new kokpit
new kokpit
Stará láska nerezaví, maximálně zčervená…
Focus Cayo RED custom 2022
(vloženo 17.3.22)
Značka | Focus |
Model | Cayo 2 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 5.97 kg |
Rám | Focus Cayo 2 - Mazda RED SOUL Metallic |
Vidlice | Focus Cayo 2 |
Hlavové složení | Acros IS |
Kliky | Sram RED eTap AXS 172.5 mm |
Středové složení | Sram DUB |
Přesmykač | - |
Měnič | Sram RED eTap AXS D1 |
Řazení | Sram RED eTap AXS + Multiclics |
Převodník | Stone Flattop 12s 44t |
Kazeta | Sram RED eTap AXS 10-33t |
Řetěz | Sram RED eTap Flattop |
Náboj přední | DT Swiss 180 Ceramic, RWS Titanium QR |
Náboj zadní | DT Swiss 180 Ceramic, RWS Titanium QR |
Brzda přední | Sram RED eTap AXS |
Brzda zadní | Sram RED eTap AXS |
Brzdové páky | Sram RED eTap AXS, bovdeny YOKOZUNA Compressionless |
Ráfek přední | EIE carbon 35 mm (21/28) |
Ráfek zadní | EIE carbon 45 mm (21/28) |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Garmin Vector 3 |
Řídítka | Black Inc. 400 mm integrated |
Sedlovka | Deda Superleggero 27.2 mm |
Sedlo | Prologo Dimension Tri Nack |
Pláště | Veloflex Corsa Race 25 mm, duše Revoloop Race |
Krásné kolo! A to píši jako velký odpůrce Sramu a navíc jednoplacky na silnici. Jako celek to prostě nemá chybu. Lak je skutečně nádherný. Já bych se na to broušení z vysoka vys.al, ale ten výsledek za to stojí.
To by si zasloužilo zde mít taky svůj chlívek :-).
Nedá mi to a pořád se k Tvému kolu musím vracet a prohlížet, jak moc se mi to líbí.
19.3.22 08:46
A abych nevypadal jako zuřivý propagátor 1× road: tohle kolo jsem loni složil přítelkyni, na fotkách je v TT setupu 90/60 mm s hrazdou.
Loni provozováno na karbonech Nextie 30 mm, dnes tam jdou stejná kola EIE, jako mám na RED Cayu.
To je zábavná diskuze, nepotřebuju nic řešit, přesně vím, proč a jak to mám ;-)
Co se týče mého názoru, tak než převodový rozsah či odstupňování odmítám systém 1×něco kvůli křížení řetězu.
Nedávno tu byla série fotek popraskaných řetězů, včetně jednoho „dívkou v neděli po cyklostezce“ jetého. Na zimáku točím staré řetězy včetně těch úplně prvních z roku 2016 a jsou v pohodě. Přitom nedostatkem hrubé síly myslím netrpím ;-) Před dvěma lety jsem zlomil převodník FSA při záběru na 46:11, naštěstí mi zbyla malá pila 36z, abych mohl dojet domů ;-)
Tome, už to neřeš, máš to tak, jak ti to vyhovuje a nevozíš o jeden baznecht s baterkovou bulkou navíc jak já na MMRku :-D
cioran-m: Ano, po drtivém nástupu aero rámů se spousta výrobců kvůli požadavkům na vlastnosti začíná vracet k dizajnu, který byl standardní 10 let zpátky.
Tohle je dle mnohých testů jedno z absolutně top kol současnosti. Názor na design si udělá každý sám.
Zde je porovnání mých dosavadních (1×11) a nových (1×12) převodových poměrů při modelové kadenci 90.
Co jsem ztratil na okrajích, získal jsem brutálním zjemněním odstupňování těžkých převodů. Nezanedbatelná je taky o kilo nižší váha kola, která v kopcích bude částečně kompenzovat ztížení nejlehčího převodu.
Cílovým požadavkem zůstává zatím neexistující kazeta 10–36 RED. Až bude, mám vyřešeno.
19.3.22 08:10
Čest kotoučovým výjimkám, tenhle 600g rám bych si někdy v budoucnu uměl představit:
Jinak kdo nezná a chce si spočítat převody… strávil jsem nad tím hodiny, porovnával starou a novou sestavu převodů:
Mara4921: Mluvíš mi z duše, všechno musí být aero, ale nikdo už nenapíše, že ty rámy mají běžně o 300–500 g více a dle měření ušetří cca 20 sekund na 40 km.
