skoro origoš (až na rodla)
zimní outfit
po fejsliftu
Měl jsem vybráno jinde, ale vše nedostupné. Toto je asi jedna z mála možností jak získat letos gravela. Je fakt, že bych raději objednal Graila, ale ten kokpit neskousnu. Takže zatím veliká spokojenost! Jen po pár stech kilometrech jsem musel změnit sedlo. Dal jsem mu šanci, ale opravdu to nejde.
(vloženo 25.3.22)
Značka | Canyon |
Model | Grizl CF SL 7 eTap |
Velikost | S |
Hmotnost | 8,2 |
Rám | Grizl CF SL |
Vidlice | FK0087 CF |
Kliky | SRAM Rival D1 Wide + Quarq |
Středové složení | SRAM Pressfit DUB Wide |
Měnič | SRAM Rival XPLR eTap AXS |
Řazení | SRAM Rival eTap AXS |
Převodník | SRAM Rival 40z. |
Kazeta | SRAM Force XPLR XG-1271 (10-44) |
Řetěz | SRAM Rival D1 |
Brzda přední | SRAM Rival |
Brzda zadní | SRAM Rival |
Brzdové páky | SRAM Rival eTap AXS |
Ráfek přední | Zipp 303 S (na zimu: DT Swiss G1800) |
Ráfek zadní | Zipp 303 S (na zimu: DT Swiss G1800) |
Pedály | XTR |
Řídítka | FSA K-WING AGX Carbon |
Představec | Canyon V13 |
Sedlovka | Canyon S15 VCLS 2.0 CF |
Sedlo | Selle Italia X-LR Ti316 Superflow |
Pláště | Continental Terra Speed TLR 35-622 |
Jako majitel stejného kola si dovolím tvrdit, že máš posed špatně- sedlo je moc vzadu, vzhledem k té vysunuté sedlovce je ti rám spíš menší než větší a je vidět, že s tím zápasíš. Ale tohle je cesta špatným směrem. Doporučuju přeskládat komín nahoru a dostat řídítka níž. Možná by ti, kupodivu, prospěl i představec 1–2 cm +. Řešil jsem teď to samý na stejnym rámu, zkoušel jsem i to samý co ty. Jak šla řídítka níž, posed se srovnal. Obecně nutnost posunutí sedla o centimetry značí jen špatně zvolenou velikost rámu.
Jinak Zipp jsou fajn ráfky, ale cena je trochu znát na nábojích o kterých nikdo nic moc neví. Bude to spíš na lehčí gravel ježdění, vyšší ráfek je tvrdší a náchylnější na bouchance, na CX pláštích a s jednopřevodníkem zvláštní kombinace. Sportovnější polohu by z toho mohlo dostat lepší nastavení posedu, možná i ten delší představec.
David888 – To si dovolím ne uplně souhlasit. Grizl je tuhej, odolnej, ale neřekl bych, že je rám nějak tvrdší než konkurence. Ten pocit pohodlí je moc subjektivní a víc ho ovlivní geometrie rámu. Mně třeba větší rámy přijdou pohodlnější se vším všudy, tedy i v případě pobírání vibrací a nárazů. Je to ale zkreslenej pocit.
Singlespeed: Anebo výplety posune přítelkyni nebo sobě na silničku a koupí výplety ála DaD, :-).
Singlespeed: grizl je hodně tuhý, odolný a tvrdý kolo. Podle mě je to spíš výkonnostně udělanej gravel. Než něco na pohodovou nedělní vyjížďku po lese. Zkoušel jsem na něm opravdu různý gumy a kola a vyloženě pohodlný to kolo nikdy nebylo. Ale má spoustu jiných výhod. Mě přijde nejlepší udělaný jako odolná rychlá endurance silnička. Kdy to fakt letí a ty se nějaký díry nebo špatnýho povrchu bát vůbec nemusíš. Tam podle mě to kolo vyniká. Tvůj parádní kousek je podle mě v úplně ideálním osazení pro tohle kolo, jen bych na něj dal nějaký hladký, rychlý gumy (35mm-42mm) a nejezdil s tím moc do lesa na kořeny :)
Singlespeed: souhlasím s tebou. Na Revolta jsem si pořídil karbony Aeolus Pro 3V a i při nižším tlaku, než na továrních zápletech, se mi na tom jezdilo o poznání hůř. Tvrdé, nepoddajné a opravdu zbytečná sbíječka. Na silnici bych naopak nic jiného než vysoké uhlí nechtěl.
Možná budou dobrý ty Zipp 101 XPLR co jsou pro tohle u grevlu dělaný .Ráfek má schopnost flexe v místě kolem niplu.
Jsou nízký
Nízký lehký pevný karbonový ráfek by se mi na gravelbiku líbil taky. Ale vyšší supertvrdé superpevné karbony + masivní karbonová vidlice + bytelná zadní stavba Canyonu = sbíječka jakou jsem doposud nezažil :-) .
Třeba na HT mít karbonové výplety připadají jako přínos značný. Váha, pevnost.
macebo: Koupil jsem nový stroj s vyššími karbony, ale žádný přínos jsem nezaznamenal. Kola jsou tvrdá jak beton a jízda na silnějším jarním větru je proti nizoučkým ráfkům opruz jak cip . Přínos je možná při rychlostech nad 35 km/h, ale to bych musel mít s 45 mm plášti nohy jako nějaký reproš :-) .
Karbonová kola na gravel zbytečný? No to je hovadina :D Naopak. Jinak Canyon má velikostní tabulky úplně k hov.. Na rozmezí vždy platí, že větší rám je pohodlnější. Vyzkoušeno.
CanyoSK jj mu by zase sedl spis si myslim vyssi ram jako ma treba author.. Ale tohle taky nevypada spatne. Aspon sedlovka bude fest pruzit.. :)
26.3.22 11:34
26.3.22 11:34
Super. Mě ještě ke štěstí chyběj záplety a rodla. Vidim to na Nextie,DT 350. Rodla Easton EC90AX
Kotouče jsi dával kvůli designu? neříkám že se mi nelíběj víc, ten nápad jsem měl taky.
Velikost jsem vzal co mi to doporučilo a já zase mohl mít větší. i když posed mi sedí jen mám kratší nohy.
trialec Muzu se zeptat jak ses vysokej a jak mas vysokej rozkrok?
S mám já a sedlovku mám mnohem míň vytaženou (176cm a výška posedu necelých 70cm)
Canyon to sice má posunuté, ale tady by M asi nebyla úplně špatná volba.
Mě až tak nešlo o barvu i když se mi ta šedá moc líbí. Priorita byl etap, po tříleté zkušenosti s Red etap na silnicče jsem nic jiného nechtěl.
No podle kalkulačky Canyonu vycházelo S, dost mě to překvapilo ale maj to hozený o číslo dolů než je asi zvykem, ale necítím se na to zle.
Grizl je pro mě nejhezčí gravel na trhu. Karbonová kola jsou pěkná, ale jejich přínos pro gravel je +/- nulový. Možná jsi měl vzít o číslo větší rám.
Facelift je parádní, až si říkám, jestli to na gravel není až příliš. Ale vizuálně super.