Nářadí do středové osy má i nýtovačku a prostor pro rychlospojku
Vodítko nakonec využiju míň než ten chránič převodníku (v jednom kusu od Shaman Racing)
Dvě věci mě na kazetě X01 štvou - že černý nejsou největší pastorky a že ta černá jde rychle dolů
Jelikož mám pocit, že jsem tuning trenclí dovedl ke své spokojenosti a zároveň je to už hodně jiný než původní kolo, nacvakal jsem po přezutí gum pár fotek a hurá zabíjet čas profilem.
Od posledně bajk skoro půl kila přibral, ale hmotnost pod čtrnáct včetně pedálů je na dnešní dobu a poctivý pláště myslím ještě dobrá. Ať už tam mám Trail King, Baron či Kaiser Projekt, tak s těma Contíkama neznám, co je to defekt. A to i když nechám vyschnout mlíko. Všecky mají plus minus pár gramů přesně kilo, poctivých 60–61 mm na šířku a kromě do semislicku sjetýho Trail Kinga jsem si na grip nikdy nikde stěžovat nemohl.
Nákupů SRAM X01 AXS a Luftkappe do vidlice, který poněkud finančně bolely, zpětně vůbec nelituju. AXS je návykový a hlavně to vypadá, že konečně nemusím každý tři měsíce v lesáckým bordelu měnit přehazovačku. Investice do kazety a řetězu X01 jsou pak vzhledem ke dvoj- až čtyřnásobné výdrži proti GX vlastně výhodný. S Luftkappe chodí ta Foxka opravdu neskutečně: žehlí, nepropadá se do zdvihu, když nechcu, prostě ideál. Tlumič po přidání tokenů chodí taky pěkně a hlavně musím šlapat jako retard, aby se začala zadní stavba houpat. Nechávám plně otevřenej už furt. Oválnej převodník s tím teda trochu hýbe, to je fakt.
První sedlovka Contact Switch (150 mm) se hrozně vydřela, druhá (170 mm) šla zase na reklamaci (nechtěla vyjíždět, pokud jste ji trochu nezatížili), takže jsem udělal to, co jsem měl udělat rovnou: koupil OneUp V2 se zdvihem 180 mm. Jednak chodí líp než ty od Giantu, zatím má jen minimální vakl a samozřejmě každej centimetr zdvihu navíc dobrej.
Abych to neprodlužoval – tak jak to je, to na tu mou trailovou turistiku vyhovuje a poslední investice (ložiska Endura Max, zadní nába DT 350, pláště, AXS, OneUp V2…) nedělaj kolo rychlejším, ale snahou je „neřešit, jezdit“. Jestli to všechno vydrží tak dlouho, jak doufám, to se teprve uvidí.
(vloženo 28.6.22)
Značka | Giant |
Model | Trance 29 1 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13,8 (s pedálama) |
Rám | Trance 29 Aluxx SL, ložiska Endura Max |
Vidlice | Fox 34 Float Performance Elite, 130 mm, FIT4, Luftkappe |
Tlumič | Fox Float DPS Performance Elite, 115 mm |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | Truvativ Descendant 6k Eagle Dub, Boost |
Středové složení | SRAM GXP Dub PressFit |
Měnič | Sram X01 Eagle AXS |
Řazení | Sram X01 Eagle AXS Rocker |
Převodník | SRAM Eagle X-Sync 2, 32 zubů |
Kazeta | Sram X01 Eagle XG-1295, 10-50 |
Řetěz | SRAM X01 Eagle CN-EAGL-X01-A1 |
Náboj přední | Giant Two (OEM DT Swiss 360) |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7100 + Galfer DB004W Fixed Wave, 203 mm |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7100 + Galfer DB004W Fixed Wave, 203 mm |
Ráfek přední | TRX 1 carbon (w: 37/30 mm, h: 25,8 mm, hookless) |
Ráfek zadní | TRX 1 carbon (w: 37/30 mm, h: 25,8 mm, hookless) |
Pedály | Shimano XT PD-M8020, nebo OneUp Composite |
Řídítka | Giant Contact SL, 780 x 35 mm, 20 mm |
Představec | Giant Contact SL 35, 50 mm |
Sedlovka | OneUp Dropper Post V2, 30,9 mm, zdvih 180 mm |
Sedlo | Giant Contact SL (Neutral), 138 mm |
Pláště | Continental Der Kaiser Projekt, 29 x 2,4 |
Jo, byla to kolíbka. Fakt divný. Ani jsem nevěděla, že je i jinej systém.