To je na úrovni oholených nohou. A hrazda na standardním rámu má na průměrnou rychlost při stejném výkonu daleko vyší vliv než aero rám.
Zdá se to „jen“ 300–500 g na nerotační hmotě, ale i tak to jde v kopcích poznat. Když i nejlepší cyklista planety používá pro horské etapy ráfkové brzdy kvůli úspoře 300 g. Paradoxně právě pro horské etapy, kde je největší procento nejen stoupání, ale i prudkých a dlouhých sjezdů, kvůli kterým (mimo jiné) implementoval trh na silniční kola kotouče.
Čtu to tady zpětně celé znova a polovina výhrad je k málo jemnému odstupňování kazety u 1×… Jenže půlka! pastorků na mojí kazetě 12s má odstupňování po jednom zubu.
Kde jsou takové jemné odstupy nutné, nebo lepší než větší skoky? Podle mě při středně rychlé a rychlé jízdě, nejvíce asi v balíku, tempo 25–45 kmh. To znamená rychlosti, které pokryju převody 10–15z po jednom zubu.
Můžu ztrácet při teoretické rychlosti 50+ kmh, kde už si musím pomoct vysokou kadencí. Ale kolik procent jízdy takto strávím? Když v balíku jedu jednou dvakrát ročně a celý objem najedu sólo nebo v malé skupince? Budou to spíše promile než procenta.
A jestli někde lámu 12procentní kopec, tak tam je asi odstupňování po jednom zubu to poslední, co by mi chybělo.
Nádherné jsi ukázal jak rámy váhové přívětivé vypadali před minus 5–10ti lety, chce se mi doslova zvracet jak si současní výrobci uvedomuji jak předběhli dobu a nyní se snaží kastovat kola podle hmotnosti :-(. Současný Cayo = tolik opevovany CFR v ceně 150 a výše
„Vodní smirek a pár hodin práce“ Bych to viděl minimálně na celý víkend :-)
Lak je klasická RED Mazda – ve stínu tmavý, skoro pastelový, v barvě tmavší cihly.
Na slunci se rozzáří – podklad pod červenou je stříbrná metalíza.
Hodně mění odstín podle dopadu světla, a jelikož je rám hlavně vepředu dost hranatý, dělá to zajímavé efekty. Bohužel to čočka aparátu neumí zachytit úplně přesně.
Máš to parádní, úžasný lak a to červenou na kolech moc nemusím. Plný počet a na závěr pochvala za jesnoplacku na silničce, fandím těmto cestám :-)
@Davit ty EE brzy jsou proti těm SRAMáckejm takové volaké podivné :-)
Fakt pecka, už jsem tady potřetí. Ještě by se mi tam líbily EE brzdy.
https://canecreek.com/…ct/eebrakes/
A ta jednoplacka na silnici mě taky láká.
Ty kráso, pod delší době zase hodně povedené kolo…Škoda na to jezdit ne?
18.3.22 08:50
18.3.22 08:50
boze to je peklo! jsem si nevzal bryndak a ted budu muset vytirat stul a klavesnici jak jsem to poslintal :D
V dnešní době konečně něco osobitého a jedinečného, byť to není úplně můj šálek kávy. Pecka barva, v tom kontrastu s černou nádhera. Jednoplacka klidně, jen mi úplně neladí ten plný převodník
Pěknej obojživelník na lesní a jézéďácký asfaltky a na silnici do práce taky dobrý.
Kolo krasny, presne dle meho gusta. Odstupnovani bych neresil, protoze ted, kvuli tomu, ze mi vyhovuje co nejmene radit malou, vozim vzadu desitku 12–30.
Jedina situace, kdy skoky na kazete nejsou prijemne je, kdyz jede clovek v baliku a nemuze si tak rychlost prizpusobit. Ale vetsinou jezdim sam, max ve 3 a tam je to sumak :-).
Mara4921: ještě si pohraju s řetězovou linkou, zatím je to při nastavení na 6 pastorek hlučnější nahoru, dolů úplné ticho. Ale to je z části o sednutí si nového řetězu s novou plackou, než se při křížení obrousí boky zubů a řetěz si sedne. Platí pro vše 1×11 a 1×12.
