Z deníku mechanika

Přidat foto

O kvalitě konstrukce kotouče samozřejmě není pochyb

Aneb proč je měření kotoučů šuplerou zrádné :)

(vloženo 21.4.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
petrun
petrun

23.4.22 15:56

To je u těhle kotoučů s velkejma dírama normální. Musí se to hlídat a častěji měnit. Gramaření není zadarmo :-D

Reagovat
theedge
theedge

23.4.22 08:05

Centerline jsou super. Zkousel jse uz nekdo novy Sram HS2 ?

Reagovat
McBlacky
McBlacky

23.4.22 07:31

Centerline jsou super a bezproblemove kotouce. Vyssi cena se vyplati stokrat

Reagovat
novas752
novas752

22.4.22 20:12

Ukázkově to mají udělané kotouče Sram Centerline. Díry a okraje kotouče se střídaji v celé výšce brzdové plochy, v každém místě je průře brzdové plochy zhruba stejně vysoký a nejsou tam ostré vysoké přechody mezi dírou/okrajem a materiálem. K tomu je ten matroš hodně tvrdej, takže kotouč co je tichej, rovnoměrně se ojíždí, nevibruje a dlouho vydrží.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

22.4.22 16:06

Georrge: Ty Hope potvrzuju, taky jsem v nich měl probržděnou slušnou prohlubeň.

Reagovat
Georrge
Georrge

22.4.22 15:26

jonti: bohužel to mají i sram, shimano a další kotouče (jen ne tak extrémní jako ten z původních obrázků, a taky záleží jaká verze kotouče, tihle výrobci už vyrobili plno různých kotoučů). Vnitřní a vnější průměr bývá často nepřerušený, nebo jen s malými přerušeními, zatímco zbytek plochy má různě umístěné otvory, které plochu oslabují.

Dám příklad s Hope kotouči, které mám sjeté doma. Na první pohled vypadají díry rozmístěné rovnoměrně, ale když se koukneš pozorněji, tak vidíš, že vnitřní žlutá linie je téměř nepřerušená, vnější zelená linie je přerušená jen minimálně (nebo je nějaký materiál velice blízko této linii z některé strany) a červená linie mezi nimi je přerušovaná docela hodně. Pokud tedy měříš posuvkou přes celou plochu kotouče, bude se tvářit ještě OK, ale přitom na té červené linii už je výrazněji probržděný. A na těch mých kotoučích co mám doma to je poznat, v tomhle místě jsou o dost více probržděné. Jen ten rozdíl samozřejmě není tak extrémní jako na tom kotouči z původních obrázků.

A přihodím ještě kotouč magura, kde je taky hezky vidět, že vnější zelená linie je téměř nepřerušená, vnitřní žlutá je také přerušená jen málo a červená linie vede přes všechny díry. Takže i u tohoto kotouče bude docházet k většímu probržďování uprostřed. Jen to zase nebude tak výrazné a zdaleka to nebude mít takový dopad na bezpečnost (pokud se kotouč vymění s rozumným opotřebováním, měřeno přes celou šířku brzdné plochy).

Reagovat
jonti
jonti

22.4.22 12:55

Georrge: lepsi kotouce, z toho co mam doma Shimano, Sram ani Magura, nemaji na obvodu mista, kde je vyrazne min materialu nez jinde.

Reagovat
rybička
rybička

22.4.22 11:59

Kejmll: Odvzdušňovat musíš vždycky s bleedblockem, který je na to určený a zaručí, že v systému bude správné množství kapaliny. Když jí tam bude víc, můžeš při roztahování pístků protrhnout membránu v páce.

Reagovat
Kejmll
Kejmll

22.4.22 11:40

Odvzdušňoval jsem ještě, i při smetenych deskách.., takže více oleje asi bude.. Kalíšek mám, našroubuji, roztáhnu.., děkuji..

Reagovat
Georrge
Georrge

22.4.22 11:38

Takove nerovnomerne sjizdeni lze pozorovat skoro u vsech kotoucu, ktere maji diry. Tady je to extrem protoze i velikost der je extremni.

Je to zpusobeno nerovnomernym pomerem mezi plochou desky a masou materialu na kotouci v miste dotyku. Tam, kde je vic zeleza na kotouci, se deska sjizdi rychleji, coz vede k vyboulenemu tvaru desky. A protoze mezi dirami je zeleza na kotouci malo (ale sirka desky je porad stejna), opotrebovava se to v techto mistech mnohem rychleji nez na obvodu.

