XT/R

Přidat foto

9120 vs 8100

A kdyby něco, náhradní bude v rámu :)

Snažím se na kole řídit pravidlem, že když nějaký komponent zklame jednou, musí ho nahradit odolnější. Když jsem tudíž předloni zlomil brzdovou páku na XT, začal jsem hledat alternativu a nějak nenašel nic. Až po objednání XTR pák jsem narazil na Flo Motorsports 120, ale nějak mě jejich design nepřesvědčil.

XTR jsem objednal proto, že když jsem důkladně prohlížel obrázky, všiml jsem si že XTR používá kovaný kousek a ne ohnutý plech s podivnou drážkou. Co jsem ale netušil, že je o 2mm širší. Po chvíli s frézou a pilníkem se vejdou, ale říkám si jestli to není měkčí hliník a teď na něm není málo materiálu.. No budu testovat z lehka.

(vloženo 7.5.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
lubosalbi
lubosalbi

11.5.22 18:18

A ještě jednu poznámku k tomu mám :-)

Servo wave v 6100 a 7100 pákách má jinou dráhu v tom vodícím plastu, nejspíš to bude mít jiný průběh tlaku na pístek.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

11.5.22 18:14

Myslím použití celých 6100 pák, ne jen páček. Samotné 6100 páčky nejdou do 7100, 8100 pák vložit, protože jsou silnější. Navíc samostatné 6100 páčky nejdou stejně koupit.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

11.5.22 18:09

Řešením jsou Deore 6100 páky, protože ty mají páku ze silnějšího materiálu jako měly předchozí řady Shimano.

V levo SLX 7100 páka, v pravo Deore 6100.

Mám kombinaci 6100 pák a 7120 třmenů a funguje to parádně a cena byla loni good.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

11.5.22 18:07

Antik: já už to měl docela rozjetý že je začnu vyrábět, ale do minulé generace se dalo lehce přehodit servo wave, u nových to nejde tak jsem to celý zrušil :(

Reagovat
mr.antik
mr.antik

11.5.22 15:31

Blbý je že je páčka tak složitá, jinak by se už snad našel někdo, kdo by vycéencéčkoval nějaký alternativní.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

8.5.22 15:00

Alojs: Tohle už by mi smysl dávalo, kdyby to někdo udělal se zachováním ergonomie a nevypadalo by to jak hračka jak ty flo :)

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

8.5.22 14:56

Krabica: ne, předchozí řady jsou širší, mám tu starých pák plnou krabici.

Theedge: nejsou stejný, 8000,jak píšu, jsou širší a nevejdou se. Zároveň neměly to debilní zůžení a vydržely mnohem víc.

Reagovat
theedge
theedge

8.5.22 14:23

ktabica: jo jsou stejný, ale zase je ulomíš … Ty FLO jsou bytelný.

https://flomotorsports.com/…rake-lever-1

Ty oranžový jsou velmi dobře k Fox vidli.

Reagovat
krabica
krabica

8.5.22 09:15

theedge
theedge

7.5.22 19:59

Kámoš nakonec koupil ty FLO

Reagovat
Alojs01
Alojs01

7.5.22 19:54

Mr.Duck: to, cos posilal neni ono. Zalamovaci packy myslim tyto: https://www.google.com/search?…

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 19:54

No měním, ale po velkých rozmetadlech. Já to nijak neobhajuju, říkám a sám řeším že je to slabý, ale zas bych z toho nedělal takovou tragédii, když jsem dělal v shopu, tak prišli možná 3 zákazníci za rok že potřebují páku, a to tu těch brzd není málo. Malej shop, ale pořád to bylo malý procento.

Reagovat
theedge
theedge

7.5.22 19:23

Duck: to není jen z velkých kotmelců. Stačí v prudkým sypkým nedobrzdit a opřít se řidítkem s brzdou třeba o strom …

Ta páka se ulomí tak brzo že abys to eliminoval, tak bys musel objímky brzd vozit natolik povolený že pak jen furt rovnáš brzdy.

Na XC a výlety to určitě vydrží navěky, ale v těžkým technickým terénu neznám nikoho kdo by nedělal chyby.

Sám to taky měníš.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

7.5.22 19:03

Mr.Duck: dela to spousta firem, ale princip je podobny. Navic to opravdu funguje.

Pravda, neni to zadny ultralight, ale na ta enduro kola by to nemuselo vadit.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 18:33

Alojs: myslíš jako ty flo motorsports? Mě přijdou nějak hnusný, a nevím jestli to je nejlepší řešení, přijde mi že tam taky moc materiálu není kde je to štelování.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 18:22

Theedge : zas bych nepřeháněl, když to na tu páku nezahodíš tak to nepraskne. Ano, je to podle mě moc slabý, ale není potřeba to dramatizovat, kámoš by možná měl míň padat :)

Reagovat
goofy
goofy

7.5.22 13:50

Ono zalamovací páčky jsou dobrý nápad, ale je pak dobré, aby byly dostupné náhradní… :-D

Reagovat
Alojs01
Alojs01

7.5.22 13:41

Pritom na motorky se uz mnoho let delaji zalamovaci packy, se divim, ze to jeste neproniklo do kol.

