Trencle 2.0

Přidat foto

Nářadí do středové osy má i nýtovačku a prostor pro rychlospojku

Vodítko nakonec využiju míň než ten chránič převodníku (v jednom kusu od Shaman Racing)

Dvě věci mě na kazetě X01 štvou - že černý nejsou největší pastorky a že ta černá jde rychle dolů

Jelikož mám pocit, že jsem tuning trenclí dovedl ke své spokojenosti a zároveň je to už hodně jiný než původní kolo, nacvakal jsem po přezutí gum pár fotek a hurá zabíjet čas profilem.

Od posledně bajk skoro půl kila přibral, ale hmotnost pod čtrnáct včetně pedálů je na dnešní dobu a poctivý pláště myslím ještě dobrá. Ať už tam mám Trail King, Baron či Kaiser Projekt, tak s těma Contíkama neznám, co je to defekt. A to i když nechám vyschnout mlíko. Všecky mají plus minus pár gramů přesně kilo, poctivých 60–61 mm na šířku a kromě do semislicku sjetýho Trail Kinga jsem si na grip nikdy nikde stěžovat nemohl.

Nákupů SRAM X01 AXS a Luftkappe do vidlice, který poněkud finančně bolely, zpětně vůbec nelituju. AXS je návykový a hlavně to vypadá, že konečně nemusím každý tři měsíce v lesáckým bordelu měnit přehazovačku. Investice do kazety a řetězu X01 jsou pak vzhledem ke dvoj- až čtyřnásobné výdrži proti GX vlastně výhodný. S Luftkappe chodí ta Foxka opravdu neskutečně: žehlí, nepropadá se do zdvihu, když nechcu, prostě ideál. Tlumič po přidání tokenů chodí taky pěkně a hlavně musím šlapat jako retard, aby se začala zadní stavba houpat. Nechávám plně otevřenej už furt. Oválnej převodník s tím teda trochu hýbe, to je fakt.

První sedlovka Contact Switch (150 mm) se hrozně vydřela, druhá (170 mm) šla zase na reklamaci (nechtěla vyjíždět, pokud jste ji trochu nezatížili), takže jsem udělal to, co jsem měl udělat rovnou: koupil OneUp V2 se zdvihem 180 mm. Jednak chodí líp než ty od Giantu, zatím má jen minimální vakl a samozřejmě každej centimetr zdvihu navíc dobrej.

Abych to neprodlužoval – tak jak to je, to na tu mou trailovou turistiku vyhovuje a poslední investice (ložiska Endura Max, zadní nába DT 350, pláště, AXS, OneUp V2…) nedělaj kolo rychlejším, ale snahou je „neřešit, jezdit“. Jestli to všechno vydrží tak dlouho, jak doufám, to se teprve uvidí.

(vloženo 28.6.22)

ufoncz ufoncz
Ohodnoť bajk: (4.8  / 26 hlasujících)
Značka Giant
Model Trance 29 1
Modelový rok 2019
Velikost L
Hmotnost 13,8 (s pedálama)
Rám Trance 29 Aluxx SL, ložiska Endura Max
Vidlice Fox 34 Float Performance Elite, 130 mm, FIT4, Luftkappe
Tlumič Fox Float DPS Performance Elite, 115 mm
Hlavové složení Cane Creek 40
Kliky Truvativ Descendant 6k Eagle Dub, Boost
Středové složení SRAM GXP Dub PressFit
Měnič Sram X01 Eagle AXS
Řazení Sram X01 Eagle AXS Rocker
Převodník SRAM Eagle X-Sync 2, 32 zubů
Kazeta Sram X01 Eagle XG-1295, 10-50
Řetěz SRAM X01 Eagle CN-EAGL-X01-A1
Náboj přední Giant Two (OEM DT Swiss 360)
Náboj zadní DT Swiss 350
Brzda přední Shimano SLX BR-M7100 + Galfer DB004W Fixed Wave, 203 mm
Brzda zadní Shimano SLX BR-M7100 + Galfer DB004W Fixed Wave, 203 mm
Ráfek přední TRX 1 carbon (w: 37/30 mm, h: 25,8 mm, hookless)
Ráfek zadní TRX 1 carbon (w: 37/30 mm, h: 25,8 mm, hookless)
Pedály Shimano XT PD-M8020, nebo OneUp Composite
Řídítka Giant Contact SL, 780 x 35 mm, 20 mm
Představec Giant Contact SL 35, 50 mm
Sedlovka OneUp Dropper Post V2, 30,9 mm, zdvih 180 mm
Sedlo Giant Contact SL (Neutral), 138 mm
Pláště Continental Der Kaiser Projekt, 29 x 2,4

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
mum-on-bike
mum-on-bike

30.6.22 22:25

Jo, byla to kolíbka. Fakt divný. Ani jsem nevěděla, že je i jinej systém.