Ono navrhnout derovany kotouc, aby po celem jeho obvodu bylo +/- stejne mnozstvi materialu neni jednoduche (a vyrobci se s tim asi neserou). Plny kotouc zase neni dobry kvuli zbytecne vysoke hmotnosti a spatnemu chlazeni.

Reagovat
scret
scret

22.4.22 11:13

Tak tohle je slusnej oddil, ten se toho neboji:))

Reagovat
benobiker
benobiker

22.4.22 11:12

Kejmll: Jestli tam máš víc oleje, to jest třebas v případě, když jsi v průběhu sjíždění starých desek doléval, tak už tě expanzka při roztahování pístků nepustí. Takže našroubovat na expanzku kalíšek, poté roztáhnout pístky. Přebytečnej olej nateče do kalíšku.

Reagovat
Kejmll
Kejmll

22.4.22 11:06

Využiji toho zde.. Chtěl jsem vyměnit, prakticky smetené desky, za nové.. Brzdy SLX 7100

  1. výměna samotných desek, vytáhnutí starých a nasunutí nových, vůbec..
  2. sundání kola z vidle, vytáhnutí starých a nasunutí nových, no nemožnost vrátit zpět kotouč, mezi desky.., logicky..

Pístky jsem se snažil zatlačit.., nešly. Mám upustit olej.., nebo jak na to prosím..? Ale jako, moc jsem tomu nedal, zkoušel jsem v rychlosti.., ale tohle se mi ještě nestalo.. díky.

Reagovat
roud
roud

22.4.22 10:49

DaD zas to ale nevydává pazvuky takhle sjeté ;)

Reagovat
DaD
DaD

22.4.22 10:45

Kaire: tvl, tak to mě fakt po.ser!! To auto nějak nebrzdí, asi s tím půjdu příští rok do servisu:D Lidé jsou fakt jelita, to je prostě neskutečné..

Reagovat
mirorek2
mirorek2

22.4.22 10:07

toš dobře to brzdí :-))))

Reagovat
Kaire
Kaire

22.4.22 09:45

DaD: hádej… :)

Reagovat
kycis
kycis

22.4.22 09:43

Me se nakonec takhle (tenkej veprostred a stale ok po krajich) sjel i SLX. No uz jsem proces mereni vylepsil a merim tloustku uprostred.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

22.4.22 09:41

rybička – tohle nemohlo vzniknout při brždění :) ale na fotku pěkný

Reagovat
KRoser
KRoser

22.4.22 09:04

To muselo vydávat zvuky při brždění :).

strtom: Souhlas, fyziku prostě neoblafneš, čím víc železa tím líp a zrovna na brzdách těch pár gramu za to nestojí.

Reagovat
Honza03
Honza03

22.4.22 08:53

rybička: to může dojet jako převodník ještě :D

Reagovat
DaD
DaD

22.4.22 08:42

Tvl, ty případy tady jsou hodně ostré! To se člověk nestačí divit. By mě zajímalo jak tito lidé udržují třeba auto. To musí být punk jak hovado:)

Reagovat
benobiker
benobiker

22.4.22 08:04

rybička: Co to kua??!! :-DDDD A já myslel, že jsem viděl už vše..:-D

Reagovat
rybička
rybička

22.4.22 07:40

Tohle je ještě cajk, na FB jsem teď narazil na tohle:

Reagovat
theedge
theedge

22.4.22 07:21

lidi jsou blázni …

Reagovat
benobiker
benobiker

22.4.22 07:06

Jak se sakra může takhle sjíždět kotouč? To byly desky vykrojený do tvaru „V“ :-)

novas752: Ty kráááávo, to jsem nikdy neviděl:-D Dobrá žiletka! :-D

Reagovat
goofy
goofy

21.4.22 21:01

Tomu říkám důkladně sjeté kotouče… Tak si říkám, že asi málo brzdím :-)

Reagovat
kOmE
kOmE

21.4.22 20:34

To se mi na smrt kotoucich nikdy nestalo.

Reagovat
novas752
novas752

21.4.22 20:26

Mám tu podobný kousek :-)

Reagovat
strtom
strtom

21.4.22 20:25

Jo taky jsem jednou propadl modě odlehčování a odřel jsem tyto kotouče úplně stejně. Až mě zamrazilo jak jsem si toho všimnul. Vozím už poctivé plechy, tady se na materiálu asi nemá šetřit.

Reagovat
roud
roud

21.4.22 20:23

Tohle mi nepřijde úplně normální vozil jsem tyhle kotouce před lety a takhle se mi rozhodně nesjizdeli :/

Reagovat

Další galerie z kategorie

Tojny 2
Lišák 5
miroslavsmsm 1
bikermx 4
orm 2
xanti 4