Další díl do Sestavy Factor LS
Kazeta xplr 10–44z
Už jen ram
(vloženo 13.4.22)
Lister: mám to stejně…rozdíl mezi 38 a 47 třeba na silnici nepoznám, mimo vede objem
JFtryall ale i pro nej je gravel cesta do neznama ne? Tak asi taky jeste nema presne jasno v tom co a jak mu bude sedet. Doufam, ze nas bude informovat jak mu ta 1× a tyhle kola vyhovujou. Treba te sklame a da tam dvouplacku a ty 35 mm slicky. :D
cyklista86: Ja Honzu trosku znam. :-)) A v kontextu toho, jak kvalitni zavodnik a zkuseny borec to je, tak me ta diskuze pobavila. :-)
Jenže ony jedou i ty 40mm pláště. Pokud teda není problém v motoru :-)
Osobně bych si 35mm plášť už nekoupil.
Osobně mám gravela místo XC HT, ale neztratí se ani na silnici – nevadí mi na něm ani 50km čistého asfaltu s 45mm plášti.
JFtryall aby to dobre jelo? Kdyz s tim moc do terenu nepoleze jak sam psal? :D Ma silnicku s rafkovyma brzdama. Tam asi nenacpe ani 30mm.. Mozna kdyby mel neco jako Madone, kde da v pohode 32, tak by ani o tom gravelu neuvazoval. :)
Ctu Speedero pomaly balon, uskakany kola, uzky slicky na gravela. Asi ctu jiny prispevek. :-) Kdyz ma clovek top silnici tak jaky ma vyznam davat uzky plaste na gravela.
JFtryall: Rady? Ale on mu tady přeci nikdo nic neradí, pokud vím. Každý píše svoje zkušenosti a o tom tu to celé je. Nečetl jsem tady nic o tom aby to zahodil. Každý ať si jezdí na čem chce. Klidně gravel na karbon časovkářském disku, když to bude vyhovovat..
Bude to krasna sestava, libi se mi jak tady Honza dostava otcovske rady. :-))
@DaD: Pro tebe mozna sere pes, mne by ty diry (odstiple kusy) v karbon rafcich vadily :-).
orm: tak na kameny se.re pes, ale nedá se na tom slušně jezdit. Komfort jízdy u mě klesnul tak o 50%. Zlá, zlá, nepěkný případ..
@DaD: Vysoke karbony na gravel nebo na mtb je blbost a to z toho duvodu, ze ty rafky budou dostavat hroznou cocku od kamenu. Ja sice na gravelu jezdim primarne asfalt, ale obcas neco mimo jedu a jsem rad za nizke hliniky, pripadne nizky karbon.
Těším se jak bude vypadat komplet. Ten Factor LS vypadá absolutně perfektně, závidím. :)
grafik: ono je hlavně tvrdé jak prase a to je na gravlu vcelku kontraproduktivní. Jak píše jirl, dát tam něco fakt mělkého, tak by to mohlo fungovat, ale 30mm a výš už ani omylem.
Občas mám taky pocit, že lehké karbonové kolo je uskakanejsi, není proste takový tank jako o něco těžší …
DaD: S karbonovými ráfky mám paradoxně úplně opačnou zkušenost než ty, popisoval jsem to tady ve vláknu . Ale je fakt, že jsem nešel cestou moderních vysokých ráfků, jejichž jedinou výhodu na gravelu vidím ve vzhledu a pak už přináší jen negativa ve stylu jako popisuješ :)
Mě karbony naprosto zmršily dobrý pocit na gravlu. Dal jsem tam TOPky od Bontu a to kolo se najednou začalo chovat jak debil. Uskákaná, tvrdá nepříjemná kráva. Pláště stejné a navíc jsem to fouknul na nižší tlak něž na alu ráfcích. Jediné kolo, kam karbony už nedám.
No mě to právě překvapilo, že na silničním přejezdu do práce, cca 65 km jsem pomalejší jen v minutách.
Ale třeba mám jen pomalou silničku.
Lister tak zalezi kde jezdis ne? Na nejakych lesnich asfaltkach v horsim stavu bude sirsi gravel guma mozna i rychlejsi/efektivenjsi, ale jestli na normalni silnici roviny nebo hodne kopce tam ten rozdil musi byt znatelnej silnicni 25–32mm guma vs 40mm gravel guma..
Rozdíl pneu 28mm versus 40mm je znát. Minimálně to pocítíš na převodech. Většinou je to pocitově rozdíl jednoho pastorku. Součet valivého odporu a obvodu kola.
Osobně bych to s tou šířkou nedramatizoval.
Sám nějaký velký rozdíl nevnímám, mezi gravel plášti skoro vůbec (Speedero 35 vs One-bite 45), proti hlavní silničce neznatelně – v řádu jednotek procent na zpomalení času.
Gravelking 35mm na ten jsem se taky díval… Ale odrazuje mě jeho náchylnost na defekty..
Reyinstashot me jak prijde Endurace, tak tam urcite dam panaracer gravel king slick 35mm.
Ano.. Od startu zkusím speedero, pak můžu dát nějaký slick.. Koukal jsem pro pirelli cintuaro 32..35mm kdysi jsem je vozil na systemsixu ve 28mm v tubeless a byly to nezničitelný gumy…
Pak třeba guma specialized Pathfinder ve 38mm.. Na behounu hladká.. No uvidíme.
Pokud s tím nepojedeš do terénu, tak je Speedero zbytečný pomalý balón. Dnes jsem protáhl po lesních asfaltkách 24 mm Tufo Status EST a je to proti 40 mm plášťům naprosto kolosální rozdíl, do kopce mi to dělá dva pastorky dolů.
To je otázka, uvidím jak se na tom gravelu bude jezdit… Ale bude to spíš all-road, v terénu to trápit nebudu..
Bude to hlavní tréninková mašina.. Jednoprevodnik lesní asfaltky a intervaly budou kamarádi.. Jsem na to zvědavý. Na bajku se jezdí úseky perfektně, ale na rovinách člověk hobluje poslední 3 kolečka s maximálním 38z převodníkem..
Na gravelu budu mit 44z, ale nejspíš dám 46 či 48 uvidím jak se vleze..
Reyinstashot to budes met k tomu gravelu i MTB a silnicku nebo das neco z toho pryc? Rozhodovat se na cem se projet kdyz ma clovek MTB a silnicku jeste jde. Proste chce blbnout v terenu nebo se projet po silnici, ale met k tomu jeste gravela, tak hodinu premyslim co mam vytahnout.. :D