9120 vs 8100
A kdyby něco, náhradní bude v rámu :)
Snažím se na kole řídit pravidlem, že když nějaký komponent zklame jednou, musí ho nahradit odolnější. Když jsem tudíž předloni zlomil brzdovou páku na XT, začal jsem hledat alternativu a nějak nenašel nic. Až po objednání XTR pák jsem narazil na Flo Motorsports 120, ale nějak mě jejich design nepřesvědčil.
XTR jsem objednal proto, že když jsem důkladně prohlížel obrázky, všiml jsem si že XTR používá kovaný kousek a ne ohnutý plech s podivnou drážkou. Co jsem ale netušil, že je o 2mm širší. Po chvíli s frézou a pilníkem se vejdou, ale říkám si jestli to není měkčí hliník a teď na něm není málo materiálu.. No budu testovat z lehka.
(vloženo 7.5.22)
A ještě jednu poznámku k tomu mám :-)
Servo wave v 6100 a 7100 pákách má jinou dráhu v tom vodícím plastu, nejspíš to bude mít jiný průběh tlaku na pístek.
Myslím použití celých 6100 pák, ne jen páček. Samotné 6100 páčky nejdou do 7100, 8100 pák vložit, protože jsou silnější. Navíc samostatné 6100 páčky nejdou stejně koupit.
Řešením jsou Deore 6100 páky, protože ty mají páku ze silnějšího materiálu jako měly předchozí řady Shimano.
V levo SLX 7100 páka, v pravo Deore 6100.
Mám kombinaci 6100 pák a 7120 třmenů a funguje to parádně a cena byla loni good.
Antik: já už to měl docela rozjetý že je začnu vyrábět, ale do minulé generace se dalo lehce přehodit servo wave, u nových to nejde tak jsem to celý zrušil :(
Blbý je že je páčka tak složitá, jinak by se už snad našel někdo, kdo by vycéencéčkoval nějaký alternativní.
Alojs: Tohle už by mi smysl dávalo, kdyby to někdo udělal se zachováním ergonomie a nevypadalo by to jak hračka jak ty flo :)
Krabica: ne, předchozí řady jsou širší, mám tu starých pák plnou krabici.
Theedge: nejsou stejný, 8000,jak píšu, jsou širší a nevejdou se. Zároveň neměly to debilní zůžení a vydržely mnohem víc.
ktabica: jo jsou stejný, ale zase je ulomíš … Ty FLO jsou bytelný.
https://flomotorsports.com/…rake-lever-1
Ty oranžový jsou velmi dobře k Fox vidli.
A 8000 páky by nepasovaly?
Mr.Duck: to, cos posilal neni ono. Zalamovaci packy myslim tyto: https://www.google.com/search?…
No měním, ale po velkých rozmetadlech. Já to nijak neobhajuju, říkám a sám řeším že je to slabý, ale zas bych z toho nedělal takovou tragédii, když jsem dělal v shopu, tak prišli možná 3 zákazníci za rok že potřebují páku, a to tu těch brzd není málo. Malej shop, ale pořád to bylo malý procento.
Duck: to není jen z velkých kotmelců. Stačí v prudkým sypkým nedobrzdit a opřít se řidítkem s brzdou třeba o strom …
Ta páka se ulomí tak brzo že abys to eliminoval, tak bys musel objímky brzd vozit natolik povolený že pak jen furt rovnáš brzdy.
Na XC a výlety to určitě vydrží navěky, ale v těžkým technickým terénu neznám nikoho kdo by nedělal chyby.
Sám to taky měníš.
Mr.Duck: dela to spousta firem, ale princip je podobny. Navic to opravdu funguje.
Pravda, neni to zadny ultralight, ale na ta enduro kola by to nemuselo vadit.
Alojs: myslíš jako ty flo motorsports? Mě přijdou nějak hnusný, a nevím jestli to je nejlepší řešení, přijde mi že tam taky moc materiálu není kde je to štelování.
Theedge : zas bych nepřeháněl, když to na tu páku nezahodíš tak to nepraskne. Ano, je to podle mě moc slabý, ale není potřeba to dramatizovat, kámoš by možná měl míň padat :)
Ono zalamovací páčky jsou dobrý nápad, ale je pak dobré, aby byly dostupné náhradní… :-D
Pritom na motorky se uz mnoho let delaji zalamovaci packy, se divim, ze to jeste neproniklo do kol.
novas: tak nevím… spíš by měly být správně utažené objímky brzdy na a protočit se než pořád lámat nesehnatelnou páku.
A ty XT páky fakt rupnou při škaredým pohledu. Je to uplnej papír a ještě je ta slitina taková křehká. Při bočním tlaku to velmi rychle praskne.
Novas752: Coz by davalo smysl, kdyby jelo Shimano aspon trosku politiku ND :)
To je spíš kvůli tomu aby se zlomil ten díl a nepoškodilo se něco dalšího v páce. Je tam i vroubek, takže tam přímo maj určené kde to má rupnout. Něco jako patka přehazky.
Jsem nevěděl, že má Warden takovou fičuru v rámu… ;-)
Jinak to zúžení tam vymyslel nějaký inženýr, no… Možná, že uspořil gram až dva…
Já jsem je sháněl na m8100 na aliexpresu. Originál asi za 300. Levá nebo pravá je jedno, liší se jen pružinkku která zůstane z té původní.
Nevim, ja to hledam v Shimano b2b katalogu. Part # na ten 9120 „member unit“ je Y1XK98010, 8100 je Y2RR98020/Y2RR98010 levy/pravy, ale tady za louzi jsou ted backordered asi do cervna.
Mohu poprosit odkaz? Ještě pístky jako spare part a bude to použitelné :-)
Já to nikde nesehnal
mirorek: Jo od Shimana, na XT jsou i dost levny. XTR stoji 2× tolik, tak snad to je reseni :)
jiri: Docela mne to prekvapilo, kdyz jsem koukal na svuj hospodskej dojizdec co ma snad M785 nebo neco kolem te doby s odlitkem, a pri tom Saint M820 ma taky plech. Jen bez toho dementniho zuzeni co ma nove SLX/XT.
Kratter: Podívej se na tu xt páku. Vozím objímky hodně volné a za 10 let se mi při pádu páka kolikrát ohnula, mnohokrát protočila na hrazdě ale nikdy ne zlomila. Pak přišla M8100 která je o mnoho slabší a měkčí než předchozí řady.
Děláš z toho zbytečně kovbojku, jasně že ta xtr nebude nezničitelná, nevím proč tady na fóru každý všechno vidí černobíle. Ta xtr jen bude jednoznačně odolnější v místě kde XT selhává. Jestli bude slabé místo kde jsem brousil ukáže čas, ale nemyslím že to bude problém.
A proč si myslíš, že XTR páka vydrží pád ze skály? Přijde mi to jako když by sis po nárazu do zdi se škodovkou koupil volvo a myslel si, že volvu naráz do zdi nic neudělá
No jako blbec.. Jel jsem sám na Sourkraut a hlavní slab byl dost pokrytej jehličím tak jsem vyměkl, zkusil to obejít a spadlo mi kolo že skály a já na něj..
Vlastně to bylo podruhé, což je neakceptovatelné. Teď jsem si vzpomněl, že jednu jsem zlomil už před tím, taky na sourkraut, když jsem v pro mě nejtěžší části spadl a opět kolo spadlo docela daleko a odnesla to páka. Nechápu, proč je tam ten ztenčený kousek. Padal jsem dřív asi víc, a nepamatuji si že bych před tím někdy zlomil páku. Tady na fóru o tom psali taky dost.