Nová stopětka bude 12speed a Di2. Cena dvojnásobná. Tak snad Tiagra zůstane normální dostupnou sadou s mechanickým řazením.
(vloženo 30.6.22)
Ještě foto z období kdy jsem kvůli časovkám zvažoval elektriku. Nakonec jsem raději postavil kozenku :-) TCRko by s elektrikou nebylo tak dobrý na časovky jako specializovaná koza.
dolomiti: já se dívám rád na všechna svá kola přes pupek ze zahrádky :-) A to mám i kousek s jedním převodem.
2.7.22 04:31
1.7.22 16:53
zirecek: s nápovědou od tebe to byla hračka :D
Náhodou jsem o elektrice před pár lety uvažoval. Ještě předtím, než jsem postavil kozu, nabízela se elektrika jako řešení jak dostat řazení na časovkářský nástavec. Mít klasicky dualy a druhé řazení tam. Nebavilo mě vyndavat lanko z dualy a zapojovat páčku na nástavci. Ale dělal jsem to tak. Až prasklý zámek sedlovky mi napověděl, že z TCRka kozu dělat nejde (sedlo vpředu a váha na jeho špičce). Koza to vyřešila.
Pokroku se nebráním. Karbonový rám? Jasně! Karbonová kola? Ano! V elektickém řazení ale osobně přínos nevidím, žádný prostor ke zlepšení tam není (pro mě).
Hawk. Domluvil jsem.
Miťo: Tak hlavně, že si došel od „Japončíkovi hráblo“ k honění péra a e-biku. Howk.
@skaj: Ok, uznavam, ze jsem se spletl a nove silnicni paky uz maji moznost regulovat vzdalenost desticek od kotouce. Stare to nemaj, tak jsem si myslel, ze to plati i nadale. To je dobra zprava.
Lister: Jsem pupkáč s fousama – chtěl bych GRX 1×12 Di2. Dvě sady kol, 700×30 s kazetou cca 9–40 a 650bx44 s kazetou cca 11–42. Převodník cca 38z. V 1×11 to mám zatím z komponentů sestavené. Ten jeden převod navíc by zde byl jen pro ten pocit, že na trhu není něco lepšího…
Jako všechny tyhle nářky tady jsou úplně zbytečně. Je potřeba si uvědomit kam tahle sada míří
Na všechny ty dobře zaopatřené pupkace, kteří neřeší ani cenu, ani odstupňování nebo podobné věci. Pro cílovku bude kolo s touhle sadou módní doplněk, který hlavně musí vypadat dobře před zahrádkou, kde stráví většinu času, a tak musí být podle poslední módy.
Konzervatisti, co jezdi, si koupí starou Ultegru a sportovně založení jezdci, kterým elektrika nevadí, tu novou nebo si poskládají nějaký mix že 105 (kliky, páky, brzdy, smyk) a Ultegry – hazka, kazeta, řetěz.
Jiří: to jo, vzhledem k tomu, že má dnes v sobě baterku a motorek kdejakej mončičák, tak v šaltru ti mělo být už dávno a za pár korun :-)
Lanko mi ještě neprasklo ;-) Jiným ano. Stačí odhrnout gumičku na páce a podívat se ;-)
Kubánec: Tak jestli miťo bude odmítat nové sady, tak má ještě možnost po bazarech shánět ojeté komponenty na 1×11 mechanice s ráfkovýma brzdama. Nebo se časem smířit se Sorou. Přitom miťo je zrovna člověk, který tady neustále upozorňuje na praskání řadícího lanka v Shimano pákách – ale elektrika mu nesmí na kolo jako méně spolehlivá…
Shimano vyrobilo sadu, kterou si cení na uvedené peníze. Je jen miťova volba, jestli si ji koupí nebo si koupí cokoliv jiného. Nikdo mu ji nenutí.
Lister: Trochu silná slova, ale tak 105 asi nebude navržená pro konzervativní silniční odmítače, spíš má cílit do jiných řad, které mají použití 36–36 někde v hlubinách.
