Favorit F1 Special Cykloros. Stavitel Bohuslav Kasl, rok výroby 1985. Kolo původem z vrcholovky v Lanškrouně, když jsem ho dostal bylo celé zrezlé, a byly díry v rámu, naprostý šrot. Po provedení celkové renovace kolo vypadá krasně. Na kole je nový lak, a vyměněná sedlová trubka. Kolo osazeno Campagnolem. Plně funkční a pojízdné. Velmi zajimavé na svezení, má strmé řízení. Kolo na občasné projížďky po okolí. Dnes vzácný kus.
(vloženo 7.6.22)
Značka | Favorit |
Model | F1 S Cyklokros |
Modelový rok | 1985 |
Velikost | 600 |
Rám | Reynolds 531 |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Strada 172.5 |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record |
Převodník | Campagnolo |
Kazeta | Velamos |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Campagnolo Super Record |
Náboj zadní | Campagnolo Super Record |
Brzda přední | Mafac cantilever |
Brzda zadní | Mafac cantilever |
Brzdové páky | Mafac |
Ráfek přední | Al Delfi LG 31 |
Ráfek zadní | Al Delfi LG 31 |
Pedály | Campagnolo Nuovo Record |
Řídítka | Cinelli del mondo 66 40mm |
Představec | Cinelli 1A |
Sedlovka | Campagnolo Nuovo Record |
Sedlo | Selle san Marco Turbo |
Pláště | Tufo S32 |
Třeba si to blbě vybavuju, ale spíše mi to přišlo modré jak ten nápis Fort. A samozřejmě jsem myslel špunty na galuskách, né na pláštích.
Můj bratranec byl z Lanškrouna a jezdil cyklokros. Bylo nám asi 15 a přijel za námi na dovču na tomhle kole, akorát myslím ta modrá byla tmavší, ale přesně si to nepamatuju. Vůbec jsem tenkrát nechápal jak mohl přijet sám po silnici 120km a druhý den zase zpátky. Ty km tenkrát bylo úplné sci-fi a ještě ty špunty na pláštích:-) Jinak samozřejmě krásná práce.
Kolo naprostá paráda, ale jak se opravuje rám, kde jsou už i prorezlé díry? Já bych to za ten šrot v tomto stavu opravdu bral.
Moc pekne renovace a paradni kolo. Puvodne to melo i presmykac nebo proc to ma u hlavy na spodni ramovce navarek?
8.6.22 14:58
pěkné, v juniorech jsem na podobném ještě jezdil český pohár. Bylo to v roce 1998, takže už taky retro.
Díky za dodatečné info, moc zajimavé :)
Tohle se často nevidí, cyklokrosovych kol Favorit tady moc v bajkách zdokumentováno není.
Stavitel se pozná, podle čísla na středové mufně. Vzadu kde jdou štangle do patek mezi nimi je malé číslo nula = Bohumil Kasl, já si myslím že je to ono možná se mýlím. Já tam našel číslo 8 a potom 5, a když porovnám můj rám s rámem v katalogu Reburber, tak jsou skoro identické takže z toho tak nějak vycházím :). Jinak rám opravdu nemá vůbec žádné výrobní číslo. A také vím něco málo o historii konkrétního kola.
nádherná kroska, jak se pozná stavitel? je ten rám nějak signovaný např. jako Babický? (B na salámu)
a ještě jeden dotaz, je pravda že cyklokrosové rány nebyly číslovány, tedy že nemají výrobní číslo zespoda na středové mufně? zajímalo by mne pak jak zjistit rok výroby kola, pokud tedy nemáš doloženou historii tohoto jednoho kusu