Zatím jen prvotní seznámení. Původně jsem chtěl znovu 27,5" , na moji výšku a styl jízdy mě to sedí mnohem víc, ale zkrátka nejsou a hned tak asi nebudou.. Chtěl jsem kombinaci XC a Trail kola, určitě ne dnešní moderní geometrie, jsou na mě příliš dlouhé (měl jsem Gianta a Whyta, obojí trail HT 27,5") a neumím na tom jet. Respektive na 27,5" ano. na 29" už ne. Navíc na moje ježdění „za roh“ a trialové poskakování na místě to opravdu není ono. Ideální kolo by bylo Canyon Grand Canyon ve velikosti S na 27,5" (už jsem ho měl a vyhovovalo maximálně, ale chtěl jsem tenkrát zkusit fulla) ale nejsou dostupná a já potřebuju jezdit teď :) No a z „krátkých“ geometrií bylo na výběr buď z XC a nebo .. tohle Spyro. A musím potvrdit testera na dolekop.com, to kolo je opravdu zábavné a hravé. Teda když člověk zapomene na existenci 27,5" :)) Baví mě, jede svižně (stačí to i na hobby závodění XC/Maraton) a je v rámci velkých kol nadstandardně obratné. Celkový finish kola je moc pěkný, působí kvalitně a propracovaně a v této cenovce mě nadchla sedlovka, je to úplně jiná kvalita, než na kterou jsem byl zvyklý (Canyon, Giant). Celkem laborace byla s velikostí, jestli se se svými 168cm nebudu trochu trápit, ale nakonec mě sedlovka vyšla přesně se zámkem sedlovky a celková délka kola je pro mě ideální. Pouze jsem vyměnil kliky za 170mm (původně 175mm) a dal lehké láště Tufo.Jezdím minimum bláta, takže je pro mě důležitá spíš váha než hrubý vzorek. A mile mě překvapilo, jak jsou Tufa zpracované, působí na svou váhu neskutečně bytelně a směs je opravdu měkká. Za ty peníze super kolo, na které se vždycky těším.
(vloženo 5.6.22)
Značka | Qayron |
Model | Spyro MKII 1 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M |
Hmotnost | 13,1 včetně pedálů, tak jak je na foto |
Rám | Alu |
Vidlice | SR Suntour Aion 130mm |
Kliky | SLX |
Měnič | SLX |
Řazení | Deore |
Převodník | 32 |
Kazeta | 10-51 Deore |
Náboj přední | Shimano MT410 |
Náboj zadní | Shimano MT410 |
Brzda přední | Shimano Deore M6100 |
Brzda zadní | Shimano Deore M6100 |
Brzdové páky | Shimano Deore M6100 |
Ráfek přední | Rodi 30 |
Ráfek zadní | Rodi 30 |
Řídítka | 760 |
Představec | 50 |
Sedlovka | Crank Brothers Highline 3 150 mm |
Pláště | Tufo XC 14 TR |
Kolo je to moc pěkný, hodně rozumně poskládaný a krom drobností dle osobních preferencí tam asi není nic zásadního, co řešit. Já osobně bych teda radši, aby bylo naopak delší, ale to je holt už o zvyku. Ten Aion je dle mojí zkušenosti vcelku v pohodě, za tu cenu skoro bezkonkurenční. Samozřejmě není dokonalá, ale v rámci možností chodí hezky.
Jo a možná má vliv na funkci i to, že jsem naučenej vidlici každou vyjížďku mazat silikonovym sprejem, takže kluzáky jsou pěkně natažený vrstvou oleje a to se možná projevuje na jejím chodu. Každopádně ve verzi Q s Marzocchi a dalšími upgrady to asi bude úplně ono :) Pokud bych na kole měl něco měnit, tak by se mi líbily návarky na košík ze spodní části rámové trubky, jiná řidítka (ta co jsou na modelu Q) a pro moje použití bych upřednostnil 25mm ráfky, ale jinak zatím nemám žádné zásadní výhrady. Jo, ještě by mě vzhledem k mojí výšce vyhovovala o 1cm kratší sedlová trubka, ale to je moje specifikum.
Původně jsem měl v plánu právě ten střední model za 32tis, ale nakonec se to tak sešlo, že jsem šel do dražšího. Když to zestručnim, tak za ty peníze je to levnější naprosto funkční a použitelné kolo. Zásadní rozdíl je ve vidlici, teleskopu, brzdách a klikách. Nicméně kolo je za ten budget peněz naprosto ok. Co se týká praskání rámu, tak podle info co jsem zjistil na původním modelu nebyla v místě napojení vzpěr zadního kola na sedlovou trubku výztuha, model 2022 ji už má. A kdyby něco, je v záruce :) Co se týká vidlice, tak ano, pokud by chtěl být člověk přísnej, tak může hledat mušky, ale za mě je to v této cenovce již velice slušná vidlice. Je pravda, že ji vozím téměř otevřenou na kompresi i odskoku, takže přetlumená asi je, ale rozsah nastavení mě ji umožňuje nastavit právě tak, aby mě to vyhovovalo. Určitě jsou lepší vidlice (ale i výrazně horší!), ale na hardtailu mě tahle vůbec neuráží, určitě pro mě nepředstavuje žádnej limit, to se dřív poseru já, než že bych si stěžoval, že nestíhá vidlice..
To kolo je moc pěkné, ale ta vidle nefunguje, je tupá a přetlumená. Kámoš si to koupil jako dvojku k Reignovi a furt na to nadával. Navíc na tom byl asi 10× a pak mu to prasklo. V Kolofixu říkali, že tyhle rámy praskají hodně, tak to hlídej (napojení sedlových vzpěr na sedlovou trubku). Kámoš dostal nový rám a pak to hned střelil (za stejný prachy, za který to před rokem koupil :-)).
Za ty prachy není, co řešit. Navíc je to i moc pěkný bike a velmi rozumně osazený.
Ahoj, pekna recenze. Moc se v tom neorientuji, jak ty, divam se na o level nizsi model MKII 2. Muzes mi tonejak zhodnotit vs ten model, co mas? Dekuji moc
Kluk bude potrebovat neco podobnyho – a taky se trochu obavam 29 vzhledem k jeho veku/velikosti. Takze fajn, ze si obratnost podrzelo i s velkejma kolama.
Jakej je prumer sedlovky?
Díky. Vidlice perfektně koresponduje s celým kolem, je to na jednu stranu lowend, ale pro reálné použití na každý den naprosto funkční. Za poslední tři roky jsem vystřídal hodně vidlic a nejvíc mě nesedly levné vidlice typu RS Recon apod. Těžká, opravdu nic moc funkce. Aion mě naprosto stačí, pro mě výborná tuhost (má 35mm) a dostatečné tlumení. Respektive jezdím rád vidlici méně zatlumenou a rozsah nastavení to umožňuje. Měl jsem i základní FOX Rhytm na Canyonu a nepřišla mě lepší. Měl jsem i Aurona a ten už byl trochu dál, ale na tomhle kole Aion v pohodě. Jinak kliky já osobně poznám, mám krátké nohy a je znát menší kruh který šlapeš a to i na nastavení pozice sedla, na 175mm jsem si nikdy nezvyknul. Na druhou stranu 165mm už je pro mě zase málo na XC ježdění, na Giantu Fathom jsem je měl a nesedělo mi to v kopcích. Když jsem jel na pohodu tak ok, ale při nějakém hobby závodě to nebylo ono.