Přesmyk včetně lanka a páčky demontovaný
Nová kazeta
Nová přehazovačka
Stará páčka řazení
Nová páčka řazení
Stará kazeta
Stará přehazovačka
Staré kliky
Nové kliky
Střed Čína s keramickýma ložiskama
Z legrace jsem dal anketu jestli je to na výměnu
Sem už se větší převodník nevejde
Sem už se větší převodník nevejde
Sem už se větší převodník nevejde
Na druhém kole co mám „Supa“ jsem loni nechával opravit karbonový rám a díky tehdejším uzávěrám se to trochu protáhlo. Tak jsem se rozhodl, že vytáhnu do sklepa odloženýho „stařečka“ Trek 4300 na 26" , abych měl prozatím na čem jezdit. Nebyl jsem žádný velký jezdec a kilometry do té doby přibývaly pomalu takže v pohodě. Stařečka jsem připravil, seřídil a začal jezdit. A čekal, až se mi vrátí rám z opravy. Rám už mám déle než rok doma, protože jsem komplet změnil barvu, ještě jsem se rozhodl, že nechám nalakovat vidli, abych to trochu dotáhnul a ještě pár úprav. Ale protože to probíhá stylem něco za něco, ideálně zdarma a Trek na moje použití fungoval překvapivě dobře (po nasazení 10 řetězu na 3×9 řazení) takže mě nic nenutilo to řešit. Plus spoustu jiných důležitých věcí z běžného života a čas neskutečně rychle letí. Takže loňskou i letošní sezónu jsem už odpískal a sup nepojede. Zároveň jsem razantně zvýšil nájezd kilometrů. Ještě v roce 20 jsem na začátku prosince (nikdy mě nenapadlo, že někdy budu jezdit v třeba mínus 10 a při sněžení) dojížděl na supovi posledních pár desítek kilometrů, abych měl 1000 za rok. V roce 21 jsem už na stařečkovi začal sezónu jezdit až v dubnu a ještě diky covidu celý prosinec neseděl na kole a přesto jsem měl skoro 4500 km. Rok 22 – momentálně jezdím do práce/z práce prakticky denně, v jakémkoliv počasí od 2. ledna plus nějaké občasné výlety a už mám 3500 km. Takže jsem dlouhodobě přemýšlel co dál až nastane čas. Jiné bazarové modernější kolo nebo přestavba starého? Jiné bazarové už mám dva roky rozebrané a Trek je v dnešní době neprodejný. Došel jsem k rozhodnutí, že vezmu trošku víc peněz (ale rozhodně méně než za bazarové kolo) a stařečka omladím. Trek začal díky opotřebení a mým dvěma pádům vyžadovat větší údržbu a odmítal bez většího zásahu fungovat. Už dopředu jsem z Číny objednal střed, na bazaru koupil použité kliky, abych zjistil, že zrovna tyhle asi nebyly úplně ty nejvhodnější, takže jsem k nim doobjednal z Číny ještě převodník, ale nakonec jsem je použil. Pak jsem měl ještě velké dilema. Do této doby osazení nejlevnější Deore 3×9 a rozhodnutí zda zůstat u původního osazení, které vlastně bez problémú fungovalo, jen už bylo opotřebené. Nebo jít cestou kvalitnějšího osazení při rozdílu v ceně komponentů ve výsledku nijak extrémně dramaticky dražší, ale podstatně modernější a asi i trochu trvanlivější? Zvolil jsem druhou možnost. Přestavba ze 3×9 Deore na 1×11 kompletní SLX. Fotky s váhami komponent nejsou kvůli gramařině, ale jen pro zajímavost, jestli to vůbec bude poznat. Nakonec jsem v součtu ušetřil cca 750g. Není to málo, ale na starém hliníkovém HT to neni to podstatné. Bohužel jsem samozřejmě přišel o nejtěžší převody (původně velký převodník 44 nyní 38), takže na rovině a z kopce trošku ztrácím jako tady psal jiný kolega. Chtěl jsem to řešit převodníkem od Gebhardta, ale zjistil jsem, že se mi jaksi nevejde do rámu. Prozatím jsem po pár stech kilometrech spokojenej. Všechno funguje perfektně. Pravidelné trasy i přes absenci nejtěžších převodů jezdím za rekordní časy případně stejné časy, ale na pohodu. Tak a kdo to dočetl až sem děkuji za pozornost.
(vloženo 4.6.22)
JacoP – tak myslím, že v textu jasně píšu že, negramařím, že u takového kola to opravdu nedává smysl. Ty fotky jsou jen pro zajímavost, případně pro představu pro někoho, kdo o něčem podobném uvažuje. Váhu nových komponent běžně najdeš, ale starý můžou být hůř k najití. Jinak je to pracant na každodenní ježdění do práce za každého počasí, i přes zimu. Odjíždím v 5:30 do práce a vracím se často třeba kolem 18–19 takže světla jsou víc než půl roku spíš možná 9 měsíců fakt nutná. I proto mám přední světlo https://www.mtbiker.sk/…-cierne.html které samo o sobě váží cca 240g. Jezdím Prahu částečně po silnici, ale víc se snažím silnicím vyhýbat. Takže různé lesní cestičky, louky, parky, ap. Takže blatníky abych nebyl úplně celý od bláta, ale jenom trochu se taky hodí. A jestli ta jedna odrazka a pár gramů blatníčky něco znamená, tak třeba v batohu vozím náhradní duši, velkou powerbanku co má snad půl kila, po jedné špatné zkušenosti se Shimano řetězem i náhradní starý řetěz pro nouzové dojetí, pumpičku, multiklíč, a i další samostatné nářadí, takže v batohu permanentně vozím možná 1.5 kg zbytečné zátěže. A nic neztrácím dokonce nedávno když jsem podle Garminu v 28 km/h letěl přes řidítka a ani přednímu světlu, ani hodinkám na řidítkách ani ničemu jinému se nic nestalo a neupadlo.
Na takovém kole vážit gramy…no nevím?!
Víc ti tam váží ty kokotiny blatnicky, svetylka, brasny a odrazky…z kopce musíš půlku ztratit…;0))))))
Proti gustu…
Petyn – máš pravdu vůbec netuším, kde se mi ta fotka vzala v telefonu, ale byla s těmi ostatními a jako miniatura v galerii jsem si toho nevšiml a samozřejmě mažu ani to není moje kolo díky za upozornění