Druhý záplety považuju na gravelu na nutnost. Občas se chci jen tak proletět. Tufo Comtura Duo 28 to umožňujou parádně. Naafoceno v plný výbavě, aby povýšeneckým konzervám praskla žilka, pokud odpružená gravel silnička sama o sobě nestačí. :D
(vloženo 28.3.22)
Macebo: myslím, že s těma velikostma to nejde paušalizovat. Vždy záleží na konkrétním člověku. Nehledě na značku. Já jsem u grizla na hraně velikostí M/L 185/87. Zkoušel jsem oboje a M mi sedlo výrazně lépe. Canyon Endurance al rafkove brzdy na mě L. Canyon Endurance sl rafkove brzdy L, canyon Endurance sl kotouče M. Grizl taky M. Vždy záleží na konkrétní geometrii kola. Každý máme jinak dlouhé končetiny, jinou ohebnost atd..
KUBULA – není co číst, kapsy na flanelce nebo jakési kavárny u Vltavy co berou karty jsou mimo realitu, nebo rádoby sarkasmus. Moje chyba, že reaguju na každej blábol. :D
gersa – jezdil jsi někdy nějakýho Canyona? Ja mám třetího + se tenhle stejná problematika důsledně probírala na fcb skupině, menší rám je na huvn a u Canyonu to platí obvzlášť.
PatrikKalista – z dlouhého rámu tě nemůžou bolet záda, respektive ne kvůli samotné délce rámu. Budeš nataženej a spíš tě budou bolet ruce a za krkem. Záda bolí spíš naopak z menšího rámu, na kterém se hrbíš. Fotky udělám, to by šlo.
KUBULA – není to tak dávno, kdy se mudrovalo nad zbytečností „tlustých“ plášťů na silničním rámu. Když se jezdí takovej cyklokros na třicítkách, jsou čtyřicítky zbytečný balony přece. A pak už je stejně lepší bike A podobný pindy :)
Nakonec právě objem pláštů vytvořil novou kategorii, protože jde o univerzální, jednoduchý a zároveň pohodlný řešení pro sportovní-rychlostní riders, co se zároveň nechtějí moc omezovat povrchem. Tohle je to samý, jen místo prozaičtějšího objemu pláště řeší pohodlí jiná technologie. A to takřka bez dopadu na sportovní abilitu kola.
V GRX nevidím problém, už se dává i na některý endurance silnice a individuální stavby, protože je proti silničnímu řazení výrazně bytelnější.
Nošení věcí na těle neholduju, je to pak vlhký od potu a ne všude mám proprietní kapsy. S tímhle nemusím nic řešit, hodim peněženku a mobil do pytlíku a jedu. Pytlík is best. :)
lukan: Naopak. Já měl Grail v eLku a mám 183 cm a bylo mi to velký. Bolela z toho záda jako prase…
macebo: Mohl by ses nám na tom ukázat, jak na tom sedíš?
lukan – samozřejmě že hraniční mezi M a L. Jestli seš na hraně, ber větší.
Zdar řeším nákup stejného kola, ale nmůžu se rozhodnout pro velikost. Ve tvém profilu vidím, že máš velikost M a že je pro tebe, při tvých 181/86, hraniční. Jak je to prosím myšleno? Hraniční s S nebo s L?
To kolo se mi nějak nelíbilo už když tu bylo poprvé a teď je to ještě horší. Kombinaci silničních plášťů, odpružení a grx převodů moc nechápu. Pytlík na řídítka ok, ale myslím že každá flanelová košile má 2 náprsní kapsy kam se telefon a peněženka vejdou, navíc každá kavárna kolem Vltavy bere karty.
Na druhou stranu podle toho jak reaguješ na každý negativní komentář je to kolo naprosto v pořádku a přesně odpovídá svému účelu. Takže dobrý.
Tak několikadenní Tour po silnicích, proč né, když člověk nechce vléct nic na zádech ;-)
Nebo na celodenní švih po horách bez možnosti občerstvení, tam by se vlezlo traťovek ;-)
Na silnici už jsem taky vezl leccos:
Pytlík vypadá větší než ve skutečnosti je, vozím v něm mobil a peněženku, na rychlej přístup je bezkonkurenční. Tolik, aby to kompenzovalo horší estetiku.
Hezký to není ale funkční to bude. Účel pytle na řídítkách taky nechápu.
Co detail to krasa!mne se ro moc pači!ta omotavka na berany super barva
Naprosto je chápu, ale na top silnici, ne na turistickym grevlu, pomáhat mi nemusíš. Sám bych ti nabídl pomoc, protože nechápeš, že 28mm je nesmysl jak na kundodrom tak na celou Prahu a okolí obecně, když tam můžeš mít silniční 30–38 a pojedeš stejně rychle. Tvůj boj, užij si to.
Dejv0 – jednoduše chceš říct, že nechápeš existenci 28 mm plášťů? S tím ti asi nepomůžu. :)
Mikroblatníky chrání hlavně před prachem. Jeho koncentrace je mnohem nižší na kritických místech – na lyžinách vidlice a na pracující sedlovce+integr.objímce vzadu v rámu. Mně se vybavený kolo líbí a když si projedu, co místní estéti považujou za krásný, nechává mě kritika docela v klidu. :D
Sorry, ale vzhledově jako celek děs, chudák rám. Nevim, kolik ty Tufa mají reálný objem, ale 28c nechápu, kdybys tam dal aspoň 32c Conti třeba, letěl bys víc a líp. I na svojí ráfkový silnici mám 30c.
cyklista86 – Na nošení vody si nevezmu cedník, stejně jako s těmito blatníky nejdu do louže v domnění, že zůstanu suchej. Takže paralela hezká, pochopení účelu horší. To samé spacák, u kterého nejspíš netušíš, jak vypadá. Pokud chceš, pošlu ti nějaké odkazy ju? No teda od krále internetových chytráků bych čekal víc. :)
Blatniky(ktere budou funkcni asi jako cednik na prepravu vody), berany(tvar i barva omotavky) a ten spacak na riditkach to nee.. :D