Počítám, že Miťo má doma ještě pevnou linku a telku Rubín :)
Dávám Miťovi pár let a bude muset změnit názor, protože nic jiného už nesežene :)
Lister – dodnes mám xtr dualy na kole a za mě hrozná škoda že s tím přestali :)
Zirecku, že ty ses zase nechal unést vášní :D Nedržíš svůj fofrklacek náhodou v ruce? Vtip :-)))
Všichni klasičtí cyklisté jsou zpátečníci, vždyť e-bike je přeci pokrok!
1.7.22 04:42
@Lister: Nesouhlasim. Dualy jsou genialni. Packa uhne pri padu a je moznost radit na vetsi pastorek pri brzdeni. Smazit v pekle by se mel ten kdo vymyslel razeni jednou packou u sramu. To je peklo!
Jak už tu padlo, Japonec už jeden přešlap udělal a to když vymysleli dualy. Na MTB jim to naštěstí nikdo nežrala ale na silnici jim to z nějakého důvodu procházelo
Doufám, že ten, kdo to vymyslel, už dávno spáchal sepuku a teď se snaží v pekle a musí na věky řadit dualama s inverzem.
Nikdo jiný to nedělá a teď už i japončík pochopil, že brzdová páka, která uhýbá při brzdění já fakt totální pikačovina.
Čekal jsem s čím vylezou, osobně bych chtěl, aby vzali předchozí Di2 Ultegru a udělali z toho novou 105. Tahle sada bude pro mnohé fajn, osobně tam vnimám dost omezení, kvůli kterým budu muset vzít většinu dílů z Ultergy. Nejmenší kazeta s 34 zuby a k tomu kompakty je peklo, to na silnici nepatří.
orm: diky kamo, ale ojetou ji nechci a nova je trochu mimo moji cenovou.
Miťo: jo s meziplynem zkusil, a na motorce pod plynem i bez spojky. Zkusit je potreba vse, pak muzes hodnotit.
miťo: A co takhle koňský povoz nebo rovnou na stromy, bude to dost chlapské? Automat v autě je pro provoz celkově plynulejší a bezpečnější, kdo zkusil déle, má většinou jasno (zatím neznám nikoho, že by trval na manuálu). Ale chápu, že pro někoho je držet fofrklacek více cool a více se může cítit jako samec.
@KUBULA: dura je elektricka a ma i rafkovou verzi. netreba hazet flintu do zita.
To zatím ne, teď dělám ŘP na náklaďák a tam si zařadím pěkně a vůbec mi nevadí, že jinak jezdím z automatem. Když jsem byl nedávno na buginách, tak tam byl zase sekvenční manuál, prostě by měl člověk střídat všechno, ať pak není překvapen… To samé u kola… ;-)
Chlapi a sednout do auta bez synchronů, už to někdo z vás zkusil? Hezky meziplyny, to je šoférování.
Kubula: lidovka teď bude Tiagra. Doufám, že za deset let nebude elektrika i v nejnižší sadě Tourney :D
miťo, prostě přiznej, že jsi konzerva… :-) To že někdo neumí s manuálem je spíš důkaz toho, že papíry dostane každý pitomec, né že by automat byl špatný.
Martine ty máš neskutečnou kliku na lidi kterým se furt něco sere
Kdybych byl vyděšený z toho množství lidí, co se v mém okolí rozvedli, nikdy bych si se žádnou ženskou nezačal.....
A 50 000 za elektriku neni lidovka? Nesmis tu cenu vztahovat ke 105 ale k Di2.
Za mě cajk a zase se trošku přiblížila elektrika lidem a samozřejmě furt je tu výběr nějaký tý mechaniky, horší je, že fabrika nestíhá už 2 roky vyrábět a dodávat :-(
A za mě ráfkovky jsou opravdu překonaný, já sice jezdím z kopce jak přikáklej na obojím, ale krapet širší gumy a kotouče mi vždy přidají na jistotě a opravdu to brzdí líp a nehledě na opotřebení ráfků. Vyměnit kotouč v klidu zvládnu, ale přeplést ráfek, to už je na mě moc hodinářská práce, na to musím vyhledat odborníka ;-)
Jak tu někdo psal níže, kluci japonský už kdysi šlápli vedle. MTB DC páky a inverzní šaltry. Zrušili výrobu klasických páček. Spousta týmů přešla na Sram. Japonec pak POTICHOUČKU zavedl páčky zase do výroby :D
Lidi neblázněte, 105 má být lidová sada, vždyť se nad tím pozastavují v tom článku.
