Kokpit :-)
XT s dualama šlape skvěle
Kliky 180mm
Kantíky
XT už dávno není co bývalo
Kolo do nepohody
Cestou do rachoty
Zimáček z recyklátu, co dům a brácha dal. Rám je od něj, docela s ním byly problémy, ale s klikama XT 42/28 je to v pohodě a občasné lupání a vrzání na zimáku nějak snesu. Díky většímu Q faktoru bikových klik do divně tvarované zadní vidle nekopu. Na kole jezdím hlavně do práce, hodně silnice i města, proto používám předpotopní kameru. Geometrie mi vyhovuje, jezdí se na něm skvěle. Na zdejší rovinatý kraj cantilevery stačí, skoro netřeba brzdit :-)
K historii rámu:
(vloženo 3.10.22)
Značka | Duratec |
Model | Rebel S8 |
Modelový rok | 2011 |
Rám | Left hand made hliník z Touškova |
Vidlice | Carbon-hliník |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Shimano Deore XT FC-M770 3x9 jako 2x10 180mm |
Středové složení | Shimano XT HT II |
Přesmykač | Shimano Claris (stačí, 98% času jedu "velkou" pilu) |
Měnič | Shimano Deore XT 10s RDM773 SGS |
Řazení | Shimano 105 10s ST-5600 s opratěma (netrhají lanka!) |
Převodník | Truvativ 42 alu / Shimano 28 ocel |
Kazeta | Shimano 10s 11-34 |
Řetěz | Sram PC 1031 |
Náboj přední | Shimano Deore XT HB-M785 |
Náboj zadní | Shimano Deore XT FH-M8000 (M785 se roztrhla příruba) |
Brzda přední | Tektro cantilever |
Brzda zadní | Tektro cantilever |
Brzdové páky | Shimano 105 ST-5600 |
Ráfek přední | Mavic A119 |
Ráfek zadní | Mavic A119 |
Dráty | DT vpředu 2-1,8-2, vzadu 2,35-1,8-2 |
Pedály | Shimano SPD M540 |
Řídítka | Ritchey Butano 46cm |
Představec | Giant Contact |
Sedlovka | Ritchey |
Sedlo | Ritchey |
Pláště | Kenda Flintridge 700x35C - málo zvedají vodu na mokrým asfaltu |
U návarku to okopané není. Kopalo se totiž do návarku :D Druhá strana je vyleštěná v kuse.
Brácha s MTB klikama nekope, já na silničních klikách kopal a brácha na silničních klikách na tomto rámu nemohl vůbec jet.
Kufry mám nastavené na středu, abych měl volnost do obou stran. Zablokovat si víc doraz dovnitř, odnesla by to kolena. Ale to snad na cyklistickém fóru nemusím vysvětlovat ;-)
miťo: Asi se nechápeme. Jedna věc je tvarování vzpěr a druhá jejich napojení na patku. A chtěl jsem říct, že tak jak je to napojené na tom Litespeedu tak je to napojené poměrně zeširoka. A u Tvé délky klik, velikosti treter a natočení nohou by jsi se možná kopal i u toho Litespeedu.
Na té fotce máš dvě místa dotyku tretry – před návarkem a za ním. Tvarování vzpěr před návarkem asi odstraní dotyk treter v tomto místě, ale ke kontaktu za návarkem by u Tebe možná docházelo i u toho Litespeedu.
Duratec to má tvarované tak nešikovně, že tam k tomu dotyku dochází ve více místech…
Pokud člověk šlape fakt blbě, má 48nohy a k tomu návleky tak bych se tomu nedivil, ale kopat si s MTB klikama co jsou daleko od rámu už snad moc ani nejde. Já třeba silniční kufry nastavuji úmyslně tak, že „dvonitř“ moc nepouští. Jako ale řešit tohle u rámu co má nalítáno 10let nemá už smysl, ne?
5.10.22 15:21
5.10.22 13:48
zirecek: Colnago u XC s vyšší velikostí natahovalo délku zadní vidlice
kamaro: nesouhlasim, Litespeed se rozšiřuje víc vzadu.
