Po 14ti letech mohu zase přidat nový kolo. Původně jsem měl v plánu nahradit svýho Fuela EX 8 2009 gravelem (mam ještě silničku), ale po první jízdě s ním v lese jsem hodně rychle vystřízlivěl. Bavilo mě stoupání a jízda ze sedla ale u toho ostatního jsem trpěl. I s HT to není zdaleka taková pohoda na delší jízdy po turistických značkách. Tak jsem zůstal u fulla :-). Sice jsem na to šel při výběru původně přes výbavu, místní postřehy a recenze, ale když jsem poprvý viděl F-Podium, zůstalo mi při výběru už jen jediné kritérium a to vzhled :-). Trošku jsem se bál natažené geometrie, ale na mých 192 cm a 93 cm rozkrok padlo jako ulitý. Trošku si zvykám na šířku řidítek i nemožnost úchopu alá berany, proto tam asi ergony s rohy nakonec dám. Fotil jsem ale bez tohohle sprznění :-). Jinak díky za tohle fórum, už sem lezu skoro 20 let a pořád je to pro mě hlavní zdroj informací. Proto rád přispěji svým asi 3-tím příspěvkem. Samou radostí z první vyjížďky jsem kolo nafotil z opačné strany. Pokud bude zájem fotky ještě přidám.
(vloženo 29.3.22)
Značka | MONDRAKER |
Model | F-PODIUM |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,5 velikost M dle ofiko stránek, zatím neváženo |
Rám | F-Podium 29 Stealth Air Full Carbon |
Vidlice | Fox 34 Step-Cast Float Grip Evol Performance 110 mm |
Tlumič | Fox Float DPS SV Performance Elite 100 mm |
Hlavové složení | Acros AZX-239 R1 Block Lock, ZS44/28.6 top, ZS56/40 bottom |
Kliky | Truvativ Stylo 6K Eagle, 175 mm |
Středové složení | Sram DUB BSA, sealed bearings, 73mm |
Měnič | Sram GX Eagle, Type 3 roller bearing clutch, cage lock, 1x12s, X-Actuation 1:1 |
Řazení | SRAM Trigger SX Eagle, 12s, X-Actuation 1:1 |
Převodník | 34T, steel, X-Sync 2 |
Kazeta | Sram PG-1230, 11-50T, 12s |
Řetěz | Sram SX Eagle, 12s, Powerlock |
Náboj přední | Mavic, Boost 15x110mm, IS 6 bolts |
Náboj zadní | Mavic, Boost 12x148mm, ID360 Ratched system, IS 6 bolts |
Brzda přední | Sram Level T, 2 piece caliper, Centerline 180mm |
Brzda zadní | Sram Level T, 2 piece caliper, Centerline 160mm |
Brzdové páky | Sram Level T |
Ráfek přední | Mavic Crossmax 29, 25mm |
Ráfek zadní | Mavic Crossmax 29, 25mm |
Dráty | Mavic straightpull duble butted |
Pedály | Shimano SPD PD-M540 |
Řídítka | ONOFF Sulfur 0.2, double butted 6061 alloy, rise: 4.8mm, width: 760mm, 9º backsweep, 0º upsweep, 31.8mm barbore |
Představec | MDK, 6061 T6 Alloy, 31.8mm barbore, rise: +/-5º, length: 70mm |
Sedlovka | ONOFF Sulfur 0-R, 6061 T6 Alloy, 3D forged, diameter 31.6mm, length 400mm |
Sedlo | Fizik Antares R7 |
Pláště | Maxxis Rekon Race 29x2.35 |
Vyhlížel jsem je taky původně na ofiko stránkách Mondrakeru, ale když se skladové zásoby delší dobu neměnily, raději jsem tam zavolal. Nakonec mě odkázali na jejich dealerskou síť. Mapu dealerů najdeš taky na ofiko stránkách.
Pěkný to máš, od loňska jsem po F-podiu taky pokukoval, ale nakonec vyhrál SparkRC z druhé ruky.
Jaká byla čekačka na kolo? Dle webu značky nemají skladem prakticky nic z těch XC fullů.
Mara4921 : Jde to i ze sedla, ale neni to silnička … prořizoval jsem je na odpočinek při přesunech po asfaltu kterejm se prostě nevyhnu když jedu 100km+, dlouhý roviny,táhlý stezky už nejsou takovej oser.
Super, tihle se mi libi a virtualy ja rad. Jen ta vaha vzhledem k osazeni bude jinde. S pedaly budes stopro nad 12 kg, spis 12,5 kg. Ale to se da upgrady poladit.
McBlacky nebo LukyCZ: Nějaký tip na ty rohy s instalací bez sundání gripů co nestojí 3k asi nevíte co :))
Na šířku řídítek si zvykneš, dej tomu čas a hlavně vyjeď do terénu. Pokud máš pocit, že potřebuješ rohy, jezdíš s daným kolem v nevhodném terénu. Nebo naopak, na daný terén máš nevhodné kolo. Tohle rohy fakt nevyřeší a to ani vnitřní.
Díky všem za postřehy a komentáře.
McBlacky – je to moje první zkušenost se Sramem a navíc jednoplackou, tak uvidím. Obavy s většího opotřebování a seřizování mám, ale poprali se s tím jiní, tak snad i já. U GX sady mě láká i možnost upgradovat na baterky.
embi – 70 kg sice nemám ale karbon a XC jsem nevybíral aby vážil 15 :-). Upraguju většinou při opotřebení nějakého díku. Tady se nabízí vyhodit duše, ocelový převodník, kazeta, řetěz …
LukyCZ – vypadají dobře. Ten zvedlej konec opravdu kopíruje držení za páky na silničce. Ale držet se toho při jízde ze sedla je asi ptákovina co.
McBlacky : jojo to mi povidej právě při montáži jsem si jednu esinu roztrhnul, ale už byli starší tak to tolik nemrzelo.U té levnější verze jsem taky čekal hliník, ale je to z plastu tak aspon to nebude žrát pot a neřeším podřevou barvu.
Lukycz – taky bych je zkusil, ale musely by stat max pulku ;) myslim ty carbonovy s delenou objimkou. Hliniky ji maj v celku a to je mega oser montovat (s esi gripama)
Jestly ti chybí rohy zkus vnitřní od sqlabu, ruce si odpočinou a krk povolí.
Pri tyhle vysce uz ta vaha neni tak dulezita:-D Majitel taky asi nebude mit 70 kg