Letos pořízeno z druhé ruky. Zatím proběhl pouze upgrade brzd na shimano xt 8100 + kotouče a destičky galfer.
S kolem spokojenost.
Plánuji ugrade kol a vidlice
Později přidám aktuální a lepší foto.
(vloženo 14.9.22)
Značka | Trek |
Model | Procaliber 9.7 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M/L |
Rám | OCLV Carbon |
Vidlice | RS Reba 100mm |
Kliky | Sram |
Řazení | Sram |
Převodník | Sram |
Kazeta | Sram |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | DT Swiss 350 Straight Pull 2021+ |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Straight Pull 2021+ |
Brzda přední | Shimano XT8100; galfer 180mm; galfer desky |
Brzda zadní | Shimano XT8100; galfer 160mm; galfer desky |
Brzdové páky | Shimano XT 8100 |
Ráfek přední | EiE A29C30D23 XC |
Ráfek zadní | EiE A29C30D23 XC |
Dráty | Sapim cx-ray |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Bontrager |
Představec | Bontrager 70mm |
Sedlovka | Bontrager Carbon |
Sedlo | Bontrager |
Pláště | Bontrager XR2 |
PedroSole> ahoj, vyzkoušel jsem obě varianty ML i L. Kupoval jsem to od kluka, co byl stejně vysoký, ale měl mnohem delší končetiny. Měl nabídku na koupi Lka a tak to využil a já od něho vzal to ML.
Moc povedene. Barevna kombinace nadherna.
Mam sice Top Fuel, ale pri svych 175cm jsem volil vel. M/L.
to ondravole, co tě přimělo pro velikost M/L ?!
Já měřím totiž 178 cm a stojím před stejným rozhodnutím. Zkoušel jsem letošního Procalibera 9.7 ve velikosti M/L i velikosti L a nebyl jsem si zcela jist. Přitom jsem doposud jezdil hliníkového Superfly ve velikosti 18,5 a všechno cajk.
Děkuju za odpověď.
S 30mm rafkem a XR2 je v zadni stavbe 8mm mezera, vidlice ma cca 6mm :)
Ono to tak jednoduché ale nebude. Nevím jak 2021, mám Procalibra 2018, tak zadní stavba je dělána na maximální 2,25 šířku. Pokud se dají širší ráfky a na to 2.4 plášť, tak to bude hodně málo místa jak u zadních šavlí, tak i u těch dolních. …v bahně zaručeně to všechno dodrápe.....
Pěkný…mám teda názor jinej než kluci, Rebu bych teď nerešil ale naopak bych se soustředil na to abych měl funkční xc kola s 2,4" pneumatikou…ráfek 25–30 tak nějak, ale tak aby to bylo v klidu s objemem.Pod 2,35 bych nešel…2,4 bude rychlejší všude mimo hladkej asfalt, nakonec ten objemu pohltí spoustu nerovností který třeba Reba nevezme
:-)
Tohle je moc pěkný kolo, vizuálně se imho fakt povedlo a věřím, že to i parádně lítá. Vidlici funkčně neposoudím, ale designově bych si tam uměla představit něco nápaditějšího, třeba aspoň nějaké decentní bílé nálepky
REBA nejni spatna vidle, FIT4 je vpodstate dalkac se trema polohama, RS SID bude asi lehci, FOX bude nejspis lip tlumut, nemam srovnani, ale mam FIT4
Zapomněl jsem dodat, že vážím 80kg. Když vidím kolik stojí SID select ultimate (cca 600E) oproti Foxkám, které začínají na 900E (FIT4 1200E+), tak nevím zda si připlatit nebo našetřit třeba na nový cockpit. Ve foxkách se nevyznám (32, 34, s FIT4 bez), vždy jsem jezdil na Rebách od RS.
