Canyon Exceed CF 7 2022

Přidat foto

Tak můj první karbon, na hltaní km kolem komína společně s tchánem a jeho zdolávaním vrchařských korun. Váhal jsem, co zakoupit, moc skladem toho nebylo, na Canyon jsem moc špatného neslyšel a když po mně chtěl i kolega nějakou levnější raketu, objednal jsem rovnou 2ks stejných Exceedu CF7. Jako jede to, tlumí to, SIDa už jsem měl, otazník mám u zapletených karbon kol, je to pro mě novinka a tak samo karbon kliky, nevím, jestli poznám rozdíl a co jsem poznal hned, tak že to moc nebrzdí (jsem zvyklý na XT), řazení a hazka nemám výtku, vzhledově se mi moc líbí, naživo hezčí než na foto, velikost L optimální na 182/85cm. Menší si nedovedu představit. Váha je fajn, pohodlí se uvidí, ale většinou jezdím po nezpevněných a lesních cestách, někdy se nevyhnu 20km přejezdu po asfaltu. Jsem nadšený, snad mi radost vydrží dlouho :)

(vloženo 11.4.22)

Thopr Thopr
Ohodnoť bajk: (4.7  / 45 hlasujících)
Značka Canyon
Model Exceed CF 7
Modelový rok 2022
Velikost L
Hmotnost 10.8
Rám Canyon, carbon
Vidlice RockShox SID SL Select RL Remote 100mm
Kliky SRAM GX Eagle Carbon DUB 34T
Středové složení SRAM Pressfit DUB
Měnič SRAM GX Eagle, 12 rychlostí
Řazení SRAM GX Eagle
Převodník 34T
Kazeta SRAM GX Eagle, 12 rychlostí (10-52)
Řetěz SRAM X01 12s
Náboj přední Reynolds
Náboj zadní Reynolds
Brzda přední SRAM Level TL + SRAM Centerline 180mm
Brzda zadní SRAM Level TL + SRAM Centerline 160mm
Brzdové páky SRAM Level TL
Ráfek přední Reynolds TR309c XC
Ráfek zadní Reynolds TR289c XC, XD
Pedály SPD Shimano XT
Řídítka NEWMEN ALU 760mm
Představec NEWMEN ALU 80MM
Sedlovka NEWMEN ALU 400MM. 30,9MM
Sedlo Selle Italia SLS Boost FeC
Pláště MAXXIS Ikon Exo 2.35"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Thopr
Thopr

14.4.22 20:22

Jinak dnes nasazeny nakonec pedaly XT a vymenen retez za X01, vzal jsem radeji hned 2ks, protoze najit je nekde skladem byla tedy fuska, tak je asi budu tocit…

Reagovat
zirecek
zirecek

13.4.22 22:26

Thopr: Sedlovku doporučuji, je to znatelný posun v pohodlí při sezení. Člověk déle sedí, neboť nemusí do stoje pro úlevu zadku a zádům.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

13.4.22 21:17

@Thopr – Je trochu agresivnější posez, ale podložil jsem to až nahoru, takže nijak zásadní rozdíl. Fajn je ta plochá část, o kterou se dá na rovince pěkně opřít.

Sedlovka je skvělá, pokud neplánuješ teleskop, tak za mě perfektní. Tam kde jsem šel před tím ze sedla (třeba příčný práh na silnici ve 30 km/h), tam normálně sedím a žehlí to až překvapivě dobře.

Až se dojede řetěz, tak půjdu do XX1 a tím bude tuning dokončen.

Reagovat
Thopr
Thopr

13.4.22 20:40

@Petrrrr – máš to moc hezké. Pocity z kokpitu a sedlovky? Mě ten NEWMEN zklamal hlavně vzhledem a zpracováním. Taky právě přemýšlím nad tuningem :)

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

13.4.22 14:17

@zirecek: doplnil jsem fotky o nové komponenty

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

12.4.22 21:58

zirecek: Doplním. Je tam ještě ta původní verze.

Reagovat
zirecek
zirecek

12.4.22 20:30

Petrrrr: Můžeš doplnit fotky do profilu kola, zajímalo by mě srovnání. Na fotkách máš představec už celkem nahoře a navíc vlajdy řidítka…

Reagovat
Thopr
Thopr

12.4.22 20:15

Ok, děkuji za vysvětlení ohledně těch řetězů, objednám tedy X01.

@Tomi.B – mám objednáno XTR, tyto platformy/spd jsem sundal z předchozího e-bajku, kterého jsem používal na rehabky a jelikož mám radost z kolo a venku svítí oskar, tal jsem je tam hodil a už mám za 2 dmy 105 km…

Jinak dnes 55km a po dojetí přiznávám, že začíná brzdit P brzda, zadní brzdí hezky od cca 50 km…

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

12.4.22 20:04

@zirecek taky jsem je vypodložkoval až nahoru a posunul sedačku trošku dopředu :). Funguje to dobře.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

12.4.22 20:00

@Thopr: X0, XX řetězy v nějakém testu vyšly lépe v poměru cena / životnost. Taky by měly líp jet.

