Giant Revolt Advanced 1x12 Force eTap AXS

Přidat foto

Po docela rozsáhlé přestavbě kola jsem se rozhodl udělat nový profil. Stejně jako u Anthemu – nejen kvůli prezentaci, ale hlavně proto, že si to Revolt zaslouží. Tohle je tedy něco jako „Final set-up 2022“.

Nejzásadnější výměnou byla náhrada stávajícího pohonu Shimano GRX 2×11 za Sram Force eTap AXS 1×12. Po výborné zkušenosti s bajkovou sadou mě lákalo vyzkoušet tento pohon i gravelu a dát pryč přesmykač. Převody jsem zvolil s ohledem na to, co na kole chci a budu jezdit. Časem možná větší aero plný převodník a určitě plánuji zkusit Tufo Thundero 44 mm.

Dále nahozena karbonová řídítka Easton EC70 AX v šíři 440 mm, karbonová sedlovka Giant D-Fuse SLR, sedlo Giant Contact SLR s karbonovými ližinami a omotávka Ciclovation.

S aktuálním set-upem kola fakt maximálně spokojený, vše funguje jak má. Brzdy brzdí spolu s Galfer kotouči skvěle, kola se točí, pomalu si zvykám na pohon 1×12 a tím pádem větší odstupňování, nicméně elektrika je pecka stejně jako zjednodušení řazení (pravou nahoru, levou dolů)!. Původní hliníkové Garbaruk kladky jsem dal nakonec po dlouhém laborování pryč, neboť se mi zdály dost hlučné a zatím provizorně nahodil bajkové Sram.

Váha taky potěšila, oproti původní verzi o půl kila méně, cíl dostat se pod osm a půl tak těsně splněn.

(vloženo 16.5.22)

Mr_Mertic Mr_Mertic
Ohodnoť bajk: (4.9  / 56 hlasujících)
Značka Giant
Model Revolt Advanced
Modelový rok 2021
Velikost ML
Hmotnost 8,48 kg
Rám Advanced Composite, košíky Tacx Ciro
Vidlice Advanced Composite, karbonový sloupek OverDrive, 12mm pevná osa
Hlavové složení FSA ložiskové, Extralite víčko/šroub
Kliky Sram Force Carbon DUB 172,5 mm
Středové složení Sram DUB Pressfit
Přesmykač -
Měnič Sram Force eTap AXS, Garbaruk ramínko, kladky Sram
Řazení Sram Force eTap AXS 1x12
Převodník Sram Force 40t
Kazeta Garbaruk 12sp. 10-52t, xD
Řetěz Sram Rival D1 12s
Náboj přední Giant Alloy, zapouzdřená ložiska, 24 děr
Náboj zadní Giant Alloy, zapouzdřená ložiska, 24 děr, západkový systém (3-pawl 30T)
Brzda přední Sram Force eTap AXS disc, kotouč Galfer Road 160 mm, redukce A2Z CL/6 děr
Brzda zadní Sram Force eTap AXS disc, kotouč Galfer Road 160 mm, redukce A2Z CL/6 děr
Brzdové páky Sram Force eTap AXS
Ráfek přední karbonový Giant CXR 2, výška 35 mm, vnější šířka 31 mm, vnitřní šířka 25 mm
Ráfek zadní karbonový Giant CXR 2, výška 35 mm, vnější šířka 31 mm, vnitřní šířka 25 mm
Dráty Sapim Sprint, niple Sapim Alu, 24/24 děr
Pedály LOOK X-Track Carbon Race
Řídítka Easton EC70 AX Carbon 440 mm, omotávka Ciclovation Premium Leather Touch Diamond
Představec SASO Ultralight Alu 100 mm
Sedlovka Giant Contact SLR D-Fuse Carbon
Sedlo Giant Contact SLR Forward Carbon
Pláště Vittoria Terreno Dry 700x38c TNT, tmel NoTubes

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Mr_Mertic
Mr_Mertic

16.6.22 08:37

jenda78: Omotávka je super, nicméně ji budu sundávat a podmotávat nebo dávat gelové vložky, moc to drncá…

Reagovat
grafik
grafik

27.5.22 10:26

Parádní bike, Gianty se mi moc líbí!

Reagovat
jkcz
jkcz

19.5.22 12:23

Má ji i pan vedoucí, tak asi bude dobrá :)

https://www.bike-forum.cz/…ced-pro-2022

Reagovat
jenda78
jenda78

18.5.22 11:12

Kolo krásný. Můžu se zeptat na omotávku? Jak si spokojený? Potřebuji novou a tahle vypadá fajn. Díky

Reagovat
Kubánec
Kubánec

18.5.22 08:10

…už to čtu :)))

Reagovat
Kubánec
Kubánec

18.5.22 08:10

Proč ta rošáda se šaltrem, když jsi tam mohl rovnou prdnou bajkový? :)

Jinak kolo pěkné, to jako zase jo :) Ať slouží.

