celá sada
s baterií 468g
s objímkou 79g
XT 8100 SGS 284
XTR 9100 s lankem 131g
bowden 58g
komplet = 548
už je tam
detail
už je na kole
Ahoj,
dlouho jsem zvažoval, zda si nevyzkoušet tu elektriku. Ne že bych nebyl s Shimanem spokojený, naopak, všechny kola mám na Shimanu, ale ta elektrika mě prostě lákala vyzkoušet. No a když němec nabízel celou sadu GX za 10,3 tkč, tak jsem se odhodlal.
Vím, četl jsem občasné negativní recenze na GX AXS, ale taky ty pozitivní a řekl si , že jí dám šanci. A hlavně za X01 bych musel přitlačit o cca 6tis. navíc a to se mi moc nechtělo…
Na jaké kolo s ním jsem měl jasno. Bude to HT, jednak proto, že tam není čisté Shimano a druhak i proto, že až sjedu Garbaruka (který drží zatím dost), tak tam vyzkouším kazetu x01 nebo xx1.
Udělal jsem i porovnání váhy a rozdíl, oproti mé původní komplet mechanice (XT šaltr, XTR řazení s lankem, bowden), je 75g v neprospěch AXS. Pro mne tedy zcela zanedbatelný rozdíl.
Samotná instalace je hračka a zvládne to každý. Řadí to pěkně, hladce a čistě. Na lehčí převody to opravdu tolik „nechroupe“ jako u mechaniky, ostatně, to jsem i na videích od jiných recenzentů zaznamenal a musím jim dát za pravdu. Co je ovšem zcela jiné je páčka. Já si ještě zvykám na tu pozici a stále testuji. Třeba i v budoucnu přijde rocker paddle, uvidíme, chce to víc km v sedle…
Každopádně je to fajn věcička a uvidím, jak s ní budu spokojený a zda v budoucnu nepůjde i vyšší sada na mého fulla :-).
(vloženo 3.6.22)
Tak takový přítelkyně bych se držel :-). A určitě měla pravdu. Taky si myslím, ze by to byla blbost se toho zbavovat, zvláště teď. Je fakt, ze živit 3 kola je dost, pro mě by to byl už moznà problem i časové. Tak uvidíš do budoucna. Každopádně sis to pekne vytunil, tak za mě by to byla škoda to teď pustit. Měj se.
Cyklofanatic: No nebýt mé skvělé přítelkyně, tak by asi šlo z domu. Ale přítulka měla pravdu, když mi povídala, proč to chceš prodat? já ji odpověděů: no víš mám teď tři kola a asi tohle teď tolik nevyužiju. Ona na to: Ale jezdíš na něm rád ne? A kdyby sis za půl roku řekl, že chceš zase HT, tak takové tě bude teď stát mnohem víc ne? Já: no to jo no, máš pravdu :-D
Tak nějak to bylo a jsem rád, že jsem si ho nechal.
Díky, tu hazku pořeším nějak.
To je fakt smůla, snad to dáš bez větších nákladů nějak dohromady. Spíš mě překvapilo, že nakonec si HT ponecháš? Já ho zahlíd pred časem tady na bazaru , kdyby to bylo eMko tak bych ho určitě tebe koupil
To je fakt smůla, snad to dáš bez větších nákladů nějak dohromady. Spíš mě překvapilo, že nakonec si HT ponecháš? Já ho zahlíd pred časem tady na bazaru , kdyby to bylo eMko tak bych ho určitě tebe koupil
S tím klackem je to samozřejmě smůla, ale myslím, že by jsi počítal úplně stejné škody na mechanice, jen by to možná bylo krapet méně finančně bolestivější. Tak ať klapne, co nejméně nákladná varianta nápravy! ;-)
DaD: díky, snad nebude KO a jen se vymění ramínko a kladky a vsele poběží dál, uvidím tento týden…
Janouch: nic jsem o tom neslyšel ani nečetl, tak by to vadit asi nemělo.
