Qayron One. Dr. XC custom 2021

Přidat foto

Tohle kolo jsem koupil jako doplnek k FS, nejak jsem od toho nic necekal…dokonce i ocel jsem vzal, abybyla legrace.. Ale ukazalo se to jako navykova vec. Specialne na jizdy do prace je tohle proste bomba. Aktualne jsem hlavne upravil prevody (kazeta s vetsim rozsahem i pres papirovy zakaz funguje skvele), dal sirsi gumy a prehodil zapletena kola. No pak vlastne jeste kratsi predstavec, jiny rodla a nejaka ta bizuterie od Reverse. No a letos pro srandu kralikum nahozena vidle od SR… Kolo je tezky a vlastne strasnej kriplik.. Ale jede to skvele:D

(vloženo 18.4.22)

antuch antuch
Ohodnoť bajk: (4.6  / 49 hlasujících)
Značka Qayron
Model One. Dr. XC custom
Modelový rok 2021
Velikost Lko
Hmotnost Priserna
Rám Qayron steel 4130, blacked
Vidlice SR Suntour GVX
Tlumič :)
Hlavové složení Spec integrated
Kliky Shimano GRX RX600
Středové složení Shimano
Měnič Shimano GRX RX812
Řazení Shimano GRX RX600
Převodník Shimano GRX RX600
Kazeta Shimano SLX M7000 11-46 z.
Náboj přední Mavic
Náboj zadní Mavic
Brzda přední Shimano GRX RX400
Brzda zadní Shimano GRX RX400
Ráfek přední Mavic Allroad SL
Ráfek zadní Mavic Allroad SL
Pedály Zeeray
Řídítka Zoom
Představec Zoom
Sedlovka CB Highline 3
Sedlo Fizik Taiga
Pláště Michelin Powergravel 47-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

26.1.23 08:06

Já to přečetl :⁠-⁠D Hele ani ne, je to jedno …jestli tam je 47×700 c nebo 650bx50 je to do lesa oboje v klidu, jen jsou 650b hbitější na manévrování, zase ale hůř prejedes kořeny

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

30.12.22 10:59

Sice to už nikdo nepřečte, ale ;-) nevím proč, ale u takovéhoto gravelu bych zkusil kola 650b, myslím, že by gravel posunulo ještě víc do lesa.

Reagovat
antuch
antuch

22.4.22 12:38

Odpolko vamklidne prvni dojmy napisu… Tak vydrzte… :D

Reagovat
TK75
TK75

22.4.22 11:47

Atilla: mě by zas zajímalo jestli to funguje na ty drobný pecky aspoň jak Future Shock…ten funguje tak dobře, že ani 2,25" s nízko tlakem to nedovedla zastat stejně (zkoušel jsem to)

Reagovat
Atilla
Atilla

22.4.22 10:40

Zajímalo by mě srovnání SR vidlice s tím od RS. Ale to asi nikdo nemá. Přeci jenom víc pohodlí pro mé zničené zápěstí se vždy hodí.

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

22.4.22 07:55

…když vidím ty fialové Reverse bužuterie, tak v kombinaci s modrobarevným ocelovým One.Drem by to mohla být opravová lahůdka :)

Reagovat
maajkee
maajkee

21.4.22 15:40

Hehe :)) ne hele to xc enduro zkousnu:)

Reagovat
antuch
antuch

21.4.22 14:02

@majkee: no tak kvůli tobě snad půjdu pěšky:D

Reagovat
maajkee
maajkee

21.4.22 13:56

Antuch: Tak to se tam taky třeba potkáme:)

Reagovat
antuch
antuch

21.4.22 13:27

@Kubánec: díky, od tebe si té pochvaly cením:D. Hele, určitě se potkáme, beru Klárku a vyrazíme asi fandit a korzovat. A asi pojedu na Carmě, ta nebudí tolik emocí:D

Reagovat
Kubánec
Kubánec

21.4.22 13:15

Celý je to na hovno :) V neděli se doufám uvidíme :)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

21.4.22 12:13

Pěkná pomerančáda. Nestavěl bych to tak, ale zkusitbse má všechno, proč ne ;-)

Reagovat
antuch
antuch

21.4.22 11:14

Noo, pěkně se too rozjelo:D.

