Zimáček-bahníček

Přidat foto

Kokpit :-)

XT s dualama šlape skvěle

Kliky 180mm

Kantíky

XT už dávno není co bývalo

Kolo do nepohody

Cestou do rachoty

Zimáček z recyklátu, co dům a brácha dal. Rám je od něj, docela s ním byly problémy, ale s klikama XT 42/28 je to v pohodě a občasné lupání a vrzání na zimáku nějak snesu. Díky většímu Q faktoru bikových klik do divně tvarované zadní vidle nekopu. Na kole jezdím hlavně do práce, hodně silnice i města, proto používám předpotopní kameru. Geometrie mi vyhovuje, jezdí se na něm skvěle. Na zdejší rovinatý kraj cantilevery stačí, skoro netřeba brzdit :-)

K historii rámu:

https://img32.rajce.idnes.cz/…_finalni.jpg?…

https://img32.rajce.idnes.cz/…_finalni.jpg?…

(vloženo 3.10.22)

Pekáček Pekáček
Ohodnoť bajk: (3.8  / 21 hlasujících)
Značka Duratec
Model Rebel S8
Modelový rok 2011
Rám Left hand made hliník z Touškova
Vidlice Carbon-hliník
Hlavové složení FSA
Kliky Shimano Deore XT FC-M770 3x9 jako 2x10 180mm
Středové složení Shimano XT HT II
Přesmykač Shimano Claris (stačí, 98% času jedu "velkou" pilu)
Měnič Shimano Deore XT 10s RDM773 SGS
Řazení Shimano 105 10s ST-5600 s opratěma (netrhají lanka!)
Převodník Truvativ 42 alu / Shimano 28 ocel
Kazeta Shimano 10s 11-34
Řetěz Sram PC 1031
Náboj přední Shimano Deore XT HB-M785
Náboj zadní Shimano Deore XT FH-M8000 (M785 se roztrhla příruba)
Brzda přední Tektro cantilever
Brzda zadní Tektro cantilever
Brzdové páky Shimano 105 ST-5600
Ráfek přední Mavic A119
Ráfek zadní Mavic A119
Dráty DT vpředu 2-1,8-2, vzadu 2,35-1,8-2
Pedály Shimano SPD M540
Řídítka Ritchey Butano 46cm
Představec Giant Contact
Sedlovka Ritchey
Sedlo Ritchey
Pláště Kenda Flintridge 700x35C - málo zvedají vodu na mokrým asfaltu

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

5.10.22 18:42

Já takhle musel prodat Ronina sl…kopal jsem u zadní brzdy do toho bazmeku

Reagovat
miťo
miťo

5.10.22 18:01

U návarku to okopané není. Kopalo se totiž do návarku :D Druhá strana je vyleštěná v kuse.

Brácha s MTB klikama nekope, já na silničních klikách kopal a brácha na silničních klikách na tomto rámu nemohl vůbec jet.

Kufry mám nastavené na středu, abych měl volnost do obou stran. Zablokovat si víc doraz dovnitř, odnesla by to kolena. Ale to snad na cyklistickém fóru nemusím vysvětlovat ;-)

Reagovat
kamaro
kamaro

5.10.22 16:29

miťo: Asi se nechápeme. Jedna věc je tvarování vzpěr a druhá jejich napojení na patku. A chtěl jsem říct, že tak jak je to napojené na tom Litespeedu tak je to napojené poměrně zeširoka. A u Tvé délky klik, velikosti treter a natočení nohou by jsi se možná kopal i u toho Litespeedu.

Na té fotce máš dvě místa dotyku tretry – před návarkem a za ním. Tvarování vzpěr před návarkem asi odstraní dotyk treter v tomto místě, ale ke kontaktu za návarkem by u Tebe možná docházelo i u toho Litespeedu.

Duratec to má tvarované tak nešikovně, že tam k tomu dotyku dochází ve více místech…

Reagovat
Honzis
Honzis

5.10.22 16:28

Pokud člověk šlape fakt blbě, má 48nohy a k tomu návleky tak bych se tomu nedivil, ale kopat si s MTB klikama co jsou daleko od rámu už snad moc ani nejde. Já třeba silniční kufry nastavuji úmyslně tak, že „dvonitř“ moc nepouští. Jako ale řešit tohle u rámu co má nalítáno 10let nemá už smysl, ne?

Reagovat
JanPazderka

5.10.22 15:21

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
depresy

5.10.22 13:48

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
miťo
miťo

5.10.22 13:37

Na fotce č.3 není vidět celá oblast:

Reagovat
miťo
miťo

5.10.22 13:35

zirecek: Colnago u XC s vyšší velikostí natahovalo délku zadní vidlice

kamaro: nesouhlasim, Litespeed se rozšiřuje víc vzadu.

Reagovat
kamaro
kamaro

5.10.22 10:20

Když se dívám kde je rám vyleštěný na fotce 3 (až za koncovkou bowdenu), tak tam bude mít úprava tvaru řetězové vzpěry celkem malý vliv a stejně by o to šoural. Tady by pomohlo asi jedině připojit na plech patky tu řetezovou vzpěru z vnitřní strany (od kazety).

Vytáhnu zde nedávno řešený Litespeed, kde je to napojení také provedeno poměrně široce.

Reagovat
zirecek
zirecek

5.10.22 10:01

JSt: Tohle není maluch. Kupuješ veliký rám, očekáváš, že bude uzpůsoben na vyšší lidi automaticky.

