolo má zatím málo najeto…

Reagovat
honzabike
honzabike

11.2.22 10:31

Ahoj, co kazeta deore 5100? Drží? Co vím tak sní bylo dost problémů.

Reagovat
drbiker
drbiker

8.2.22 19:16

novas752: vysoká výška podložek u mé nejmenší velikosti rámu je dána tím, že mám nejmenší délku hlavové trubky rámu – pouze 100 mm, větší velikosti mají 110 resp. 120 mm, takže mi vznikl takový „komín.“

Reagovat
novas752
novas752

8.2.22 10:46

Řídítka půjdou určitě níž si myslím. :-)

Ale zajímavé že RM dává 4cm podložek z výroby, většina značek má z výroby 2–3cm.

Reagovat
drbiker
drbiker

5.2.22 19:15

Zde je odkaz na geometrii rámu ve všech velikostech:

https://www.bike-forum.cz/…-pevnak.html

Reagovat
drbiker
drbiker

5.2.22 19:07

K té velikosti mého kola: kolo se vyrábí ve třech velikostech (13,5; 15 a 17), geometrie rámu je ale natolik jiná oproti klasickým hardtailům, že objektivní posouzení vhodné velikosti rámu je složitější, je potřeba prostudovat veškeré rozměry rámu. Dané hodnoty jsem porovnal se stávajícím kolem ve velikosti „L“ (Rockrider XC 900) a potvrdil jsem si, že velikost „M“ – 13,5 je pro mě vhodná. Přidávám do příspěvku foto tabulky s geometrií Rockrideru, hodnoty v závorce jsou pak Rock Machinu ve vel. „M“. Po porovnání hodnot jsem usoudil, že má cenu jet kolo vyzkoušet, že velikost by mohla být pro mě vhodná (výrobce udává, že tato velikost je pro jezdce 165 – 185 cm – já mám 176 cm).

Testovací jízda potvrdila, že mi nejmenší rám bude vyhovovat. Vyměnil jsem akorát sedlovku, protože mám na svou malou výšku docela dlouhé nohy a sedlovka o celkové délce 440 mm byla lehce za horní hranou pro maximální vysunutí z rámu, proto jsem ji vyměnil za delší (480 mm), aby sedlovka bezpečně držela v rámu a já mohl mít nastavenou správnou výšku pro optimální efektivitu šlapání.

Později jsem vyměnil i představec, prodloužil jsem jej o 15 mm na konečných 50 mm. Délka posedu je teď pro mě maximálně vyhovující.

Výšku představce jsem zatím neřešil, budu řešit později optimální výšku, chce to lepší počasí, abych mohl jezdit, předělávat podložky a porovnávat své dojmy.

Přiznávám, že aktuální stav kokpitu nevypadá dobře, mám 4 cm vysoký „komín“ ( podložky 3× 1cm + 2× 0,5 cm), je to ale tak již z výroby…

Reagovat
drbiker
drbiker

5.2.22 18:15

perceptio: nálepka zatím drží, tvaroval jsem pomocí fénu, kolo mám ale zatím krátce, trvanlivost prověří čas.

Reagovat
drbiker
drbiker

5.2.22 18:12

gersa: měřím 176 cm

Reagovat
perceptio
perceptio

5.2.22 06:03

Super. Mě se to líbí. Decentní úpravy k tomu. Navíc hezky udělaný profil. Co ta nálepka pod řetěz Force? Drží dobře? Já měl podobnou, ale odlupovala se, jak byla silnější, tak ty okraje se nechtěly moc ohýbat.

Reagovat
b84
b84

4.2.22 22:25

TK75: je to možné, každopádně mám to na kole stejně :D + jeden poloviční k tomu po změně představce :) jezdí se mi dobře, sedí se mi dobře a na mých 180cm je velikost l řekl bych akorát… Osobně mi přijde blbost soudit podle pár fotek, že má dotyčný špatnou velikost kola. Jestli má podložky 2,nebo 4 je úplně jedno, pokud jich tam není 10, podložku sem nebo tam bych neřešil, kor, když má to kolo dva měsíce. Já s tím laboroval ještě rok po koupi…

Reagovat
TK75
TK75

4.2.22 21:56

Bh4: to mi přijde že je na fotkách 4×1cm a ne 0,5

?

Reagovat
b84
b84

4.2.22 21:52

Kocers: rm má 3 velikosti, pokud máš 175–176, jsi na hraně mezi m a l, vezmeš menší, bude to obratné, vezmeš větší, bude to stabilnější v rychlostech… 4× 0,5cm podložka je problém? Mám to stejně, tak ať vím, že se mi jezdí blbě… A vytažená sedlovka viz můj předchozí příspěvek ;)

Reagovat
kocers
kocers

4.2.22 21:41

No když vidim ten posed, plno podložek pod představcem a kilometr vysunutá sedlovka, tak si myslím, žes měl pořídit minimálně o číslo až dvě větší rám.

Co se tyčí kola samotného, tak s tím nemám problém, a líbí se mi, jen teda ta velikost.

Reagovat
b84
b84

4.2.22 21:38

Nemyslím si, že by měla být velikost špatně. Kolo nemá „ploutev“ jako tomu teď bývá zvykem, takže se může zdát sedlovka hodně vytažená, ale sedlo je při vysunuté sedlovce ± v úrovni řídítek, takže si myslím, že je to v pořádku. Mám to na svém norku stejně, 150mm sedlovka nějakých 5 cm nad sedlovou trubkou, ale mám nějakých 10 cm ploutev, takže to vypadá jinak…

Za mě super stroj s rozumným osazením :)

Ať dělá radost ;)

Reagovat
gersa
gersa

4.2.22 20:58

Kolik měříš?

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

4.2.22 20:29

Úplne nevím, co si o tom myslet. 29" za každou cenu je asi nejvýstižnější. Výbava velmi solidní, dyzajnově moc hezký, velikost úplně blbě.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 8
Greyhound 25
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5