Jak teď máme s mojí nově nastříkané ty Moja, tak jsem se v noci odkopával při představě, že to budu strkat na starý nosič Atera..... Je nějakých 14 roků starý, furt v perfektním stavu. Jenže když tohle někdo vymýšlel, tak ještě nevěděl nic o pevných osách a nedej bože o boost nábojích. Zkrátka „drážky“ byly blízko sebe tak, jak se tehdy v podstatě neobjevovalo nic než klasika s RU.
Přiznám se – už jsem měl v košíku Thule, ale s extenderem na čtvrté kolo za to bylo peněz jak za krávu! Díval jsem se i na nějaké bazarovky s tím, že Ateru pošlu někam do světa. Nenašel jsem nic…
Tak jsem tak poposedával po terase, položil jsem si stařenku před sebe a se slovy „tohle jim za to nedám!!“ (rozuměj za Thule) jsem to nejdřív v duchu a následně v reálu rozebral.
První pozice zůstala. Druhá pozice je posunutá o 55mm dozadu a to pouze a jenom převrtáním tří děr. Na druhé straně jsem nenýtoval, ale dal šroub skrz. Třetí pozice se ukázala jako triviální věc: stačilo jenom nechat vypálit na laseru dva plechy (nakonec 4 – dával jsem na sebe dva plechy 2.5mm – nerez), kde jsou montážní otvory přestěhované o 120mm dozadu. Boční trubky jsem prodloužil taky o 120mm a na průměru přičetl 10mm, protože o plechy se mi celé „korýtko“ zvedlo. Prodloužení jsem stočil na soustruhu z duralu, do bočních trubek zalepil lepidlem na hliník a fixnul šroubem. Všechno ostatní zůstalo a to včetně zámků vyklápěcího mechanismu tam, kde to bylo. Jak jednoduché! :-) Světla se chytají do třetí pozice, kabely vypadají že budou délkově stačit. Jediná drobná komplikace bude ještě umístění RZ, ale to si zas chvilku sednu na terasu :-))
Náklady: plechy a trubky zdarma, nerez šrouby nějakých 300,–Kč. Přední oblouk je v lakovně, protože jsem ho nechal znova poprskat komaxitem. Asi budu muset ještě prodlužovat dvě tlamy na druhou a třetí pozici, ale to taky bude korunová položka.
(vloženo 4.4.22)
28.4.22 06:33
Ehm.....
Hlavní ocelový nosník – to je ta ocelová konstrukce s tlamou na kouli: naprosto bez jakéhokoliv zásahu.
Posuvná část – to jsou ty dvě hliníkové posuvné části, na kterých jsou našroubované žlábky – naprosto bez jakéhokoliv konstrukčního zásahu, jako je změna polohy, změna rozměrů. Nic.....
Žlábky: první pozice zůstala beze změny, druhá pozice posunutá. A teď ta třetí pozice: nosič se prodává jako trojmístný. prodává se k němu čtvrtá pozice, která je na celistvém žlábku, jež je chycený na dvou nosnících, které jsou vymotané z 1,5mm plechu a kroutí se už pouhým pohledem. Já neudělal nic víc než to, že jsem tu třetí pozici posunul BEZ JAKĚKOLIV KONSTRUKČNÍ ZMĚNY NA VALSTNÍM NOSIČI a to do polohy, kde se potom přibližně nachází ta dokupovaná čtvrtá pozice, ale použil jsem na každou stranu konzoly z vysokopevnostní nerezi 1.5 a to jsem dokonce dubloval! :-))))
Co na tom chceš zkoušet? :-))))
Tohle miluju, jak kdosi doslova kolemjdoucí vypustí nějaký naprostý nonsens, přičemž není ani elementárně schopný se podívat na fotky a zjistit si jak to je (dost možná na to nestačí znalostma, co já vím??) a následně to ještě „obhájí“ nějakým dalším nesmyslným hlodem :-)))
26.4.22 13:50
21.4.22 11:13
resim neco podobneho u thule , ale rekl bych ze vetsi problem jsou kratky drzaky na samotne kola . Kdyby byly delsi , tak to muzes dat dal od sebe do vejire.
Umístění RZ bude hračka, když vidím, jak sis poradil se zbytkem. Krásná práce.
4.4.22 17:03