Minulý rok jsem zkoušel Norco Revolver, Ghost Lector FS, Scalpel a jiné. Když jsem potom měl ale na víkend testovačku nového Sparku, nebylo cesty zpět… Po vyzkoušení axs jsem chtěl elektrické řazení. Stejně tak po vyzkoušení TwinLocku, jsem chtěl TwinLock
(vloženo 1.4.22)
Značka | Scott |
Model | Spark RC team issue AXS |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M |
Hmotnost | 12,12 |
Rám | Spark RC |
Vidlice | RockShox SID Select RL3 Air |
Tlumič | RockShox NUDE 5 RL3 Trunnion |
Hlavové složení | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System |
Kliky | SRAM GX Eagle DUB |
Středové složení | SRAM DUB PF 92 |
Měnič | SRAM GX Eagle AXS |
Řazení | SRAM GX Eagle AXS |
Převodník | 32T |
Kazeta | SRAM XG1275 / 10-52 T |
Řetěz | SRAM CN GX Eagle |
Náboj přední | Syncros Silverton 2.0-30 6 Bolt |
Brzda přední | Shimano XT M8100 Disc |
Brzda zadní | Shimano XT M8100 Disc |
Brzdové páky | Shimano XT M8100 Disc |
Pedály | XT |
Řídítka | Syncros Fraser 1.5 XC Alloy |
Představec | Syncros XC 1.5 |
Sedlovka | Syncros Duncan 1.5 / 10mm offset 31.6x400mm |
Sedlo | Syncros Belcarra |
Pláště | Maxxis Rekon Race / 29x2.4" |
Hehe…ten popis, měl jsem to úplně stejně..po testovačce nebylo cesty zpět :-)
Rozumim prinosu v zakryti tlumice, nicmene ten ram se mi takto libi mene nez predchozi Sparky RC. U tohodle konkretniho modelu mi prijde, ze na osazeni posetrili a to pritom neni fakt levne kolo, urcite by si zaslouzilo uhli na pozici sedlovky, riditek a zapletu.. Hlavni ale je, ze jsi spokojen a ze to tobe sedi, at to jezdi!!
Za mě pěkný kolo, mám od podzimu předchozí generaci a maximální spokojenost. Vybíral jsem mezi novou a starší verzí, ale nakonec jsem vzal starší model, byl skladem a v tu chvíli se mi i víc líbil.
Straky: uchycení tak být musí,protože se horní vzpery ohybaji při pruzeni. Brzda by pak zamykala pruzeni ještě vice
Fakt parádní bike, jen zbývá gratulovat a popřát ať to šlape!!!
Nic vyloženě negativního zatím nepozoruji. Spis jsem porad nadšený:) Snad jen velká páčka řazení by mohla byt lépe ergonomicky řešena – mohla by byt trosku níž. Ale to je detail…
Taky se chystám ho pořídit, hodně se mi líbí, a s nějakým upgradem si myslím dokonalý bike. Teleskopka bude nustnost! Máš nějaké negativní zkušenosti, nebo něco co tě nemile překvapilo?
Pěknej stroj, lákalo by mě vyzkoušet. Záleží co kdo jezdí, mě by stačilo v budoucnu vyměnit záplety za karbon a jezdivější pláště.
Ať slouží a dělá radost
xtrava: Supr díky, trochu sem doufal, že si měl posledního scalpela, kterej je o proti staršímu SI ve sjezdu o dost dál a bude to asi i vetším zdvihem. Kazdopádné co mě celkem zarazilo ta hnusná plastová kapotáž představce.
Tak hlavně na tom kole není nic lehkého, takže 12kg je vlastně super :) Líbí, ať slouží.
Zkoušel jsem předchozí generaci Scalpelu s vidlicí Ocho. Celkově mně přijde projev předního a zadního pružení na Sparku vyváženější. Na Scalpelu jsem vnímal rozdíl mezi chodem vidlice a zadní stavby. Scalpel mně připadal mrštnější, Spark stabilnější ve sjezdu. Na Scalpelu mně chyběla nemožnost regulovat tlumič z řídítek. Ve výjezdu si na nějaký velký rozdíl nepamatuji. Do prudkých stojek mně připadá lepší Spark, což může být ale dáno i obutím… Nejsem ale žádný velký znalec, takže rozdíl v tuhosti zadní stavby nepoznám. Když zamknu pružení, tak spíš cítím, jak se kolo pohupuje na pláštích (2,4").
