Kickbike Cross Fix

Přidat foto

Základ sériovka, sundaný brzdy, dopředu hydraulika a kotouč od Galferu, vzadu nic. Gravel plášť vpředu slušně odvaluje bez ohledu na terén a je lehčí než mtb guma. Dozadu na výběr moc není. Řízení vyměněno komplet, hlavně představec je těžítko. Jednoduchýma úpravama shozeno víc jak kilo hmotnosti, což je u terénní koloběžky znát. Chtít víc, ještě vyměnim vidli za karbonku a aspoň přední záplet třeba za nějaký 650b gravel model. I díky možnosti takových úprav považuju Kickbike Cross Fix za tak univerzální kolobku.

Kolobka je skvělou alternativou ke kolu, běhu i pěší turistice. Dobře se na ní protáhnu, je nenáročná a skladná, není drahá a brouzdání krajinou je na ní velká pohoda. Tahám ji taky v horším počasí, protože nemusim nic moc umejvat, mazat, rozebírat…a ani tolik zateplovat periferie těla jako na kole. A ma blatnik.

(vloženo 13.3.22)

macebo macebo
Ohodnoť bajk: (3.9  / 24 hlasujících)
Značka Kickbike
Model Cross Fix
Hmotnost 8- 9kg
Rám alu
Vidlice Pevná alu
Náboj přední Kickbike
Brzda přední Shimano Deore 4 píst
Brzda zadní Neni
Ráfek přední 27,5 Alexrims
Ráfek zadní 20 Alexrims
Řídítka Btwin mtb 700 mm
Pláště Maxxis Rambler+ Kenda smallblocks

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
KUBULA
KUBULA

14.3.22 20:40

SUPER stroj. S tou stavbou kolobezky souhlasim. Je to jine nez stavet kolo. Ja ve finale skoncil i u stavby vlastnich ramu aby to sedlo mim popltrebam. Predni brzda staci, ale na dvojkolobezce mam radeji 2 preci jen 200kg z kopce je mazec. Ale i tak zase chapu ten pocit jistoty se 2 brzdama pri beznem jezdeni. Kickbike je za me jeden z nejlepsich seriovych ramu a ta moznost prehozeni zadniho kola je super.

Dotaz: porad je ram konstruovan tak ze kdyz pichnes predni kolo tak predek stupatka neskrtne o zem?

Reagovat
macebo
macebo

14.3.22 19:15

pumpy – chápu, psychika je taky zásadní, dvě brzdy jsou fakticky lepší, ostatně je to i povinná výbava kola, tedy i koloběžky. Ideál je mít vpředu kotouč a vzadu véčko na občasný dobrždění a pro sichr. Pokud se staví od rámu, je taková verze možná. Crosska je kotoučová, takže to šlo takhle. Na silnici bych se s jednou brzdou bál možná víc, rychlosti jsou vyšší, pád na asfalt horší.

Reagovat
pumpy
pumpy

14.3.22 17:35

Tak hydra ma vetsi vykon, v tom souhlasim. Prace s telem take. Ale I tak bych ani Kuli uspore nejezdil Jen s predni brzdou, ja bych to nedal.

Reagovat
macebo
macebo

14.3.22 12:51

pumpy – u véček jsou potřeba dvě brzdy, protože to jedna neubrzdí. Se silnou přední brzdou nepotřebuješ zadní a stejně máš víc brzdnýho výkonu než na dvou véčkách. Zadní brzda tě na malém zadním kole dostává do smyku a dělá ovládání míň čitelný. Potřebuješ pracovat tělem, ne brzdama. Taky jejím sundáním ušetříš dost hmotnosti a zjednodušíš si údržbu. Jezdím tak rok a už bych nechtěl jinak.

Reagovat
macebo
macebo

14.3.22 12:17

TK75 – Kickbike má dvojitý zadní patky, čímž se dá stupátko zvýšit nebo snížit. V praxi to ale ovlivníš spíš jízdou a když je toho moc, prostě vezmeš kolobku do ruky. Tahle konkrétní pasáž je náročná i na bika, enduro nutný, na kolobce určitě nee. Ale kořeny zvládám.

Reagovat
vpa007
vpa007

14.3.22 10:29

Parádní stroj a super úpravy, tohle se mi vážně líbí! ;-)

Reagovat
TK75
TK75

14.3.22 09:46

Dovedu si to představit na silnicích, cestách a sotoline …ale foto číslo 4 a podobný?? To jedeš nahoru třeba jak?Naopak dolů se to musí ten „nízkej střed“ chytat za každý kořen ne?

Reagovat
macebo
macebo

14.3.22 09:22

prsoo – objem km je bez omezení. Fakt :) Na kolobce nic nebolí, můžeš jet klidně celej den i noc. Samozřejmě záleží na tvojí formě, ale jezdit se dá úsporným způsobem, stovku za den zvládne každý, kdo chce a věnuje tomu ten čas. Reálné jsou na silničce kila dvě a znám typa, co dal 330 km za 15 hodin. :) Já za 27. Na téhle krosce jezdím výlety co nejvíc terénem a nikam nespěchám, takže to bývá mezi 50–100km. Obecně jsem na kolobce snad ještě neměl pocit, že nemůžu. Začátečník ten pocit mít bude relativně brzo, ale je to jen o adaptaci na dřep a technice jízdy. Kolobky se určitě neboj. :)

Reagovat
pumpy
pumpy

14.3.22 09:01

Koukam ze se tu kolobky rozmohli na BF, tak asi brzo nafotim tu svoji seriovku. Jinak moc nechapu, ze ti predni brzda staci, ja bych se na to asi zabil, potrebuji i zadek.

@prsoo – ja si moc nedovedu predstavit jezdit denne 25 tam a 25 zept na kolobce. Ale jde o fyzicku a zvuknout si na tom. Ja svou kolobku mam hlavne kdyz jdu s detmi na kolo. Unavim se vic nez kybych jel s nema na kole, navic z toho rychleji seskocis, v ppripade, ze se neco deje a aji pomoct jim to kopce je jednoduzsi nez z kola.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

13.3.22 21:26

No, jsem cyklo nadšenec. Skládání mě baví. Chce to jen nastudovat geometrii. Představu mám, ale nikam nechvátám.

Reagovat
prsoo
prsoo

13.3.22 20:02

Jak je to s výlety, kolik je reálné na kolobezce za den ujet? Už delší dobu me to jako doplněk ke gravelu taky hodně láká, ale úplně si nedokážu představit kolobezet ráno 25km do fachy a odpoledne zpět. Nebolí z toho zadá, prdel, kyčle? Nebo jsou obavy úplně zbytečné :)

Reagovat
macebo
macebo

13.3.22 18:35

šlapatko – ja to uplně nedoporučuju, při stavbě od rámu to chce opravdu dobře vědět, jaké konkrétní komponenty fungují a dokázat je sehnat, což je teď velkej problém. Peklo je hlavně vidlice. V závislosti na rámovém modelu pak záplety. Lepší je nechat to na někom vybaveném a zkušeném (Kickpoint, Koloběžky Plzeň) nebo si doladit seriovku jako já,

Reagovat
šlapatko
šlapatko

13.3.22 17:12

Fajný stroj na toulání krajinou. O stavbě kolobrndy přemýšlím.

Reagovat

Další galerie z kategorie

pslada 18
Vwdablik 2
scota 5
Faper 1
Ok7194 2
racer xc 11