Takže zkusím osvětlit pár věcí: reálná váha je 12,5 kg s pedály. Ty Michelinky, teleskop, vidlice…a vlasně i ten rám, to není nic lehkýho. Kdybych chtěl ušetřit, mohl jsem si vzít to samé kolo v hliníku. U téhle stavby mi fakt primárně o váhu nešlo (třeba FS mám aktuálně se zdvihy 150 na váze 12,8 kg). Chtěl jsem zkusit něco jiného. je to moje první zkušenost s berany.

Vidli jsem chtěl zkusit, protože se ta možnost nabízela. Hodil jsem to na zkoušku, nechal jen nižší zdvih a hotovo. Nevěděl jsem, jak sedne geo. Proto jsem ani neměnil omotávku za černou, pač tahle je bez polepu a drží sama. Pokud mi to geometrií sedne, tak přehodím pásku na černou. Vidlice je dost těžítko, má cca 1600 gramů a reálně ty 3 cm jsou takový hopík při testu místě. Jakmile ale člověk vjede na polňačku, lesní cestu (třeba tu příšerně opravenou u TT), tak to je prostě to ideální. kolo je pohodlnější a rychlejší.

Řídtka a představec jsou taky jiný než origo. Ale přiznám se, že na berany si fakt nemůžu zvyknout. Fakt jsem i chvíli přemýšlel nad rovnýma, ale zas jiný páky, jiný řazení…no, moc věcí najednou. takže jsem dal rodla výš a asi si to sedlo.

A ještě jedna věc, kolo je prostě pro mě jako lego. Můžu si postavit, co chci. Anebo to zase celý předělat. Třeba dát gumy 2,25". je to svoboda, snaha zkusit jiný věci, atd. Tak proč jiný názor hanit?:D

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

21.4.22 10:54

týjo, to jsou vášně tady! osobně mě chybí v popisu hmotnost, stavitel se evidentně přiblížil parametry normálnímu HT se kterým bych si to rád porovnal. Kolo pěkné, já bych v tomto stavu taky stavěl radši rychlé HT. Ale je to jednoznačně pouze o vkusu.

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

21.4.22 08:44

Zas tu někdo skáče přes patníky…

Reagovat
doubeq
doubeq

21.4.22 07:33

Majkee a Easyrider by se měli někde sejít, mít dvě stejný kola s rozdílem řidítek a sjet si si stejnou trasu, párkrát na jednom a párkrát na druhým a zjistili by, že… že každej má raději něco jinýho :-D

A Antuchovo kolo je parádní.

Reagovat
Qeex
Qeex

20.4.22 20:06

Ale jinak, už jsem to tu psal u diskuze, že na gravel (ne)patří jednopřevodník – buďme rádi že si na kolo můžem dát co chceme a výrobci nabízí komponenty pro všechny možnosti pojetí slova Gravel. Nehledal bych jedno univerzální nejsprávnější a nejskvělejší řešení.

Jinak Qayron v profilu se mi líbí, včetně všech barev co na něm jsou. Asi bych si na gravel odpružení nedal, ale líbí se mi jak tam ta vidlice sedí, že jsem si jí na první pohled ani nevšiml.

Reagovat
Qeex
Qeex

20.4.22 20:00

Přispěju do vášnivé diskuze – do práce jezdím jednu trasu už řadu let, je tam i pár kilometrů lesem z kopce přes kořeny, kameny, vymleté koleje (taková ta gravelová pohodička). Loni jsem zkusil nahodit berany, pevná vidlici, i šíře plášťů zůstali. A pro mě byly největší brzdou řidítka, pár měsíců jsem to zkoušel, ale ta nejistota jakou jsem s těmi řidítky měl mi za to nestala. Nejsem na beranech odchovanej, naopak jsem celé své mládi jezdil s řidítkama 700+. Možná neumím jezdit jak se tu psalo, ale asi ani nemám potřebu se to učit, když mužu vzít řidítka, které mi více vyhovují.

Tímto nezatracuji gravel, stavím si ho, ale do většího terénu se s ním primárně nechystam.

