Dílem osudu jsem měl možnost zakoupit samotný rám od kolegy sběratele a následně ho nastrojit do podoby závodního Favoritu počátku šedesátých let. Netvrdím, že původní stroj takto opravdu vypadal, pouze jsem se snažil, aby obsahoval dobové komponenty a byl plně funkční.
Samotný rám byl vyroben v roce 1955, má identickou geometrii jako tehdejší rámy F11, ale je o něco lehčí. Původně byl modrý, nicméně precizně zabroušené mufny a nastavované salámky hovoří o jeho závodním předurčení. Někdy okolo roku 1960–64 byla opravována prasklá středová mufna a díky tomu zřejmě získal nové originální favorití červené vzezření včetně aktuálních obtisků a linkování. Zdali vidlice a zadní stavba byly chromovány na prvopočátku, nebo až při opětovném nástřiku, se asi už nedozvíme. A musím potvrdit, že s těmi všemi profi komponenty jezdí i po 67 letech velmi slušně.
(vloženo 7.6.22)
Značka | Favorit |
Model | Silniční, závodní |
Modelový rok | 1960 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 11,06 kg včetně košíku |
Rám | Favorit |
Vidlice | Favorit |
Hlavové složení | Favorit (?) |
Kliky | Campagnolo Record Strada v3 BCD151 |
Středové složení | Campagnolo Nuovo Record |
Přesmykač | Campagnolo Gran Sport |
Měnič | Campagnolo Gran Sport |
Řazení | Campagnolo Bar End |
Převodník | Campagnolo Record 48/51 BCD151 |
Kazeta | Regina 14-16-18-20-23 |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Campagnolo Record High Flange |
Náboj zadní | Campagnolo Record High Flange |
Brzda přední | Mafac Racer |
Brzda zadní | Mafac Racer |
Brzdové páky | Mafac |
Ráfek přední | NISI galuskový vroubkovaný |
Ráfek zadní | NISI galuskový vroubkovaný |
Dráty | Berg 2,0/1,6 mm |
Pedály | Campagnolo Record Strada |
Řídítka | Favorit |
Představec | Philippe 110 mm |
Sedlovka | Campagnolo Record 25,7 |
Sedlo | Brooks Professional |
Pláště | Galusky Favoritsport Brno |
Dlouho jsem nebyl na BF, tak až teď. Móooooooooooooc hezký. Parádně zachovalý lak, to je úžasný, že se ještě takové kousky najdou.
Cen da H: no ja to mam pripravene v modernejsim stilu. SunRace na 9s a Shimano na 11s :-D
@Pilane: zde je aktualni modernizovana varianta tech suntouru vyrabena pod znackou Diacomp Ene, kdyby to nekoho zajimalo :)
@ Kubula – třeba Jan Kubr
@ Cenda – dík za vysvětlení, ušetřils mi práci
@ cioran-m – no byla to hoňka.., kdybys věděl o pile 44zub na BCD151 sem s ní .. .-)
@ Aktuality – „Kuwa drááát, 50sáát“ – znáš ??
Cen da H: diky rozsireni obzoru. Znal jsem to jen z CX. Mam ted doma pripravene 2 sady na dva cyklokrosy, ale na silnici to vidim poprve.
8.6.22 14:57
@Kubula: barend shifters vozili profici uz davno nejen v cyklokrosu ale i na silnici, moc jich nebylo ale nekteri sprinteri je preferovali protoze mohli pri sprintu odrazovat pri drzeni oblouku dole napr: Walter Godefroot
Co vim taky byly 2 systemy, Campa jen treci a Suntour ktery pouzival smerem tahu lanka zapadky a zpet treci prevod. Stale to vyrabi Diacomp (Ene) a ja je pouzivam na svem touring kole.