Ale když si našinec koupí výhodně Vladimírův plyn, který Helmut zbaví jisté emoční zátěže znásobením ceny, jistě si tento produkt cestu k zákazníkovi také najde :-))) Vtip…
Automat v autě je skvělá věc. Dva lidi z mého okolí, co ho maj, se pak nedokážou rozjet ve firemním autě s manuálem. Legrace to sledovat :D
Takze prevedem si to jinam. Automaticke prevodovky radi na prd jsou poruchove a drahe. Spravny chlap potrebuje 3 pedaly a radicku furt v ruce. No a elektromobili, to je uplna katastrofa. Naprosto nepouzitelne, drahe, hori to a neni to k nicemu.
Jo a zapomel jsem, tohle vsechno pisou lidi co s tim nemaji vubec zadnou zkusenost.
No a ted o co jde. Vazne si myslite ze by kluci japonsky vyprodukovali neco o cem si nejsou jisti ze se bude prodavat? Ja osobne bych to bral hned, jenze nemam silnicku na kotouce a elektrika s mechanickyma brzdama je asi utopie.
Nechápu tu hysterii, staré sady přece nekončí, takže konzervy v poho můžou zůstat u čelisťových mechanik. Samozřejmě, nové kola budou na nových sadách, ale to hlot tak je…
Vše je relativní, samozřejmě se dělíme na různé tábory, mně třeba osobně vadí, že sada je v bývalé ceně celého kola s Ultegrou :-(. Nu což, cyklistika nikdy nebyla úplně levná, ale ona i ta možnost volby se dost zmenšuje, kompatibilita z dřívějška, kdy měl každý lanka venkem, střed BSA, ořech 8/9/10, klasika brzdy na centrálním šroubu … Jasně, pokrok být musí a díky masáži to lidi i kupujou. Nicméně ekonomicky se zamyslet nad tím, že na 3kč km se člověk dostane až třeba po 30.000km najeto s minimem nákladů na servis (sady), to se mi zdá u silničky docela dost. Ovšem když si vzpomenu, že jsem dával půl výplaty za garmina a pak ho po letech prodával za pár stovek, prostě to tak u některých věcí bývá. No a disky někde u mě v Polabí za sucha, to opravdu nemá význam, leda na zimní ježdění. Taky stát před volbou zda střelit funkční a lehké kolo třeba na 10sp Ultegře s vidinou 100litrů za nové na diskách a elektrice opravdu není jednoduché, pokud je prodejní cena toho funkčního sakra nízko.
Skaj: Jo, už jsem to četl jinde. Více bych uvítal 12s GRX Di2… A popravdě bych u toho cenu neřešil.
orm: nechapu proc a jak bych te mel dostavat. Proste to jde seridit jak ty popisujes a mas rad. A neni to zadne sarlatanstvi nebo magie. Stejne jako serizujes rafkove podle gusta, seridis i kotoucovku – fakt neni duvod to tak nemit a misto toho vykladat na netu ze to nejde:) #sestimsmir
kubad: ja jsem divnej, na silnicce to tak mam rad – tedy naostro. Naopak na enduru potrebuju kus volneho chodu, abych mohl mit namacknuto.
kamaro: bacha, kola stoji dalsi 1000 extra. 1700 liber je cena jen za sadu.
Klíííd, 12rychlostní 105 v mechanice bude :-) Nejsem si teda jist ráfkovou verzí, tam už to bude jiné.
Jinak, měl jsem možnost jezdit nějaký čas s 11rychlostní Di2, 11rychlostním eTapu, 12rychlostním AXS a projel jsem se i na 12rychlostní ultegře. Bohužel jsem nikdy nevyzkoušel EPS. Elektrika má své výhody, ale není to přesnost, rychlost řazení apod. Páky nejsou limitovány vnitřním mechanismem, a tak se hydraulika snáze vejde dovnitř těla. Taky je možnost umístit ovládací prvky na různá místa. V případě bezdrátu není třeba řešit vedení, což je velká výhoda u současných aero kol nebo časovek. Hrozně mě nadchl systém řazení elektrického Sramu, kde jsou dvě velké páky a řadí se prakticky jak v autě s pádly. Nicméně, nic z toho mě neučarovalo do té podoby, že bych elektriku potřeboval. Ta moje Campa řadí skvěle, rychleji než elektrika a navíc s pořádnou zpětnou vazbou, což klikání Di2 tlačítek nenabídne.