Reagovat
maajkee
maajkee

20.4.22 19:21

antuch: tak jasný, protože je takovej reuninon toho s čím se exoerimentovalo v devadesátkach, berany na mtb. No a za chvíli to zmizelo:)

Reagovat
antuch
antuch

20.4.22 18:32

To je neuveritelny, jaky ten muj vehikl zpusobil emoce:)

Reagovat
zirecek
zirecek

20.4.22 17:40

Easyrider: Takže už víme, kde je zakopaný pes. My se zde celou dobu bavíme pod tímto kolem primárně o tomto kole s berany, odpruženou vidlicí, teleskopem, plášti 47 mm. Ale až nyní se dozvídáme, že ty argumentuješ jiným kolem s pevnou vidlí, 40mm plášti.

I tak mimo jiné ti garantuji, že na beranech nesjedeš to co s rovnými řídítky, i když budeš mít stejnou pevnou vidlici a stejný typ pláště. To je prakticky i fyziologicky zřejmé, že na hubu půjdeš první s berany.

Reagovat
Atilla
Atilla

20.4.22 12:41

Maajkee: Problém gravelu v terénu je to , že je to gravel:) Když jsem to minule pustil víc po turistické cestě a skočl z nějakého pařezu, tak dole povolené hlávko a pruhnutý ráfek. Prostě je to gravel a občas se s tím něco nouzové dá sjet, ale na to to není a nezachrání to ani 40mm zdvihu ani rovná řidítka.

Reagovat
Pepe72
Pepe72

20.4.22 10:09

Gravel super, ale při dnešním provozu na stezkách to seru. S rovnýma řiditkama se ani nerozčílím a skočím přes patník nebo do příkopu v terénu a jedu v klidu svoje.

Reagovat
maajkee
maajkee

20.4.22 10:00

Easy: a když se půjdem projet na nějaký trail, najdu ti x míst kde berany nebudou friendly, obzvlášť třeba na hodně prudkých hupech, všude tam kde držet ruce daleko před sebou na pakach není žádoucí.

A každopádně tady odpružená vidlice je, o tom se bavíme. Takže tady te pak už limitujíou ty řidítka, vidlice tolik ne. Dokonce tam má teleskop.

Reagovat
easyrider
easyrider

20.4.22 09:11

Jenže my se bavíme o gravel kolech. Ještě jsem si neřekl, že bych mohl jet rychleji, kdybych měl rovná řídítka, protože v náročnějším terénu vždy dojedu na to, že mám pevnou vidlici a 40 mm pláště. Sory, i kdybych měl 900 mm řídítka, tak 40mm plášť a pevná vidlice je prostě to slabé místo, které tě brzdí…

Reagovat
maajkee
maajkee

20.4.22 08:48

easyrider: hele nemusíš ty berany za každou cenu obhajovat :) kdyby byly v terénu lepší tak je vozí každej XCkář m, endurista nebo DHčkář, kapišto? :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

20.4.22 08:26

easyrider: Pamatuju dobu, kdy i špičkoví závodníci v cyklokrosu zjistili, že do terénu jsou lepší rovná řídítka a začali si je montovat na CX kola. Moc dlouho se neradovali, velice brzo to bylo zakázáno, což berany zachránilo před pádem do propadliště CX dějin :-) .

Reagovat
easyrider
easyrider

20.4.22 07:56

Hoši tvl, tak se naučte jezdit :)

Reagovat
maajkee
maajkee

19.4.22 18:05

Easyrider: sorry, za mě víc dělají řidítka než pláště, projedu trail líp s rovnýma řidítkama a pláštěma 47 než s beranama a pláštěma 52. Nemluvím samozřejmě o uhlazených flowtrailech

Reagovat
zirecek
zirecek

19.4.22 16:07

Easyrider: Dovolím si jen připomenout, co bylo na počátku diskuze: „v terénu zkrátka berany ideální nejsou…“.

