Teleskop na silnici.

Přidat foto

Nikdy sem to nechápal ani na gravelu, ale na silnici se objevuje teleskopická sedlovka už v profipelotonu u Mohoriče. Napadá mě snad jen kvůli sjezdu a spurtu.

(vloženo 20.3.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
cioran-m

21.3.22 20:58

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

21.3.22 12:01

jonti: Nechce se mně moc pouštět do debaty, jestli teleskopku při sjezdu po asfaltu ano,nebo ne. Tam jde spíš o to, když by to chtěl někdo v závodě vyzkoušet, jestli je to vůbec technicky možné. Většina dnešních top rámů, používaných ve World Tour, má profilovanou sedlovku a na druhou stranu všechny teleskopky mají kruhový průřez. Dotyčný by ve většině případů musel použít základní rám, nebo nějaký sice top, ale s turistickou geometrií.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

21.3.22 10:34

Vždyť to i během závodu skenujou těma tabletama, né? Tak kdyby to bylo špatně, tak ho asi nenechaj dojet až do cíle :-)

Reagovat
jonti
jonti

21.3.22 09:22

Petr Ch: strasne zalezi jakou mas postavu, treba DaD podobne jako Nibali je super rychly ve sjezdech i bez teleskopu a teziste ma super nizko. Mohoric meri 185mm a ma sedlo velmi vysoko a jemu to pomuze o to vic.

Nevyhod teleskopu taky neni malo – je to tezsi, min aero, potencialne se muze rozbit driv nez pevna sedlovku, hur to pruzi a je to min pohodlne. Vzdy je to neco za neco.

Jako zimaka mam Morati na DA neco pres 20 let stare a kdyz jsem vcera poprve letos sedel na jednici, uplne jsem letel, hlavne po rovine a ve sjezdech, ten posun v technice je neskutecny. Btw GP4000 28mm mi na AR41 meri 32mm a jezdi se na tom velmi dobre na zadnim kole.

Aduldinho: Schvaluji se asi jen ramy, mozna i vyplety.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.3.22 18:45

Tak schválené to asi muselo být, když to Mohorič mohl použít v závodě?? ;-)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

20.3.22 18:31

tomxxx: Ale zkoušelo se to v posledních letech. Před pár lety s tím laboroval docela dost např Nibali. Všichni se ale v tichosti vrátili ke klasice. Navíc ono v dnešní době, i když to má někdo zájem, tak to z technických důvodů ani vyzkoušet nemůže.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

20.3.22 18:16

@cyklista86: To mohli, ale bezpečnost teleskopu vs sezení na rámovce tady asi probírat nemusíme. Navíc ve sjezdu se začíná rozhodovat čím dál častěji.

Je jasný, že si to člověk nevezme vždy, jen moc nechápu, že to fakt nikdo nezkusil klidně aspoň o 5 let dřív. Ja si myslel, že to není schválené a tak to vozit nemůžou.

Reagovat
cioran-m

20.3.22 16:17

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
DaD
DaD

20.3.22 15:13

JFtryall: jsem moc rád, že se závodí i z kopce. Takový vítěz etapáku má být komplexní cyklista a ty sjezdy také nejsou zadarmo. Jsem fakt rád, že si to rozdávají i tam. Moc pěkně se na to kouká. I když jsem kvůli tomu jednou sjel z válců a rozbil si hubu:)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

20.3.22 15:02

DaD: Je to mozne, 20 vterin jsem myslel v casech Pantaniho atd. U starsich to bude asi i vic. Ta dnesni agresivita v technickych sjezdech je uplne jinde.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

20.3.22 14:58

Ja jsem tam jel hodnekrat na 29er pneu, silnicni pneu i gravel pneu a ten sjezd je opravdu dost nebezpecny, kdyz se jede hrana. V asfaltovych technickych zatackach je gravel pneu asi nejrychlejsi volba, ta jistota je obrovska. Poggio je ale specificke tim, ze se musi docela dost spurtovat ze zatacek a rozjizdet se z nizsi rychlosti, tam gravel samozrejme neco ztrati. Kazdopadne, kdyz bych si tam chtel zajet osobacek, tak bych asi volil 35–40mm s vetsim lepidlem vepredu. Na 25mm bych byl pomalejsi na 100%.

Reagovat
DaD
DaD

20.3.22 14:58

JFtryall: řekl bych, že to bude mnohem. mnohem více než 20sec. Dříve se ve sjezdech příliš nezávodilo, Dnes je situace naštěstí jiná a pohled na dobrého sjezdaře, jako třeba Nibali, Sagan, Alaphi atd, je pastva pro oči. Sjezdy jsou pro mě to nejhezčí, co tam ti kluci jedou.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.3.22 14:41

JFtryall na gravelu s vetsima gumama by byl jeste rychlejsi v takovem sjezdu ne? Ja jsem vzdycky na 25mm gumach jezdil jak posranej v zatackach..

