Tak můj první karbon, na hltaní km kolem komína společně s tchánem a jeho zdolávaním vrchařských korun. Váhal jsem, co zakoupit, moc skladem toho nebylo, na Canyon jsem moc špatného neslyšel a když po mně chtěl i kolega nějakou levnější raketu, objednal jsem rovnou 2ks stejných Exceedu CF7. Jako jede to, tlumí to, SIDa už jsem měl, otazník mám u zapletených karbon kol, je to pro mě novinka a tak samo karbon kliky, nevím, jestli poznám rozdíl a co jsem poznal hned, tak že to moc nebrzdí (jsem zvyklý na XT), řazení a hazka nemám výtku, vzhledově se mi moc líbí, naživo hezčí než na foto, velikost L optimální na 182/85cm. Menší si nedovedu představit. Váha je fajn, pohodlí se uvidí, ale většinou jezdím po nezpevněných a lesních cestách, někdy se nevyhnu 20km přejezdu po asfaltu. Jsem nadšený, snad mi radost vydrží dlouho :)
(vloženo 11.4.22)
Značka | Canyon |
Model | Exceed CF 7 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10.8 |
Rám | Canyon, carbon |
Vidlice | RockShox SID SL Select RL Remote 100mm |
Kliky | SRAM GX Eagle Carbon DUB 34T |
Středové složení | SRAM Pressfit DUB |
Měnič | SRAM GX Eagle, 12 rychlostí |
Řazení | SRAM GX Eagle |
Převodník | 34T |
Kazeta | SRAM GX Eagle, 12 rychlostí (10-52) |
Řetěz | SRAM X01 12s |
Náboj přední | Reynolds |
Náboj zadní | Reynolds |
Brzda přední | SRAM Level TL + SRAM Centerline 180mm |
Brzda zadní | SRAM Level TL + SRAM Centerline 160mm |
Brzdové páky | SRAM Level TL |
Ráfek přední | Reynolds TR309c XC |
Ráfek zadní | Reynolds TR289c XC, XD |
Pedály | SPD Shimano XT |
Řídítka | NEWMEN ALU 760mm |
Představec | NEWMEN ALU 80MM |
Sedlovka | NEWMEN ALU 400MM. 30,9MM |
Sedlo | Selle Italia SLS Boost FeC |
Pláště | MAXXIS Ikon Exo 2.35" |
Jinak dnes nasazeny nakonec pedaly XT a vymenen retez za X01, vzal jsem radeji hned 2ks, protoze najit je nekde skladem byla tedy fuska, tak je asi budu tocit…
Thopr: Sedlovku doporučuji, je to znatelný posun v pohodlí při sezení. Člověk déle sedí, neboť nemusí do stoje pro úlevu zadku a zádům.
@Thopr – Je trochu agresivnější posez, ale podložil jsem to až nahoru, takže nijak zásadní rozdíl. Fajn je ta plochá část, o kterou se dá na rovince pěkně opřít.
Sedlovka je skvělá, pokud neplánuješ teleskop, tak za mě perfektní. Tam kde jsem šel před tím ze sedla (třeba příčný práh na silnici ve 30 km/h), tam normálně sedím a žehlí to až překvapivě dobře.
Až se dojede řetěz, tak půjdu do XX1 a tím bude tuning dokončen.
@Petrrrr – máš to moc hezké. Pocity z kokpitu a sedlovky? Mě ten NEWMEN zklamal hlavně vzhledem a zpracováním. Taky právě přemýšlím nad tuningem :)
Petrrrr: Můžeš doplnit fotky do profilu kola, zajímalo by mě srovnání. Na fotkách máš představec už celkem nahoře a navíc vlajdy řidítka…
Ok, děkuji za vysvětlení ohledně těch řetězů, objednám tedy X01.
@Tomi.B – mám objednáno XTR, tyto platformy/spd jsem sundal z předchozího e-bajku, kterého jsem používal na rehabky a jelikož mám radost z kolo a venku svítí oskar, tal jsem je tam hodil a už mám za 2 dmy 105 km…
Jinak dnes 55km a po dojetí přiznávám, že začíná brzdit P brzda, zadní brzdí hezky od cca 50 km…
@zirecek taky jsem je vypodložkoval až nahoru a posunul sedačku trošku dopředu :). Funguje to dobře.
@Thopr: X0, XX řetězy v nějakém testu vyšly lépe v poměru cena / životnost. Taky by měly líp jet.
X01 je nejlepší řetěz co existuje a vydrží 2× déle než GX. Na drahou kazetu bych nic jiného nedával.
@rybička : opravdu X01 a vyšší? Nestačil by obyč GX Eagle? Ty mají teď v akci… ;) Jako v to NX taky nemám důvěru…
Petrrrr: Integrovaný kokpit je dělaný na jinou geometrii rámu, takže dávat jej na rámy určené na pozitivně skloněné představce, je otázkou. Avšak chrti ocení i tak, :-).
Je to takový univerzál na výlety. Snese těžší terén než gravel, ale rám pobere i věci na bike-packing. Vylepšil jsem o integrovaný kokpit CP08 XC Cockpit –6° a pro pohodlí odpruženou sedlovku VCLS 2.0 CF.
@Thopr: Ochrana koncu karbonovych klik smysl ma, protoze s tim o kamen jebnes celkem casto i na gravelu, natoz na mtb. Zkousel jsem ruzne a tahle plastova od sramu byla nejlepsi.
Kolo moc pekne.
Mě se to moc líbí, kdybych někdy přemýšlel o klasickým XC, tak by to bylo něco takovýho. Za mě rozumný poměr cena/výkon a doladit detaily je pak už jenom zábava. Tak hodně šťastných km ;)
Jinak škoda, že nemáš svojí CF7 v profilu, ve stříbrne jsem jí nikde neviděl…
Jj, ochrana klik mi přišla jako rozumně utracených 200kč, jestli to má smysl nevím :), teď se zaměřuji na přechod na bezduše, tím nejspíš končím a budu se jen vozit. No, ještě tedy dám pokouřit těm brzdám. Jinak jak jsem psal, ze vzhledu jsem nadšený. Kašlu na nepraktičnost, čištění bajku považuji za odpočinek. :) No, mám radost.
Pěkný to máš! Rozhodně lepší jak současný trend matně šedo-hnědo-černých strojů. :)
Chce je to pořádně bez milosti probrzdit. Nejdřív jsem si taky myslel, že to proti shimano deore nebrzdí. Ale zadní už brzdí super. Přední zatím odolává. Kola mi přijdou fajn, do kopce to jede moc pěkně. Na rovině normálka. Koukám také krytky na carbon kliky
Obecně SRAM má méně agresivní nástup. TL jsou přeci jen jednopístkové lehké brzdy.
50km najeto, z toho nabržděno tak 8km úmyslně stylem on/off… Kotouče mají už oleštěnou plochu, ale je možné, že to je ještě málo… Jako zbytečně brzdy určitě měnit nebudu, pokud budou brzdit dostatečně, ponechám je i v případě, že třeba „Deore“ brzdí lépe… Na mojí jízdu stačí obyč XC brzdy, což by měly být i tyto TL…
Mne se to libi a dal bych osvedcene shimano brzdy a tyhle S (k)ramy prodal. Klidne by stacily deore a mas to.
Jinak bike je to vazne pekny.