Po docela rozsáhlé přestavbě kola jsem se rozhodl udělat nový profil. Stejně jako u Anthemu – nejen kvůli prezentaci, ale hlavně proto, že si to Revolt zaslouží. Tohle je tedy něco jako „Final set-up 2022“.
Nejzásadnější výměnou byla náhrada stávajícího pohonu Shimano GRX 2×11 za Sram Force eTap AXS 1×12. Po výborné zkušenosti s bajkovou sadou mě lákalo vyzkoušet tento pohon i gravelu a dát pryč přesmykač. Převody jsem zvolil s ohledem na to, co na kole chci a budu jezdit. Časem možná větší aero plný převodník a určitě plánuji zkusit Tufo Thundero 44 mm.
Dále nahozena karbonová řídítka Easton EC70 AX v šíři 440 mm, karbonová sedlovka Giant D-Fuse SLR, sedlo Giant Contact SLR s karbonovými ližinami a omotávka Ciclovation.
S aktuálním set-upem kola fakt maximálně spokojený, vše funguje jak má. Brzdy brzdí spolu s Galfer kotouči skvěle, kola se točí, pomalu si zvykám na pohon 1×12 a tím pádem větší odstupňování, nicméně elektrika je pecka stejně jako zjednodušení řazení (pravou nahoru, levou dolů)!. Původní hliníkové Garbaruk kladky jsem dal nakonec po dlouhém laborování pryč, neboť se mi zdály dost hlučné a zatím provizorně nahodil bajkové Sram.
Váha taky potěšila, oproti původní verzi o půl kila méně, cíl dostat se pod osm a půl tak těsně splněn.
(vloženo 16.5.22)
Značka | Giant |
Model | Revolt Advanced |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | ML |
Hmotnost | 8,48 kg |
Rám | Advanced Composite, košíky Tacx Ciro |
Vidlice | Advanced Composite, karbonový sloupek OverDrive, 12mm pevná osa |
Hlavové složení | FSA ložiskové, Extralite víčko/šroub |
Kliky | Sram Force Carbon DUB 172,5 mm |
Středové složení | Sram DUB Pressfit |
Přesmykač | - |
Měnič | Sram Force eTap AXS, Garbaruk ramínko, kladky Sram |
Řazení | Sram Force eTap AXS 1x12 |
Převodník | Sram Force 40t |
Kazeta | Garbaruk 12sp. 10-52t, xD |
Řetěz | Sram Rival D1 12s |
Náboj přední | Giant Alloy, zapouzdřená ložiska, 24 děr |
Náboj zadní | Giant Alloy, zapouzdřená ložiska, 24 děr, západkový systém (3-pawl 30T) |
Brzda přední | Sram Force eTap AXS disc, kotouč Galfer Road 160 mm, redukce A2Z CL/6 děr |
Brzda zadní | Sram Force eTap AXS disc, kotouč Galfer Road 160 mm, redukce A2Z CL/6 děr |
Brzdové páky | Sram Force eTap AXS |
Ráfek přední | karbonový Giant CXR 2, výška 35 mm, vnější šířka 31 mm, vnitřní šířka 25 mm |
Ráfek zadní | karbonový Giant CXR 2, výška 35 mm, vnější šířka 31 mm, vnitřní šířka 25 mm |
Dráty | Sapim Sprint, niple Sapim Alu, 24/24 děr |
Pedály | LOOK X-Track Carbon Race |
Řídítka | Easton EC70 AX Carbon 440 mm, omotávka Ciclovation Premium Leather Touch Diamond |
Představec | SASO Ultralight Alu 100 mm |
Sedlovka | Giant Contact SLR D-Fuse Carbon |
Sedlo | Giant Contact SLR Forward Carbon |
Pláště | Vittoria Terreno Dry 700x38c TNT, tmel NoTubes |
jenda78: Omotávka je super, nicméně ji budu sundávat a podmotávat nebo dávat gelové vložky, moc to drncá…
Má ji i pan vedoucí, tak asi bude dobrá :)
Kolo krásný. Můžu se zeptat na omotávku? Jak si spokojený? Potřebuji novou a tahle vypadá fajn. Díky
Proč ta rošáda se šaltrem, když jsi tam mohl rovnou prdnou bajkový? :)
Jinak kolo pěkné, to jako zase jo :) Ať slouží.
Díky všem za vesměs pozitivní odezvu! :)))
Co se týče dotazů, tak:
Deadlift: Je to dělané primárně do lesa a kdo zná Hostýnky, tak ví, že dokážou být místy dost spravedlivé. Silnička mě poslední skoro rok vůbec neláká, provoz je čím dál větší a neohleduplných řidičů, zdá se mi, přibývá.
Velká paráda, příběh boží a AXS je návykové, což? Jen mi to Force přijde už skoro po roce pořád dost hlučné, možná si to ošetřil téma jinýma kladkama a ramínkem? ;-)
Krása. Kde s tím kolem jezdíš? Primárně mimo asfalt? Užiješ tak lehký převod?
krasa
Máš to boží, ta barva je úžasná a skinwally k tomu sedí, jak zádel na hrnci. Za 5*
Revolt je super a hlavně tato barva. Původně jsem ji vůbec nechtěl, ale na slunci je prostě nádherná. Setup 1×12 s tímto odstupňováním nedávám vůbec, ale to je každého věc. Za 5*
Jen technická, proč jsi tam dal Force s nějakým divným vodítkem a ne spíš něco z řady Eagle (XX1, XO1)? Jak to chodí s tou velkou kazetou?
krasny! designove cisty, super… libi se mi to.. a spony Commencal na hadicich jsou hezkej detail :-)
Máš to moc hezký, Revolt jsem dlouho chtěl. Převody jsou samozřejmě každýho věc, ale větší převodník ti moc nepomůže, protože pak bude problém 10–12–14. Záleží samozřejmě kde kdo jezdí.
Béžové bočnice tomu vzhledově dávají slušně na prdel, s černými by to bylo za plný počet :)
Moc hezké kolo. Kdybych znovu objednával gravela, tak beru taky 1× etap.
Ty hadice ti takhle cvaknute vydrží i po jízdě? Neposouvá se to?