21.3.22 20:57
21.3.22 20:45
cioran-m: No v podstatě to tak bude. Silnice se přesouvají pomalu do gravelu gravel do xc a xc do endura. Všechno se to tak nějak posouvá. :-)
bara2: To je asi špatný přirovnání. 4 hran na silnici je opravdu už jen historie, pokud pominu ty nejlevnější kusy. Spíš je to něco jako 26" a 29" kola. Je už léty ověřeno, že 29" kola jsou lepší v mnoha ohledech, ale stejně se najdou tací, pro které je 26" stále modla a 29" pouze reklamní tryk.
@Petr Ch: Celý vtip je, že se nikde nedozvíš přesnou hmotnost jezdců na vrcholech sezóny. Navíc tím jak se ti nejlepší pohybují na hraně teoretického výkonového maxima, tak jsi bez šance od televize určit, jestli jsou ostatní tak podsypaný, nebo Pogačar tak přesypanej :)
Čipero, si myslím, že to bude jak se čtyřhranem. Někdo ho bude na kole mít a někdo ne, stejně tak někdo bude mít ráfkové brzdy a někdo nějaké jiné. Jestli to budou zrovna kotoučovky si netroufám tvrdit, ale nějaký určitě k těm ráfkovejm vymyslí.
Ale stejně, pokud se zde řeší váha, tak mě ani tolik nezajímá, jestli mu těch třista gramů na kole pomůže. Spíše se podivuji nad tím, jak je možné, že mu to s jeho tělesným BMI indexem takto létá do kopců. 176 cm/ 66 kg jsou na hony vzdálené tělesné parametry nejlepšího vrchaře současnosti.
16.3.22 16:51
Ať si to užije dokud je čas, za pár let bude silnice na ráfkových brzdách historie stejně jako lanka a bovdeny. :-)
Tadču mám rád, i když mi přijde, že ta Slovinská cykloškola nějak moc podezřele všechny převyšuje. Je fakt, že ten Rogla měl na P-N alespoň poslední den malou krizičku a nemít u sebe WvA, tak by to možná zle dopadlo ;-) Tak snad je tam vše v pořádku!
To je jeho image, já ho podezírám, že si ty vlasy tak trochu našteluje už na startu :)
Super vlákno :-)
Jen teda by měl Tadej něco udělat s těma vlasama co mu vyčuhují zpod helmy. Aerodynamika v háji a ušetřené gramy na kole ztraceny. :-)
TVL, tady je teoretických vítězů TdF, to jsem nežral :-D Ale jo, alespoň nějaký pozitivní rozptýlení od těch všech hnusů, co se na nás z médií dnes a denně valí!
Petr Ch o kolik sekund to toho Pogacara zrychli ta ztrata 300g se da snad vypocitat. Pro amatera nesmysl. Pro profila to muze byt rozdil mezi tim jestli vyhraje nebo ne. Jinak by opravdu neresili vylomeniny jako ramy bez laku, rafkove brzdy, upousteni vody z bidonu a nebo jsem dokonce v podcastu slysel, ze casto i do zaverecneho kopce schvalne jedou lehce dehydratovani, aby vazili min.. Ted je tu rec opravdu o horskych etapach. Jiste ze nekde na klasikach vaha neni az tak zasadni faktor.. No a jak rikas placebo je urcite taky velkej legalni doping. Vedet, ze mas jako jedinej rafkove brzdy a asi nejlehci kolo v pelotonu. To by bylo, abys jim neujel.. :)
A teď do toho ještě bezduše a minimálně 28c pláště a je vymalováno :)
Petr Ch: Jj, hlava je základ všeho. Gramy sem, gramy tam, hlava si to musí ošéfovat. Pokud je člověk v pohodě, tak se mnohem lépe jezdí.
Už Lance Armstrong a mnozí další do kopců místo levé páky Dual Control vozili obyčejnou brzdovou páku a páčku na rámu.
Jestli se pozná 300g? Myslím, že pozná. Na jeden segment do kopce jsem odložil kameru s powerbankou a kolo bylo o poznání živější. Necelé kilo mezi kroskou a silničkou je znát hodně (obě kola obuta do stejných plášťů).
