Ctihodný Kmet

Přidat foto

Dílem osudu jsem měl možnost zakoupit samotný rám od kolegy sběratele a následně ho nastrojit do podoby závodního Favoritu počátku šedesátých let. Netvrdím, že původní stroj takto opravdu vypadal, pouze jsem se snažil, aby obsahoval dobové komponenty a byl plně funkční.

Samotný rám byl vyroben v roce 1955, má identickou geometrii jako tehdejší rámy F11, ale je o něco lehčí. Původně byl modrý, nicméně precizně zabroušené mufny a nastavované salámky hovoří o jeho závodním předurčení. Někdy okolo roku 1960–64 byla opravována prasklá středová mufna a díky tomu zřejmě získal nové originální favorití červené vzezření včetně aktuálních obtisků a linkování. Zdali vidlice a zadní stavba byly chromovány na prvopočátku, nebo až při opětovném nástřiku, se asi už nedozvíme. A musím potvrdit, že s těmi všemi profi komponenty jezdí i po 67 letech velmi slušně.

(vloženo 7.6.22)

Pilane Pilane
Ohodnoť bajk: (4.7  / 24 hlasujících)
Značka Favorit
Model Silniční, závodní
Modelový rok 1960
Velikost 58
Hmotnost 11,06 kg včetně košíku
Rám Favorit
Vidlice Favorit
Hlavové složení Favorit (?)
Kliky Campagnolo Record Strada v3 BCD151
Středové složení Campagnolo Nuovo Record
Přesmykač Campagnolo Gran Sport
Měnič Campagnolo Gran Sport
Řazení Campagnolo Bar End
Převodník Campagnolo Record 48/51 BCD151
Kazeta Regina 14-16-18-20-23
Řetěz Sedis
Náboj přední Campagnolo Record High Flange
Náboj zadní Campagnolo Record High Flange
Brzda přední Mafac Racer
Brzda zadní Mafac Racer
Brzdové páky Mafac
Ráfek přední NISI galuskový vroubkovaný
Ráfek zadní NISI galuskový vroubkovaný
Dráty Berg 2,0/1,6 mm
Pedály Campagnolo Record Strada
Řídítka Favorit
Představec Philippe 110 mm
Sedlovka Campagnolo Record 25,7
Sedlo Brooks Professional
Pláště Galusky Favoritsport Brno

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Roman64
Roman64

26.6.22 14:22

Dlouho jsem nebyl na BF, tak až teď. Móooooooooooooc hezký. Parádně zachovalý lak, to je úžasný, že se ještě takové kousky najdou.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.6.22 10:03

Krása, dávam pět bez diskuze! ;-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.6.22 19:41

Cen da H: no ja to mam pripravene v modernejsim stilu. SunRace na 9s a Shimano na 11s :-D

Reagovat
Pecer
Pecer

8.6.22 17:47

Např. Miloš Fišera je jezdil celoročně

Reagovat
Cen da H
Cen da H

8.6.22 16:46

@Pilane: zde je aktualni modernizovana varianta tech suntouru vyrabena pod znackou Diacomp Ene, kdyby to nekoho zajimalo :)

https://www.bike24.com/p2438778.html

Reagovat
Pilane
Pilane

8.6.22 16:41

@ Kubula – třeba Jan Kubr

@ Cenda – dík za vysvětlení, ušetřils mi práci

@ cioran-m – no byla to hoňka.., kdybys věděl o pile 44zub na BCD151 sem s ní .. .-)

@ Aktuality – „Kuwa drááát, 50sáát“ – znáš ??

Reagovat
Cen da H
Cen da H

8.6.22 16:32

Kubula: taky mam jedny suntour

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.6.22 16:24

Cen da H: diky rozsireni obzoru. Znal jsem to jen z CX. Mam ted doma pripravene 2 sady na dva cyklokrosy, ale na silnici to vidim poprve.

Reagovat
cioran-m

8.6.22 14:57

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Cen da H
Cen da H

8.6.22 14:34

@Kubula: barend shifters vozili profici uz davno nejen v cyklokrosu ale i na silnici, moc jich nebylo ale nekteri sprinteri je preferovali protoze mohli pri sprintu odrazovat pri drzeni oblouku dole napr: Walter Godefroot

Co vim taky byly 2 systemy, Campa jen treci a Suntour ktery pouzival smerem tahu lanka zapadky a zpet treci prevod. Stale to vyrabi Diacomp (Ene) a ja je pouzivam na svem touring kole.

Reagovat
aktuality
aktuality

8.6.22 11:03

Mílo, jedeš na Tři sestry, nebo Scarlet?

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.6.22 06:31

Milane mas to paradni. Ten „puvodni“ stav je super. Jen to razeni v riditkach je zvlastni. Vlastne zvlastne paradni na silnicce.

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 14
krus 6
Jurgennn 6
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 10