Tohle kolo jsem koupil jako doplnek k FS, nejak jsem od toho nic necekal…dokonce i ocel jsem vzal, abybyla legrace.. Ale ukazalo se to jako navykova vec. Specialne na jizdy do prace je tohle proste bomba. Aktualne jsem hlavne upravil prevody (kazeta s vetsim rozsahem i pres papirovy zakaz funguje skvele), dal sirsi gumy a prehodil zapletena kola. No pak vlastne jeste kratsi predstavec, jiny rodla a nejaka ta bizuterie od Reverse. No a letos pro srandu kralikum nahozena vidle od SR… Kolo je tezky a vlastne strasnej kriplik.. Ale jede to skvele:D
(vloženo 18.4.22)
Značka | Qayron |
Model | One. Dr. XC custom |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | Lko |
Hmotnost | Priserna |
Rám | Qayron steel 4130, blacked |
Vidlice | SR Suntour GVX |
Tlumič | :) |
Hlavové složení | Spec integrated |
Kliky | Shimano GRX RX600 |
Středové složení | Shimano |
Měnič | Shimano GRX RX812 |
Řazení | Shimano GRX RX600 |
Převodník | Shimano GRX RX600 |
Kazeta | Shimano SLX M7000 11-46 z. |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Shimano GRX RX400 |
Brzda zadní | Shimano GRX RX400 |
Ráfek přední | Mavic Allroad SL |
Ráfek zadní | Mavic Allroad SL |
Pedály | Zeeray |
Řídítka | Zoom |
Představec | Zoom |
Sedlovka | CB Highline 3 |
Sedlo | Fizik Taiga |
Pláště | Michelin Powergravel 47-622 |
Já to přečetl :-D Hele ani ne, je to jedno …jestli tam je 47×700 c nebo 650bx50 je to do lesa oboje v klidu, jen jsou 650b hbitější na manévrování, zase ale hůř prejedes kořeny
Sice to už nikdo nepřečte, ale ;-) nevím proč, ale u takovéhoto gravelu bych zkusil kola 650b, myslím, že by gravel posunulo ještě víc do lesa.
Atilla: mě by zas zajímalo jestli to funguje na ty drobný pecky aspoň jak Future Shock…ten funguje tak dobře, že ani 2,25" s nízko tlakem to nedovedla zastat stejně (zkoušel jsem to)
Zajímalo by mě srovnání SR vidlice s tím od RS. Ale to asi nikdo nemá. Přeci jenom víc pohodlí pro mé zničené zápěstí se vždy hodí.
…když vidím ty fialové Reverse bužuterie, tak v kombinaci s modrobarevným ocelovým One.Drem by to mohla být opravová lahůdka :)
@Kubánec: díky, od tebe si té pochvaly cením:D. Hele, určitě se potkáme, beru Klárku a vyrazíme asi fandit a korzovat. A asi pojedu na Carmě, ta nebudí tolik emocí:D
Pěkná pomerančáda. Nestavěl bych to tak, ale zkusitbse má všechno, proč ne ;-)
Noo, pěkně se too rozjelo:D.
Takže zkusím osvětlit pár věcí: reálná váha je 12,5 kg s pedály. Ty Michelinky, teleskop, vidlice…a vlasně i ten rám, to není nic lehkýho. Kdybych chtěl ušetřit, mohl jsem si vzít to samé kolo v hliníku. U téhle stavby mi fakt primárně o váhu nešlo (třeba FS mám aktuálně se zdvihy 150 na váze 12,8 kg). Chtěl jsem zkusit něco jiného. je to moje první zkušenost s berany.
Vidli jsem chtěl zkusit, protože se ta možnost nabízela. Hodil jsem to na zkoušku, nechal jen nižší zdvih a hotovo. Nevěděl jsem, jak sedne geo. Proto jsem ani neměnil omotávku za černou, pač tahle je bez polepu a drží sama. Pokud mi to geometrií sedne, tak přehodím pásku na černou. Vidlice je dost těžítko, má cca 1600 gramů a reálně ty 3 cm jsou takový hopík při testu místě. Jakmile ale člověk vjede na polňačku, lesní cestu (třeba tu příšerně opravenou u TT), tak to je prostě to ideální. kolo je pohodlnější a rychlejší.
