V téhle barvě se mi asi líbí vic
Okno na kontrolu sagu.
S(C)WAT - to by se mi hodně libilo
V reálu je prý ta barva moc hezká, na obrázku mě úplně nezaujala.
Změny se mi líbí – jen decentní, což je dobře, kola se nemůžou protahovat donekonečna.
Už dlouho uvažuju, jestli si neudělat radost něčím lehčím místo hliníku, protože 29 kola mě dost chytla. Zatím jsem nikde neviděl váhu samotného rámu, ale vzhledem k udávaným hmotnostem celých kol asi nakonec ani moc lehký nebude?
https://www.santacruzbicycles.com/…es/hightower
(vloženo 21.6.22)
Bral bych obě barvy, váhu bych asi taky až tak neřešil, ona je už taky pryč doba lehkých tlumičů a s příchodem 29tek už se na gramy nedá hrát vůbec.
@Atilla Hele od te doby co dam vzdy pred zacatkem pouzivani tlumak na postelovani do JCBike tak od te doby jsem s X2 nemel sebemensi rebus. Jednou za sezonu to u Honzy necham udelat a fakt proste pruzinu nepotrebuju…
U VPP jsem zatím neměl potřebu pružiny. Věřím, že i tady bych byl se vzduchem spokojený. Navíc když mám pružinu vzadu, tak bych ji pak chtěl určitě i dopředu.
Atilla: Moje X2 drží .Na Nomáda není pružina třeba, tam ta X2 žehlí fakt dobře.
saintjv: no na druhou stranu v poruchovosti X2, taky moc konkurenci nemá a váha je jen o 30g nižší než u EXT stroria 450lb pružinou a to jsi zase chodem někde jinde:)
Na to, že je to 29, tak se mi to celkem líbí… Oželel bych teda tu díru na lentilky, a váha, na to, že je to CC je taky dnešní, ale jinak pěkné. ;-)
22.6.22 11:53
Jediné mínus rámu vidím v tom, že do něj prý nedám oblíbenou X2-ku. Jinak se mi líbí moc!
tomfree: já zase nemám rád rámy který tady maj bidon, protože pro bidon šahám za vyjíždku mnohe častěji než na páčku tlumiče, kterou u VPP v podstatě používám jen na asfaltu :-)))
Ibis vs SC = důvod proč prodávám Ripley a nenechám si ho pro sebe, DW link mi fakt nesedl, jede to to ano, ale jakmile od toho chceš něco z kopce, tak tady nepochodíš.. (mluvím o Ripley, Ripmo AF má mít jinačí progresivitu, tak j to snad lepší, ale i tak na tom všíchni rychlý vozí malej SAG a hodě tlaku/tokenů)
Dost podstatnou cast vahy berou ty debilni gumy… EXO+ co na to rvou jsou gumy s 1200 gramy na kus, takze tak. Ale od te doby co ty tezsi gumy vozim, tak jsem mel snad jen 1 defekt… klepu na drevo.
Druha nezanedbatelna vec u te vahy je tlumak. Proste X2 nema na trhu zatim na poli vzduchacu konkurenci, ale je to proste o dalsi 200–300g tezsi.
To znamena HT se da dostat pod 13 kilo v pohode. Co me nuti nad tim premyslet, na rozdil od ripma, ma konecne ulozny prostor v ramu!!! To je proste za me daleko podstatenjsi vic nez highpivot smerem dolu;)…
Za me DW link chodi lip nez VPP, ale ten rozdil je tak nepatrny, ze si radeji budu vybirat ram s uloznym prostorem, nez nepatrny rozdil v tlumeni…
Ripley by se mi líbil a chtěl jsem ho kupovat, ale spíš místo staré 5010. To kolo mě ale teď začalo bavit (5010) a zase na něm docela dost jezdím. Ale jak teď víc drandím na lehčích kolech (ještě mám nového gravela) s tím, že mi za poslední 2 roky váha slítla o 10kg, tak už začínám cítít omezení 15,5 kilové těžké mrchy. Představoval bych si schopné AM, ale váhu ideálně tak kolem 14 kg.
K té váze – rám přes 3 kg v téhle kategorii mi nedává smysl, to už by pak úspora proti součesnému byla zcela nepodstatná. takže stále logičtější volba by bylo karbonové Ripmo a výměna kol za lehčí.
Ano, beru že ten rám asi něco snese, je to 29 a má tlumič s expanzkou, ale pořád stará 5010, tady podobná kategorie na 27 měla rám po 2,5 kg.
Ad Reverb, první generace měla problémy se zavzdušňováním, občas se jí nechce v zimě nahoru, odvzdušňovat vedení je taky problematické v porovnání s lankem, navíc nemůžeš tahat kolo za zasunuté sedlo, což třeba já dělám dost často…takže já bych to na kole nechtěl. Ale třeba už to všechno u 3. verze vychytali. A AXS lidi chválí.
Ad odpružení, já bych na kole nesnesl namíchané různé výrobce v odpružení.
Suslos: to máš jak s tou sedlovkou,normálně zastavíš a zasuneš,jenže teleskop je lepší,ale páčka pod sedlem není ideální,tak lanko na rodla,no a je tu AXS reverb a zase jsme jinde.
za mě lepší sedlovka na trhu není :-) bo žádná jiná bezdrátová není tak funkční :-)
netusim proc vsem ten reverb smrdi.. cena neni nizka ale jinak ta sedlovka funguje…
Krásný :-)) CC rám s tlumičem odhaduji někde kolem 3,3 – 3,5 kg
Ke komentům níže: naopak se mi nelíbí proč tam dávají Fox vidlice. Nového Reverba mám přes 2 sezóny bez absolutního problému :-))
High pivot – ještěže ho tam nedávají zatím, taky to nemusí mít každej, navíc to není nic všespásnýho.
Jo, pěkný, na to moje ježdění ideální. Ale moc se mi nelíbí osazení, nechápu proč je tam tlumič od RS a vidle od Foxu, Reverba by si taky na kolo asi nikdo dobrovolně nedal…a je to drahé, ale to už jsem si pobrečel na FB. Doby, kdy se to dalo koupit v Polsku za rozumné peníze jsou už bohužel pryč, a 9 resp 11t Euro za to nedám.
Je to krásné, ale dvě věci: raději mega než high. A proč tam ještě nedělají high pivot?
zas brečíte kvůli kilu navíc, běžná populace nemá problém s 25 kg éčkem a tady zas ohrnování nosu nad 14 kg
pěkná kola, super barvy a taky to něco asi i vydrží, že :-)
Ta tyrkysova je paradni, asi by se mi to libilo ;) kazdopadne ty hmotnosti jsou sileny :/
ja bych mrknul po trejlovym karbonym HT ;) zrovna o vikendu sem byl na mistnim treilu kde jezdime na endurech s plnotucnejma gumam a krom 3 fakt tezkych mist sem to cely sjel na XC vendette na WTB nine line :-D sice to bylo mistama na srdicko ale nebyl sem ani pomalej :) na lehkym HT s odolnejsima kolama je zabava a kolo ma kolem 10–11kg ;)