Nový přírůstek. Opět zkouším gravel, ale tentokrát konečně s dvouplackou. To kolo bude spíše jako zimák a na občasné blbnutí v terénu. Ještě se moc neznáme, ale něco už jsem pojezdil. MTB to není a rozbité sjezdy po šutrech mu moc nechutnají, ale jinak jde velmi dobře za pedálem a na šotolinkách a zpevněných lesních cestách se má čile k světu. Future funguje s hydraulickým tlumením fajn a navíc se dá vypnout. Je to prcek a proto i velmi obratný. Do rámu se vejde spousta, jako fakt spousta věcí:)
První upgrade jsou kola. C38 valí parádně a jsou ukázkově pevná. Mám z nich radost. GRX byla pro mě velká neznámá, ale předčilo mé očekávání. Super krátké dráhy řazení a neskutečné brzdy. To se fakt povedlo. Uvidíme jak s brzdou v šaltru. To ale ukáže čas. Případná oprava však trvá pár minut a tak to snad bude v pohodě.
(vloženo 15.2.22)
Značka | "EX" Specialized |
Model | Diverge Comp Carbon |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 9.095kg jak je na foto |
Rám | RÁM Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc |
Vidlice | VIDLICE Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount |
Kliky | Shimano GRX RX810 2x11 |
Středové složení | Shimano Threaded BSA BB |
Přesmykač | Shimano GRX RX810, braze-on |
Měnič | Shimano GRX RX810, 11-speed |
Řazení | Shimano GRX 810 hydraulic brake levers, mechanical shifting |
Převodník | 48/31 |
Kazeta | 11/34 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | DT Swiss 370 |
Náboj zadní | DT Swiss 370 s rohatkou |
Brzda přední | GRX 810 |
Brzda zadní | GRX 810 |
Brzdové páky | GRX |
Ráfek přední | Roval 38c |
Ráfek zadní | Roval 38c |
Pedály | XTR |
Řídítka | Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare |
Představec | Future Stem, Comp, w/Integrated computer mount |
Sedlovka | Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset |
Sedlo | Body Geometry Power Sport, hollow Cr-Mo rails |
Pláště | WTB Nano 40c |
To bude zimák jak vyšitej. Dostane slušivé blatníky, alu kola na 28c pláštích a bude makat ve sračkách a soli. Normální zimák, co dá přes zimu kolem 6000km. Flákat se nebude:)
Jo tohle bych bral. Ale IMHO ho jako zimáka moc používat nebudeš – teda pokud jsi tím myslel silničního zimáka na vyjetí do deště nebo na dojíždění do práce.
jednoznačně za 5.
No buď nedáš barevnou kombinaci a nebo budeš chodit pěšky:) V dnešní době je to krásně jednoduché. Nic jiného prostě nedostaneš..
Po tomhke taky koukám, ale barevniu kombinaci „plavecký bazén“ bych nedal. :-)
Ta bláhovost některých zdejších uživatelů, když se snaží DaDovi poradit, jak si oservisovat kolo :D
Tyhle dětský kola vypadají skoro všechny dobře. Počkej až vyrosteš, jak se ti ztenčí výběr.
Tož krásný kolečko, nechť to líce. A není v ty spodní rámovce baterka, jo? Jo to opravdu úložný prostor?? :-)
Jaroslavus: děkuji za tip, ale vůbec nemám potřebu cokoliv zlepšovat. Chodí mi to jak víno. A když to chodí jak má, je lepší se do toho vůbec nes.rat :)
16.2.22 16:13
To mi došlo, ty bejku :D Já to budu stejně předělávat celé. Je to takový polotovar a je nutné to komplet poladit..
Taky jsem zažil, přesně proto vozím pumpu taky :). Navíc mě sralo, že je to jen „psss“ a 100kč v řiti :).
Jinak k brzdě doporučuji hned z kraje rozdělat a trochu povolit napětí. Myslím, že to má Shimano zbytečně moc. Když brzdu jednou za sezonu rozděláš prdneš tam novou vazelínu tak vydrží navěky.
KRoser: Díky. Už se mi totiž stalo, že jsem měl zmetka a nebyl v bombičce ani náznak tlaku:) Píchneš. bombička to jistí, říkáš si, nasadíš a ani *****! Stojíš tam jak debil a jen kroutíš hlavou. K nezaplacení :D
Paráda, barva vypadá suprově. Palec hore, že nepoužíváš co2, ale starou dobrou pumpu :).
DaD ok btw schovej si tam jeden gel jako cukr posledni zachrany. Se muze hodit. :D
Já tam vozím komplet set na opravu defektu. Pumpu, duši, , montpáky, knoty, lepení, malý multiklíč a ještě bych tam něco nacpal:)
cyklista86: mě prostě jen nesedí kulaté. Mám rád plochu na horním úchopu. A chci karbon. Když přijdou, někdy, Rovaly na Tarmaca, tak sem dám ty PROčka z něho..Navíc mi tyto snižují drop a to se mi také nelíbí. Jsem chrt a a tyto mě zřejmě brzdí :D Jinak tu mám ještě jedny na bazaru, tak tam mrkni.
