Druhé redukce. Opět po roce praskly...
Zlom hnedka za pivotem, za ztenčením.
Původní M5
Řízlej M8
Podložky pod pivotama pro aretaci pružinky, homemade...
Po roce adaptéry Onza (redukce z Maguráckého 4-bolt na klasické Véčko) opět praskly… Už se ani nedaj skoro nikde sehnat a přestaly mě bavit, jak jsou poddimenzované. Rám bohužel nemá navářku na kotouč, takže musím použít ráfkovou brzdu. Klasickou Maguru HS33 nechci, najezdil jsem se s tím několik let, moc mi nevyhovuje „lenivost“ páky a její vetší odpor, prsty mám zesláblé.:-) Navíc věčná pakárna s odvzdušňováním, úniky oleje,… Taky jsem si prostě oblíbil tu mechanickou jednoduchost Véčka, jednou za rok preventivně vyměním lanko a mám klid. Nějakou další redukci jsem nechtěl bastlit, takže jsem na férovku převrtal spodní díry v brzdových navářkách a přeřezal závit z původního M5 na M8. Moc materiálu okolo nezbylo, ale snad to bude stačit.:-) Rám je z alu 7005-T6. Kámoš se soustruhem (díky Oldo! :-)) mi upravil brzdové pivoty dle potřeby, samotnej pivot je zašroubovanej 11mm hluboko, pod úrovní sváru, tak by to mohlo snad nějakej čas vydržet.:-D Všechno na sebe přesně dosedá, brzda sedí co nejníže na navářkách co jen šlo, aby se navářky co nejméně zatěžovaly páčením při brždění. Brzdný účinek je oproti předchozímu použití s redukcí vyšší, protože celá brzda nyní sedí výše, špalky jsou blíže k čepu a tudíž páka na ráfek je větší… Prsty si odpočinou! :-D
(vloženo 8.6.22)
marosh16v: No, furt bude dost záležet na svářeči, kdo by mi to udělal. Zrovna včera na trialovejch závodech mi jeden chlapík říkal, že si taky nechával přivařit navářku na kotouč a po dvou hodinách hopsání mu ulítla.:-)
9.6.22 11:33
benobiker: přesně jak píše Vilém. Nedělal bych z toho jadernou bombu…
Vilém: dobrý vědět, jestli čep Véčka vykurví rám, tak půjdu touhle cestou… Případné pískování a novej lak bych si zajistil za dobře, holt už to nebude origo.:-)
heleď nevím, prostě zadní stavba byla do vrtule. dalo se na tom normálně jezdit, ale nějak mi to nenaplňovalo optimismem :-)
vůbec, já jezdil tady na svym písečku a pak jeden semestr v plzni, tam to bylo fajn
beno: Kdyz mi neco mensiho varili na alu ramech, tak svarec vzdy rikal, ze zadna pec atd, ze to u par cm svaru nema zadny smysl. Rikal at to necham nejaky cas lezet, ze se pnuti ztrati samo.
marosh16v: To mě zajímá! Chci fotky a bližší info! :-) Mě to taky napadlo, ale příšlo mi to jako brutální prasárna, bo se k tomu uchýlit, až se mi vylomí to véčko a nebudu mít pak na výběr :-D To pak musel s rámem někam do pece kvůli vyrovnání pnutí bo jak? Takže odstranit lak na zadní vzpěře v místě navářky, navařit někde u rámaře, opískovat, nechat vyrovnat pnutí a pak do laku, což?
8.6.22 14:45
Kamarád má taky Hexe a řešil to dovařením úchytu na kotouč
Nimrod: tvl, jak jsi mohl ohnout Zoo Pitbula? Dyť to vážilo ještě víc jak tohle co mám :-D Ten rám tě musí přežít :-D Nejezdil jsi na Dressler Campy? Když byly ještě trialový..:-) Tě musím znát určitě, alespoň od vidění. :-)
mně to drželo, ale vozil jsem to jen několik měsíců (na zoo! pitbul), než jsem ohnul rám a přišel franta
Nimrod: tvl, nekecej, až M5? :-D Jako, prvně jsem o nich přemýšlel… Našel jsem na netu nějaký trialový nadšence z Maďarska nebo odkud, co vyrábí různé komponenty a vychytávky z oceli. Na facebukách měli tohle, říkal jsem si, když tam je ta velká příruba, musí se to o ni opřít a nevylomí se to. No, napsal jsem jim, že to akutně potřebuju, jestli ještě vůbec fungujou :-D Oni že fungujou, ale že to už nevyrábí, že s tím byly problémy, že to lidi prostě přetahovali a pak buď dok*rvili rám, nebo že to snad i praskalo. Že prej M6 by byl o trochu lepší, na nějakej čas, ale že M8 je jistota, jestli mám dostatek materiálu okolo navářky a popřáli mi hodně štěstí…:-D Mno, tak jsem zkušeným okem usoudil, že tam dost materiálu určitě je a říznul jsem rovnou M8, hehee:-D
jezdil jsem nějakej čas s čepama na soustruhu stočenýma na průměr 5mm a s vyříznutýma závitama… a taky to fungovalo :-) véčka jsou prostě lepší jak maggie
KUBULA: jenže já fakt nechtěl :-) Véčka jsem si oproti Magurám oblíbil. Kdyby byl náhodou problém, dám tam do ten M osmičky vložku a můžu použít opět Maguru, ale to bych nerad :-) Jooo, ideál tam mít tu navářku na kotouč…
Mel jsi tam dat hydra magury co tam patri a je klid. Tohle „prepakovane“ reseni bylo na ho…
MJ24: holt trial, malej sport! Vývoj probíhá po nocích doma v dílně! :-DDD