Řídtka a představec jsou taky jiný než origo. Ale přiznám se, že na berany si fakt nemůžu zvyknout. Fakt jsem i chvíli přemýšlel nad rovnýma, ale zas jiný páky, jiný řazení…no, moc věcí najednou. takže jsem dal rodla výš a asi si to sedlo.
A ještě jedna věc, kolo je prostě pro mě jako lego. Můžu si postavit, co chci. Anebo to zase celý předělat. Třeba dát gumy 2,25". je to svoboda, snaha zkusit jiný věci, atd. Tak proč jiný názor hanit?:D
týjo, to jsou vášně tady! osobně mě chybí v popisu hmotnost, stavitel se evidentně přiblížil parametry normálnímu HT se kterým bych si to rád porovnal. Kolo pěkné, já bych v tomto stavu taky stavěl radši rychlé HT. Ale je to jednoznačně pouze o vkusu.
Majkee a Easyrider by se měli někde sejít, mít dvě stejný kola s rozdílem řidítek a sjet si si stejnou trasu, párkrát na jednom a párkrát na druhým a zjistili by, že… že každej má raději něco jinýho :-D
A Antuchovo kolo je parádní.
Ale jinak, už jsem to tu psal u diskuze, že na gravel (ne)patří jednopřevodník – buďme rádi že si na kolo můžem dát co chceme a výrobci nabízí komponenty pro všechny možnosti pojetí slova Gravel. Nehledal bych jedno univerzální nejsprávnější a nejskvělejší řešení.
Jinak Qayron v profilu se mi líbí, včetně všech barev co na něm jsou. Asi bych si na gravel odpružení nedal, ale líbí se mi jak tam ta vidlice sedí, že jsem si jí na první pohled ani nevšiml.
Přispěju do vášnivé diskuze – do práce jezdím jednu trasu už řadu let, je tam i pár kilometrů lesem z kopce přes kořeny, kameny, vymleté koleje (taková ta gravelová pohodička). Loni jsem zkusil nahodit berany, pevná vidlici, i šíře plášťů zůstali. A pro mě byly největší brzdou řidítka, pár měsíců jsem to zkoušel, ale ta nejistota jakou jsem s těmi řidítky měl mi za to nestala. Nejsem na beranech odchovanej, naopak jsem celé své mládi jezdil s řidítkama 700+. Možná neumím jezdit jak se tu psalo, ale asi ani nemám potřebu se to učit, když mužu vzít řidítka, které mi více vyhovují.
Tímto nezatracuji gravel, stavím si ho, ale do většího terénu se s ním primárně nechystam.
antuch: tak jasný, protože je takovej reuninon toho s čím se exoerimentovalo v devadesátkach, berany na mtb. No a za chvíli to zmizelo:)
Easyrider: Takže už víme, kde je zakopaný pes. My se zde celou dobu bavíme pod tímto kolem primárně o tomto kole s berany, odpruženou vidlicí, teleskopem, plášti 47 mm. Ale až nyní se dozvídáme, že ty argumentuješ jiným kolem s pevnou vidlí, 40mm plášti.
I tak mimo jiné ti garantuji, že na beranech nesjedeš to co s rovnými řídítky, i když budeš mít stejnou pevnou vidlici a stejný typ pláště. To je prakticky i fyziologicky zřejmé, že na hubu půjdeš první s berany.
Maajkee: Problém gravelu v terénu je to , že je to gravel:) Když jsem to minule pustil víc po turistické cestě a skočl z nějakého pařezu, tak dole povolené hlávko a pruhnutý ráfek. Prostě je to gravel a občas se s tím něco nouzové dá sjet, ale na to to není a nezachrání to ani 40mm zdvihu ani rovná řidítka.
Gravel super, ale při dnešním provozu na stezkách to seru. S rovnýma řiditkama se ani nerozčílím a skočím přes patník nebo do příkopu v terénu a jedu v klidu svoje.
Easy: a když se půjdem projet na nějaký trail, najdu ti x míst kde berany nebudou friendly, obzvlášť třeba na hodně prudkých hupech, všude tam kde držet ruce daleko před sebou na pakach není žádoucí.
A každopádně tady odpružená vidlice je, o tom se bavíme. Takže tady te pak už limitujíou ty řidítka, vidlice tolik ne. Dokonce tam má teleskop.
