Nakonec jsem to teda s pomocí vševědoucího bajkfóra dal nějak dokupy :)
(vloženo 12.2.22)
Rám i barva super, komponenty, bych určitě volil decentnější, bez barevných popisků, vynikl by ještě víc…
Kaire: Ale to je většina ocelových rámů, když do toho člověk vloží ten čas a práci. Je obrovský rozdíl, když je rám dělaný s ohledem na co nejnižší cenu, velký objem výroby a její rychlost než když tomu rámař ten čas věnuje a vymazlí to tak jako Jarda na tom kousku… To je prostě jiný vesmír. A na živo to bývá ještě o kus dál :-)
BTW lak na tomto rámu dělal nějaký maník z Ostravy, udělal to pěkně a cena velmi příznivá… Kdyžtak dohledám…
Kluci přesně tak. Já jsem teda ještě candy a podobné věci nedělal, takže samotný materiál není až takové hrůza – namíchaná barva z autolakovny je v řádu stovek. Ale té roboty která s tím je spojená, to je hrůza. Zamaskovat díry, lehký písek, základ, plnič, broušení (několikrát dokola), barva, maskování, další barva (také se může několikrát opakovat), odmaskování, 1. vrstva laku, lehké přebroušení, další vrstva laku. Lak má třeba někde pomeranč nebo už tekl, takže lehce přebrousit a znovu. Když to přebrousíš a vyleze ti základ, tak to už je na mašlu… A to ještě u některých úkonů musíš čekat než to pořádně zaschne, jinak to posereš ještě více.
Hele je to tak… proto kvalitního lakýru abys zlatem zaplatil.. kdo to nikdy nedelal netusi co je to prace (ale stejne jako s ramarinou)
Prasek presne jak rikas, navic praskovy lakovny jsou u nas zamereny spis na masovku do prumyslu, takze kdyz chces neco hezkyho a dobre, je to slozity a jeste aidealne aby sis to vymaskoval cely sam, jinak se ti vrati ram na kterym nechas ruce na cisteni ploch kde lak byt nema.
Uplne nejlepsi si to komplet udelat sam :-)
btw. pak se lidi divi, co takový rám stojí.. třeba materiál na tu 26ku co jsem dělal Kubancovi byl skoro 3 tisice.
Pro mě je to nejvíc frustrující část stavby, protože na tom můžu nechat ruce a ten lak to buď může zastřelit nebo prodat. Takže kdybych postavil sebelepší rám a posral lak, žádnej lajk nedostanu. Naopak kdybys seschlý houno nalakoval jak bůh, tak se z toho všichni pominou. No Roman to má vyřešený… :D
Je to tak Tomáši. A už jsem si to zažil u rámu, kde byla cenovka laku 10+. Nějak jsem nepochopil, jak to tenkrát mohl lakýra pustit z dílny. Naštěstí to byl rám pro mě :D Na druhou stranu prášek, kterej toho hodně skreje, je zase ON/OFF proces. Když to vytáhneš z pece a zjistíš, že jsou tam vady, tak si v číče. Taky už jsem zažil. Naštěstí rám pro kamaráda, co to neřešil…
uplnen ejhorsi na to jsou candy a podobne srandicky ktery maji stribrny metalicky zaklad a jen probarvenou transparentni vrstvu.. ty vytahnou uplne kazdej vlasek.. ono z metru to pak videt neni ale kdyz to clovek zkouma bliz tak to vidi.. a to u zakaznickyho ramu nechces (je to jako s ramarinou, pokud chces super vysledek, dobra priprava zabere kotel prace ale je proste nutna)
Potvrzuji to co napsal Jarda. Vše se zdá krásně zabroušené a hladké, prsty sedřené od smirgl papíru. Pak se na to hodí základ a vyleze každá drobná rýha. Všechno se to musí v toto chvíli opravit plničem, jinak to mokrá barva ještě zvýrazní.
Mokrá barva je na toto potvora, komaxit to všechno zalije a tyto drobné rýhy srovná. Bohužel to zalije úplně všechno.
Žádný svary tam nejsou :) Pájený spoje se asi moc netmelily, ale je to spíš otázka na lakýrníka. Někdy tam po základu něco vyleze, tak se to řeší spíš plničem. Bohužel něco prostě nevidíš, dokud na to nedáš lak…
Opravdu nádhera! Jsou ty sváry jen broušeny nebo se to muselo i tmelit? Jak se mi více líbí přiznané sváry, tak tohle prostě nemá chybu!
Tomáši včera jsme to vzali po rozbahněný louce, a loga jsou pryč i z kol. :)
Kazeta mi přijde cajk, stejně jako sedlovka a zbytek, jen bych z toho sundal bílá loga aby to bylo víc černé a svítil jen ram
Sedlovka Ritchey by tam sedla, ale to jsem neovlivnil :) Bovden a hadice jsou na volno. Byl to trochu risk, ale včera jsme to projeli a nic neklepe. Je to tak dost natěsno.
No a ta kazeta je dobrá matějská, to souhlas, ale tak to teď prostě je no :)
Jo, tohle ujde! Pekna barvicka, cisty pekny provedeni… Hele ty delas jen detsky velikosti furt, ne? ;) Jo a abych ti to trochu zkritizoval, co ta sedlovka….?!
Hele tohle je fakt parádní práce.
Pěkný, mně tam jen trošku vzhledově tahá za oči ta kazeta. To vnitřní vedení je super, ale necinká to? Nebo je to v trubičce ještě?
Tak to je ***** krasavec:-)
Jo a Mitasy byly zadax, proto tam jsou. Ale taky bych si tam dokázal představit něco hezčího…
XT je tam řazení, u zbytku komponentů jsem v něm neviděl význam.
Ta zadní brzda na adaptéru mi taky nakonec nepřijde tak hnusná. Jinak svar tam není ani jeden :)
Je vidět, jakej dojem udělá mokrej lak. Takovýhle ohlasy komaxitove rám prostě nezíská. Pokud není čirej :)
Ta barva je taková podzimní, tak snad se na tom bude jezdit i jiný roční období :-) Mitasky maj fakt otřesnej dizajn nápisů, jinak je to fakt hezky čistý. A váha taky slušná!
Krásný stroj! Ty začištěné sváry, vnitřní vedení bovdenů v tak subtilním celku, barva, detaily.. U tohoto bych zkousnul i zadní brzdu venku a to jsem myslel, že už nikdy neřeknu. Velká poklona, pane!
To je velká paráda. Jako celek je to krásný, ale ty detaily… ty bych si mohl vytisknout a pověsit v ložnici, fakt top.
Krásný, čistý…co víc dodat…
Dejfe myslím si, že z boku je to z mechanického hlediska nejvýhodnější. :)
Velmi povedený stroj barva luxusní palec nahoru. Proč výřez v sedlovce máš na boku vidím to prvně?
Moc pěkný. Jen je škoda, že ten Mitas má na pláštích takové party potisky:)