Závěrem je mi ale jasné, že další nové kolo už bude na kotoučích a s elektrickým řazením, tak už to holt je :-)
@kubad: chapu, ze kazdej to ma jinak, ale ja to mel na rafkovejch rad a na hydraulikach mne to vadi.
Já jsem naopak rád za to rozšiřování elřazení i do nižších řad, mechanika je v dnešní době už překonaná.
osobně nevidím důvod a potřebu mít brzdy na ostro aby hned braly – nějaký mrtvý chod je OK a když beru jak mám nastavenou mechaniku aby mě vyhovovala je to +/- stejně jak mám hydraulickou Duru a GRX na gravel kolech kde je to od výrobce dané :D
@skaj: jako, ze zmensis vzdalenost kotouce od desticek na minimum. Ok, dostal jsi me.
@orm: trvam na tom ze das a ty to jenom neumis (a nebo to neumi ten rival, to nedokazu rict) A trvam na tom hlavne proto, ze to tak sam mam:)
@skaj: rafkove, pri dobre vycentrovanych rafkach, jsem mel serizene tak, ze zabraly hned. To na kotoucich nedas. Jezdil jsem i shimano. U rafkovych je pak plus i snadnost servisu. Silnicka s mechanickou sadou a rafkovejma brzdama je uzasne jednoduchy a funkcni stroj.
Kubad: nebo když jedeš přes půl republiky na závod a pár minut před startem ti praskne lanko v dualu :-)
Měl jsem ráfkové brzdy, kotoučové mechanické i hydraulické, řazení mechanické i Di2. Spolehlivě nejhůř brzdí mechanické kotoučové, takže se Miťovi s jeho skepsí nedivím, když má akorát mechanické kotouče na TCX a ráfkové na TCR. Líp brzdí dobře seřízené ráfkové a hydraulické kotouče jsou zase o (notnej) kus dál. A Di2? Řadí to super, současná konfigurace přes aplikaci je skoro nekonečná, ale to si každý může dohledat. Ale potom jsem vyzkoušel u manželky mechanickou Ultegru 8000 a musim uznat, že to řadí stejně. Jako přesmykač se nehejbe podle zařazení na kazetě, to je jasný, zase to dá vyštelovat že s mezipolohou přesmyku hejbu pouze na španěla.
A cena? Ta je odvislá od příjmu každého z nás. Pro někoho to je desetina měsíčního příjmu, pro někoho celý. To je jako plakat, že je drahé Ferrari nebo Bugatti.
kubad: jasně všechno má své pro a proti, ale ta elektrika je z mého pohledu už dnes na takové úrovni, že je fakt spolehlivá. Když ti rupne lanko, taky se těžko dojíždí domu, ale daleko víc věcí člověk řeší na mechanice, vetsina elektrik se seřídí a nemusí na to člověk pár let sáhnout. A vyměnit lanka a bovdeny, které dnes, kdy jsou u většiny kol vedený vnitřkem je občas fakt celkem boj. Ber to jako pohled člověka co přešel z elektriky ne mechaniku.
@orm: Neznam Sram rival, takze tam nevim jak to je. Na 105 kotoucovych mam uplne stejny chod paky nez na rafkovych:) Jsem zrovna na tohle vysazeny a dlouhy bych nesnesl. Staci si s tim trochu vyhrat (ale uznavam, ze normalni mechanik uz si s tim tak nehraje – zkusil jsem uz dva a nakonec to delam radsi sam). Pokud mas Ultegru s nastaveniim freestroke, tak nastaveni delky chodu je uplna trivka.
Navic v pripade kotoucu je nastaveni o tridu „trvanlivejsi“ nez na rafkovych, kde se ojetim spalku a potencialnim rozcentrovanim musi opravovat. Rozhodne casteji steluji rafkove, nez kotouce.