Mne se nelibej (obecne) ty grx kliky a zde konretne jeste ten komin pod predstavcem, ktery tam asi je kvuli tomu pruzeni. U klik mne hlavne mrzi, ze neudelali samostatny spider.
DaD v cem jsou ty berany na prd? Ja mozna budu potrebovat taky takhle zvedle(vlastovky) jestli vemu toho Grizla v Sku, kterej ma mozna az moc nizkou hlavu.. Tak kdyztak je hned neprodavej bych je pak odkoupil. :D
Máš to moc pěkný. eSko(Ač ho sám mám:-)) moc nemusím, ale oni prostě umí udělat pěkný kolo.
Také by mě zajímal objem úložného prostoru plus co se tam tak běžné vozí, vleze.
JFtryall: jj, ty rodla jsou zlo, musím to vyměnit. Ten úchop mi vůbec nesedí. A dvojplacku už neřešme :)
Pekny kolo, skoda ze ridla nemaji plossi horni cast. Dvouplacky samozrejme skoda no, ale na to dojeti zimy v pliskanicich to bude ok.
Cenu kola je dobré počítat k průměrné mzdě nebo ke mzdě nakupujícího. Za totáče kvalitní šroty stály také raketu vzhledem k výplatám. Takže kola za 150 tis. Kč jsou dle mne vyšší střední třída.
DaD: Díky za reálný názor na odtlumení pod řídítky. Když jsem u kamaráda stoupl za berany a GRXko, pořádně se silou chytnul, tak už jsem málem kupoval gravela, jak jsem se viděl, jak drtím výjezdy. Ale rozdýchal jsem to a ušetřil svůj bankovní účet rychlého zákroku, :-).
cyklista86: Já bych řekl, že existuje určitá hranice, od které už to určité snobství je a platí se nesmyslné peníze za značky, jedinečnost atd. (ahoj Festko).
Ale rozhodně bych tohle neřekl o každém dražším kole v nabídce. Většina skutečně platíš za lepší funkce, materiály atd. Hranice 150tis určitě ještě snobství není.
DaD myslel to jinak nez to vyznelo no.. Ja to zase myslel tak, ze kdo si MUSI PRIPLATIT(v kontextu diskuze o kolech za 150 tisic a vic), tak je snob, protoze je zvyklej na snobarny.. :) Me treba stacilo jako silnicka tohle kolo ktere jsem koupil na bazaru za 27 tisic. Vsechno perfektne funkcni, rychle kvalitni kolo a stejne kdo je zvyklej na S works za 250 tisic by rekl, ze to je totalni shit.. Asi jako kdyz nekdo dava za vecere 5000 a pak by mu nekdo upekl vodnanske kure s hranolkama.. Taky by asi nebyl nadsenej.. :D
plysovykozisek: tak když chce někdo kvalitní kolo, tak to neznamená automaticky, že je snob. Třeba na to šetří, že se ani pořádně nenažere a nějaké pozérství se v jeho případě vůbec nekoná.
To bylo myšleno: kola jsou díky vysoké poptávce a nedostatku dílů dražší, takže, kdo chce nové kolo musí si připlatit, protože kola jsou dražší než bývaly.
Aha, tak to ano, máš pravdu. Jezdit se dá na všem. Otázkou je, zda si to dotyčný užije. Já začínal na Favoritu a také se na tom dalo něco ujet. Ale od té doby tu značku nesnáším a dost mě iritují ty střepy, co se tu občas objevují. Tato značka mi zmrvila mládí na kole..
DaD Ja reagoval na „kde chce jezdit musi si priplatit“ coz je proste nesmysl..
cyklista86: to není o snobství. Bylo by krásné pokud by tomu tak bylo, ale ty drahé kola prostě jedou lépe a neříkej, že tomu nerozumíš. Když budeš mít možnost, půjdeš do základu a nebo si uděláš radost a s chutí se svezeš na topce?
plysovykozisek spis kdo je snobak tak si musi priplatit.. :) Jinak se da uzit cyklistika na mnohem levnejsim kole, ale chapu, ze kdyz si nekdo nasadil latku vysoko a je uz zvyklej na kolo za 200 tisic, tak z kola za 50 asi nebude nadsenej..