Naopak musím říct, že bez křížení jsou náběhy absolutně tiché. Stone překvapil. Na bajku vozím Garbaruk se Sram 12s řetězem a tam každý nový řetěz znamená několik stovek km, než náběhy přestanou chroupat. Dal bych originál převodník Sram N-Sync, ale bohužel Race Face kliky… zas ten Garbaruk je absolutně nepadací i bez vodítka, takže něco za něco.
Ahoj, moc pěkný. Mám dotaz k te jednoplacce. Plánují ji dat taky na svoje Cayo, ale nejsem si jistý s tím, jaký bordel – hluk bude delat řetěz při tom křížení vzhledem k délce zadní stavby. Tahle obava u mě vznikla když jsem videl několik videí na YouTube od Rides of Japan. Diky za info.
@kamaro Já to pochopil, já uz mám teď kompakt, ale to nemění nic na tom, že si můžu myslet, ba to dokonce tušit, že má tomaschek silnější nohy než já :-)
Krasne kolo, pokud ma majitel jednoplacku vyzkousenou, tak proc ne. Ja pred 12 lety jezdil prakticky jednoplacku na zimaku 50 × 12/23, protoze proste do kopcu to kolo nejezdilo a argumentovat Alpama, pokud tam clovek nejezdi denne je jak vozit v lete na aute zimni gumy a retezy. Super, at slouzi.
Jezdim v Alpach 42/11–34 (12s), paradoxne si myslim, ze v kopcich je to lepsi nez na rovine (kvuli odstupnovani). Nejlehci prevod mam jako 34/28, nejtezsi 50/13. Z kopce rychlost slapanim vetsinou nevyvijim. Tezsi prevod mi chybel zatim jen jednou (v Engadine s vetrem v zadech, kde by se dalo jet pres 55km/h).
Kolo super.
Bohajeho… někdo sem dá krásný kolo a musí se tu zas řešit voloviny, protože to nebo ono. Tohle bych bral i přes ty ráfkový :) krásnej profil za 5!
Rám je skvělý, 720 g bez laku v M a přitom masivní tuhá hlava i hlavní trubka.
Byl vytvořený jako endurance model k závodnímu Izalcu, aby ve finále zjistili, že je lehčí i tužší.
Akorát jsem nechal zalepit všechny díry, krom dvou k zadní brzdě. Pro nejbližší roky nemám potřebu pořizovat cokoliv „modernějšího“.
Adul: On Ti chtěl hlavně říct, že má na té jednoplacce širší rozsah převodů jak ty na dvou plackách. Má jak těžší převod do sjezdů, tak má i lehčí převod do kopců.
Co se týče skoků mezi převody, jsem na tom stejně jako tomaschek, pro moje hobby ježdění mi více vyhovuje jednoplacka. V terénu kde jezdím na mě nečekají žádné roviny, kdy bych musel řešit každý zub na kazetě. Spíše mě trápí to, že na jednom kilometru umím mít nejlehčí převod, potom jeden z nejtěžších a pak se vracím opět na vrch kazety. S jednoplackou je to pohoda, řeším si jen zadek a nemusím pořád řadit na smyku.
Kolo na dnešní dobu celkem pěkný. Jednoplacku bych nedal. Ne co do rozsahu, ale co do odstupňování. Já bych bral jako ideál 39/53 a 12–28 při 12s.
Váha předpokládám komplet tak, jak je na fotkách.
Mně se to kolo líbí moc. Je takové jiné od mnoha běžných kol, kombinace elektriky s ráfkovou brzdou, jednoplacka ke staršímu rámu k tomu. Majitel ví co chce a je to stavěno tak, jak mu to vyhovuje. To kolo je nepřehlédnutelné, pecka.