@Čipera:
když ti Di2 20km od domu přestane fungovat a máš tam skoro nejlehčí převod, je cesta domů veselá.
pak zjistíš po komplet rozborce že byl zaoxidovaný spoj po cca 2 letech tak to pobaví.
Pokazit se může vše. a občas vyměnit lanka a bovdeny fakt problém není, – ale ber to jen jako pohled člověka co už má elektriku všude :D
@skaj: jezdim uz hodne let kotoucovky sram rival. Silnicni rafkove na hlinik rafkach za sucha mne prisly lepsi. Hlavni duvod je ten, ze se rafkove brzdy daji seridit tak, ze maji kratky chod paky nez zacnou brzdit. To u zadnych hydraulik neudelas.
Podle mě nás můžeme rozdělit do tří skupin
jezour: Tvuj argument byl – „brzdi stejne“. Ne „ja je nepotrebuji“ a „jsou hezci“. Ty druhe dva subjektivni rozhodne rozporovat nehodlam. Ten objektivni – brzdi stejne tedy ano, protoze jde o nesmysl. To je tak, kdyz lidi nedokazou rozlisit mezi – „chci/nepotrebuju“, „ne/libi se mi“, „staci mi to“ a „financne to pro me nedava smysl“ a pak si z toho delaji zkratku k „brzdi to stejne“:) (aby bylo jasno, na kotoucovkach na silnici vidim spoustu problemu a v necem me stvou, nehodlam je hajit za kazdou cenu – ale ani naznakem stejne nebrzdi jako rafkove – tohle fakt rekne jen clovek, co brzdit neumi, uz jen davkovatelnost je uplne jinde)
mito: Oni si kluci a holky na takovou projízďku přes USA dobrovolně vezmou kola, co nebrzdí? Super demagogie od tvrzeni brzdi to stejne k nebrzdi vubec:)
miťo: Teď jsi je odhalil :) Je to ještě větší spiknutí než C-19 :) Shimano vydělává v tichosti bambilióny na nebohých cyklistech :)
DejfSejf@ všechno taky ne. Třeba inverzní přehazovačka nebo MTB dualy tu moc dlouho nebyly.
DejfSejf: krok vpřed a elektrika plus kotouče a zase elektrika co dodat, někdo je živit musí i po zakoupení kola :-) A auty je to mimochodem stejný.
DejfSejf: Akorát to chce chvíli počkat, až se vychytají všechny mouchy.
Zatím vše co kdy bylo od počátku vývoje cyklistiky představeno byl krok vpřed. To kam se to ubírá teď je jen další z těch kroků a je to dobře.
Klasika hromada lidí zas prská aniž by to většina nich vůbec vyzkoušeli a svezli se na tom. :-) Je to furt stejná písnička jako s 29",kotoučma na silnici, 1× převodama atd..... za par let na tom budou všichni jezdit a pět ódy jak je to vlastně super,,že člověk co 2 sezony nemusí řešit lanka a bovdeny, utržené koncovky lanek v páce, nechodící a rozštělovaný přehazovačky atd…
Já jsem s mechanikou zatím spokojený, takže nemám potřebu měnit na elektriku. Ale už jsem zvědavý na kotouče na nové silnici, která co nevidět dorazí. Jezdím rád v kopcích a osobně mě přišlo, že bych uvítal trochu silnější brzdný výkon. A to i při mé muší váze. Navíc ty špalky (Black prince) mizí před očima.
Bowden a lanko si na kolo dám sám. Ty ne? Pohoda jahoda. Připouštím, že to někteří nezvládnou…stejně jako si vyměnit duši nebo celkově seřídit kolo ;-)
Ten kód 77 ve slovu japončík má nějaký význam?
Ano, 2 lidí už spílali – tak to je mega *******, krize, Japončí77kovi hráblo! A „pravidelnou“ výměnu bovdenu, lanka nemusíme označit třeba jako „reklamaci“? Já vím, je to přece těžké a drahé. Každý si najde svůj argument…
zirecek: sorry, omyl, 2×9 (kliky XT bez malé pily)
K elektrice. Dva lidi co sleduju na Strave už spílali na Di2 pro nefunkčni kolo a reklamace plus návštěvy servisu :D Nó děkuji nechci. Nicméně každého volba, co chce.