TJK: Moc pěkný a chválím výběr. Je to super stroj a ta zadní stavba opravdu funguje. Tak xx1 je pecka i s lankem. Ono ta elektrika není nutná, je to prostě taková přájemná věc, ale člověk to nepotřebuje. Jinak koukám, že máš kovee elite 23 a o těch právě na HT uvažuji taky.
předpokládám že u tohoto systému není nutné nechat přehazovačku v dolní poloze (poloha řetězu na nejmenším pastorku) při delší nečinosti přehazovačky. U mechanického systému dochází k poškození pružiny pokud je dlouhodobě napnuta.
paradni kousek… dodelavam manzelcin silverback ale ta si musi na to obcasny vyjeti vystacit s mechanikou :)
Podle komentů další z věcí, bez který se nedá jezdit a kolo lze rovnou hodit do koše :D
Mimochodem super smůla teda :(
Předevčírem jsem ho montoval kamarádovi. Jak jsem byl vždy proti, tak se mi to docela zalíbilo. Možná nad tím začnu uvažovat.
@Kubánec: Vetsina internetu porad jede po kabelech at metalitickych nebo optickych. Proc? Protoze je to lepsi (rychlejsi, stabilnejsi, …) ;-).
To stejné se mi stalo kdysi v jednom závodě. Klacek do výpletu a urvaná hazka.
esmo a ostatní: No taky nechápu :-(. Jezdím aktivně asi 13 let a tohle se mi zatím nestalo… Přitom žádný brutální sjezd, ani nevím, jak se tam ten klacek namotal, prostě rána a bylo :-(.
Asi si půjdu vsadit Eurojackpot, dneska mám nějaké štěstí :-D
Heh, to fakt nasere. Posíláme péči :D
3.6.22 19:00
Lachtis: To je snad nějaká karma ne? To není jinak možný, taková smůla … :D
Já furt nevím, už mi 2× nechala ve štychu (ráno začalo červený světlo, odpoledne při cestě z práce mrtvo v kopci – jel jsem 15km na kašpárka). Od tý doby beru baterku do kanclu a pak jezdím na oběd na singlspeedu, protože jí zapomenu na stole :D Řadí to pěkně, ale proti Shimano 1×11 mi to nepřijde nějakej větší rozdíl (Rival XPLR). Až přijde XPLR na drátku, tak to přehodim.
3.6.22 18:29
Tak super, bych se po.ral!!! Třetí jízda a hazka v pr.eli!!!
Sjezd v lese a nechápu, jak, ale klacek se šikovně namotal na vodítko a dovnitř výpletu a krásně mi celé vodítko ohnul. Jedna kladka prasklá a druhá je od řetězu ko. Hazka se zdá, že funguje, ale otázka, zda nebude nějak hnutá. Patka samozřejmě ohlá a jako bonus výplety KO :-(.
Poprvé za deset let a zrovna u nového AXS :-(. To se mi nemohlo stát u 1×10 :-(!!!
Asi to nebudu ani sám zkoušet, kdyby byla i hazka v haj.lu a objednávat vodítko+kladky a zaběhnu do servisu a uvidím… Každopádně, idkyž bude hazka ok, tak jsem si vydělal (vodítko, kladky, patka, výplet atd.) no a pokud bude hazka v ha.zlu, tak asi přejdu na lanka :-D. No nas.anej jsem fest :-(
Ono to ma prave asi nejvic vyznam na to fatu, nebo kole, co jezdi v bordelu, nezamrza lanko, zadny blato v bowdenech atd, mraz tomu vubec nevadi
krabica: jj, zaznamenal jsem to tu. Co jsem se bavil s jedním kámošem, co to má už delší dobu, tak ten s tím problém nemá/neměl. Tak to zatím nechám a budu sledovat a pokud se bude povolovat, tak vím, kam sáhnout.
Čipera: no, já mám pořád radši Shimano, brzdy jsou pro mne top a 1×12 považuji u Shimana za super, takže takové boje a narážky zda Sram či Shimano jdou sice mimo mne, ale kdybych měl říct, zda Sram či Shimano, tak vždy řeknu Shimano. Ačkoliv uznávám, že elektrika jim ujela, ikdyž teda di2 bylo taky super, když jsem měl možnost jej testovat…
DeadCrazym: Na 1×11 jedině Shimano https://www.cycology.cz/…x11-p599479/
Hele teď jsem měl v ruce kolo od Damjana. Pobité z pádů jako sviňa. Patka křivá, přehazka sedřená. Zrovna on tomu dává čouda asi jak nikdo tady. Srovnala se patka a šlape to jak hodinky. Hazku má od loňska.