Já neplísním jen prostě jednopláca není pro každého ;-)
JJ, zjistil jsem, že jsi krapet starší než já, holt máš prostě z těch horáců silný nohy :-)
Kolo top, jednoplacka top, ale ta se tady musí vždycky vyplísnit. Fakt nádhera. :)
Aduldinho: opět to neřeší jemnost odstupů, na kterou jako bajker nejsem zvyklý, ale:
Tvůj nejtěžší/nejlehčí převod z Krušnotonu: 4,42/1,44
Můj nejtěžší/nejlehčí převod minulý rok: 5,11/1,28
Já předloni po Lysé a Pradědu hodil na předek alespoň kompakty, seš holt asi mladej kluk :-D
BikerM: Ano, mám vyzkoušenou třeba Lysou horu v Beskydech, údajně jeden ze dvou nejtěžších kopců v ČR. Skoro 9 km s průměrem přes 10 procent, místy kolem 16–18.
Dlouhé Stráně jsem jel pradávno, ale co si pamatuju, nemají tak prudké úseky. Praděd jsem loni taky vyjel po 130 km v protivětru z Ostravy.
Na Lysou horu můj nejlehčí převod ještě stačí. Samozřejmě mně to stačí, jinému by nestačily ani výrazně lehčí převody a někdo jiný to zase dá na výrazně těžší. Každý máme jiné nohy.
Pak jsou šlapavější kopce s průměrem 5–6 procent, třeba 5 km na Pustevny v Beskydech po cyklostezce. Tam ani nejlehčí převod nepoužiju, jedu celý kopec druhý a třetí odzhora.
@BikerM Jel jsem několikrát dlouhýho Krušnotona 53/39 × 12/27 a někdy to bylo opravdu na Komáři vížka apod. dost maso. S jednoplackou si to nedovedu představit, to těch 150 by byla ještě pohoda, ale těch dalších 100?? ;-)
Takovej dotaz. Jel si s tim nekdy nejake stoupani v Alpach? Nemuselo by byt nutne v Alpach, ale klidne neco jako je vyjezd na Dlouhe strane, Perstejn-Klinovec a pod? Jednoplacku jsem na silnici nikdy nemel a nejspis ani mit nebudu. Tak o tom vim prd. Ale nedokazu si predstavit s timhle jet 150 km v kopcich. Prijde mi, ze by mi spousta prevodu schazela, jak lehkych, tak tezkych. Rad si tocim sem tam do dlouhych stoupani v nejprudsich pasazich s velkou kadenci, ale i tak rad zaradim 53(52)x11 ve sjezdu a poradne to rozvalim. Prijde mi, ze s jednoplackou, i kdybych mel vzadu 9–36 to nepujde. Navic se mi teda na silnicce nelibi velke kazety. 29(28) povazuji za strop.
Aduldinho: me to je jasne, ale musim se tomu smat, protoze clovek co si poridi nejmodernejsi ram na silnicku se tu ohani necim co se „nepouziva“ 10 let
Ještě taková perlička – na Mallorce byla Dura Di2 nastavená vepředu jako automat, takže jsem několikrát málem šel přes řídítka, když mi vestoje v plném tahu do kopce při zařazení hraničního převodu shodil přesmykač z velkého na malý.
@Kubula Podle mě je klasika 53/39 × 11/23, ale to už dneska nikdo nevozí ;-)
Moooc hezky, a co se prevodu tyka tak bych to neresil. Vyhovuje tak je to ok. Ja to mam jak pise cyklista86, nechybel by mi rozsah ale odstupnovani. Rozumim ale tomu ze bikerum to nevadi. Opravdu moc se mi to libi.
Myslím že se nikdo neháda.
Jen cyklista nechápe, že ty skoky tam jsou úplně stejné jako na staré dobré klasice (u tvé varianty)
Samozřejmě pokud teda člověk není zvyklý jezdit 12–23 po jednom zubu :-)
Normalne jak tu tvoji silničku vidím, tak mam najednou pocit, že jsem na nové kolo koupil blbou sadu. Ta kazeta 10–36 vypadá hodně zajímavě.
Berte v potaz i váhu, je rozdíl tahat na stejný převod do 12procentního kopce kolo 6 kg se záplety 1200 g a třeba 8–9 kg se záplety 2.000 g.
