Edit: Představec nahrazen řídítky kombo, China, 100mm/-25st./740mm
Kolo na závodní použití, úspěšná náhrada za Scalpel Hi-Mod 2021. Nevím, jestli je to placebo efekt, ale pocitově je to o třídu jinde. Dle jezdce sjezdy tak nějak stejně, ale rovinatý terén a terén do kopců až stojek úplně jiná liga. Já zase kvituju, že po čtyřech závodech se na to prakticky nemuselo chytnout.
Trošku byl problém nastavit posed, ale nepovedlo se koupit odpovídající představec tak 35st do negativu. Alespoň nebude mít mladej kulatý záda :)
Po diskuzi s Tinou (za což ji ještě jednou děkuji) vyměněna kazeta XX1 za Garbaruk, je ještě lehčí a barevně se nám to celkem líbí. S AXS funguje perfektně. Teleskop. sedlovka – vynikající Reverb AXS byla suprová, jen lupnutí ovladačem, bohužel kvůli opravdu značné hmotnosti jsme vymysleli tuto novou SL, která má super váhu i se celkem hodí k vidlici Kashima. Obavy z ovládání páčkou se nenaplnily, jen to hyzdí kokpit :))
Jinak ke kolu jsme nedostali vůbec nic. Ani ventilky. Ani knížku. Ke Scalpelu bylo věcí mnoho.
Design – ještě asi vyměníme nějaké šroubky za titanové. Řídítka jsem měl syncross –40, bohužel nepasovaly tak jak by měly tak ještě něco vymyslíme.
Na hvězdičky nehraju, spíš ukázat, že i " neprofláknutá" značka KTM může vyrobit celkem funkční závodní bajk, což jsem si nikdy nemyslel.
(vloženo 29.9.22)
Značka | KTM |
Model | Scarp Exonic |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,8 s pedály |
Rám | Scarp Premium Carbon |
Vidlice | FOX 32 Float SC Factory 100mm Kashima |
Tlumič | FOX Float DPS Factory |
Hlavové složení | KTM Prime |
Kliky | SRAM XX1 Eagle DUB Carbon |
Řazení | SRAM XX1 AXS |
Převodník | Garbaruk 32z |
Kazeta | Garbaruk 10-52z (336g) |
Řetěz | SRAM XX1 EAGLE 12s |
Náboj přední | DT SWISS 180 |
Náboj zadní | DT SWISS 180 |
Brzda přední | Shimano XTR 9100 |
Brzda zadní | Shimano XTR 9100 |
Brzdové páky | Shimano XTR 9100 |
Ráfek přední | DT SWISS XRC 1200 spline 25 Carbon |
Ráfek zadní | DT SWISS XRC 1200 spline 25 Carbon |
Pedály | X-Pedo 8 Ti (255g) |
Řídítka | Kombo carbon 740mm/100mm/-25st. |
Představec | . |
Sedlovka | FOX Transfer SL 30,9 FACTORY 100mm (347G) |
Sedlo | Selle Italia SLR Boost Float Carbon Rails |
Pláště | Přední: Schwalbe Racing Ray Evo SuperRace, Zadní Schw. R.Ralph Evo SuperRace |
Kolo bude k prodeji přelom říjen – listopad, pořád perfektní stav. To jen tak, kdyby byl zájem. Pak to vystavím na bazaru.
Hlavis – kokpit vypadá divně, ale vylezlo to z nekonečného testování. Má dlouhý ruce. Jinak pozitivní zprávy ohledně KTM :)
Díky.
Ja na KTMkach zavodil vetsinu zivota. Jak silnici (Revelator), tak bajky (Myroon a pak Scarp). A vzdycky to byly rakety. A to se bavime klidne 10–15 let zpatky. Naposledy jsem vozil Scarpa z roku 2018 nebo 2019. V “podobnem” osazeni a byl to skvely zavodak. Znam dost lidi co KTMka vozilo… Ja teda toho novyho cockpitu fanda nejsem, ale jestli mu sedi… Jinak moc pekny, at to mladymu jezdi :)
Tak představec nahrazen řídítky kombo, bohužel k dispozici pouze –25st, (nejlepší by bylo –35, ale o 10mm jakože delší představec na 100mm, a o 20mm delší rodla (na 740) tak se to přiblížilo téměř úplně perfektnímu posedu bez nutnosti ještě vyššího negativu.
jonti: ten by byl super, bohužel potřebuje alespoň 35st, těch 25 je prozatím, protože se to nejblíž přiblížilo.. Díky.
Sem by se hodil spíš představec Newman EVOLUTION SL 318.2, je velmi lehký a vypadá dobře i v –17, kdyby ten úhel stačil.
@depresy: Ten FSA je originál, ale ještě lehčí a levnější je tento obyč fsa.
Ten představec je teda pro mě brutální ;) ale když vyhovuje… Jinak kolo super. Líbí se mi, že to není úplně běžná značka a vypadá moc pěkně. A výbava je samozřemě bez kompromisů. O hvězdy ti sice nejde, ale ode mě jich máš 5 ;)
Johny.Merida: Ano nechal, loni v zimě. Když přijel na jaře v jiným dresu na jiným kole a ostříhanej tak ho ani kamarádi nepoznali, někteří ani když sundal přilbu :))
JanPazderka: Ano, dlouhý ruce i nohy. Tlumič většinou podle typu terénu, to si nastavuje mladej sám, po pravdě nevím úplně přesně, já mu jen držím kolo, on se na to postaví, trošku to propruží, pak zase stojí ( jako by jel), pak něco dofoukne, ufoukne, takže přesně nevím. On je lehkej, cca 55 kg.
dee.k: O Scarpovi jsem předtím nikdy neslyšel, zato o Cannondejlech a Spešlech hodně :)). tak uvidíme, zatím funguje suprově.
