V jednoduchosti je krása.
Bontrager Elite 90mm představec.
Výborné pláště Conti 4000...mám koupené už 5000....
11-28 shimano 105
Spolehlivá přehazka 105.
Záplety Duke Road Runner ,DTSwiss Aerotec, 1435 gr
Bontrager Elite 420mm. Al.
Spolehlivost.
Základní carbon rám Treku...
Jednoduchost.
50-34 Shimano 105 -stačí bohatě.
Nějaké to voskování Fusso coat.péče.
Nové lanko , délka zkrácena , vypadá to lépe, vyměnil sem rovnou i kladky přehazovačky... Točí líp , zuby původní po 4 letech poměrně opotřebované.
Brzdové lanko taktéž koukatelné.
Úprava kokpitu. Představec 100mm , záslepka šroubu.
Namontován motor? Ne , jen záslepka šroubu.
Kolo jsem si pořídil nové před 4 roky jako doplněk k MTB, nakonec mi to chytlo a jezdím více silnici 80:20 v její prospěch. Obdivuji nádherné kola co tu kluci máte , ale mám omezené rozpočty , takže si musím vystačit co mám. I za to jsem však moc rád a jsem spokojený. Snažím se držet vše v bezvadném a funkčním stavu a co se týká údržby, jsem rád za jednoduché V brzdy a bovdeny venkem , ač oku by se líbilo mít bovdeny uvnitř a brzdové kotouče s citlivějším brzdovým účinkem . Třeba někdy… :-) Posez je nastaven takto na mých 178cm. Co chci konkrétně u Émondy vyzdvihnout je povrchová úprava lesk rámu. Udržuje se to výborně oproti matné variantě. Vím, že se tu zmiňuje lakování Treku a jeho kvalita. U mtb je to jiná, s tím souhlasím jako vlastník Procalibra a TopFuela.
Shrnutí: Trek Émonda je slušné kolo už v základu k naučení jízdy , řazení, brzdění , spolehlivá sada Shimano105 funguje bez výhrad a není to náročné na udržbu ani to finančně neruinuje. :-) Ještě nějaký ten rok dáme spolu. Díky že jste to dočetli až sem.
(vloženo 9.4.22)
Značka | Trek |
Model | Emonda S5 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 7,85 |
Rám | Karbon OCLV 300 |
Vidlice | Karbon +Al krk |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Shimano 105 , 172,5 |
Středové složení | Press fit |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105 |
Řazení | Shimano 105 |
Převodník | Shimano 105 50-34 |
Kazeta | Shimano 105 11-28 |
Řetěz | Shimano HG 701 |
Náboj přední | Novatec as511sb |
Náboj zadní | Novatec fs522 |
Brzda přední | Shimano 105 |
Brzda zadní | Shimano 105 |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Duke Road Runner |
Ráfek zadní | Duke Road Runner |
Dráty | DT Swiss Aero Comp |
Pedály | Shimano 105 |
Řídítka | Bontrager Elite |
Představec | Bontrager Elite 90mm |
Sedlovka | No name 152gr |
Sedlo | Bontrager Evoke carbon 138-270 |
Pláště | Continental Grand Prix 4000 25-622 |
Aaaa už to vidím Adu, Seatik už opravil a je to teď tip top :-))
10.4.22 19:47
Emonda SL5 v této a následující verzi byla parádní kola. Ta stávající už mi tolik emocí neprodukují, ale i tak je to parádní univerzál. 105-tka je velmi povedená sada a proto velmi dobré kombo. A pokud to bude jezdit mlaďas, tak bude naprosto v klidu. Za mě 5*
@Peslezedirou Copa bowden asi cajk, ale to lanko je asi zbytečně dlouhý, ne? ;-)
Za mě taky moc pěkná silnička…jen k těm detailům, asi budu jediný, ale bowden u hazky mi přijde v pohodě, už jsem se vyléčil v příliš utaženém oblouku, takhle to chodí líp howg :-)
Prodat určitě nemám plán, syn jezdí pod oddílem silnici i mtb, tak pomalu na něj dorůstá, teď má 52 rám a tipuju, že na konci roku už přesedne na mojí 54. :-)
seatik Ony uz se ty kola s rafkovyma brzdama docela blbe prodavaji. Asi bys za to nedostal tolik, aby to vyrovnalo tu ztratu kola, ktere si mel rad.. Hlavne 4 roky je furt defakto nove kolo. Co se ramu tyce. Kdybych premyslel o vylepseni, tak urcite nejaka karbonova kola. Ty to kolo jako celek zase posunou trochu dal..
Je to má první silnice, na kole sem začal jezdit před 5 roky ve 40 letech. Nejprve abych shodil svých 85kg na rozumnou váhu, poté se mi to zalíbilo na tolik, že se snažím postupem času zdokonalovat jak fyzičku , tak rychlost a s tím souvisí i posez na kole a mít kolo v pořádku. Mohl jsem si otestovat novější rám z Emondy SL z kvalitnějšího materiálu a ten rozdíl v kopci na šlápnutí a tuhosti rámu jsem poznal okamžitě. Nemám nijak velké závodní ambice, ale ta rychlost na silnici je nakažlivá a s jídlem roste chuť, člověk chce prostě pořád víc a víc zrychlovat. Samozřejmě vždy a nejvíc je to o nohách a tím , kdo na kole sedí, ale i to kolo na tom má lví podíl. Baví mi to porovnávat své časy a zrychlovat, stejně jako se mi líbí technika a propracovanost dnešních kol. Proto bych se rád časem posunul i s kolem dál. A když tu ćlověk vidí takovou krásu jako třeba červený Focus Cayo ne od DaD limitku od Sagana, a spoustu dalších nádherných kol , tak to bych si hned rád udělal radost :-D. .
S délkou lanek i pedály souhlasím, na poště už mám černé 105 SPD a lanka budu měnit v týdnu, abych měl kolo na sezonu připraveno a byl na něj spoleh. Měl sem teď chvilku volna a doplnil si rodný list Émondy i s těmito nedodělky.
Je vidět, že je tu spousta zkušených očí a ani tyhle detaily prostě neuniknou..:-)
Paráda, pokud má kolo opravdu 4roky tak vypadá parádně a je vidět, že se o to opravdu staráš. Je vidět, že s trochou péče může i relativně jednoduché a ne nijak drahé kolo vypadat parádně a věřím, že bude i parádně fungovat a super to pojede.
Osobně by mě tam na oko víc seděla sedlovka s offsetem aby sedlo nebylo na max dozadu, ale to drobnost.
Palec hore a plný počet :)
10.4.22 09:56
Hezký to máš, možná černý pedále? Ale to je detail…
Hezké, jednoduché, čisté. 5 peciček. Když už tu lítají ty rady ptáka Loskutáka, tak pleskni kousek černé pásky přes šroub hlávka – pot je prevít, když tam zateče.
V týdnu to budu měnit kompletně , jako každý rok co měním lanka, tak si dám více tentokrát záležet. Díky :-)
Paráda, krásné, jednoduché a funkční, za pět hvězd! A u hazky mi taky přijde to lanko extra moc dlouhé ;-)
9.4.22 16:40
To lanko u predni brzdy prosimte zkrat. Jinak neusnu.. :D