Reagovat
JFtryall
JFtryall

20.3.22 14:30

cio: Na Poggiu bude ten rozdil propast- kolem 20 vterin proti retro kolum, mozna i vic. Rozdil je hlavne v moznosti dobrzdeni i jistote v naklonu, grip obuti je v uplne jine dimenzi. O obleceni a posedu ani nemluve, jen to udela vyrazny rozdil. Samozrejme jezdcum respekt, ale na retro silnickach je nemozne zajet srovnatelny cas na tomhle kopci.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.3.22 14:04

Prostě je to bourák, teleskopka neteleskopka, mně by při tom sjezdu nepomohla ani svěcená voda, copa se chcu zabít?? :-D

Reagovat
cioran-m

20.3.22 13:31

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

20.3.22 13:17

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
JFtryall
JFtryall

20.3.22 13:12

Hlavne byla vetsi propast mezi jezdcema, ted je to mnohem vyrovnanejsi a jet Poggio na rafkovych brzdach a 23mm pneu, tak limit je hodne brzo.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

20.3.22 13:05

Co si budem povídat. mezi hobíky je nečastější využití teleskopické sedlovky při nasedání, stání, telefonování, svačení a klábosení, kdy může jezdec sedět na sedle a zároveň mít nohy opřené o zem :-) .

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

20.3.22 13:01

Cioran: Savo jel Sanremo 8×, ale nikomu nikdy ve sjezdu z Poggia neodjel…

Reagovat
mr.antik
mr.antik

20.3.22 12:56

Jako totální hobík si to dovedu představit, odpočívat v dlouhých sjezdech se s tim musí hezky.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

20.3.22 12:54

Jde vidět, že čtou B-F. Příští rok objeví ještě kouzlo toho, že na asfaltu jsou nejrychlejší 45 mm podhuštěné pláště a silniční cyklistika bude opět o krok modernější :)

Reagovat
cioran-m

20.3.22 11:53

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
polo
polo

20.3.22 11:38

V převážně rovinatým závodě s pár kopci, který jsou hákový, nějaká váha navíc prostě nerozhoduje. Mohorič věděl, že může rozhodnout ve sjezdu a tomu podřídil vše. Za mě supr taktika!

A jinak, ať si každej preferuje, co chce. Kotoučovky, ráfkovky, teleskop, sedlo s dírou nebo bez, aero kolo nebo lehoučký kolo do kopců.. Každej jezdí něco jinýho a každýmu taky vyhovuje něco jinýho.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.3.22 11:36

JFtryall Pogacar v kopcu asi 4× nastupoval a na zacatku sjezdu mu mozna pomohl tim, ze mu udelal mezeru a pak uz ho nedohnali.. http://www.steephill.tv/…rs/youtube3/?…

Reagovat
JFtryall
JFtryall

20.3.22 11:13

Tady je zasadni to, ze Poggio je idealni na podobny veci. Je to hodne technicky a nebezpecny a lidi jako Mohoric tady dokazou udelat rozdil i bez teleskopu, jen tim ze proste maji hranici jinde. To stejny Bonifazio jako lokal, dokaze tam jet proste vetsi hranu a dokonale to zna, viz Cipressa. Dalsi je taky to, ze musite mit sakra nohy na vyjezdy ze zatacek- neni to moc prudky. Takze i fyzicky na tom byl skvele a nevim jestli jsem dobre videl, ale byla tam spoluprace s Pogacarem? Prislo mi, ze je tam trosku pozdrzel. :-)

Reagovat
JakeF
JakeF

20.3.22 11:03

:D jak hned přiběhli…

Reagovat
cioran-m

20.3.22 11:01

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.3.22 10:53

JakeF kdo prska ze to je spatne?

