Nákup prodloužení patky zcela zbytečný :D
(vloženo 2.9.22)
Kliky? Ooooo, to je téma! To de těším na progres
Ta kazeta 9–39 vypadá parádně. Mě by na ten gravel stačilo i SLX 11–40. Jinak rozdíl v těch ořechách neznám. Jeidný , co cím, že 11 se dá míchat nahoru dolu doprava doleha s jediným omezením – na bikový ořech nedáš 11s silniční kazetu. Další věc je pozice ořechu napříč systémy. Tam bych se trochu bál. Mavic/Fulcrum mi to chodilo dobře. Teď mám Mavic/Mavic. Ale vše HG 11. Mix xD a xDR? Netuším, Sram jde mimo mě :)
Ještě doplnění, u manželky by ta kazeta 10–42 byla na silničních zápletech. Náby budou (jsou na cestě) DT350, takže ořechy vyměnitelné.
Skoky na kazetě mi nevadí, mám to tady nahoru dolů a řadím v podstatě neustále.
A ještě Jardovi – probíhají přípravné práce a shromažďování materiálu. Hlavy vyrobeny, připravuji výrobu T47 středů, sháním ostatní materiál a čeká mě i výroba jedněch zkušebních klik. Jestli se podaří, tak mám v plánu vlastní kliky i na finální kola.
Omlouvám se za zmatek, GX je myšleno XD a GXR je myšleno XDR. Jdu se oběsit…
easyrider, orm: 622×30 myšlen rozměr pláště. Obvod bude mít přibližně stejný jako ten gravelový 650bx45. To je jeden z důvodů, proč na gravelové kola chci použít 650b ráfky – zmenšení kola a lepší průchodnost menších kol vidlicí a rámem (vidlici mám na 622×40, ale myslím že 650bx45 se tam vejde).
Na gravelových výpletech bude 11s XT kazeta 11–46. Na silničních výpletech by byla tato kazeta 9–39 na GXR ořech.
Převodník 38z.
Porovnávám si to i s Alfinem, kde mám primár 40/20 a nejlehčí převod poté vychází 1,054 a nejtěžší 4,306. Už ale vím, že tam půjde 22z pastorek, protože nejlehčí převod občas využívám, kdežto nejtěžší opravdu výjímečně. Po úpravě by byl rozsah převodových poměrů 0,95–3,91.
Těžké převody: 38/9 (4,22) odpovídá přibližně Jardovým 46×11 a jako nejtěžší převod na silnici mi to stačí. Na gravelových zápletech by mi těch 38/11 (3,45) taky stačilo, šlapat z kopce na tom nemusím.
Lehké převody: Silnice 38/39 (0,97) mi stačí i na Lysou Horu. Na gravelu potřebuji ten převod co nejlehčí, protože u nás máme kopce. Tady by mě převod 38/46 (0,82) asi taky uspokojil (na fullu mám 32/45).
U manželky spíše přemýšlím i o tom, že jí tam dám kazetu 10–42 na GX ořech jako psal orm.
Jaký je rozdíl mezi tím GX a GXR ořechem? S GX nemám zkušenosti, mám všude buď HG nebo Microspline. Co jsem vyčetl, tak ten GXR je o 1,85mm širší a ta kazeta 9–39 je na GXR ořech. Když na to dám tu „silniční“ kazetu, má to stejné rozestupy mezi pastorky jako MTB kazety? Čili je stejný rozestup pastorků na silničních a MTB 11s kazetách?
Díky
Prodloužení patky jsi nepotřeboval, protože ta patka je už tak sama o sobě dost dlouhá. Na bajku prasopsu mám taky takovou a krátká hazka 105 11 speed v pohodě dá 32z. Na krosce a silničáku je patka kratší a je s tím problém.
Aduldinho – já mám dvoje kola. Na silničních zůstává 11–36. Tam jsem s tím rozsahem 100% spokojenej. Na grevlu v podstatě nepotřebuju první dva pastorky, ale těch 36z byl v prudších táhlejších stoupáních už za hranou. Už nevážím 75 kilo a nenajezdím ročně tisíce km, abych si to mohl dovolit :)
Romane 622–30 jakože 30 mm pláště nebo vnitřní šířka ráfku? :) Jak píšu výše. Když jsem to kdysi počítal, tak jsem vycházel z klasickýho 53/39 s kazetou 11/25 a postavil jsem to na zachování nehlehčího převodu. Ten mi stačí a ve sjezdech jsem schopnej šlapat pohodlně do 55 km/h. Rychlejš nejezdím ani nezávodím. Takže za mě ok. Vždy je to o prefereních. Jestli tam budeš mít dvanáctku, tak si bych udělal o něco málo větší rozsah, než mám já směrem k těžšímu převodu. Odstupňování mi přijde ok. Nepotrpím si na jemnost, umím šlapat rychle i pomalu :)
A na tom grevlu mi to přijde úplně fuk. Postavit to na nejlehčím převodu a zbytek jak vyjde :)
BTW na rámu už se pracuje? :) Jinak sladit to včera tak aby to chodilo na obou kolech byl trochu ořech ale v podstatě akonec stačilo jen vyhodit to prodloužení patky který drželo šaltr strašně daleko od kazety. Jinak oboje kola jsou Mavic, takže žádný doštelovávání se nekoná, to samý délka řetězu je cajk…
@kamaro: Pokud vyslovene nemas averzi vuci sramu a xd orechu, tak neni lepsi misto 11–46 tam dat 10–42 kazetu? Gx kazety nejsou o tolik drazsi nez xt 11–46. Pak nemusis resit nastaveni prehazky mezi kolama.
Jaj, chudera hazka, to bych jí nedělal? 42z na silničce jako fakt? To bych fakt radši asi pořešil nějak převodníky :-)
Jako je fakt, že bych už taky uvítal občas krapet lehčí převod než je 34×27, ale osazením kola novými lehčími záplety se to nějak zlepšilo, tam kde jsem jezdil kašpara teď jezdím skoro kašpara :-)
Ptám se, protože mám v plánu silnici/gravela. Silniční záplety 622×30 a kazeta 9–39 a gravel záplety 650bx45 a kazeta 11–46.
A právě když počítám převody, tak mi to vychází na dětský (nebo dědský) 38z převodník.
Obsluhovat by to měla XT Di2 hazka – ta má oficiálně rozsah 40–46z, předpokládám že i těch 39z zvládne. Pro každou kazetu bude jiná délka řetězu a možná budu muset potočit šroubem na hazce.
Ne, já balzamuju mazutem značky Force. Stačí to namazat jednou za půl roku a pak už se o nic nestaráš. Jen to chce dobrou solvínu :)
Je tam 46z. Minulý týden jsem se vytrápil v jednom kopci v terénu a rozhodl jsem se, že při své hmostnosti tu 36z kazetu už nemám zapotřebí. :)
No snad to nebude další díl z katastrofického dokumentárního seriálu Vteřiny před namotáním. Ale takhle ve stojanu to nepůsobí…