Reagovat
theedge
theedge

7.5.22 11:09

novas: tak nevím… spíš by měly být správně utažené objímky brzdy na a protočit se než pořád lámat nesehnatelnou páku.

A ty XT páky fakt rupnou při škaredým pohledu. Je to uplnej papír a ještě je ta slitina taková křehká. Při bočním tlaku to velmi rychle praskne.

Reagovat
david25
david25

7.5.22 11:08

Novas752: Coz by davalo smysl, kdyby jelo Shimano aspon trosku politiku ND :)

Reagovat
novas752
novas752

7.5.22 11:00

To je spíš kvůli tomu aby se zlomil ten díl a nepoškodilo se něco dalšího v páce. Je tam i vroubek, takže tam přímo maj určené kde to má rupnout. Něco jako patka přehazky.

Reagovat
goofy
goofy

7.5.22 10:57

Jsem nevěděl, že má Warden takovou fičuru v rámu… ;-)

Jinak to zúžení tam vymyslel nějaký inženýr, no… Možná, že uspořil gram až dva…

Reagovat
novas752
novas752

7.5.22 10:56

Přímo z ČR nesehnatelné, Německo snad možná.

Reagovat
novas752
novas752

7.5.22 10:55

Já jsem je sháněl na m8100 na aliexpresu. Originál asi za 300. Levá nebo pravá je jedno, liší se jen pružinkku která zůstane z té původní.

Reagovat
theedge
theedge

7.5.22 10:36

Duck: jenomze ty jsi v Kanade. Tady se se shani fakt blbe.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 09:58

Nevim, ja to hledam v Shimano b2b katalogu. Part # na ten 9120 „member unit“ je Y1XK98010, 8100 je Y2RR98020/Y2RR98010 levy/pravy, ale tady za louzi jsou ted backordered asi do cervna.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

7.5.22 09:53

Mohu poprosit odkaz? Ještě pístky jako spare part a bude to použitelné :-)

Já to nikde nesehnal

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 09:23

mirorek: Jo od Shimana, na XT jsou i dost levny. XTR stoji 2× tolik, tak snad to je reseni :)

jiri: Docela mne to prekvapilo, kdyz jsem koukal na svuj hospodskej dojizdec co ma snad M785 nebo neco kolem te doby s odlitkem, a pri tom Saint M820 ma taky plech. Jen bez toho dementniho zuzeni co ma nove SLX/XT.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

7.5.22 09:20

Náhradní páčka do páky se dá někde objednat?

Reagovat
jIrI___
jIrI___

7.5.22 09:18

Kde jsou ty časy, kdy i XT mívalo páku odlitek a ne ohnutý plech…

Reagovat
theedge
theedge

7.5.22 08:59

XT páky jsou katastrofa. kámoš ji ulomil už 3×.

Reagovat
Concorde
Concorde

7.5.22 08:50

Ty XT8100 se lámou fakt hodně, XTR už podstatně méně

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 08:47

Kratter: Podívej se na tu xt páku. Vozím objímky hodně volné a za 10 let se mi při pádu páka kolikrát ohnula, mnohokrát protočila na hrazdě ale nikdy ne zlomila. Pak přišla M8100 která je o mnoho slabší a měkčí než předchozí řady.

Děláš z toho zbytečně kovbojku, jasně že ta xtr nebude nezničitelná, nevím proč tady na fóru každý všechno vidí černobíle. Ta xtr jen bude jednoznačně odolnější v místě kde XT selhává. Jestli bude slabé místo kde jsem brousil ukáže čas, ale nemyslím že to bude problém.

Reagovat
Kratter
Kratter

7.5.22 08:43

A proč si myslíš, že XTR páka vydrží pád ze skály? Přijde mi to jako když by sis po nárazu do zdi se škodovkou koupil volvo a myslel si, že volvu naráz do zdi nic neudělá

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

7.5.22 07:40

No jako blbec.. Jel jsem sám na Sourkraut a hlavní slab byl dost pokrytej jehličím tak jsem vyměkl, zkusil to obejít a spadlo mi kolo že skály a já na něj..

Vlastně to bylo podruhé, což je neakceptovatelné. Teď jsem si vzpomněl, že jednu jsem zlomil už před tím, taky na sourkraut, když jsem v pro mě nejtěžší části spadl a opět kolo spadlo docela daleko a odnesla to páka. Nechápu, proč je tam ten ztenčený kousek. Padal jsem dřív asi víc, a nepamatuji si že bych před tím někdy zlomil páku. Tady na fóru o tom psali taky dost.

Reagovat
zirecek
zirecek

7.5.22 07:30

Jak si zlomil tu páku XT?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Tojny 2
Lišák 5
miroslavsmsm 1
bikermx 4
orm 2
xanti 4