Stav ze začátku sezony 2022
Stav ze začátku sezony 2022
Stav ze začátku sezony 2022
Stav ze začátku sezony 2022
Stav ze začátku sezony 2022
Opozdilec z Alíka :D Stav ze začátku sezony 2022
Zadní ráfek je asymetrický, takže v něm bezdušový ventilek pořádně nedržel (byl vytočený ven), vyřešeno během 15 minut přesně tvarovanou podložkou s 3D tiskárny.
Stav ze začátku sezony 2022
Part swap se starým kolem.
Zkoušel jsem i oranžový Stamp 1, ale je to jiná oranžová, než na rámu., takže to nevypadá moc dobře.
Takto přivezen.
Po mnoha letech, během kterých jsem byl přesvědčen, že 27,5“ je ta jediná správná velikost kol, jsem kapituloval a koupil 29“… :D
K Zestymu jsem jinak přišel trochu náhodou, když jsem hledal na bazaru nějakou z komponent, kterou se Zesty osazoval z výroby a zalíbil se mi jenom takhle z fotek. Pročetl jsem pár recenzí a rozhodl se, že ho chci.
Úpravy
První majitel tam dal lepší brzdy (Deore) a jiný řidítka, já na kolo jsem přeházel lepší věci ze starýho kola (sedlovku Lapierre → Koryak; kliky FSA → Deore; a komplet pohon – SRAM GX → Shimano XT). Pláště byly kaput, tak jsem dal svou klasiku, Schwalbe Nobby Nic (do budoucna možná Hans Dampf dopředu). Kola jsem předělal na bezduše, zatím to byla asi nejsnazší přestavba vůbec. I na sucho držely tlak asi 3–4 dny, což se mi nikdy předtím nestalo. :D U řidítek půjdu zpět na nižší rise, musím jich pár vyzkoušet, ale těch 35 mm co tam dal minulý majitel je moc, do kopce se mi to pořád zvedá.
Hubnutí
Neměřil jsem to exaktně, ale většina mých starých komponent byla o něco lehčí, než to, co bylo na kole, takže se nasčítala nějaká úspora. Nobby Nicy byly taky lehčí než původní pláště (Michelin Wild), plus vyhozené duše, takže z původních 15,9 kg to slezlo na 15,3 kg, s čímž už jsem celkem spokojený (už je to blíž k 15, než k 16 :D).
Kritika
Mám na tomto kole najeto zatím cca 300 km a mám jen dvě výhrady:
- Vnitřní vedení drátů rámem – mlátí to do trubky a je to dost slyšet. edit: Dal jsem návlek na sedlovku+řazení, a výrazně se to zlepšilo. Až někdy rozdělám zadní brzdu a dám to i na hadici, tak to bude asi úplně v pohodě.
- A tohle už je jen drobnost, ale blbě se čistí kluzák tlumiče. :D
Celkově jsem s kolem mega spokojený. Zatím jezdím jen takovou klasiku kolem Brna, takže zatím neposoudím, jak moc velký handicap budou větší kola na někde techničtějších trailech (edit: po Pekláku a Rychlebkách… nevím, proč jsem se léta 29″ tak bránil), ale z toho co jsem zatím projel, tak asi to zase taková katastrofa, jak jsem si dlouho představoval, nebude, a kromě z kopce se na tom dobře jezdí i delší výlety (nejdál zatím 60 km), aniž bych lamentoval nad tím, že bych radši jel na něčem jiným. :)
(vloženo 29.4.22)
Značka | Lapierre |
Model | Zesty AM 3.0 FIT |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15,3 kg |
Rám | Al, zdvih 140 mm |
Vidlice | Rock Shox Sektor, Debon Air, zdvih 140 mm |
Tlumič | Lapierre AF2 Air Trunnion (metric; změřeno 200 × 62.5 mm) |
Hlavové složení | FSA Orbit Zero Stack + angle set 0.5° |
Kliky | Shimano Deore, 1x (M5100) |
Středové složení | FSA BB92 |
Řazení | Shimano XT 11s (M8000) |
Převodník | Deckas 34z, kulatý (AliExpress) |
Kazeta | Shimano SLX, 11-46z (M7000) |
Řetěz | Shimano HG601 |
Náboj přední | Shimano HB-MT400-B (15x110 mm) |
Náboj zadní | Shimano FH-MT400-B (12x148 mm) |
Brzda přední | Shimano Deore M6120, kotouč 203 mm SMRT63 (Deore), destičky OEM (čti nevím) |
Brzda zadní | Shimano Deore M6120, kotouč 180 mm SMRT80 (XT), destičky OEM (čti nevím) |
Brzdové páky | Shimano Deore M6120 |
Ráfek přední | Lapierre AM, 30 mm (ETRTO 622x30C, AL 6063-T6) - opsal jsem si tu vše, protože jsem sundal nálepky :D |
Ráfek zadní | Lapierre AM 27 mm asymetrický (ETRTO 622x27C, AL 6063-T6) |
Pedály | Crankbrothers Stamp 1 Large (černé) |
Řídítka | KLS ALM/EN 70 (šířka 780 mm, rise 35 mm), gripy Ergon GE1 Evo |
Představec | Lapierre 0° 35 mm (Al) |
Sedlovka | PRO Koryak DSP (150 mm) |
Sedlo | OEM Lapierre |
Pláště | Schwalbe Nobby Nic EVO (přední oranžový 2,35", zadní modrý 2,25"), páska Zeroflats, tmel Stan's Race Sealant |