Jak píše ježour. Za kolečko navíc a elektriku nesmyslný nárůst ceny.
Miťo: Nevím, o tom, že bych někdy vůbec vozil singlespeed. Ale asi to víš vše lépe.
Nejraději vzpomínám na bílého Supa 29ku. První pořádná 29ka z dřevních dob ještě s tankoidní geometrii, :-). A stejně bych teď nevyměnil nic za Canyona s novější geometrií. To je přirozený vývoj. Stejně tak je přirozená skupiny odpůrců vývoje.
Je vidět, že tohle není diskuze, stále zde bude milión argumentů, proč jsou ráfkové brzdy a lankové řazení lepší. Ano, pro vás jsou nyní lepší. Když někdy vyzkoušíte silně návykovou, blbuvzdornou, pohodlnou elektriku, dejte vědět.
Miťo: :-D no to jo, lepší radši nikam nejezdit.
No nerad bych to jenom pomlouval, líbí se mi ten design a funkční to určitě bude, je to určí velký pokrok za několik let. Jen ta cena neodpovídá té přidané hodnotě. Řadí to, lanko taky. Tak proč za to dát o tolik víc??
V diskusi v magazínu byla uvedena cena 1700 liber včetně kol, které samy o sobě stojí 1000 liber. Takže zbytek sady bude kolem 800 liber? To mi nepřijde až tak moc, vždyť je to za cenu měsíčních záloh na energie
jezour: při pohledu na obrázek mne napadlo: tvl hlavně to na takový moderní žiletce nepoložit na pravej bok :D
Nechci nějak odsuzovat kotoučový brzdy, ale já je prostě nepotřebuju a pořád mi přijdou ráfkový brzdy na silničce hezčí.
Věc která mi vadí je, že všechny ty novinky prodražují „lidovou“ 105 na cenu kterou stála mechanická Dura.
Silniční kolo bez kotoučů je dneska skoro sprostý slovo, jak kdyby to nikdy neexistovalo, převážně tady na foru :-) v reálným životě na silnici je to přece jenom ještě lepší.
No nic, hlavně ať to to jezdí :-)
Tahle 12sp 105 Di2 je jenom hledání nového segmentu mezi stávající 11sp 105 a Ultegrou, nic dalšího bych v tom nehledal..
Možná pro to mohli vymyslet nový název „Kilotegra“, aby moc neprudili zastánce mechanické 105 :)))
Mechanická 12sp jim buď nejde, nebo zjistili že prostě oproti elektrice nestojí za to ji vyvíjet.
Ohledně brzd. Včera jsen koukal na videa z RAAM 2022. Netroufám si odhadovat kolik kol mělo ráfkové brzdy, ale dobrá polovina to byla. Oni si kluci a holky na takovou projízďku přes USA dobrovolně vezmou kola, co nebrzdí? Jeden borec měl na Cervelu dokonce mechanické třmeny TRP Spyre. Podle komise bikefóra by s tím vůbec neměl vyjet z domu :D
zirecek:
světla, jsou elektická, petrolejku vozit nebudu
kamera, taktéž, tu na filmový pás na řidítka nedám
Garmin, tam alternativa není
řazení: mechanické je jednodušší, lehčí, levnější a spolehlivější
Novinkám, pokud v nich najdu přínos, se nebráním. Jistě si pamatuješ, že jsem byl jeden z prvních, co stavěli a jezdili bike 29", nebo gravel bike (cyklokroska to fakt nebyla)…
U tebe si v té době pamatuji, žes vozil singlespeed, pevnou vidli a obdivoval vše jednoduché a ryzí ;-)
Reptat nemá cenu. Za chvilku bude stát bochník chleba šedesát korun, tak co to je v porovnání s nějakým zdražením 105tky s kolečkem a baterkou navíc.
jezour: zalezi na spouste veci, aby to dobre brzdilo – to same ale plati pro kotoucove. Ja jezdim soubezne rafkove (ne teda 105, ty ma bracha, ale oboji brzdi +/- stejne) a kotoucove 105. A v jeden den jedu klidne i oboje. Takze si troufnu rict, ze to na rozdil od vetsiny tady dokazu porovnat a odlisit dojmy od reality.