Na můj vkus se tato „disputace“ odklání od tématu. Řešit zde, (ne)výhody kotoučů, nebo čelistí – dle mého- není na místě. Jak to teda je? Opravdu dotyčného třistagramová váhová úspora v jízdě do kopce zvýhodní? Myšleno tak, že všichni mají kola o stejné hmotnosti a jeden o zde uvedenou váhu nižší. Můj názor je ano i ne.
Ne: Třista gramů je málo i v případě, že se jedná o profi sport na nejvyšší úrovni, kde opravdu může dopomoci k vyššímu výkonu každý detail.
Ano: Každý ví, že hlava v nemalé míře dokáže ovlivnit fyzický(nejen) výkon. Není to žádné šarlatánství, ani placebo, nýbrž medicínský fakt. Endokrinolog sice nejsem, přesto sakra dobře vím, že když je člověk v pohodě, tak dotyčné žlázy vylučují jiné hormony – ty správné- než když v pohodě není, laicky a stručně řečeno. Jinými slovy – dost možná tento detail může dopomoci k vyšší pohodě jezdce a tím pádem „přesvědčit“ tělo k (nad) produkci správných hormonů.
Co si o tom myslí ostatní?
14.3.22 20:48
14.3.22 20:21
Rok, dva a bude ráfková brzda patřit jen šrotům z nejnižší kategorie. Už to tak skoro je. Když dnes dělám ráfkové, tak abych se u toho vyfotil. Brát profíky za bernou minci je nesmysl. Nikdo z hobíků nechce po jedné sezóně měnit kola za 60k, protože jsou dojebané od bordelu mezi špalky a ráfky a to po jednom sjezdu v dešti. Kotouče jsou o parník lepší a brzdí stále stejně. Dávkování také o vesmír jinde. Karbon jebka na špalkách buď nebrzdí vůbec a nebo, po oschnutí ráfku, začne zničehonic blokovat a kolo jde do smyku. To už radši hliník, který je mnohem čitelnější. Karbon a ráfkové nas.rat:( Nejúčinnější brzdy na karbonu jsem měl zde: https://www.bike-forum.cz/…/40950-popel, ale jak to jen trochu navlhlo, tak to bylo stejně v prde.li. Profíky bych tady vůbec neřešil. Ať si plácají svoje, podle přísloví „koho chleba jíš…“ ale my hobíci jsme naprosto jinde jak s výkonností, technikou tak i technikou jízdy. Asi stejný rozdíl mezi tříhrnkem Fabii a Fabii R5. Každý ať si jezdí své, já jednoznačně volím kotouče a to i když jsem 300gr za limitem UCI :)
V průběhu posledního roku či dva nastala radikální změna směrem s příklonem ke kotoučům. Tento rok ten proces už jen tak nějak zpečetil. Stačí si třeba jen projít online obchody s nabídkou. Ono je to potom spojeno i s tím, že teď vymizí mechanická Ultegra a ráfků na klasické brzdy bude také postupně v nabídkách ubývat. Jde z tohoto pohledu o hodně zlomove období ve vývoji silniční cyklistiky.
No a? A další etapu už zase kotouče… Ostatně jako po celý zbytek toho etapáku…
jfk- máš pravdu, české zastoupeni Giant už od tohoto roku do Čr modely na ráfk. brzdach nebere. TCR Adv.v zakl. verzi pro tento rok ještě existuje, ale pouze na Ultegre a vypadá to, že od příštího roku i oni se sériovými řadami na rafk. brzdach končí.
Kaire a chudak Hirt kterej uz opravdu nema na sve postave kde ubrat nejake gramy musi tahat 7,6kg mrdku..
na GCN je jeho nedávný bike-check. Vozí víc gramařských kousků. Oproti klasickým týmovým tuctovkám docela zajímavé.
JJ, v sobotu jsem na to koukal a čekal jsem, že to tu někdo vytáhne. Docela zajímavé, komu ze zdejších „profíků“ tolik záleží na tom mít kolo na UCI limitu :-)
teffe: Určitě ne. Veškeré aktuální monokokové rámy dělá pro Colnago Giant.
Já mluvím právě o tom, že model na 2021 byla nová generace, udělali ji pro oba typy brzd s velkou pompou, a po roce verzi pro ráfkové brzdy potichu odsunuli na smetiště dějin
Samotny ram TCR Advanced SL (Disc) se prodava jak pro diskove, tak pro rafkove brzdy a (minimalne do MY2021) se diskovy ram/model vzdy oznacoval privlastkem „Disc“.