Když se dívám kde je rám vyleštěný na fotce 3 (až za koncovkou bowdenu), tak tam bude mít úprava tvaru řetězové vzpěry celkem malý vliv a stejně by o to šoural. Tady by pomohlo asi jedině připojit na plech patky tu řetezovou vzpěru z vnitřní strany (od kazety).
Vytáhnu zde nedávno řešený Litespeed, kde je to napojení také provedeno poměrně široce.
JSt: Tohle není maluch. Kupuješ veliký rám, očekáváš, že bude uzpůsoben na vyšší lidi automaticky.
souhlasim, mito, ze jmenovana „uzpusobeni“ ramu uzce souviseji s popisovanym problemem. :-D
mne to prijde jakobys chtel reklamovat malucha, protoze se do nej sotva vlezes a pri seslapnuti brzdy, diky tve velke noze, jde k podlaze i spojka s plynem. ;-)
JSt: Na Canyon Exceed 200 mm kliky a 50ky boty a o nic nedrhnu. K tomu mám ještě freeride tretry s volnějšími kufry, aby mne nebolely kolena. To na hliníkovém Superioru jsem si mohl v klidném sjezdu ve stoje odložit, opřít patu na zadní vzpěru, :-D.
Na kolo by to chtělo ještě kameru dozadu.
Omyl, je uzpůsobený. Tahy na řazení spodem, brzda skrytá v horní rámový trubce.
jasne, ze u ďourateku se o velkoserii mluvit neda. ;-) ale je to ram z katalogu, nikterak neprizpusobeny tvym specifickym pozadavkum, ne? ;-)
JSt: tohle není velkosériová konfekce ;-)
Specialized jako velkovýrobce má vzpěry navržené dobře.
Indurain měl také nohy jak Chaplin a jak mu ti jezdilo :D
ono dost lidi na velkoseriovych konfekcich maji osoupane spodni vzpery zadni stavby od treter a tretry od spodnich vzper zadni stavby. neresi to, prijmou jako fakt, ze jejich telo je lehce anomalni, jedno, jestli vzrustem nebo chaplinovskyma nohama ci kombinaci obeho.
Xixao, možná, že kdyby sis aspň přečetl popis toho kola, tak se nebudeš ptát.
Já mám 10sp Tiagru 4601 a k tomu XTR9sp 952 a chodí to luxusně!
ad Duratec – mi připadá až moc krátký bowden k šaltru, 180ky XT paráda!
4.10.22 09:17
4.10.22 08:18
depresy: ty máš kliku, že máš kompakty, ty se tam vejdou
easyrider: zajímavá zkušenost, myslel jsem, že s MTB klikama se to nemůže stát.
4.10.22 08:02
Ten jejich problém s klikama je u nich tak nějak systémový, zdá se. Kámoš si tam objednal kolo na komplet SLX. Ale jaksi se jim tam nevešly kliky. No co, tak tam dáme kliky Sram ne? Pohoda. Tvl naboduju si zadní stavbu, dám do rámu ložiska a zkusím kliku. Práce na 15 minut? Jenže to by museli chtít. Hlavně že dělají rámy „na míru“. BTW ten kámoš se jmenuje Míra. Takže nedělaj. Prověřeno. :D
Sis dovolil vyrůst a pak si vyskakuješ na nebohého výrobce kol na míru že se ti tam nevejdou nohy? To sis teda dovolil moc! A ještě když tvůj problém výrobce tak elegantně vyřeší :-):-). Smutný komix.
Komixs :-) Za ten bych dal i deset bodů, škoda že neboduji.
Ať to lítá…
Sedmá fotka i s popisem to vystihují. Líbí se mi to, na tom se člověk nemusí bát, že podře lak. A přitom to určitě pěkně jede.
grafik: no musej. Objednaný RB RX nedorazily v dohodnutém termínu a na mail mi zatím nikdo neodepsal :D
Tož do práce a zimák proč ne. V podstatě je to kolo „vymazlený“ do posledního detailu, ale … že vás furt ty Duratecy furt baví : )