Vubec netvrdim, ze nekdo nema prolem s rafkovymi a staci mu. Ale tvrdit ze brzdi stejne jako v tvem prispevku je proste nesmysl. Nebrzdi. Nerikam, ze je rozdil 50%, ale je tam a je znat. V podstate kazde prvni zabrzdeni na rafkovych mi ukaze – jo aha, tady to je jinak.
Abych to upresnil – jde sjet s rafkovymi alpsky sjezd? Jasne a ne jednou jsem ho jel. Ale chtel bych radsi kotoucove? Samozrejme, ty kotouce jsou proste ve vsem ohledne brzdeni lepsi.
jezour: Takže jedna projížďka a už máme pocitově stanovené procentuální (ne)zlepšení kotoučovek? Přitom jiní to jezdí déle a neměnili by zpět. Tak nevím…
Možná zkus pochopit, že někdo už nechce stále řešit: „U ráfkových brzd záleží na spoustě věcech aby to dobře brzdilo. Jaký ráfek, jaký špalky a jak je to seřízený.“
Každý jezdí, co je mu milé, ale není přece potřeba dopředu bez zkušeností to rovnou tak jednostranně odsuzovat?
Elektrické řazení je budoucnost, je to návykový přínos. Baterie Shimano vydrží velice dlouho.
Jsou to úplně stejné nářky, jako jsme slyšeli na MTB u příchodu 29tek, kotoučovek, 1×12, atd.
Míťa moc nechápu, když vozí hodně elektrických zařízení na kokpitu kola, proč tak zbrojí proti elektrickému řazení Shimano.
skaj: U ráfkových brzd záleží na spoustě věcech aby to dobře brzdilo. Jaký ráfek, jaký špalky a jak je to seřízený. Já s tím jak ty ráfky brzdí nemám vůbec žádný problém. Jel jsem na 105 R7000 na kotoučích a čekal bych od toho teda víc. Nebylo to moje kolo, tak nevím jestli tam nebylo třeba něco špatně, ale lepší jak 10–15% než ráfky to určitě nebylo.
Pořád stejný nářky. Jak to bylo dříve lepší, jednodušší levnější. Kola, auta, mobily..... nebo třeba i byty. Prostě se s tím smiřte anebo jezděte Campu, Sensah… nebo taky nic
Taky si pamatuju že jsem tvrdil jak jsou kotouče na silničce zbytečné a dnes bych už klasiku nechtěl ani za nic. Stejně bych to asi měl s přechodem na Di sadu… Ale na kdyby se nehraje
jezour: Kotoucove brzdy na 7×xx 105 nebrzdi stejne jako rafkove, to je uplny nesmysl. Schodou okolnosti mame ja i bracha 105 a muzem to porovnat. Kotouce jsou uplne nekde jinde. Tohle fakt muze tvrdit jenom nekdo, kdo je nikdy poradne nejel.
Tři roky zpět jsem koupil novou kompletní 105 R7000 za 10000kč (ráfkový brzdy) (ultegra tehdy vyšla asi na 16tis)
Řazení mechanika/lanko… za ty tři roky jsem na to nemusel sáhnout.
Elektrika bude určitě řadit líp, ale o kolik??? Pozná to někdo?? Je to taková pecka, že za to dám několikanásobek ceny staré 105??
To vše s kotoučovkama posouvá cenu někam úplně do prd…, přitom kotoučový brzdy u R7000 nebrzdí o nic líp jak ráfkový brzdy.
Kolo na nový 105 bude stát kolik?? 80–100tis :-D
Ona mechanika 12sp jednou přijde, jen jak se nestíhá teď nic, tak chtějí vyrejžovat prachy aspoň na elektrice u 12sp.
Asi nastal čas vyhledat ALTERNATIVU
Jako milovník jednoduchých věcí si na důchod vystačím s shimano tourney. Tahle sada snad zůstane mechanická:-)
12ti rychlostní sady již pouze jen v elektronické verzi. Stará 105 a Ultegra 11speed prý nadále zůstávají ve výrobě. Otázka je, na jak dlouho. Tiagra uvízla bez inovace na 10speed. Nemám problém vozit Tiagru.