Proč kupovat jeté kolo a pak vše postupně měnit? Brzy jsou přínos. Kola a ráfky snad drží, tak bych to nechal žít. Vidlice klidně pro radost Fox, ale jinak taky snad funguje ta Reba.
jezdil jsem rafky ID 24mm a ted jezdim ID 30mm, pneu 2,35… rozdil je sakra znat, neřikam že na 24mm to nešlo, ale proste se to vic žvejka pri nizsim tlaku
Většina modernich pneu je konstruovana na širší ráfek, aby to fungovalo optimálně, většina top modelu modernich kol ma ID kolem 30mm,
Moje zkušenost s plášti Mezcal a Barzo: do terénu stejne tlaky jak píše Lachtis, ale je potřeba už tlak sledovat, nižší hodnota uz je hranice. Na asfalt foukam oba na cca 1.9 atm a jedou – odvalují luxusně. Mám cca 73kg. Zvažoval jsem taky výměnu za 25mm, ale teď to nema smysl. Možná časem … : )
ondravole: –150g můžeš i udělat tím, že z kol sundáš tu jejich originál plastovou vložku (náhradu pásky). Možná má míň, ale věřím, že100g mít bude a místo ní nalepíš klasickou pásku, která je rozhodně lehčí. Ale uvidíš, že to nechceš, páč ta jejich páska je pecka a už teď to vidím a neznám nikoho, kdo by ji sundal… No a k té šíři… ano, samozřejmě, čím širší ráfek (vnitřní), tím se ti víc plášť rozšíří, ale… Dám ti můj příklad. Mám ty samá kola, vozím je XC HT, tedy jako ty, vozím pláště 2,25, vážím se vším cca 90kg, předek 1,3 baru a zadek 1,4 baru max. 1,5 baru. Jezdím samozřejmě bezduše a bez vložek a problém s tím nemám. Jede to krásně, tlumí to a trakce je taky parádní.
Takže za mne, pokud chceš gramařit a nutně potřebuješ mít o pár mm širší plášť, pak ano, musíš si koupit širší ráfek, jinak je to zbytečnost…
@ondravole: 150g na kolech asi ani nepoznas, 2,25 plaste staci, uz i na nech muzes tlaky kolem 20psi < ale nevim kolik vazis > kouknul bych se po nejaky teleskopce 100–120mm to udela z kola uplne neco jinyho < hlavne dolukopcem >
taky bych dal nejakou FOXku tripolohova packa je fajn
Dal bych oranžovou fox, axs, XT kotouče Je to super bike, neslezu z nej snad ani v zime : )
>to_all díky za příspěvky a rady. Ke kolům jsem čekal opačnou reakci resp souhlas, že výměna by mohla výrazně prospět. Původně jsem měl v hledáčku dt swiss xrc 1501 spline one 30 (na bike24 jsou teď za zajímavou cenu), hlavně kvůli větší šířce a –150g dolů oproti bontragerům (u hmotnosti nevím jak se jízdně projeví), ale jestli tvrdíte, že jsou dostačující (když kolo přišlo, tak jsem do náboje přidal dodatečné 3 praporky, takže jich tam teď je 6), nechám je zatím na kole. Právě u kol se hodně píše o pozitivním vlivu šířky ráfků např. těch 30mm v kombinaci s 2,3+ plášti s možností nižšího tlaku, na vliv jízdního projevu, ale osobní zkušenost nemám…
Takže kola jsou pravděpodobně vyřešena a zkusím jako první větší upgrade vidli. Mám v hledáčku SIDa nebo Suntour Axon, ale tady také nemám jasno a přemýšlel jsem, že bych založil vlákno, aby mi někdo zkusil poradit, kterou zvolit. Ani jedna nebude podle recenzí špatná, ale s největší pravděpodobností se rozhodne podle nějaké slevové akce v zahraničí.
>MartyM zkoušel jsem i Lko, ale rozhodnutí padlo na ML. Měřím 177
Rozumím výměně brzdy za Shimano XT, udělal jsem to stejně. Kola jsou super, ty bych neměnil. Vidlici budeš upgradovat za SIDa? Super bike. ;)
Tohle je pecka bike, a kola? Nahodou tyhle kovee jsou supwr, mam je na ht taky a jsou tuha, uz i vyzkouseno mam, ze odolna, a s tou jejich paskou fakt skvele drzi tlak. Ano jsou trochu tezsi a uzsi, ale mas xc bike a 2,3 taky poberou.
mas tam 5*
proc menit kola? prijde mito takhle OK, chtel jsem ho koupit svoji mily a taky bych vymenil brzdy