Polka: Ahoj, ano přes 180. Díky.
BSA: Na BF je kouzelný mj, že díky přezdívkám jsme všichni tak nějak schovaní a třeba se i známe, ale to nikdy nevíš. Kolikrát se mi stalo, fakt mnohokrát, že mě někdo oslovil a připomněl se tou přezdívkou. A vždy jsem si ho představoval jinak.Často hůře :)) A většinou všichni fajn týpci, s některýma jsme v kontaktu stále :). A ano, bohužel ten čas letí…
A už se nechal ostříhat?.....:-))
Sakra To je mazlík! Konečně vidím nějakýho dalšího Scarpa. Nemám ho tak do váhy a ještě s geom 2019 (70° hlava) o to víc vynikají výjezdový schopnosti a obratnost.
Nemůžu souhlasit, že by KTM byl tak neznámej. jezdí i BB pro tourovej tým. A nedávno ukázanej mazlík pro Koretzkyho je drobet cyrkus ale já přesně tohle žeru, namísto dnešních celočerných matných stínů
https://mtbs.cz/…ie/tech-news#…
Tak at to cfčí bez pádů!
30.9.22 08:33
Kaire: Bylo jediný v ČR, když jsem hledal a volal jinam, bylo jen na internetu, ale fyzicky ho neměly. Ani dovozce ho neměl kde vzít. Ale když vydržíš, je připravený nový model pro 2023 ( liší se jen v detailu laku)
ZdeNECK1: Ta vidle byl snad jediný komponent, který nepotřeboval servis a fungoval perfektně :)) (najeto cca 1300km v terénu) jinak v servisu každý týden, pak v Aspire, čekáš, pak nejsou díly nikde v ČR atd. Jednou jsem se naštval fakt hodně a kolo šlo z domu.
Prostě chtělo to pořád servis.
Tak mně se to jako celek teda líbí, aspoň to není černá nuda a každý si toho všimne. No a výbava a váha, to je paráda, jasných 5* za super bike.
Tohle kolo sem sháněl a nesehnal :). Barvy trochu divočina, ale jestli se to mladému líbí. Raketa dobrá.
30.9.22 07:07
depresy: S představcem se laborovalo, měnilo, nikde jsem nenašel takovej co by tam pasoval jak má, tento se tomu víc přiblížil.
Esmo: asi máš dle některých delší dobu doma nějaký problém, urýpanej jsi dost často. Co je na tom, že jsem tam chtěl o 300g lehčí sedlovku? :))
30.9.22 06:14
Je dobře že jsi tam dal kashimu Transfer, AXS, ať je lepší, tak by se tam nehodila ! :D
vezmu to ciste esteticky… Canon byl vyrazne hezci… tady bych dal pryc oranzove gripy, oranzovy prevodnik (cernej) a oranzovou kazetu (dal stribrnou), skinwall gumy taky cerny a nechat prim hrat ram a vidlu… forbec je hnusnej jak prdel, dal bych na to cinsky kombo karbonovy v lesku… jinak je to teda super nastroj na zavody, to se musi nechat!
mirorek2: Ta pila a kazeta je oranžová, je to hůř vidět.
Jinak my jsme nikdy nebyli „všichni“ :)) i když s tebou musím souhlasit, že ty zdvihy jsou hodně fajn
Měli tam to stejný jen označení MT a zdvihy jak píšeš. Bylo kolem toho moc povídání a přemýšlení. Nakonec to dopadlo takto..
Raketa super, je vidět, že je to složené víc na váhu než na estetiku. Překvapují mě ty pedály, fajn na maratony, ale na XCO mi mi vadilo o něco míň jisté nacvaknutí.
@mirorek: na svěťáku se vozí F34 SC většinou na 100mm. Kdyby sem dal 120mm vidlici, tak asi musí dát představec –65 stupňů.
@zderes značek co teď dělá špičkový XC rám je hodně, unifikovalo se to na standardní úhly a zeropivot, tam není moc co pokazit, když máš dobrý karbon a moc nespekuluješ, jako Scott, Koba nebo Canyon s integrovaným kokpitem.
5 *
kdyby kazeta vydržela polovinu co xx1 tak to bude dobré
jinak zlatý převodník a pila tam teda barevně nesedí
kluci ale zaspali jste dobu trošku, lepší než kulhavá potvora, to bez debat, ale všichni už jezdí 120 f34 :-)
waters: Bohužel ne…
Jinak barevně je to vše boj kluka. Gold nebo spíš cooper je v plánu..
Je to škoda, ten základ je super, víc oranžové asi už netřeba. Ještě i ten skinwall tam docela sedne :-)
s nějakým modernějším předstvcem nebo kombem to bude vypadat líp, no barevně je to teda dost divočina, co si budeme nalhávat.
Představec je přísnej, asi bych dal zlatej nebo cooper řetěz ale jako celek mazec!