Reagovat
JakeF
JakeF

20.3.22 10:47

Mně se líbí, jak když se najde jeden profík, co si na chvíli vezme ráfkový brzdy, tak to je pro konzervy důkaz, že ráfkový brzdy jsou nejlepší na světě… Ale když si jeden profík vezme teleskop, tak konzervy hned prskaj, jak je to špatně…

Prostě odpůrci pokroku na všech frontách.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

20.3.22 10:35

Cyklista: protoze s teleskopem muze ve sjezdu zrychlit i horsi sjezdar, bude mit kolo vic pod kontrolou nez v supertucku tudiz to muze praktikovat i v zatackovitych sjezdech, nepochybne bude s teleskopem efektivnejsi i prislapavani a taky tam bude napriklad mensi riziko krece.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.3.22 10:30

Tak s tím kamarádem hobíkem mě to dostalo = vys*at na gramy :-D

Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.3.22 10:25

tomxxx protoze driv mohli zalehnout na ramovou trubku. Tak proc by tahali teleskop? Jinak na te top urovni vaha je stale velky faktor v zavodech/etapach v horach. Tahat navic do kopce treba 1–2kg to je obrovsky rozdil na WT urovni, kde hraje roli kazdy detail.

Reagovat
theedge
theedge

20.3.22 10:14

tomxxx: +1 hele ten stav mysli je tak trochu nemoc. Kolega silničář – totální hobík je z gramů tak psycho že odlívá vodu z bidonu když se vrací z vyjížďky aby ušetřil pár gramů. Tímto se dostal do stavu že ho ježdění vlastně už ani nebaví.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

20.3.22 09:50

Kdo nejezdil s teleskopem, tohle nikdy nepochopí, takže zarytý silničkářský konzervy, co ještě neobjevily ani kotouče, budou mít k teleskopu hodně dlouhou cestu. Pro mě to byl na biku větší skok a větší zrychlení než skok mezi HT a fullem. Pak bude ještě dlouho trvat než pochopěj, že nemá cenu gramařit se zdvihem a zasunout to sedlo až k rámu je v tom sjezdu ještě lepší. Já fakt nechápu, když vidím jak na silnici rozhodují často i sjezdy, že to nikdo nezkusil dřív.

Reagovat
mantis
mantis

20.3.22 09:39

Za chvili to nacpou i na odrazedla :D

Reagovat
Čipera
Čipera

20.3.22 08:57

Cavendish: inserty na 28mm plastich a bezduše testuji už některé týmy.

Reagovat
theedge
theedge

20.3.22 08:50

Cavendish
Cavendish

20.3.22 08:48

Tak už jen 35mm bezduše, inserty a dílo je dokonáno

Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.3.22 08:20

nooski az na to, ze ted ma tu teleskopku z nouze, protoze si nemuze sednout na horni ramovku.. Mohoric byl dokonce ten, kterej prisel se slapanim pri sezeni na te horni ramovce.. Skoda ze to UCI zatrhla. Bylo zajimave sledovat co vsechno na tom kole dokazou. Argument, ze to budou napodobovat fanousci to je neskutecna demence. Kdyby se mely vsechny sporty ridit tim, aby nedelali nic co by mohli napodobnovat fanousci a co je nebezpecne, tak nemuze pomalu nikdo nic.. Tak se budou vozit teleskopky na silnickach no. „porkok“ nezastavis bohuzel…

Reagovat
nooski
nooski

20.3.22 07:58

miťo
miťo

20.3.22 07:55

Odpružení už tady bylo, souhlas nooski.

Reagovat
Čipera
Čipera

20.3.22 07:54

Psal sem to už u toho podacara, kterej honí gramy. Všechny kategorie kol se posouvají. Silnice do gravelu, gravel do xc, xc do trail, trail do endura atd… Z toho něco bude.

Reagovat
nooski
nooski

20.3.22 07:46

Teleskopku uz testoval Nibali pred nejakou dobou. Odpruzene vidlice na silnici jsou u profiku taky veci starou skoro 30 let.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

20.3.22 07:41

Je to koumák, ten Mohorič. Zvedl si to až u brány 1km před cílem.

Reagovat
DaD
DaD

20.3.22 07:41

Ještě by mě zajímalo, co ti cyklisté, v tam malé zemi, snídají a svačí. To už není normální jaké tam mají, během jedné dekády, talenty. Co Slovinec, to hvězda:)

Reagovat
DaD
DaD

20.3.22 07:38

Toto budou gramaři dlouho rozdýchávat:) To kolo bude mít něco pod osm kilo. Jak na tom můžou vlastně ti kluci jezdit?

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

20.3.22 07:32

Otázka času kdy to bude běžně k vidění a nikoho to nepřekvapí stejně tak jak to bylo s kotouči a nedivil bych se kdyby se v budoucnu objevila na silničkách nějaká mikro odpružená vidlice…

Reagovat
Lukster
Lukster

20.3.22 07:26

Přesně tak, na zahraničních stránkách se o tom dost píše. Díky tomu mohl jet ve sjezdech takovou kudlu

Reagovat

Další galerie z kategorie

Baba-Ji 5
Tojny 11
Lišák 6
miroslavsmsm 1
bikermx 5
orm 2