… Giant pro rok 2022, jestli to správně chápu, už dělá TCR na ráfkových brzdách jen v nejnižší řadě Advanced. Ani nevím, jestli je určeno pro náš trh
Jak jste se tu zmiňovali o Colnagu, procházel jsem půjčovnu Alltrainingu na Malorce a u Colnaga v nabídce je v popisu vždy uveden rám BMC. Víte někdo něco o tom, že by BMC dělalo pro Colnago rámy?
jdf: To je krasny, takze chces rict, ze TCR s rafkovyma brzdama je lehci, nez srovnatelna SL7, kterou jsi odkazoval nize?
@orm: Ať mám Movistar kvůli dokumentu celkem rád, tak ono když jezdíš hovno, musíš si najít důvody aspoň v materiálu. Tak trochu to i naznačil myslím Erviti, že by neměli řešit kraviny na materiálu, který má menší vliv než tomu přikládají.
@JakeF: Profici vozej co jim reknou, ze maji vozit. Staci se podivat na dokument o Movistaru na Netflixu, kdyz tam presli z rafkovych brzd na kotouce. To nadseni by se dalo krajet :-).
@cioran-m: No vidis, ja zas videl, jak jednomu borcovi pri sjezdu ze Zoncolanu prdnul teplem rafek na rafkove brzdy. Take nic moc. Podobne jako u tebe, bez dalsich podrobnosti, vypovidaci hodnota nula.
TheJD: kamarád, co měří cca jako Pogo, má postaveno na rámu Giant TCR Advanced SL letošní model, nová Dura 12sp, galuskové Corimy 47mm ráfek, galusky Conti 25mm (čili ve výbavě srovnatelné s týmem WT) včetně košíků, pedálů a držáku na komp 6,6kg
To nám těch odpíračů kotoučovek moc nezbylo… Ještě pár let zpátky tu konzervy tvrdily, jak to profíci nikdy vozit nebudou.
jfk: Ale to neni kolo, ktere by vazilo 6.8 v „plne polni“. Sami udavaji vahu 6.7 kg bez pedalu, kosiku, drzaku na cyklopocitac a dalsich pevnych soucasti kola, ktere se do UCI vahy pocitaji, takze ve vysledku budes na vaze pres 7 kg.
Snad se autor tohoto zajímavého vlákna nebude zlobit, když kapánek odbočím od tématu. Mám nějaké informace, že přibližně za čtrnáct dní má dojít u nejvyššího modelu Colnaga ke generační výměně – má být představen model C-68.
Osobně jsem již sobotní etapu vyhlížel mimo jiné z důvodu, jestli Tadej zvolí kotouče, nebo čelisti. A přiznám se, tipoval jsem kotouče. Také si myslím, že kdyby s nimi jel, čas v cíli by byl stejný. A patřím ke skupině cyklistů, kteří nějak přehnaně hmotnost kola neřeší. Můj příspěvek níže ohledně hmotnosti, byl jen pro uvedení věcí na pravou míru.
14.3.22 09:51
14.3.22 09:46
cyklista: Jasne, to jsem psal pro vsechny hobby cyklisty co jezdi sponzorska Colnaga a potrebuji o 300g lehci kolo:)
Jinak vezna – jsem hobby cyklista, a (na rozdil od vetsiny teoretiku zde) jezdim soubezne silnicku na kotoucich i na rafkovych. A radsi bych mel na novem kole o radu nizsi sadu nez rafkove brzdy (pokud by bylo kriterium jen „technicka kvalita“). Zvlast v nejakem alpskem sjezdu se to hodi, a to i proto, ze vetsina cyklistu je vahove jinde nez Pogacar. Pokud je nekdo tezsi a jezdi rychle, tak neni i z hlediska bezpecnosti o cem – natavenou dusi o rafek jsem jednou zazil a nerad bych to opakoval (nez mi nekdo zacne psat, ze neumim brzdit – myslim, ze umim, par komu z kopce mam/jsem mel). Dtto na mokru – davkovani kotoucovek je uplne jinde. Tady se nedaji presnaset fakty z profi pelotonu, ze oni umi na rafkovych skvele. Bezny hobbik si o jejich technice muze nechat jenom zdat u televize.