Tak užívej kola, je to pěknej stroj :-)

Reagovat
ufoncz
ufoncz

29.6.22 08:20

mum-on-bike: Jestli jsi zkousela kolebku, tak z te jsem mel prvni dojem taky hroznej. Rocker paddle je bliz klasice, ale nema tolik zpetne vazby, zato jde uplne lehce. Omylem nic nezaradis. A zvykas si pet minut a tu snadnost hodne ocenis s pribyvajici unavou. A celkove te to nauci casteji radit a jezdit optimalni prevod.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

29.6.22 07:19

Jo, a barvu jsem zapomněla pochválit. Ta je boží, obzvlášť na těch fotkách na přímém slunci

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

29.6.22 07:18

Pěkný to máš, vytunils, co se dalo. AXS se docela rozmáhá, měla jsem možnost si to taky zkusit na kamarádovo kole a asi jsem na to zatím nedovyvinutá. Přišlo mi to takové přecitlivělé, jen jsem o to náhodou zavadila a byla jsem o dva pastorky jinde a výjezd do kopce v háji.

Reagovat
nomecz
nomecz

28.6.22 21:50

Ufon- no zitra to prostuduju a asi to testnu :)

Reagovat
orm
orm

28.6.22 21:24

Mas to pekny.

Reagovat
ufoncz
ufoncz

28.6.22 21:15

enduristka: Ona to ve skutečnosti není popelářská oranžová. V reálu ta metalíza nevypadá vůbec lacině, ale prostě mně to nejde vyfotit (nějaký fotky jsou s polarizákem, ale tím se to taky nevyřeší). Nejvíc to možná jde vidět na téhle starší fotce (dávám radši odkaz, protože jinak to bude už podruhé BF komprese). Slabinou je ale odolnost toho laku – to se oprýskne až na bílej podklad hned, jak se na to nějakej kamínek jenom škaredě podívá a pohyb hadic vedoucích k zadní stavbě to vydírá taky hrozně snadno.

Reagovat
ufoncz
ufoncz

28.6.22 21:09

juraj.9: Jj, věřím tomu, že ten setup, jak to máš, je dolekopcom o kus jistější. Ty všechny podložky pod představcem už dohromady s podkopnutím hlavy musí udělat svoje. Jak jsem psal, já su spíš takovej trailovej turista a potřebuju, aby to ke sjezdu taky trochu odsejpalo + jako zodpovědný otec dvou dětí s hypotékou žádný vraždy radši nepokouším (když tady vidím Listera v diskuzi, tak to heslo, co má v profilu, mám hodně i za svoje :-)).

Reagovat
juraj.9
juraj.9

28.6.22 21:01

oprava:podkopla vidlice…

Reagovat
juraj.9
juraj.9

28.6.22 21:01

Za me zmena uhlu sedlovky pocitove minimalni ale ten 1cm + 0,5 stupnu podkopla sedlovka byla z kopce dolu hodne znat.Proto jsem u Xka zvednul Lyrika na 160…

Reagovat
ufoncz
ufoncz

28.6.22 20:59

nomecz: Mám něco pod 80 kg, ale pohotovostní hmotnost (bidon/camel, batoh/ledvinka, hadry atd.) je vždy hodně nad osmdesát. Jenom tokenama ta vidlice vyladit na ten skoro Svatý grál nešla. Buď málo žehlila, nebo se moc propadala na dropech, v kompresích a pod brzdou. Až s Luftkappe, i když jsem se i za ten přepočet z kanadských dolarů, poštovný a cenu nářadíčka nejdřív hrozně kroutil (a pak přišlo takový dvakrát malinký nic a pár samolepek :-)), se podařilo spojit zdánlivě skoro neslučitelný. Tokeny nevím, veškerou složitější servisní práci mi dělá brácha (nejmenovanej cyklosport v Lelkách). Taky tam dával myslím ještě nějaký lepší mazivo. Bohužel mi pak přišla třeba ta CaneCreek Helm, co tak pěkně ladila k Zoceli, jako špatně chodící vidlice proti tomuto.

Reagovat
nomecz
nomecz

28.6.22 20:49

Mas to v TOPU ten Luftkappe me zacal zajimat …kolik cca vazis ? Je to fakt takovej rozdil a nechal si tam nejaky tokeny ?

Reagovat
Lister
Lister

28.6.22 20:44

Moc hezké kolo v hezké barvě

Reagovat
ufoncz
ufoncz

28.6.22 20:30

juraj.9: Uz bych mel malo kolmej sedlovej uhel, coz bych nechtel. Na Zoceli mam 140mm Fox 34 a centimetr navic nepoznam, zato poznam, ze tam neni Luftkappe.

Reagovat
juraj.9
juraj.9

28.6.22 20:14

Mas to paradni,Trance je proste super kolo.5*Neuvazoval jsi o zvyseni zdvihu u vidlice.Ja klukovi zvednul Bombra Z2 na 140 a ten si blahem chrochtal :-)

Reagovat
enduristka
enduristka

28.6.22 20:09

Za mně pěkné popelářské vozítko. Dávám plný počet hvězd.

Reagovat
Derwen
Derwen

28.6.22 19:04

Máš to parádní, nepřehlédnutelné a ta váha je za mě zcela luxusní!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Atrey17 0
Fildazmoravy 2
nomecz 13
Lišák 10
Kolobezkar 68
benobiker 39