Super, viděl sem to naživo, vypada to paradne, lepši než na videu, na foto, zajímá mě taky zadní stavba, v recenzich pišou, že je to už celkem hodně houpačka, a pohupování tam je, na druhou stranu tohle řeší twinlock, který chválí teda hodně, 5*
za mne paradni kolecko, ale ta vaha je fakt hrozna… Jeste nedavno byly 13kg endurka a dneska to skoro vazi nabuseny XCecko… A neresme, jestli to i se 12kg jede dobre… o tom to prece neni:) Prostor na redukcni dietu tam jeste je, takze v pohode…
Ty nový skotí fully vypadají fakt parádně. Váhu bych taky čekal menší, ale jak píšou ostatní, to je irelevantní…
Co máte všichni s tou váhou? vzhledem k osazení které na kole je bych řekl, že je váha taková normální, je to full se 120mm zdvihu. Druhá věc je, že na kole za 140k bych čekal aspoň karonový záplety, ale to bude nejspíš daň za elektriku. Zase je tam velký prostor pro odlehčení.
xtrava: Prosímtě zajimá mě jak se kolo chová třeba o proti scalpelu? Jak to jede o proti scalpelu do kopce, z kopce? Jak dobře chodí ta zadní stavba? ve mě teda nebudí moc dojem tuhosti. Můžeš napsat nejaký dojmy?
Podle je ta honba za hmotností je úsměvná. Viz nino na cape epic. Co nejlehčí pláště a tolik defektů.
Na poslední vyjížďce jsem měl nejtěžší kolo, ale letělo mě to nejrychleji. Asi u top jezdců je to o ničem jiném.
Kolo krásný, ale ty fotky… to je takovej mix detailů… chtělo by to kloudný foto na celý kolo a vůbec to nějak učesat… ale jinak super! Ať dělá jen radost ;-)
Už jsem jich v lesích pár potkal, podle míst kde jsem je potkal to vypadá na velmi schopný univerzál.
1.4.22 12:09
Pěkný bike, bral bych hned jako doplněk k enduru i když bych měl těžké rozhodování mezi sparkem a RM Element 2022.
Hodně by mě zajímalo video jak někdo vyndavá ten tlumič a pak vrací zpět. Popř. nastavení toho twinlocku musí být taky radost.
Ale jako ochrana tlumiče a vzhled je to super.
Musel bych koupit novou páčku na TwinLock s třetí páčkou pro teleskop. To se ale zatím samostatně neprodává, takže chvíli počkám.
Já to beru tak, že dnes kolo ve střední třídě kolem těch 12 kilo má. Abych se dostal s váhou níž, musel bych dát kolem 250 tis., což mně na ježdění po lese s děckama nedává moc smysl. Pocitově ale není váha žádná katastrofa, spíš naopak:)
To řešení váhy je úsměvné. Tohle by mělo mít jedině pod 10 proč? Sám mám 12kg xc fulla, stejně je to o tom, jak se vyspíš a co máš obuto na zadním kole, stejně to letí jako prase.
Top kolo jinak, teleskop bude?
V Mku přes 12 kilo? Vždyť je to má být lehké XC kolo. Pokud něco takového, tak jedině pod 10 kilo, což je dnes už +300 tis. Takže nic:)
https://www.velosport.cz/…evo-axs-2022 !10,1kg (M)!
Jinak design je povedený, celkově to vypadá hezky, ať ti dělá radost.
Spark je super, co koupili Bold a presli na te hle design se mi to konecne fakt jako libi, k osazeni snad jen AXS sedlovka! paradni
Lachtis: Jo já jsem to psal a žil jsem v domnění, že to má aspoň karbonový kola…a nemá. Takže, v rámci osazení to asi zase tak strašná není :D
No konecne a naprosta parada a chapu rozhodnuti. Novy Spark bych taky bral. A vaha strasna neni, vzhledem k osazeni je to cajk, a kilo dolu by slo udelat. Vzdyt ma tezkou kazetu, hlinu sedlovku, rodla, sedlo taky nebude nejlehci, plaste 2,4 taky pridaji. Dalo by se a zase tolik moc penez by to nebylo. Za mne cajk a jasnych 5*