Zalep závitovým lepidlem B šroub na nastavení tenze hazky, často má tendenci se na GX AXS povolovat… Osobně mi víc vyhovuje rocker, je rozložením blíž mechanice…
DeadCrazym, na 1×11 to použitelné není a v elektrice existuje na 11s akorát shimano di2
3.6.22 15:30
3.6.22 14:01
depresy: nebude lehčí vyrazit ven a zkusit to, když už to máš na kole? :D
Pri rane to ma funkci, ze to uhne a pak se to vrati zpet… celkem sikovna vec tohleto…
Depresy: jo tak, tak to Ti jeste neumim rict :-D. Snad odpovi nekdo, kdo to jezdi dyl a ma vyzkouseno…
3.6.22 13:39
Já to zkoušel na testovačce a je to super. Se svojí smůlou bych to sešrotoval na první akci a tak bohatý zatím nejsem… :).
Depresy: asi nerozumim, ale zvladne to celou kazetu, kdyz drzis packu a jede to fakt rychle a bez chroupani… Jakozto shimanista, kde podradit slo o tri dolu na jeden pohyb palce, mi to puvodni nastaveni taky vadilo, ale tohle jsem hned upravil a uz je to cajk.
3.6.22 13:29
depresy: nevím, zda jsem Tě pochopil správně, cituji tvůj text (část): „…řadilo to o víc na dlouhý stisk…“, tak tohle si nastavíš v appce. Já už to nastavené mám, že zmákneš a držíš a sjede ti to celou kazetu během chvíle. Nebo tam, kde to pustíš. Takže tohle funguje.
Jinak já zatím nemůžu objektivně říct, zda z toho budu totálně vedle a budu muset upgradovat i u fulla (fatbike zůstane na mechanice, to vím, páč low-end budget kolo :-D). Každopádně souhlasím, že třeba na fullu, kde mám čisté XT (XTR řazení) funguje řazení naprosto perfektně. Takže můj důvod upgradu u HT bylo čistě vyzkoušení si té elektriky.
Nicméně, nabíjení vím, že mi nevadí, ostatně, tak často se to nedělá. Co je super, že se nikdy nemusí řešit lanka, jako chápu argument, že jednou za rok to nic neudělá, ale je to tam :-D. Pak je ta odezva rychlejší, prostě uděláš cvak a jede to. U mechaniky musíš vyvinout tu sílu. V neposlední řadě jsem už poznal, že fakt můžeš řadit a řadit i víc v tahu. Vím, není to dobře, ale myslím to tak, že při podřazování tam není takové to „chroupání“ jako u mechaniky. Absence bowdenu je taky fajn, ale nejsem zase takový estét, ale taky to tam je.
Těch 30 můžeš věnovat ženě ;-)) neříkám, tomuhle ne, ale bojím se to vyzkoušet, ale zase by to byl skok z 2×11 na elektriku 1×12 njn láká mě to grrrr. Taky je možné koupit kytku a sobě toto :-D
3.6.22 13:01
depresy: kontrola zabere 5 vteřin a nabití 30min před/po švihu. Kde je problém?
3.6.22 12:30
To depresy: Jaká starost o aku? Ani si nevzpomínám, kdy jsem jí nabíjel naposledy, vydrží nabitá neskutečně dlouho
3.6.22 12:07
Kdo jednou vyzkouší elektriku, ten se na lanko nevrátí. Je to úplně někde jinde.
Ať slouží je to návykové. Mám cca 3/4 roku na gravelu první elektriku (a zároveň první zkušenost se Sramem) a je total pecka. A troufám si říct, že do budoucna už Shimano nechci vidět :)
3.6.22 11:56
3.6.22 11:41
AXS je hodně návykové a už si neumím představit jezdit zase s mechanikou ;-)
iron.hide: to bylo přesně i moje rozhodování :-). Nepotřebuješ to :-D. Prostě to musíš chtít, asi jako já a můj fatbike, to je asi stejný :-D
Tiez o tom uz dlhsie premyslam, hlavne ci to fakt potrebujem :)
u nas je to za 500 eur
esmo: jj, zrovna u tebe jsem často koukal a věděl, žeto taky vozíš s Garbarukem :-)
Rimmsi: je to možné, uvidím, mám to fakt krátce a zatím je to pro mne celkově obrovská změna. Ale rocket paddle nevylučuji.
3.6.22 10:35