snas89: K tomu tlumení. Tady je předek samozřejmě mnohem dám než zadek. 2cm zdvihu a hydro tlumením je znát, ale tlumí to pouze ruce a ne kolo, takže je to ve finále skoro na hovno. Kolo si na pohodu odskakuje od terénu a ty to „jako“ necítíš. To je naprostá blbost. Kolo, jako takové, má být prostě v kontaktu s povrchem a co nejvíc ho kopírovat. Tady je to opačně, kolo odskakuje a dělá kraviny, ale ty o tom nevíš. Prostě cypovina jak sviň. Pocitově je to ale fajn. Až si někde ustelu v točce, tak se ani nebudu divit:)
No jo taková je doba, kdo chce jezdit musí si připlatit.
cyklista86: ono je to na výšku opravdu malé a to aby mohla makat sedlovka jak má. Na tak velké páce už je to fakt znatelné. Rám je naopak celkem dlouhý. Také „jako“ v technice je nízký rám velký přínos. Dáš to mezi kolena a pustíš to dolů. Na pohodu.
MrtweyUbrus: ano, mám dobrou nákupku, ale stejně mě se.re to, že dnes rozumné kolo začíná kolem 150.000,– Je to celé postavené na palici, ale o tom jsem se už někde zmiňoval. Jsou to hovada, když chtějí za slušné kolo stejně jako za slušnou mašinu.
snas89: jako na férovku, je to prostě kostitřas a na HT s 2.4 pneu a slušnou vidlí to nemá ani omylem. Při sjezdu stále na brzdách a vybíráš to nejmenší zlo, protože to větší šutr nedá a kořeny v lajně také ani náhodou. Je to jen na to pojíždění po polích a ty šotolinky. Mám to jako zimáka a právě na to blbnutí, když se chtějí kluci svézt o víkendu na biku. Jsou to chrti, ale umí hovno v technice a tam mi ně toto stačí:) Do kopce mi ale dělají velké problémy a tak mám v tomto výhodu. Mě se líbí úzký úchop za páky. Kam se na to hrabe klacek na MTB:)
zirecek: no, s ergonomií celkem bojuji. Dal jsem na tom nějakých 70km a páky mi trochu nesedly. Myslím si, že je to ale rodly a jejich nastavením. Já to musím celé ergonomicky překopat. Ty rodla s dropem jsou nesmysl a dám tam něco jiného. Jinak řazení a brzdy jsou opravdu neskutečné a na lepší mechanice s hydrama jsem ještě nejel. To chodí téměř jako Di2. Fakt čumím jako puk! Krátké, ostré a přesné. Sram u mě naprosto pohřben!
milan.v a kamaradovi nevadi ze mu spadla prumerka o 5km/h? :D
Kamarád si ho zkraje podzimu pořídil místo fullu také, od té doby Tarmac zahalí…
V náhledu a po rozkliku jasný Canyon Grizl včetně vzhledu a stylu barevného řešení. Akorát Canyon má dle mého názoru lépe řešeny zadní vzpěry vedeny primárně do horní rámové trubky.
Co GRX páky, sedí dobře do ruky? Teď jsem si jedny osahával a pocit teda parádní.
Tlumení máš spíše primárně zapnuté nebo vypnuté?
Snas89, mě osobně Roubaix přišlo celkově pohodlnější než Diverž ale nejel jsem na těhlech balonech :)
Pekny. S timhle si me docela prekvapil:)
Na rubecku mi obcas prijde, ze predek tlumi lip, nez zadek. Jak je to na divergi?
Hezký, škoda jen že se slušnýma kolama jsi na stopadesáti papírech, i když to budeš asi mít jiný ceny.
na tenhle jsem koukal v létě na krámě, škodaže je to grevl – v tom rámu by i dvaatřicítky vypadaly jako žížaly :)
Se divam na tu geomerii. To je komicky ze to je size „52“ pritom delka sedlove trubky je jenom 43cm hehe..
tenhle Diverge je parádní, taky po něm už nějakej ten pátek šilhám. Skvělý univerzál! 5*
Tohle mám v hledáčku, ale nejdřív potřebuju enduro :(
Snad se Spešl pochlapí a začne zase dodávat kola jako dřív.
Defakto to same jako Grizl od Canyonu az na tu pruzici serepeticku. :D
esmo: naštěstí ano, končí. Teď ho budu rozmazlovat na polňačkách a v lese. Bude čumět jak péro z gauče, až mu na zimu navléknu blatníky, světla a na rodla hrazdu:)
TK: Jj, jsou ještě z Revolta a tady mají v reálu 42mm. Jinak kolo ještě musím celé doladit. Nestavěl jsem si ho sám a vzal naší skladovku. Je tam ještě dost práce. Chtěl jsem to co nejdříve vyzkoušet a tak je v tomto stavu.
To máš ty Nano ještě z Gianta ne? Vypadají na víc než 40
Jo a samolepku z f šoku bych dal pryč… ať to má úroveň :-D
Ale jo, na zimáka dobrý :). U toho zebrovaného laku si nikdy nejsem jist, jestli se mi líbí nebo ne.