Reagovat
JSt
JSt

5.10.22 08:13

souhlasim, mito, ze jmenovana „uzpusobeni“ ramu uzce souviseji s popisovanym problemem. :-D

mne to prijde jakobys chtel reklamovat malucha, protoze se do nej sotva vlezes a pri seslapnuti brzdy, diky tve velke noze, jde k podlaze i spojka s plynem. ;-)

Reagovat
zirecek
zirecek

4.10.22 20:46

JSt: Na Canyon Exceed 200 mm kliky a 50ky boty a o nic nedrhnu. K tomu mám ještě freeride tretry s volnějšími kufry, aby mne nebolely kolena. To na hliníkovém Superioru jsem si mohl v klidném sjezdu ve stoje odložit, opřít patu na zadní vzpěru, :-D.

Na kolo by to chtělo ještě kameru dozadu.

Reagovat
miťo
miťo

4.10.22 15:20

Omyl, je uzpůsobený. Tahy na řazení spodem, brzda skrytá v horní rámový trubce.

Reagovat
JSt
JSt

4.10.22 15:03

jasne, ze u ďourateku se o velkoserii mluvit neda. ;-) ale je to ram z katalogu, nikterak neprizpusobeny tvym specifickym pozadavkum, ne? ;-)

Reagovat
miťo
miťo

4.10.22 12:43

JSt: tohle není velkosériová konfekce ;-)

Specialized jako velkovýrobce má vzpěry navržené dobře.

Indurain měl také nohy jak Chaplin a jak mu ti jezdilo :D

Reagovat
JSt
JSt

4.10.22 12:27

ono dost lidi na velkoseriovych konfekcich maji osoupane spodni vzpery zadni stavby od treter a tretry od spodnich vzper zadni stavby. neresi to, prijmou jako fakt, ze jejich telo je lehce anomalni, jedno, jestli vzrustem nebo chaplinovskyma nohama ci kombinaci obeho.

Reagovat
Xixao
Xixao

4.10.22 11:56

Bara2 , jo, dobrý, dík.

Reagovat
bara2
bara2

4.10.22 11:08

Xixao, možná, že kdyby sis aspň přečetl popis toho kola, tak se nebudeš ptát.

Reagovat
Xixao
Xixao

4.10.22 10:29

A toho napraskleho zadního náboje se nebojíš?

Reagovat
Honzis
Honzis

4.10.22 09:33

Já mám 10sp Tiagru 4601 a k tomu XTR9sp 952 a chodí to luxusně!

ad Duratec – mi připadá až moc krátký bowden k šaltru, 180ky XT paráda!

Reagovat
JanPazderka

4.10.22 09:17

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
depresy

4.10.22 08:18

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
miťo
miťo

4.10.22 08:12

depresy: ty máš kliku, že máš kompakty, ty se tam vejdou

easyrider: zajímavá zkušenost, myslel jsem, že s MTB klikama se to nemůže stát.

Reagovat
depresy

4.10.22 08:02

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
easyrider
easyrider

4.10.22 07:53

Ten jejich problém s klikama je u nich tak nějak systémový, zdá se. Kámoš si tam objednal kolo na komplet SLX. Ale jaksi se jim tam nevešly kliky. No co, tak tam dáme kliky Sram ne? Pohoda. Tvl naboduju si zadní stavbu, dám do rámu ložiska a zkusím kliku. Práce na 15 minut? Jenže to by museli chtít. Hlavně že dělají rámy „na míru“. BTW ten kámoš se jmenuje Míra. Takže nedělaj. Prověřeno. :D

Reagovat
Džey Ár
Džey Ár

4.10.22 05:57

Sis dovolil vyrůst a pak si vyskakuješ na nebohého výrobce kol na míru že se ti tam nevejdou nohy? To sis teda dovolil moc! A ještě když tvůj problém výrobce tak elegantně vyřeší :⁠-⁠):⁠-⁠). Smutný komix.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

3.10.22 20:41

Paráda, bratrská výpomoc se počítá, máš to za pět! ;-)

Reagovat
kamaro
kamaro

3.10.22 20:28

Komixs :-) Za ten bych dal i deset bodů, škoda že neboduji.

Ať to lítá…

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

3.10.22 18:47

Smecko z Tousova zije :D

Reagovat
easyrider
easyrider

3.10.22 17:47

Ten komix je boží.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

3.10.22 12:26

V jednoduchosti je síla.

Reagovat
bara2
bara2

3.10.22 11:57

Sedmá fotka i s popisem to vystihují. Líbí se mi to, na tom se člověk nemusí bát, že podře lak. A přitom to určitě pěkně jede.

Reagovat
miťo
miťo

3.10.22 09:50

grafik: no musej. Objednaný RB RX nedorazily v dohodnutém termínu a na mail mi zatím nikdo neodepsal :D

Reagovat
grafik
grafik

3.10.22 09:43

Tož do práce a zimák proč ne. V podstatě je to kolo „vymazlený“ do posledního detailu, ale … že vás furt ty Duratecy furt baví : )

Reagovat
miťo
miťo

3.10.22 09:32

Šméčko dostalo šanci na druhý život :D

Reagovat

Další galerie z kategorie

Fildazmoravy 2
nomecz 13
Lišák 10
Kolobezkar 68
benobiker 39
Jančovička 16