Tak užívej kola, je to pěknej stroj :-)
mum-on-bike: Jestli jsi zkousela kolebku, tak z te jsem mel prvni dojem taky hroznej. Rocker paddle je bliz klasice, ale nema tolik zpetne vazby, zato jde uplne lehce. Omylem nic nezaradis. A zvykas si pet minut a tu snadnost hodne ocenis s pribyvajici unavou. A celkove te to nauci casteji radit a jezdit optimalni prevod.
Jo, a barvu jsem zapomněla pochválit. Ta je boží, obzvlášť na těch fotkách na přímém slunci
Pěkný to máš, vytunils, co se dalo. AXS se docela rozmáhá, měla jsem možnost si to taky zkusit na kamarádovo kole a asi jsem na to zatím nedovyvinutá. Přišlo mi to takové přecitlivělé, jen jsem o to náhodou zavadila a byla jsem o dva pastorky jinde a výjezd do kopce v háji.
enduristka: Ona to ve skutečnosti není popelářská oranžová. V reálu ta metalíza nevypadá vůbec lacině, ale prostě mně to nejde vyfotit (nějaký fotky jsou s polarizákem, ale tím se to taky nevyřeší). Nejvíc to možná jde vidět na téhle starší fotce (dávám radši odkaz, protože jinak to bude už podruhé BF komprese). Slabinou je ale odolnost toho laku – to se oprýskne až na bílej podklad hned, jak se na to nějakej kamínek jenom škaredě podívá a pohyb hadic vedoucích k zadní stavbě to vydírá taky hrozně snadno.
juraj.9: Jj, věřím tomu, že ten setup, jak to máš, je dolekopcom o kus jistější. Ty všechny podložky pod představcem už dohromady s podkopnutím hlavy musí udělat svoje. Jak jsem psal, já su spíš takovej trailovej turista a potřebuju, aby to ke sjezdu taky trochu odsejpalo + jako zodpovědný otec dvou dětí s hypotékou žádný vraždy radši nepokouším (když tady vidím Listera v diskuzi, tak to heslo, co má v profilu, mám hodně i za svoje :-)).
Za me zmena uhlu sedlovky pocitove minimalni ale ten 1cm + 0,5 stupnu podkopla sedlovka byla z kopce dolu hodne znat.Proto jsem u Xka zvednul Lyrika na 160…
nomecz: Mám něco pod 80 kg, ale pohotovostní hmotnost (bidon/camel, batoh/ledvinka, hadry atd.) je vždy hodně nad osmdesát. Jenom tokenama ta vidlice vyladit na ten skoro Svatý grál nešla. Buď málo žehlila, nebo se moc propadala na dropech, v kompresích a pod brzdou. Až s Luftkappe, i když jsem se i za ten přepočet z kanadských dolarů, poštovný a cenu nářadíčka nejdřív hrozně kroutil (a pak přišlo takový dvakrát malinký nic a pár samolepek :-)), se podařilo spojit zdánlivě skoro neslučitelný. Tokeny nevím, veškerou složitější servisní práci mi dělá brácha (nejmenovanej cyklosport v Lelkách). Taky tam dával myslím ještě nějaký lepší mazivo. Bohužel mi pak přišla třeba ta CaneCreek Helm, co tak pěkně ladila k Zoceli, jako špatně chodící vidlice proti tomuto.
Mas to v TOPU ten Luftkappe me zacal zajimat …kolik cca vazis ? Je to fakt takovej rozdil a nechal si tam nejaky tokeny ?
juraj.9: Uz bych mel malo kolmej sedlovej uhel, coz bych nechtel. Na Zoceli mam 140mm Fox 34 a centimetr navic nepoznam, zato poznam, ze tam neni Luftkappe.
Mas to paradni,Trance je proste super kolo.5*Neuvazoval jsi o zvyseni zdvihu u vidlice.Ja klukovi zvednul Bombra Z2 na 140 a ten si blahem chrochtal :-)
Za mně pěkné popelářské vozítko. Dávám plný počet hvězd.