Jak chceš fotit dolekopcom kolo, hlavně tam musí být v záběru hodně dřeva, říkali na Pinkbike.
Tyhle kola už něco pamatujou, ale asi jsem je upletl dobře, furt se drží. Ještě ty brzdy pořešit - úkol na další pětiletku.
Kokpit samozřejmě v nejvyšším stajlu, barvičky, cypovinky, samozřejmostí je DK samolepka, ta prodlužuje každý skok o metr a snižuje hmotnost kola o dvě kila.
Šetřič kolen s ventilkem na dofuk expanze po servisu. Tehdy se ještě konstruktéři nebáli navrhnout pořádné vahadlo.
Horekopcom mód, nevypadá to vůbec elegantně, ale nahoru tě to doveze.
Kazeta se skládá asi ze tří kazet a rozšíření. Jasně že koupíš dneska kazetu s rozsahem, ale rozšiřovací pastorek je víc punk a navíc neleží v šuplíku. Povšimněte si speciálního napínacího šroubu pro zvýšení kapacity šaltru z kusu ohnuté mosazné pájky.
Nerozlučný nástroj duševního návratu do doby kdy mi bylo asi dvacet a půl a svět byl OK, jezdili jsme do bajkparků a poslouchali Umbrtku a dávali jsme bomby a lámali si zuby, někteří i daco jiného a bylo nám dobře. Dlouho jsem ho tu nedal, jelikož jsem byl toho názoru, že takovou obludu bikefórum vidět nepotřebuje. Ale pal to čert – ať je to tu komplet.
Tenhle krutostroj jsem poskládal celkem narychlo z toho, co jsem sehnal, když jsem ohnul nebohého Werka (aka Ratbike – je mi po něm furt smutno). Pak jsem měl období, kdy jsem gravity moc nejezdil – státnice, práce, přítelkyně a další výmluvy. Nicméně mi to začalo chybět a mašinka zase jezdí.
Hodně komponent tedy bystré oko odhalí jako duplicitní, hlavně tedy vidle, kola a pohon. Je to primárně na bikeparky na blbnutí ale i na místní traily, kam lanovka nesvítí, tudíž jsem do sedlové trouby zastrčil to nejdelší co jsem našel v ponku a hurá horekopcom. NICMÉNĚ už je ve vývoji PS 180 v2, tedy nová a snad odolnější teleskopka na bázi mého původního ghetto teleskopu, co byl na Werku.
Úpravy doznala kazeta, je rok 2022 a devítikvalt už není IN, takže ořech zdobí parádní desetirychlostní kazeta 11 – 42, poskládaná z obsahu „krabice na pastorky“. Absenci brzdy na šaltru supluje mohutné omotání zadní stavby dušou, takže je chráněná jak ve skafandru. Z nějakého důvodu řetěz padá jenom tak třikrát za sezónu, takže nechávám.
Tlumák má vyléčenou hlavní nevýhodu tohohle prachsprostého základu – nemožnost nafoukat expanzku doma. Je tam 5w Motorex a upravený pístek, aby byl propad poněkud tužší než původně, na tom se blbě odráželo a do kopca to nejelo, a tvrdší pružina zase už nebyla OK na kořenech a rokgárdn.
Kvůli menšímu zdvihu (160 místo 180 mm) je prvotní pocit takový trochu jak na dirtu nebo jak to popsat, než se ozve ta houpačka vzadu :) Na cesty rychlostí zvuku přes rozflákanou DH lajnu to není vůbec dobré, je s tím ale hodně zábavy na pomalejších skákavějších a celkově hravých trailech, což mému zbabělému zadku navíc naprosto vyhovuje.
Jako poslední úpravu jsem od místního člena PANAQUEho -díky za dobrý obchod- pořídil XTéčkové brzdy a nandal nazadek 203 mm kotouč, co se mi tu válel.
Kolo nikdy neprodám, jednak by ho nikdo nechtěl, snad kromě nějakého patnáctiletého hušťana z Dolekopca, ale hlavně má pro mě velkou citovou hodnotu. Ano, je to krysařina, ano, je tam toho hodně špatně, a ano, mám z něho furt velkou radost.
Punku zdar.
(vloženo 11.6.22)
Značka | Specialized |
Model | Big Hit FSR II heavy frenduro edišn |
Modelový rok | 2010 |
Velikost | L |
Hmotnost | 16,7 |
Rám | Specialized Big Hit FSR 2 |
Vidlice | SR Auron 160 mm po samotuningu |
Tlumič | Fox Van R, struna Manitou 600x2,5 rovněž po samotuningu |
Hlavové složení | Cane Creek už nevím jaké |
Kliky | SLX |
Středové složení | Hollowtech |
Přesmykač | Nemáme |
Měnič | SLX |
Řazení | Zee 10 kvaltů |
Převodník | Čajna oválek |
Kazeta | desetistupňové peklo s A2Z rozšířením, 11 - 42 |
Řetěz | Je tam |
Náboj přední | Novatec |
Náboj zadní | Hybrid DaBomb/Remerx/Novatec |
Brzda přední | Deore XT |
Brzda zadní | Deore XT |
Brzdové páky | Deore XT |
Ráfek přední | RMX Brave |
Ráfek zadní | RMX Brave |
Dráty | 2 mm nerezi |
Pedály | Mortop, pěkně tenoučké |
Řídítka | Giant 800 mm |
Představec | Specialized 35 mm |
Sedlovka | Něco dlouhého |
Sedlo | Agang DH Throne |
Pláště | Předek DHF, zadek Ardent, oba 2,4 |