Hoši nehádejme se, jezděme si každý, co se komu líbí a vyhovuje ;-)
Dal jsem za pět, ač jsem též pro dvojplacky, já bych tohle do kopců fakt neutáhl, jinak kolo prostě vymazlené ;-)
Jak červené rámy nemám nemám moc v oblibě, tak tohle se mi hodně líbí.
easyrider meles furt o rozsahu, ale vetsina lidi nema dvoutac kvuli rozsahu, ale kvuli jemnemu odstupnovani. Nic moc kdyz mas slapat hodinu proti vetru po rovine a diky velkym skokum na kazete nemuzes najit kadenci kterou bys chtel. Treba… Na MTB mimo silnicu jednoplacka a velke skoky jsou naopak vyhoda, ale na silnici, kde se nemeni sklon tak rychle a kde clovek muze jet klidne celej den stejnej prevod. Tak tam je to jemne odstupnovani docela dulezity..
Radovan84: oproti Leonardi 9–36 luxus, tam to bylo hned odspoda po dvou třech…
Pro úplnou jistotu mám doma stejný převodník 42 a 46 – kdybych jel třeba do Alp nebo do Holandska :-)
10–36 řeší vše. Kéž by to šlo do lidí nějak nacpat pod tlakem, protože lidi to potřebujou ale neví o tom! :) Nebo kdyby Campa udělala silniční verzi 13s Ekaru 9–34 (36). Jenže silniční konzervy typu Miťo by se z toho zvencli :) BTW taky jsem přešel na silnici na 1× kvůli tomu,že jsem se namlsal na biku…
Boss mi taky jeden rám lakoval, jsou machři.
@Miťo – jak píšu, z 99 % si s takovýmto rozsahem vystačíš. Holt když si jednou za čas dáš nějakou vraždu, tak se budeš trápit no. To mi přijde fér…
Ještě dodatek – poslední 2 roky jsem vozil kombo 46/9–36. to bylo rozsahově úplně jak klasika kompakt. Akorát velké skoky dole.
Tohle má dole prvních šest pastorků po jednom zubu 10–11–12–13–14–15. Takže paráda v jemnosti odstupňování. Chybí tomu 3 zuby nahoře, proto jsem ubral dva vepředu.
Kazeta Force 10–36 existuje, ale nechtěl jsem slevit z RED řady. 10–36 RED je jen otázka času, protože ta kazeta v sadě chybí a poptávka po ni je. Přehazovačku RED na 36 zubů už mám.
Univerzální odpověď na téma jednoplacka: Už ji vozím sedm roků, na silnici nezávodím, převody nahoře i dole odpovídají mojí výkonnosti, takže se netrápím do kopce ani z kopce… silnici jsem si pořídil dlouho po bajku 1× a chtěl jsem to mít stejně jednoduché. Líbí se mi to jako bajkerovi.
Letos na Mallorce mě půjčená klasika prudila, prostě tam bylo něco komplikovaného navíc, co docela často i zlobilo, i když to byla Dura Di2.
Vozil jsem takto dávno předtím, než to Sram začal propagovat jako oficiální větev road programu a než to začali vozit i profíci – viz letošní vítězka Paříž – Roubaix.
Rám stříkali v Brně v lakovně Boss, jako ostatně všechny moje rámy.
Zkuste si vyjet Muro di Sormano. Tam s jednoplackou, pokud nemá 34z, bude těžký pořízení.
@Listr – přesně jak říkáš. Když se nad tím trochu zamyslím, tak tím 1×12 se dokážeš velice přiblížit 2×XY rozsahu… A mám na sobě vyzkoušeno, že je to funkční a rozhodně tím zásadně netrpíš.
Moc pěkný. Jednoplacka se mi tam taky líbí. Navic, jak už píše Lister, ani převody nemusi s 1× chybět.
Já vozím na silnici 11–34 a 46z převodník. Počítal jsem si rozsah na tom tvým a je zajímavý jak to může vypadat podobně a přitom máš větší rozsah. Za mě palec nahoru. Myslím si, že hodně lidí by se divila,jak je takový zpřevodování použitelný a podle mě by u něj půlka zůstala :) Šel jsi na jednoplacku jen kvůli hmotnosti? Parádní stavba! BTW kdo to lakoval?
No já si právě říkal, jestli je to tvůj hlavní silnice kvůli té jednoplacce. Až pak jsem vzal do ruky kalkulačku a zjistil, že tam máš úplně stejné převody, jako jsou na kompaktu s 11–25. A počet reálných převodů je stejný jako na 2×10.
Kdo to stříkal?
Pěkná barva. Proč to má jen jednu placku ve předu?