Můj první karbon. Kolo mi padlo do oka už loni v srpnu, ale termín naskladnění se neustále posouval, objednal jsem někdy na jaře a přišlo tento týden. Měl jsem objednanou do zálohy i jedovatě modrou, ale jsem rád, že první naskladnili černý, líbí se mi víc. Na první dobrou jede parádně, přecházím z hliníkovýho Authora, takže trochu nebe a dudy. Ještě převážím, až přijdou nový pedály.
(vloženo 23.6.22)
Značka | Canyon |
Model | Ultimate CF SL 8 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | S |
Hmotnost | 7 |
Rám | Carbon |
Vidlice | F35 CF SLX |
Kliky | Ultegra R8000 |
Středové složení | Shimano pressfit BB72 |
Přesmykač | Ultegra R8000 |
Řazení | Ultegra R8000 SS |
Převodník | 53/36 |
Kazeta | 11-30 11s |
Řetěz | Shimano HG701 |
Brzda přední | Ultegra R8000 |
Brzda zadní | Ultegra R8000 |
Brzdové páky | Ultegra R8000 |
Ráfek přední | DT Swiss P 1800 Spline |
Ráfek zadní | DT Swiss P 1800 Spline |
Pedály | Ultegra |
Řídítka | Canyon H36 Aerocockpit CF |
Sedlovka | Canyon S13 VCLS CF |
Sedlo | Selle Italia SLR Boost Superflow S manganese |
Pláště | Continental Grand Prix 5000 25mm |
Díky, to já jsem menší, 175/82. Ale už mám Grizl, tak jsem původně objednal S a nakonec jsem ho vrátil a objednal M, přišlo mi pocitově hrozně malé.
Cochty: 177/rozkrok cca 83. Sko sedlo paradne
Koukam, ze dnes vydany nove modely Ultimate.
Taky o něm uvažuji, jen se nemůžu rozhodnout jestli S a nebo M. Kolik měříš ty?
přesně ! Navíc u čelistí , větší rozsah ( nehledě na doladění za jízdy – z kopce – do kopce) a větší cit citlivost ( feeling) dávkování . Kvalitní karbon ráfek ( např Fulcrum :-) a špalky swiss stop princes yelow , to vše správně seřízeno( do šípu)je pák zárukou ideálu brždění :-) . Mám třeba kotouče na silničním gravelu ( nemluvě o bicích) a tam je tak nějak přetrpím , občasné škrtání toleruji ..
25.6.22 13:05
25.6.22 13:00
Díky!
karel d.: Tvůj Giant je taky krásný kousek. Je pravda, že když už jsem se rozhodl pro Canyon, alternativy jsem moc nehledal, byl jsem smířenej i s čekáním, i když to se teda protáhlo. Někdy v zimě vyšla verze s kotoučema, která už měla integrovaný wattmetr na klikách, ale jak jsem psal níž, skladem v Sku nebyla, tak jsem nemusel řešit dilema.
zarkow: Mám dlouhý nohy a krátký tělo, na Mku bych byl moc nataženej. Ale posed ještě budu trošku ladit.
Moc pěkné kolo a přesně dle mého gusta. Já tohle kolo taky zvažoval, ale nakonec jsem vzal z výprodeje z italskeho e-shopu Giant TCR Adv. (KOM 1 verze) 2021 na rafk. brzdach za ještě trochu nižší cenu. Ten poměr cena/váha/výkon je na dnešek naprosto skvělý. Jak už tady někdo zmiňoval, ty rafk. brzdy jsou způsob jak držet váhu dole a neplatit 150k a víc za to, aby silnicka měla kolem 7kg. Kdo na kole jezdí hodně kopce, a nemusí to být vůbec žádný závodník, tak ví, ze ten rozdíl 500g je opravdu znát. A ty základní karbonove modely treba na Ultegre v kotoučové verzi, které stoji kolem 70–80k váží dnes s firemnimi zaplety běžně něco přes 8kg.
Mám stejný model, jen generačně o hodně pár let dozadu, ale stále drží a dobře slouží. Tak ať ti taky dlouho vydrží.
Když se dívám na fotky a nastavení sedla, velikost S ti sedí dobře? Přijde mi že bys možná snesl i o číslo větší M, pokud by teda nebylo mov dlouhé…
Dejv0: Promin, asi hned startuji kdyz tu porad ctu jak se spousta lidi pozastavuje nad tim, proc ma nekdo rafkove brzdy. :) Nemyslel jsem to zle. At si kazdy jezdina cem chce. A tohle kolo vypada za me osobne pekne na rafkovych brzdach i kotoucich. :)
BikerM: nechápu jak sis z „ne že by se na tom jezdit nedalo“ (jezdil jsem je do teď několik let) a „mě to baví víc na kotoučích“ (prostě se cítím líp) odnesl, že ráfkové nebrzdí, ale vol si co chceš ne, nikomu jsem nic necpal. ;)
Dejv0: z tveho komentu ke kotoucim to trochu vypada, ze rafkove brzdy nebrzdi. Zajimave, ze jsem ty desitky tisic km za kazdeho pocasi prezil bez ujmy na zdravi. :D At si kazdy jezdi na cem chce, je fajn ze mame moznost volby. :) Ja volim na silnici rafkove a neni to diky tomu, ze bych nemel zkusenost s kotoucema na silnici, tu mam. Ale diky velke uspore vahy, snadnemu servisu a take diky skvelemu ucinku brzd, ktere vozim. :)
pospec7: rozumim, zase lepší jak čekat, ne že by se na tom jezdit nedalo. :) Obecně mě to „jenom“ ve Středohoří baví víc na kotoučích i za sucha. :)
Deadlift: Jasný, mám to tak nějak podobně, jen jako odolnou silnici to budu jezdit běžně na 35, protože občas se to hodí vzít polňačkou. Pak čistě silniční dovolený nebo výlety budou odjetý na 32. :)
Velomiwookie a Dejv0: měl jsem dvoje záplety a na jedněch 30 mm Contíky. Na druhých 40 mm tufa. Ty mají výhodu, že nemusím řešit, že pojedu a projedu lesem. Spíš zvažuji, že z kola udělám odolnou silnici s 32 mm plášti a šlus. Na přehazování plášťů jsem lenoch. Nad endurace jsem přemýšlel, ale je to defacto to co vozím teď. Jen teď tam nacpu 45 mm pláště. Chtěl jsem něco raceovějšího a tenhle Canyon je za cca 64 tis. sedmikilová raketa. Poměr výkon/cena/hmotnost je moc fajn.
Díky pánové.
Dejv0: Asi z čistě estetickýho hlediska, dosud jsem měl mechanický kotouče, ale s těmahle špalkama mi to nepřijde jako krok zpět. Samozřejmě pokud nepojedu někde v Alpách na mokru :) Ale kdyby během čekání na tohle kolo byla skladem verze s kotoučema, což se nestalo, asi bych do něj šel.
Krasavec, proč ne kotouče? :)
Deadlift: Praktikoval jsem co píše Velomiwookie, jen 35mm už nebudu pravděpodobně sundavat, i když druhý záplety mám v plánu. :D
Deadlift: kdyby Ti stacily na gravel 35mm plaste, tak se to da resit enduracem a pokryt tim gravel i silnici s dvojema zapletama ;)
Moc pěkný. Taky na něho šetřím :)
Parádní kolo. Taky nad ním trochu uvažuji (jen to hatí myšlenku mít jeden gravel a nic jinýho a mezitím to vypadá na třetí kolo:))
Ať slouží!