Reagovat
easyrider
easyrider

19.4.22 15:41

maajkee sory, ale limit je šířka plášťů, ne řídítek. U kola s plášti 33–47 mm my jsou 760mm řídítka k hovnu. :)

Reagovat
TK75
TK75

19.4.22 13:28

Stejný kola ale 650b mám doma připravený na grevl…bůh ví jestli to použiju, ale vypadají dobře :-D

Reagovat
maajkee
maajkee

19.4.22 13:13

macebo: to je prostě fyzika, řídí se úplně jinak s řidítkama 760mm nebo 460 a jetse s dualama. Ale hádat se nehodlám :)

Reagovat
vrazdit
vrazdit

19.4.22 11:59

rám a barva super, osadil bych to ale jinak :)

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

19.4.22 09:38

Źluťoučká a fialovoučká…

Reagovat
File12
File12

19.4.22 09:11

Vzhledem k tomu, že je gravel pojem širokej, tak chápu, kam je tenhle směřovanej. Za mě bych vynechal fialovou. k tý omotávce by to chtělo hnědý boky pláštů a když už teleskop a odpružená vidle, tak hrubší vzorek. Docela mě překvapilo jako jedou Cinturato M. Ale obutí je na tobě. Dávám plnej.

Reagovat
enzzo69
enzzo69

18.4.22 22:53

Dobře ty.

Reagovat
macebo
macebo

18.4.22 20:51

maajkee – volovina, jen na beranech neumíš, to je celý. :)

Reagovat
TK75
TK75

18.4.22 20:46

Single: to je dobrej postřeh s tím že tahle k tomu jde…někde jsem viděl Rudy na BMC URS a naopak ta subtilní vidle k té masivní hlavě byla jak pěst na oko

Reagovat
zirecek
zirecek

18.4.22 20:42

Jsou i o chlup dražší gravel vidlice jako například Foxka: https://www.cyklosvec.cz/…100-oranzova?…

Reagovat
maajkee
maajkee

18.4.22 20:41

macebo: v podstatě od ještě větší univerzality dělí tohle kola rovná řidítka :) Protože v terénu zkrátka berany ideální nejsou a po sotolině se člověk obejde bez nich. Já gravelu dál několik šancí, ale prostě pro mě to nenabízí žádný výhody, jen to hůř jede po asfaltu a na trailech to jede hůř jak xc:)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

18.4.22 20:38

Suntourka k tenkým trubkám pasuje, elegantní stroj. Ovšem cena vidlice, pokud vidím dobře, kolem 11000 Kč je masakr, Suntour se cenově posunul opravdu výrazně nahoru. Doba, kdy byl Epicon v nejvyšší specifikaci se třemi nastavovacími prvky za 5000 Kč už je nadobro pryč.

Reagovat
macebo
macebo

18.4.22 20:29

Super to vypadá! Punk na všechno a vůbec bych neřekl, že jde o nějakej nesmysl, sám jsem něčím podobným nahradil všechna kola, je to návykový a pokryje to ohromnej rozsah terénu, stačí si zvyknout.. Odpružená vidle na gravelu je něco, co dokud člověk nezkusí, nepochopí, za mě krok dobrým směrem, udělá z kola mnohem větší univerzál do terénu.

Reagovat
Edwin
Edwin

18.4.22 20:19

Náhodou je super, že žijeme v době, kdy si můžeme stavět takovýhle „nesmysly“ jen tak pro radost. Tak ať slouží.

Reagovat
zirecek
zirecek

18.4.22 19:11

Dávám tomu rok, maximálně dva, kdy dojde u řady lidí k prozření a začnou opět oslavné ódy na moderní HT. Byznys se musí točit, :-).

Reagovat
maajkee
maajkee

18.4.22 19:10

Já jsem v tomhle tak konzerva :) ale hlavní že se líbí a slouží majiteli! :)

Reagovat
roud
roud

18.4.22 18:27

Já jsem konzerva za m3 všechno špatně nedal bych tam odpruženou vidli, teleskop, jednoprevodnik a krivy řídítka ale hlavní je že dělá radost tobě nebudu ti kazit hodnocení ;)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

18.4.22 18:22

Mne se to líbí a dokonce skousnu teleskopku a vidlu, za 5 kousků, tu máš ;-)

Reagovat
Jaroslavus

18.4.22 18:03

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
TK75
TK75

18.4.22 17:09

Xc custom..:-D:-D

Hezčí Qayron jsem zatím neviděl… Pěkně jsi to udělal

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 6
Greyhound 18
Kejmil 7
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5