Power of V-Brake

Přidat foto

Druhé redukce. Opět po roce praskly...

Zlom hnedka za pivotem, za ztenčením.

Původní M5

Řízlej M8

Podložky pod pivotama pro aretaci pružinky, homemade...

Po roce adaptéry Onza (redukce z Maguráckého 4-bolt na klasické Véčko) opět praskly… Už se ani nedaj skoro nikde sehnat a přestaly mě bavit, jak jsou poddimenzované. Rám bohužel nemá navářku na kotouč, takže musím použít ráfkovou brzdu. Klasickou Maguru HS33 nechci, najezdil jsem se s tím několik let, moc mi nevyhovuje „lenivost“ páky a její vetší odpor, prsty mám zesláblé.:-) Navíc věčná pakárna s odvzdušňováním, úniky oleje,… Taky jsem si prostě oblíbil tu mechanickou jednoduchost Véčka, jednou za rok preventivně vyměním lanko a mám klid. Nějakou další redukci jsem nechtěl bastlit, takže jsem na férovku převrtal spodní díry v brzdových navářkách a přeřezal závit z původního M5 na M8. Moc materiálu okolo nezbylo, ale snad to bude stačit.:-) Rám je z alu 7005-T6. Kámoš se soustruhem (díky Oldo! :-)) mi upravil brzdové pivoty dle potřeby, samotnej pivot je zašroubovanej 11mm hluboko, pod úrovní sváru, tak by to mohlo snad nějakej čas vydržet.:-D Všechno na sebe přesně dosedá, brzda sedí co nejníže na navářkách co jen šlo, aby se navářky co nejméně zatěžovaly páčením při brždění. Brzdný účinek je oproti předchozímu použití s redukcí vyšší, protože celá brzda nyní sedí výše, špalky jsou blíže k čepu a tudíž páka na ráfek je větší… Prsty si odpočinou! :-D

(vloženo 8.6.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
benobiker
benobiker

12.6.22 10:57

marosh16v: No, furt bude dost záležet na svářeči, kdo by mi to udělal. Zrovna včera na trialovejch závodech mi jeden chlapík říkal, že si taky nechával přivařit navářku na kotouč a po dvou hodinách hopsání mu ulítla.:-)

Reagovat
marosh16v

9.6.22 11:33

benobiker: přesně jak píše Vilém. Nedělal bych z toho jadernou bombu…

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 15:03

Vilém: dobrý vědět, jestli čep Véčka vykurví rám, tak půjdu touhle cestou… Případné pískování a novej lak bych si zajistil za dobře, holt už to nebude origo.:-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

8.6.22 14:59

heleď nevím, prostě zadní stavba byla do vrtule. dalo se na tom normálně jezdit, ale nějak mi to nenaplňovalo optimismem :-)

vůbec, já jezdil tady na svym písečku a pak jeden semestr v plzni, tam to bylo fajn

Reagovat
Vilém
Vilém

8.6.22 14:59

beno: Kdyz mi neco mensiho varili na alu ramech, tak svarec vzdy rikal, ze zadna pec atd, ze to u par cm svaru nema zadny smysl. Rikal at to necham nejaky cas lezet, ze se pnuti ztrati samo.

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 14:50

marosh16v: To mě zajímá! Chci fotky a bližší info! :-) Mě to taky napadlo, ale příšlo mi to jako brutální prasárna, bo se k tomu uchýlit, až se mi vylomí to véčko a nebudu mít pak na výběr :-D To pak musel s rámem někam do pece kvůli vyrovnání pnutí bo jak? Takže odstranit lak na zadní vzpěře v místě navářky, navařit někde u rámaře, opískovat, nechat vyrovnat pnutí a pak do laku, což?

Reagovat
marosh16v

8.6.22 14:45

Kamarád má taky Hexe a řešil to dovařením úchytu na kotouč

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 11:31

Nimrod: tvl, jak jsi mohl ohnout Zoo Pitbula? Dyť to vážilo ještě víc jak tohle co mám :-D Ten rám tě musí přežít :-D Nejezdil jsi na Dressler Campy? Když byly ještě trialový..:-) Tě musím znát určitě, alespoň od vidění. :-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

8.6.22 10:51

mně to drželo, ale vozil jsem to jen několik měsíců (na zoo! pitbul), než jsem ohnul rám a přišel franta

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 10:44

Nimrod: tvl, nekecej, až M5? :-D Jako, prvně jsem o nich přemýšlel… Našel jsem na netu nějaký trialový nadšence z Maďarska nebo odkud, co vyrábí různé komponenty a vychytávky z oceli. Na facebukách měli tohle, říkal jsem si, když tam je ta velká příruba, musí se to o ni opřít a nevylomí se to. No, napsal jsem jim, že to akutně potřebuju, jestli ještě vůbec fungujou :-D Oni že fungujou, ale že to už nevyrábí, že s tím byly problémy, že to lidi prostě přetahovali a pak buď dok*rvili rám, nebo že to snad i praskalo. Že prej M6 by byl o trochu lepší, na nějakej čas, ale že M8 je jistota, jestli mám dostatek materiálu okolo navářky a popřáli mi hodně štěstí…:-D Mno, tak jsem zkušeným okem usoudil, že tam dost materiálu určitě je a říznul jsem rovnou M8, hehee:-D

Reagovat
Nimrod
Nimrod

8.6.22 10:35

jezdil jsem nějakej čas s čepama na soustruhu stočenýma na průměr 5mm a s vyříznutýma závitama… a taky to fungovalo :-) véčka jsou prostě lepší jak maggie

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 09:49

mirorek2: No! :-D Ten to taky taky měl na Echu takhle vyřešené…:-D

Reagovat
mirorek2
mirorek2

8.6.22 09:40

Ty ses zas díval na Aliho, že :-)

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 09:39

KUBULA: jenže já fakt nechtěl :-) Véčka jsem si oproti Magurám oblíbil. Kdyby byl náhodou problém, dám tam do ten M osmičky vložku a můžu použít opět Maguru, ale to bych nerad :-) Jooo, ideál tam mít tu navářku na kotouč…

Reagovat
KUBULA
KUBULA

8.6.22 09:33

Mel jsi tam dat hydra magury co tam patri a je klid. Tohle „prepakovane“ reseni bylo na ho…

Reagovat
benobiker
benobiker

8.6.22 09:26

MJ24: holt trial, malej sport! Vývoj probíhá po nocích doma v dílně! :-DDD

Reagovat
MJ24
MJ24

8.6.22 09:21

Tuhle disciplínu nejezdím neznám, toto uchycení viděl poprvé. Zas jsem se přiučil. Na ten ráfek jsem taky hleděl, co to má znamenat :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Tojny 1
Lišák 5
miroslavsmsm 1
bikermx 4
orm 2
xanti 4