Asi před půl rokem jsem začal uvažovat o náhradě za mojí gravel/endurance mašinu Trek Crossrip. Zadání bylo velmi jednoduché – pohodlný karbonový rám, posed co nejbližší stávajícímu Treku, průchodnost rámu pro pláště kolem 45 mm. Jelikož jsem donedávna jezdil velmi spokojeně také pružící HT Trek s Isospeedem, nebránil jsem se při svém výběru rámu s nějakým pružícím prvkem, neboť z vlastní pozitivní zkušenosti vím, že to opravdu funguje (hateři „kurvítek“ prominou). Největším favoritem byl přes nehoráznou cenu Trek Checkpoint. Nedostatek kol na trhu mě však nasměroval k cenově přijatelnějšímu a v současnosti dobře dostupnému GT Grade. Z důvodu poměru ceny a užitné hodnoty jsem ještě uvažoval o Grizlu od Canyonu, kde mě však odradil příliš strmý hlavový úhel, nízká hlavová trubka a celkově vysoký rám (standover +3 cm vs stávající Trek ve stejné velikosti). Jednoho dne jsem se tedy vypravil do prodejny, kde měli skladem Grejdynu v mé velikosti. Vedle Grejdyny stál zaparkovaný zbrusu nový Cannondale Topstone Carbon 3 2022. Srdce zaplesalo nad šmrncovní černo-šedou kombinací barev rámu u Topstouna, pak se ale probral rozum a říká mi: „Ruce pryč od Cannondale, osazuje přece u svých modelů specifické kliky, používá svůj offset kol (Ai systém) tzn. budeš muset přeplétat pokud chceš osadit jiné záplety. A taky předchozí Topstone pobral max 40 mm pláště.“ Nenechal jsem se přesto odradit a začal tedy Stouna zkoumat podrobněji, projel se, a k mému úžasu zjistil, že oproti modelu 2021 tady nezůstal kámen na kameni. Délka se mírně zkrátila, standover v L se snížil o 2 cm (jo, mám krátký nohy:-), osazeno standardními klikami FSA (dle výrobce mají být standard GRX ale asi nejsou skladem), prostupnost 45 mm (osazeno) s 6 mm rezervou na blatníky, jako bonus šroubovací střed BSA 68 !!! a klasická sedlová objímka !!! Byl jsem polapen. Poté co mě ještě prodejce ujistil, že Cannondale již upustil od svého Ai systému offsetu kol, stačilo jen dohodnou malou slevičku a náš obchod stvrdit podáním ruky. Grejdyně jsem se omluvil a nakonec si odvezl domů Blackstouna. Grejdyna by byl sňatek z rozumu, ale tohle, to byla láska na první pohled… Stouna jsem doma jen přezul na osvědčené záplety Pancho od pan Fuksy z Bikepartu, přidal karbonovou sedlovku s již vysezeným sedlem a hurá do štěrku, vstříc novým zážitkům…Doufám, že nám náš vztah dlouho vydrží.
(vloženo 29.6.22)
Značka | Cannondale |
Model | Topstone Carbon 3 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | Topstone Carbon, Kingpin suspension system, SmartSense compatible, 12x142mm thru-axle, 27.2 dropper post ready, BSA 68mm threaded BB, DirectLine internal cable routing, removable f |
Vidlice | Topstone Carbon, 1-1/8" to 1.5" steerer, 55mm OutFront offset, flat mount disc, internal routing, 12x100 thru-axle, triple bottle/gear mounts, fender mounts |
Tlumič | Kingpin |
Hlavové složení | Integrated, 1-1/8" - 1-1/2" |
Kliky | FSA Gossamer Pro AGX+ 46/30 172,5 mm |
Středové složení | Shimano BSA 68 |
Přesmykač | Shimano GRX 810, braze-on |
Měnič | Shimano GRX 810, Shadow RD+ |
Řazení | Shimano GRX 600, 11-speed |
Kazeta | Shimano HG700, 11-34, 11-speed |
Řetěz | Shimano HG601, 11-speed |
Náboj přední | Pancho |
Náboj zadní | Pancho |
Brzda přední | Shimano GRX 400 hydraulic disc, 160/160mm RT64 rotors |
Brzda zadní | Shimano GRX 400 hydraulic disc, 160/160mm RT64 rotors |
Brzdové páky | Shimano GRX 600 |
Ráfek přední | Pancho Spirit 35 |
Ráfek zadní | Pancho Spirit 35 |
Dráty | Sapim |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Cannondale 3, butted 6061 Alloy, 16 deg flare drop |
Představec | Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.8, 7° |
Sedlovka | FSA SL-K carbon 27.2mm, 20 mm offset |
Sedlo | Bontrager Paradigm 1 |
Pláště | Tufo Speedero 40 mm |
29.6.22 21:01
dávám za 5..dal bych i 6 za popis..:-)
Evidentně láska na první pohled, ať to vydrží a líce jako černý ďábel ;-) 5 bez diskuzí ;-)
Vzorový popis, příběh, úvahy o geometrii, prostě zákazník, který vybírá rozumem. Kolo líbí, chválím BSA střed (konečně!!!) a kulatou sedlovku. Ať jezdí a dělá radost. Pět hvězd.
Krásné kolo! Jen jako majitele předchozí generace mě u nové generace mrzí přechod na sériové GRX/FSA kliky, nic hezčího než Spider Ring není :)
no proporčně to je teda na zblití, ale funkčně to může být aso OK :) na oko mi přijde šíleně krátký wheelbase…
Moc hezký kolo! Barva super a ty záplety s Tufo pneu tomu dávají šmrnc. Fakt paráda, ať slouží