Reagovat
Tomi.B
Tomi.B

12.4.22 19:59

Za5* parádní jen platformy na tom moc nechápu.. Chuť tvá..

Reagovat
JachymP
JachymP

12.4.22 19:59

X01 je nejlepší řetěz co existuje a vydrží 2× déle než GX. Na drahou kazetu bych nic jiného nedával.

Reagovat
Thopr
Thopr

12.4.22 18:22

@rybička : opravdu X01 a vyšší? Nestačil by obyč GX Eagle? Ty mají teď v akci… ;) Jako v to NX taky nemám důvěru…

Reagovat
zirecek
zirecek

12.4.22 18:03

Petrrrr: Integrovaný kokpit je dělaný na jinou geometrii rámu, takže dávat jej na rámy určené na pozitivně skloněné představce, je otázkou. Avšak chrti ocení i tak, :-).

Reagovat
rybička
rybička

12.4.22 12:22

Pěkný kolo. BTW určitě bych vyměnil řetěz za x01 nebo vyšší.

Reagovat
grafik
grafik

12.4.22 11:31

Parádní bike, ať slouží.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

12.4.22 11:22

Je to takový univerzál na výlety. Snese těžší terén než gravel, ale rám pobere i věci na bike-packing. Vylepšil jsem o integrovaný kokpit CP08 XC Cockpit –6° a pro pohodlí odpruženou sedlovku VCLS 2.0 CF.

Reagovat
orm
orm

12.4.22 08:46

@Thopr: Ochrana koncu karbonovych klik smysl ma, protoze s tim o kamen jebnes celkem casto i na gravelu, natoz na mtb. Zkousel jsem ruzne a tahle plastova od sramu byla nejlepsi.

Kolo moc pekne.

Reagovat
vaclaw
vaclaw

12.4.22 08:33

Mě se to moc líbí, kdybych někdy přemýšlel o klasickým XC, tak by to bylo něco takovýho. Za mě rozumný poměr cena/výkon a doladit detaily je pak už jenom zábava. Tak hodně šťastných km ;)

Reagovat
Thopr
Thopr

12.4.22 08:16

Jinak škoda, že nemáš svojí CF7 v profilu, ve stříbrne jsem jí nikde neviděl…

Reagovat
Thopr
Thopr

12.4.22 08:15

Jj, ochrana klik mi přišla jako rozumně utracených 200kč, jestli to má smysl nevím :), teď se zaměřuji na přechod na bezduše, tím nejspíš končím a budu se jen vozit. No, ještě tedy dám pokouřit těm brzdám. Jinak jak jsem psal, ze vzhledu jsem nadšený. Kašlu na nepraktičnost, čištění bajku považuji za odpočinek. :) No, mám radost.

Reagovat
sorak
sorak

12.4.22 07:10

Pěkný to máš! Rozhodně lepší jak současný trend matně šedo-hnědo-černých strojů. :)

Reagovat
BlackMC
BlackMC

11.4.22 22:58

Chce je to pořádně bez milosti probrzdit. Nejdřív jsem si taky myslel, že to proti shimano deore nebrzdí. Ale zadní už brzdí super. Přední zatím odolává. Kola mi přijdou fajn, do kopce to jede moc pěkně. Na rovině normálka. Koukám také krytky na carbon kliky 

Reagovat
Doktorzet
Doktorzet

11.4.22 19:31

Moc pěkný brko. Jen ta bílá je blbá na údržbu. Máš tam za 5

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

11.4.22 19:29

Obecně SRAM má méně agresivní nástup. TL jsou přeci jen jednopístkové lehké brzdy.

Reagovat
Thopr
Thopr

11.4.22 19:17

50km najeto, z toho nabržděno tak 8km úmyslně stylem on/off… Kotouče mají už oleštěnou plochu, ale je možné, že to je ještě málo… Jako zbytečně brzdy určitě měnit nebudu, pokud budou brzdit dostatečně, ponechám je i v případě, že třeba „Deore“ brzdí lépe… Na mojí jízdu stačí obyč XC brzdy, což by měly být i tyto TL…

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

11.4.22 19:14

Brzdy jsi zajel?

Reagovat
Lachtis
Lachtis

11.4.22 19:01

Mne se to libi a dal bych osvedcene shimano brzdy a tyhle S (k)ramy prodal. Klidne by stacily deore a mas to.

Jinak bike je to vazne pekny.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

11.4.22 18:51

To by šlo, za 4 hvěždy! :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 10
Greyhound 25
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5