Kokpit 35mm
Tady ještě s Live Valve odpružením a 110mm vidlí
Nová generace Anthemu od Giantu. Už to není maestro, ale přepákovaný jednočep. Moderní geometrie, teleskop 30,9 v základu, originální zdvihy 110/100mm.
Plusy: posun v geometrii, racionálnější osazení než u minulé generace, hmotnost rámu
Minusy: absence Maestra a nutnost používat lockout, nepochopil jsem Fox LiveValve.
- AIRsistant TPMS ventilky
Nejdříve vyměněna sedlovka, sedlo, řetěz (původní KMC se vůbec nekamarádil se sadou XT), kotouče, pláště, převodník a levá klika.
Kolo polepeno čirou folií.
Na náročnější terény obouvám Vittoria Syerra 2,4".
Po pár jízdách sundáno odpružení Fox F34 SC 110mm Live Valve – s tím jsem se zase neskamarádil já. Pokud to situace dovolí, pořídím tam zase zpátky F34 – tuhostí i pružením je úplně jinde než F32. V původním osazení to byla dobrá sjezdová mašina a výměnou odpružení jsem trochu nadšení směrem dolů kolu vzal. To bych rád napravil.
(vloženo 5.9.22)
Značka | Giant |
Model | Anthem Advanced Pro 29 1 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,8 |
Rám | Advanced-Grade Composite front and rear triangles, 100mm FlexPoint Pro suspension, 12x148mm thru-axle |
Vidlice | FOX 32 Float SC Performance Elite Remote, zdvih 100 mm, FIT4 tlumení, zamykání z řídítek, Boost pevná osa 110x15 mm (KaBolt) |
Tlumič | Advanced Composite, celokarbonový (včetně zadní stavby), odpružení Maestro, zdvih 100 mm |
Kliky | Shimano Deore XT, 34t 175mm + Inpeak wattmetr |
Měnič | Shimano Deore XT RD-M8100 |
Řazení | Shimano Deore XT SL-M8100, 1x12 |
Kazeta | Shimano Deore XT M8100, 10x51 |
Řetěz | Shimano XTR CN-M9100 |
Náboj přední | Giant XCR 1 29 Carbon WheelSystem (DT 240) |
Náboj zadní | Giant XCR 1 29 Carbon WheelSystem (DT 240) |
Brzda přední | Shimano Deore XT BR-M8100, kotouč Shimano XTR RT-MT900 180mm |
Brzda zadní | Shimano Deore XT BR-M8100, kotouč Shimano XTR RT-MT900 160mm |
Ráfek přední | Giant XCR 1 29 Carbon WheelSystem |
Ráfek zadní | Giant XCR 1 29 Carbon WheelSystem |
Pedály | Crankbrothers Eggbeater 3 |
Řídítka | Giant Contact SLR XC Flat, composite, 760x35mm |
Představec | Giant Contact SL XC, 35mm, 70mm |
Sedlovka | Crankbrothers Highline 7 150mm |
Sedlo | Fizik Antares R1 Large |
Pláště | Vittoria Mezcal III 29x2.25 XC-Trail G2.0 |
Tu brainovou hranku si pamatuju, LiveValve ji naštěstí nemá, chová se to jako normální pružení, jen to trochu tuhne.
Dík, mně se libí čistý kokpity na mtb, idealně bez locku, jezdil sem staršího epica, ale tam prostě byla ‚hranka‘ jak na zadku, tak na vidlici, pro zavodniky asi dobry, ale ubiralo to na citlivosti, už je to ale par let a technologie sou dále
Live Valve je systém elektronicky řízeného odpružení. Má to senzory na vidlici a zadní stavbě, vyhodnocuje to náklon kola a možná ještě další údaje a podle toho upravuje charakteristiku odpružení. Ty jako uživatel můžeš vybírat z 5 jízdních režimů a ještě to celý tunit v mobilcí apce. Asi to nedokážu úplně hezky popsat, sám si to představuju jako Brain od Spešlu s baterkou navíc.
Víc se o tom rozepsal Štěpán tady:
ZdeNECK1: S Live Valvem jsem trochu bojoval, možná chyba na mojí straně, ale nedokázal jsem to nastavit tak, aby to nehoupalo a nemusel jsem tlumení zbytečně brzdit jiným nastavením. Jinak mám docela rád různý elektro nesmysly a hodně jsem se na to těšil, možná jsem to fakt špatně nastavil nebo se to nehodí na přepákovanej jednočep. Co jsem koukal na internety, tak dost lidí to sundavá a zároveň dost lidí to jezdí dál, tak těžko říct.
Mám rád aktivní odpružení v terénu a zároveň mít možnost úplně zamknout, to mi tady chybělo. Live valve jsem nacpal na starýho anthema s Maestrem a tam to funguje parádně. Asi díky Maestru to samo od sebe nehoupe a člověk zvolí režim jak na Brainovi a jede, tam je to hodně fajn a na řidítka nevede žádnej svazek kabelů (takže na bazaru je docela dobrý kolo :))
A všem děkuju za pozitivní ohlasy :) Moje krabička od sirek nedokáže pořádně zachytit barvu rámu, naživo je to lepší.
Hodne pekny bajk! Barva je takova zvlastne zajimava, nemuzu rict, ze by to byl wow efekt, ale vybocuje.. :)
Mozna by bylo fajn aspon strucne zminit ty ficurky co to ma mit a nevyhovuje, resp. co je tam jineho proti normalnim bajkum.. pochopil jsem neco z komentu, ale co to ma byt ten Live Valve?
Jak hodnotis sundany live valve? Ztraci to na citlivosti? Kolo moc pekny, vidlu 34 nebo 35 si urcite zaslouzi
MtB nikdy nehodnotím, tady udělám výjimku, pže je to něha až libata, takže 6 hvězd.
nomecz: Myslel jsem si, že to vyzkouším a zase sundám, ale docela jsem si na to zvyknul. Kouknu jen na garmin, jestli musím dofouknout kola a jedu. Baví mě to a rozhodně si to nechám. Baterie doživotní na cca 5000 jízdních hodin, takže žádná starost navíc…
krasny kolo, ty ventilky sou realne k necemu nebo akorat dalsi elektro nesmysl ?
6.9.22 13:52
@Hadato: Ano, hmotnost je reálná. 11.3kg tak, jak je na foto s pedálama, košíkem, nářadím, CO2, garminem atd.
SC 32 s tlumičem jsem vzal ze starého kola (protože rozměry, PTU zavírání atd). SC 34 se chovala výrazně líp a bylo to pro mě největší překvapení.
Moc pěkný bike! Ta váha je reálná? Chápu výměnu pružení, akorát nechápu výměnu za SC 32…
6.9.22 07:26
Raketa