Cio: Ja vim, na spicce je treba Pinarello s Dogmou (sorry, to jsem si nemohl nechat ujit:)). Ale to nemeni nic na tom, ze bych Colnago chtel, kdybych mohl. Stalo by hned vedle dalsich peti kol, co bych take chtel. Prave, ze mi to prijde podobne jako s tou vahou. Ono je to presne jako s tou tvoji posledni vetou „Jsou lide, co nejezdi jako … a presto pro ne … kolo smysl ma“. No jasne ze ma, protoze jde o pocit. A to je preci nakonec skoro to nejdulezitejsi. Jen to pak nema smysl michat do diskuzi o te technicke strance toho ci onoho reseni (pro poradek – nerikam, ze to ty delas, jen takovy obecny povzdech nad par reakcemi tady).
14.3.22 08:59
Petr Ch: Reagoval jsem na to, že Pogo implicitně sdělil světu, že Colnago nemá jemu vyhovující model na kotoučích ve váze 6.8kg.
Specialized takový model má: https://www.bikeradar.com/…ized-tarmac/ , další výrobci mají srovnatelný model.
Jinak jak říká kubad, debata není o tom co komu vyhovuje nebo o fanouškovství, ať si každý jezdí na čem chce…
14.3.22 08:57
Všem došlo, že tuhej aero rám udělá víc než gramařina, plus teď vsichni jezdí relativně těžké vysoké karbony, ale jestli Pogačarovi to placebo funguje, proč ne.
Celkem chápu, že si starý pardálové z profipeletonu a cyklokrosu nemohli na kotouče zvyknout, ale u hobíků tomu staromilství nerozumím. Ono to bylo stejné tenkrát i u biku.
Až se podívám do zrcadla a uvidím tam figuru Pogačara, tak si můžu říct, že už opravdu není kde brát a musím snižovat hmotnost na kole. Do té doby je hmotnost kola jen číslo na váze, kde 300g pro mě nehraje vůbec žádnou roli.
skaj to si psal jako adresovane pro hoby cyklistu? Protoze jestli jo, tak do toho musis zahrnout i cenu. Tech 300g rozdilu je ve srovnani s top elektronickou radou. Coz si 99% nemuze dovolit. Takze jestli tady neni rec o top kolech za 200 a vic tisic. Tak ten vahovy rozdil bude mnohem vetsi.. Jestli chces rovnat treba kolo za 50–70 tisic kotouce vs spalky..
že Pogočar řeší váhu – chápu
co to znamená pro hobíka je věc jiná, je to o preferencích, pro mě podstatná informace že ani spíš těžší Pogačar nemá s ráfkovkama problém ve sjezdech, a ani za mokra :D
jinak ať si dá každá na kolo co chce a co mu vyhovuje jeho volba zbytečné řešit volba je
jfk: Momentálně můj aktuální letňák je Colnago, tudíž se o firmu hodně zajímám a mám o všech modelech přehled ve všech směrech. A například ve střední velikosti je hmotnost rámu (kotoučová verze) Colnago V3Rs až na pár gramů stejná, jak např Specialized SL 7. A pokud budu konkrétní a neoháním se tuningovými komponenty a zůstanu u Pro-Tour týmů, tak tým UAE Emirates je schopné ze sponzorského materiálu postavit lehčí Colnago na kotoučích, jak Quick- St. Specializeda na kotoučích.
jfk podivej se na GCN videa kde predstavujou a vazi zavodnikum kola. Ty nejlehci s kotoucema co jsem tam zatim videl byly vsechny 7kg neco. Vetsinou vic jak 7,5kg. Protoze ted jeste maji na kolech ty elektronicke serepaticky, tak ty kola maji uplne bezne i pres 8kg.. Coz pred 10–15 rokama by zavodak rekl, ze na tom jezdit nebude… Driv byly ty kola opravdu presne na limitu a plno z nich muselo met pridane zavazi..
14.3.22 08:17
Takze co z toho plyne, pokud
tak pro tebe nekdy dava smysl jezdit na rafkovych brzdach:)
14.3.22 08:06
Minimálně ti velcí výrobci jako Giant, Specialized, Trek, Canyon, co mi tak napadá, mají takový model
14.3.22 07:42
Tak narozdíl od jiných výrobců nemá Colnago model s kotouči na váze 6.8 kg…