Zdravím, koukám se tak na kolo a všiml jsem si, že na zadním ráfku je boule. Nevím přesně, kdy se to mohlo stát. Vím, že při poslední vyjížďce jsem jel takový horší úsek, ale dával jsem si pozor. Kolo skoro neznatelně kope, ale nic vážného. Uvědomuji si, že když jsme pořádně zabral, tak mi lehce v závěru výjezdu cinkal kotouč. Mám tam pláště Continental Ultrasport 28 mm (teď přes zimu) s duší (5,6 bar). Na jednu stranu super příležitost koupit si lepší kola, ale když se tohle stane na hliníku, co potom takový karbon.
Stalo se vám tohle někdy taky? Budou lepší kola méně náchylná na tyto problémy? Dá se to nějak opravit?
Díky
(vloženo 10.4.22)
Jo s C38 fakt nešlápneš vedle, kola fakt jedou a snesou toho opravdu dost.
Díky všem za rady a reakce. Jsem domluvený s DaDem na těch Rovalech. Věřím, že to bude dobrá volba. Tyhle pošlu na reklamaci (mám je 14 měsíců) do Kupkola a uvidíme, co odepíšou. Budu chtít vrátit prachy. Dvoje kola neuživím.
To Aduldinho:
Campa je sice campa a vydrží fakt léta, ale pak ti střelí několik drátu najednou či brzy po sobě a sehnat náhradní je na infarkt! Malou sadu drátů jsem objednal a čekal několik měsíců. A cena za 6 drátu nebo kolik (3 přední, 3 zadní) cca 700kč. A vlastně ani nevíš, zda ostatní dráty, které zůstaly, nejsou časovanou bombou. Ale má představa, že po více než 10ti letech zondy raději komlep přepletu vzala, vzhledem k ceně, za své. Tak jsem nechal vyměnit jen prasklé dráty a snizit napětí celkove o 10% a žiju, ale jsem magor na vše, co není 100% a při ostřejší jízdě z kopce, nebo když musím na brzdy, nejsem úplně „comfortable“ . Zvlášť, když první prasknutí bylo při sjezdu z Pradědu. Naštěstí po prudkém brzdění na předním až téměř před zastavením. Takže za mě zondy ne, vzhledem k blbé servisovatelnosti. Jinak výdrž super. Ale cokoliv, co má málo drátu, bych po cca 8mi letech preventivně přepletl. Kontrolu výpletu v mezidobí beru jako samozřejmost. Já bych šel do karbonu na kotoucich, což ty máš. Bez děr na niple na bezduše, mosazné niple, asymetrické, siroke na 28 pláště. Možná hookless, pokud ti bude stačit tlak.
Jezdím jenom hliníkový ráfky a semtam se zadaří procvaknout duši, vždycky rana a za 50metrů jsem na prázdným, to nejde přehlídnout a ráfek ok. Za mě je to zmetek z výroby.
@roud Možná bych šel do těch kol od DaDa, cenový rozdíl oproti Mavicu není tak razantní a věřím, že budou kvalitní ;-)
Jednoznačně reklamace a pokud to nedopadne tak DT + eie nebo nextie jasná volba na mavic bych se už v dnešní době vyprdnul ;)
Počkat, to snad né ne, že by to už nevzali na reklamaci kvůli jedné samolepce. Odnesl bych to do krámu.
:D no polep sundaný (takže sbohem reklamace), ráfek nemá žádnou viditelnou prasklinu.
To musí být zmetek z výroby. Tohle neudělá ani omylem rána při jízdě. Bylo by to vidět na hraně ráfku a rozhodně by to nebylo takto pozvolné. Osobně bych to reklamoval, pokud je to ještě možné. Pokud je reklamace stále možná, tak určitě nesundávat polep. Jinak budu prodávat tyto nová kola. Pokud by jsi měl zájem, tak do SZ. https://www.kola-radotin.cz/…-carbonblack?…
Tohle snad neudělal tlak vzduchu, ale nějaká rána od země. Začal bych sundáním polepu Fulcrum, jak to vypadá pod ním.
Do těch Mavicu bych klidne šel, navíc si myslím, že tady u nás ti je skoro kdekoliv bez problémů oservisují. Vypadají slušně, sice Campa je Campa, ale jezdil jsem a jezdím Mavicy a žádný extrémní problém jsem s nimi za ta léta nezaznamenal ;-)
Na FRM 5 se mi to stalo taky. Kouknul jsem na foto detailněji a byla tam podélná prasklina, ne jen vybouleni
Díky za postřehy a rady. Ano, kousek jsme musel jet po takovém horším asfaltu, ale opravdu opatrně.
Cenově i parametry vypadají dobře tyto Mavicy. Ale Mavicy to na BF taky hodně schytávají.
Moc ti nepomůžu, ale je to fakt divné. Já bombím staré zóna ráfky na 8–9atm. s ráfkovýma brzdami, kde časem samozřejmě hrozí oslabení stěny ráfku a navíc mám k 90kg. ale toto? Máš kotouče, foukáš daleko méně…pokud si neměl nějakou příhodu, tak bych ty ráfky či celé kola zahodil. Kolik váží? Karbon kotoučové ráfky ti tohle neudělají, nehrozí, že by si zahříval brzdnou plochu a pevnost je veliká. U karbonu bych se toho fakt nebál. Pokud tedy chceš lepší kola, tak klidně za mě karbon.
Partnerka trefila kdysi díru tak šikovně, že nejen, že udělala bouli na ráfku, ale ještě ji vyskákalo z náboje 5 špic (měly přímou hlavičku) :-) . Takže běžná situace. Koupě dražších kol nepomůže, je třeba dávat pozor a nevymetat pasti na mamuty :-) .