Sada na vysněný gravel all-road bike je doma… Byl to porod sehnat… Hlavne páky.
Po rozhodování mezi GRX DI2 jsem nakonec zvolil 12 Sram XPRL
Základem powermeter quarq 44z, nejspíš tam dám 46z
Ted ještě čekání na rám
(vloženo 24.3.22)
…48/10…
Já mám na gravelu obvod kola 2,23 m, na silničce 2,12 m. Takže pokud bych měl na gravelu nejtěžší převod 45/10, ujel bych na jedno šlápnutí 48/10×2,23=10,7 m. Abych ujel tu samou vzdálenost na silničce s obvodem kola 2,12 m, musel bych mít převodový poměr cca 5,05. Tedy buď převod 50/10 nebo 55/11, masakr :-) .
Gravel má větší obvod kol. Takže pro gravela platí, že 53/11 na silničce odpovídá 46/10 na gravelu. Ppro stejné gumy je 48/10 = 53/11.
Tak jak to je?? 48×10 nebo 46×10 je 53×11?? Na jednici jsem přešel z 53/39 × 12/27 na 50/34 × 12/27 a hned se mi ulevilo a na MMR mám 48/35 × 10/33 a ani do kopce to úplně nejede na frekvenci ;-)
@Singlspeed Fáákt? A to mi tvrdili, že mám semikompakty, když mám 48/35 × 10–33, a já proč mě z toho bolí tak haksny :-)
Převod 46×10 je pro gravelbika dost přísný. Odpovídá přibližně 53×11 na silničním kole. Točit to se 42 mm gumama už chce pořádnou páru :-) .
46z bych neuhamntal místy ale tak víš, proč to chceš. Takhle je to fakt porno. Mám XPLR Rival ale tohle je prostě znát, že je to Topka. Těším se na celek
Ta kazeta se mi líbí, na MMRku mám 10–33 a je to nějak málo, jen ta moje hazka by to nedala ;-)
Páky byly poslední v Koloshopu
Kazeta 10–44z bude bohatě stačit… Do velkých terénu se pouštět nebudu… Bude spis jezdit rozbité silnice, lesní asfaltky… Nejlehčí převod 1:1 je cajk…
Ram bude Factor LS
Super.
Kazetu naopak chválím. Na univerzálním gravelu bych tu s 50z nechtěl.
Proč jsi rovnou nevzal 50z kazetu? To mi přijde jako nejmenší kompromis když už 1×.