Jenže my se bavíme o gravel kolech. Ještě jsem si neřekl, že bych mohl jet rychleji, kdybych měl rovná řídítka, protože v náročnějším terénu vždy dojedu na to, že mám pevnou vidlici a 40 mm pláště. Sory, i kdybych měl 900 mm řídítka, tak 40mm plášť a pevná vidlice je prostě to slabé místo, které tě brzdí…
easyrider: hele nemusíš ty berany za každou cenu obhajovat :) kdyby byly v terénu lepší tak je vozí každej XCkář m, endurista nebo DHčkář, kapišto? :)
easyrider: Pamatuju dobu, kdy i špičkoví závodníci v cyklokrosu zjistili, že do terénu jsou lepší rovná řídítka a začali si je montovat na CX kola. Moc dlouho se neradovali, velice brzo to bylo zakázáno, což berany zachránilo před pádem do propadliště CX dějin :-) .
Easyrider: sorry, za mě víc dělají řidítka než pláště, projedu trail líp s rovnýma řidítkama a pláštěma 47 než s beranama a pláštěma 52. Nemluvím samozřejmě o uhlazených flowtrailech
Easyrider: Dovolím si jen připomenout, co bylo na počátku diskuze: „v terénu zkrátka berany ideální nejsou…“.
maajkee sory, ale limit je šířka plášťů, ne řídítek. U kola s plášti 33–47 mm my jsou 760mm řídítka k hovnu. :)
Stejný kola ale 650b mám doma připravený na grevl…bůh ví jestli to použiju, ale vypadají dobře :-D
macebo: to je prostě fyzika, řídí se úplně jinak s řidítkama 760mm nebo 460 a jetse s dualama. Ale hádat se nehodlám :)
Vzhledem k tomu, že je gravel pojem širokej, tak chápu, kam je tenhle směřovanej. Za mě bych vynechal fialovou. k tý omotávce by to chtělo hnědý boky pláštů a když už teleskop a odpružená vidle, tak hrubší vzorek. Docela mě překvapilo jako jedou Cinturato M. Ale obutí je na tobě. Dávám plnej.
Single: to je dobrej postřeh s tím že tahle k tomu jde…někde jsem viděl Rudy na BMC URS a naopak ta subtilní vidle k té masivní hlavě byla jak pěst na oko
Jsou i o chlup dražší gravel vidlice jako například Foxka: https://www.cyklosvec.cz/…100-oranzova?…
macebo: v podstatě od ještě větší univerzality dělí tohle kola rovná řidítka :) Protože v terénu zkrátka berany ideální nejsou a po sotolině se člověk obejde bez nich. Já gravelu dál několik šancí, ale prostě pro mě to nenabízí žádný výhody, jen to hůř jede po asfaltu a na trailech to jede hůř jak xc:)
Suntourka k tenkým trubkám pasuje, elegantní stroj. Ovšem cena vidlice, pokud vidím dobře, kolem 11000 Kč je masakr, Suntour se cenově posunul opravdu výrazně nahoru. Doba, kdy byl Epicon v nejvyšší specifikaci se třemi nastavovacími prvky za 5000 Kč už je nadobro pryč.
Super to vypadá! Punk na všechno a vůbec bych neřekl, že jde o nějakej nesmysl, sám jsem něčím podobným nahradil všechna kola, je to návykový a pokryje to ohromnej rozsah terénu, stačí si zvyknout.. Odpružená vidle na gravelu je něco, co dokud člověk nezkusí, nepochopí, za mě krok dobrým směrem, udělá z kola mnohem větší univerzál do terénu.
Náhodou je super, že žijeme v době, kdy si můžeme stavět takovýhle „nesmysly“ jen tak pro radost. Tak ať slouží.
Dávám tomu rok, maximálně dva, kdy dojde u řady lidí k prozření a začnou opět oslavné ódy na moderní HT. Byznys se musí točit, :-).
Já jsem v tomhle tak konzerva :) ale hlavní že se líbí a slouží majiteli! :)
Já jsem konzerva za m3 všechno špatně nedal bych tam odpruženou vidli, teleskop, jednoprevodnik a krivy řídítka ale hlavní je že dělá radost tobě nebudu ti kazit hodnocení ;)
Mne se to líbí a dokonce skousnu teleskopku a vidlu, za 5 kousků, tu máš ;-)
18.4.22 18:03