Sice jsou to v podstatě prkotiny, ale i tak mě to nepotěšilo, protože šlo zřejmě o poslední letošní ježdění …
V první jízdě cca v půlce Rubínu najednou kovový zvuk a rychle prázdné kolo. Nějaký kámen mi urazil ventilek, bohužel jsem se letos naučil jezdit nalehko jen s CO2 bombičkou a malým nářadím, takže duši jsem u sebe neměl a náhradní ventilek mě nikdy nenapadlo vozit. No aspoň jsem se dolů prošel po té budoucí sjezdovce :)
Po druhé jízdě mi zase začalo blbnout přehazování a po bližším zkoumání jsem zjistil, že je zkřivenej řetěz.
Ve třetí jízdě jsem si málem vystoupil do kamení, tak jsem radši jel domů :)
(vloženo 26.9.22)
tož normální 180tka :)
prošlo to pláštěm a zapichlo do otvoru pro niple, následně po otočení kola „vytunilo“ lak na sedlové trubce
@jkcz Ty v*le, to je nějakej atentát totok, ne? Takovej hřeb jak cyp :-(
Tak věci se dějou různý, že někdy jen kroutíš hlavou. Já šel v létě 10km domů vedle kola, protože v takovém lesním přejezdu, kde úsek vysypali gabionem, jsem to vzal přímo přes. XC vzorek (takže žádný drapáky) zadního kola nějakým způsobem nabral kámen a dokázal ho protlačit mezi běhounem a zadní stavbou kola. Kámen ten běhnout proříznul takovým způsobem, že jsem byl prakticky hned prázdnej a ta díra se smála i knotu 4,5mm. Hned poté jsem koupil lehoučkou duši a mám ji s sebou na rámu.
Tak ne že by mě to potěšilo, ale jak se říká – sdílené neštěstí je poloviční a aspoň vidím, že ulomený ventilek není tak raritní věc, za jakou jsem to v první chvíli považoval :)
A já jsem tedy proti Tobě dopadl ještě dobře, akorát jsem seběhl půlku kopce a za 10 minut bylo opraveno a mohl jsem jezdit dál (to jsem ještě nevěděl, co mě čeká :D ).
Jestli Tě to potěší, že v tom nejsi sám, tak si dovolím taky něco ze své zahrádky.
Nejprve díra po hřebíku, která zaknotovat samozřejmě nešla. Takže nahozena duše. Asi po 3km ulomený ventilek. Druhou duši nevozím, takže asi 5 km pěškochod a pak domácí záchranář s autem.
Pozitivní na tom všem bylo to, že jsem před odjezdem řešil, jestli nenahodím nové Tufo na otestování. :)
Chce to kolo s dírou v rámu;) tam se vleze vše. Pumpa, duše, lepení, knoty i ty ventilky…
NJN, dnes si zrovna neměl šťastný den, hlavně na sebe dávej bacha, chlape ;-)
Já jsem ještě vloni vozil batoh, kde jsem pár věcí měl, ale bez něj je to pohodlnější. Pro příští rok možná zkusím nějakou menší ledvinku. A ventilky už teď všude sebou :)
Theedge, kupuju obyčejný mosazný Notubes a vrtnu je z boku vrtákem.
Nedávno jsem narazil na tyto z CrMo
Vozím 2 ks náhradního ventilku právě pro tyto případy. Nic to neváží a dokáže to zachránit fajn den.
Vozím ventilky od Cush Core které byly u vložky a jsou taky ALU. Ale vozím sebou náhradní ventilek – nic to neváží.
Ale je fakt že když se tohle stane, tak to je sračka kterou člověk na kopci řešit nechce.
Dělají se tubeless ventilky s bočníma dírama v mosazi ?
Přiznám se, že jsem dodnes netušil, že se to dělá z více materiálů a jsou odolnější a méně odolné verze. Člověk se pořád učí a tohle byla ještě celkem levná lekce :-)
Hliníkové ventilky jsou zlo, kdysi se mi ho taky podařilo nějakým způsobem urazit. Gramaři je sice mají rádi, ale mosaz je mosaz (a pro estéty se dělá i v černé :) ).
Hliníkový ventily jsou tak na silničku, jinak si to říká přesně o tenhle problém.
Galuskáč a ještě navíc vypadá jako hliníkový? To si o problémy přímo říká :)