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

17.5.22 17:16

Díky všem za vesměs pozitivní odezvu! :)))

Co se týče dotazů, tak:

  • jeniiiik: Jasně, původní Garbaruk 12/16t kladky s tím vypadaly podstatně lépe, nicméně už mám na první místě funkčnost a né gramy nebo design, takže musely jít pryč.
  • Miťo: Díky! Jsem tedy spíše čekal, že si někdo dříve všimne té mouchy, co sedí na řídítkách na 4. fotce.
  • Jirko, co se týče převodů jsem dlouze laboroval. Původně tam měl být Garbaruk s rozsahem 10–48t kvůli odstupňování, ale pak jsem dal na radu zkušeného mechanika Rudy, který to takhle jezdí a jsem rád, že tam ta 52 je. Včera jsem na tom jel nějaké stojky v Hostýnkách a byl jsem za to rád. Na Holý Vrch bych už s mou mizernou výkonností a převody 1:1 nevyjel.
  • Lister: Ano, drží, vše funguje jak má. Lepší jak páska, kterou jsem tam měl původně.
  • Scortis: Hazku jsem koupil na bazaru novou asi za 4k a lákalo mě vyzkoušet ramínko, když Garbaruk prodáváme. Navíc mi ho poslal Mickey (podotýkám zadarmo!) na pokusy, protože on to nebyl schopný vyladit. Tímto bych mu tak chtěl ještě jednou veřejně poděkovat – děkuji! S bajkovou přehazkou to chodí na posledních dvou nejměkčích pastorcích lépe, nicméně X01 ani XX1 se nedají koupit za čtyřku a „jednoduchá cesta je pro zbabělce“.
  • DaD: Davide, díky, zrovna jsem si vzpomněl na tvého „Deep Purpla“.

Deadlift: Je to dělané primárně do lesa a kdo zná Hostýnky, tak ví, že dokážou být místy dost spravedlivé. Silnička mě poslední skoro rok vůbec neláká, provoz je čím dál větší a neohleduplných řidičů, zdá se mi, přibývá.

  • Mirorek2: Netuším, já budu pak dávat asi klasickou X01, se kterou mám zatím nejlepší zkušenost co se týče výdrže a poměru cena/výkon.
  • Aduldinho: Díky! Já mám elektriku na všech svých kolech. Na TCR mám Di2 skoro pět let, na bajku X01 AXS od loňska a Revolt byl poslední kolo, kde elektrika chyběla. Když tedy nepočítám tlusťocha, kterého mám postaveného ze zbytků. A víš sám, jak se to říká: Life is too short to drive shit bikes!
Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

17.5.22 16:08

Velká paráda, příběh boží a AXS je návykové, což? Jen mi to Force přijde už skoro po roce pořád dost hlučné, možná si to ošetřil téma jinýma kladkama a ramínkem? ;-)

Reagovat
grafik
grafik

17.5.22 14:13

@Lister: sponky hadic vozím cca rok, ani se nehnou.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

17.5.22 13:28

Dá se ten řetěz použít na obyč Eagle?

Reagovat
Deadlift
Deadlift

17.5.22 13:26

Krása. Kde s tím kolem jezdíš? Primárně mimo asfalt? Užiješ tak lehký převod?

Reagovat
Alojs01
Alojs01

17.5.22 12:34

Moc pekny :-)

Reagovat
Velomiwookie
Velomiwookie

17.5.22 12:30

krasa

Reagovat
TJK
TJK

17.5.22 11:23

jo.. presne tyhle Jagwire ale ja je dostal v baleni Commencal :-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

17.5.22 10:10

Máš to boží, ta barva je úžasná a skinwally k tomu sedí, jak zádel na hrnci. Za 5*

Reagovat
scortis
scortis

17.5.22 10:02

Teda vodítkem, myslel jsem ramínkem

Reagovat
DaD
DaD

17.5.22 10:02

Revolt je super a hlavně tato barva. Původně jsem ji vůbec nechtěl, ale na slunci je prostě nádherná. Setup 1×12 s tímto odstupňováním nedávám vůbec, ale to je každého věc. Za 5*

Reagovat
scortis
scortis

17.5.22 10:02

Jen technická, proč jsi tam dal Force s nějakým divným vodítkem a ne spíš něco z řady Eagle (XX1, XO1)? Jak to chodí s tou velkou kazetou?

Reagovat
TK75
TK75

17.5.22 09:16

Máš to opravdu moc pěkný…možná i nej z Revoltů co jsem tu zatím viděl

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

17.5.22 08:59

TJK: Commencal myslíš Jagwire Hook? ;)

Reagovat
TJK
TJK

17.5.22 08:31

krasny! designove cisty, super… libi se mi to.. a spony Commencal na hadicich jsou hezkej detail :-)

Reagovat
JachymP
JachymP

17.5.22 08:24

Máš to moc hezký, Revolt jsem dlouho chtěl. Převody jsou samozřejmě každýho věc, ale větší převodník ti moc nepomůže, protože pak bude problém 10–12–14. Záleží samozřejmě kde kdo jezdí.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

17.5.22 08:15

Béžové bočnice tomu vzhledově dávají slušně na prdel, s černými by to bylo za plný počet :)

Reagovat
Lister
Lister

17.5.22 07:31

Moc hezké kolo. Kdybych znovu objednával gravela, tak beru taky 1× etap.

Ty hadice ti takhle cvaknute vydrží i po jízdě? Neposouvá se to?

Reagovat
jkcz
jkcz

17.5.22 07:24

Máš to zase vymazlené. 40/52 do lehka tiše závidím :)

Reagovat
miťo
miťo

17.5.22 06:01

Moc pěkný kolo. Spojka řetězu na hadičce je zajímavý detail.

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

16.5.22 21:44

To nové vodítko s původní kladkou vypadá pěkně divně. Ale jinak dobrý.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 4
Greyhound 18
Kejmil 7
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5